Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis naar de USA

Discussie gestart

persianman

hallo allemaal
het lijkt me heel erg leuk om te weten hoe verschillende mensen naar Amerika gaan, dus bijv. de voorbereiding (inpakken enz), hoe de vliegreis was en bijv. hoe je naar het vliegveld gaat enzo
alvast bedankt :)
#1 - 17-02-2005, 01:55 uur

Chiefram

Nou, daar kun je wel een boekdeel over schrijven denk ik, haha...

Wij hebben helemaal niets aan de voorbereiding gedaan. Het verhuisbedrijf komt 2 a 3 dagen voor vertrek alles bij je demonteren en inpakken. Je mag zelf helemaal niets doen, dus hieraan is weinig voorbereiding voor nodig.

Tja, dan is ineens 2 dagen voor vertrek je hele huis hartstikke leeg! Dan ga je maar met je koffertjes twee dagen in een hotel wonen, of bij familie of vrienden. Wij hebben voor het laatste gekozen, omdat we ook nog een kat bij ons hadden. Een hotel is dan niet zo'n leuke optie.

Wij hebben tot de dag voor vertrek nog de auto van de zaak kunnen rijden. Pas op het allerlaatste moment hebben we de auto keurig netjes afgeleverd bij mijn ex-werkgever in Nederland. De resteren tijd in Nederland was toch alleen maar bij vrienden 'logeren', dus heb je zelf geen auto meer nodig.

De ochtend voor de vlucht werden we opgehaald door andere vrienden, die een luxe busje hebben gehuurd voor ons en ze hebben ons naar het vliegveld gebracht met alle koffers en de kat. Vandaar uit (als je gelijk gaat inchecken) ben je dan eindelijk 'vrij' en kun je genieten van je laatste twee uurtjes in Nederland op de luchthaven.

De vleigreis was verder goed. We vlogen met een Boeing 747 van KLM rechtstreeks naar O'Hare Int. Airport in Chicago en daar werden we weer opgehaald door mijn zwager met zijn dikke vette GMC! LOL!

Achteraf gezien is het allemaal vrij gemakkelijk gegaan en hebben we absoluut geen tegenslag ondervonden. Met niets eigenlijk, ook al ben ik blij dat het hele circus er op zit en wij nu eindelijk na maanden ons eigen stekje hebben gevonden met onze eigen spulletjes weer om ons heen.

En hier zitten we nu, op dit moment:



Lekker rustig, geen gezeik van anderen om ons heen, gewoon knusjes met ons drieeen en de kat!  ;)

En of we ooit nog terug willen naar Nederland? Dacht het niet! Maar mocht het wel het geval zijn, dan nooit meer met de inboedel... Het uitpakken van al die zeewaardige verpakkingen was werkelijk vreselijk. Nooit en dan ook nooit meer...  :-\
#2 - 17-02-2005, 04:25 uur

Loek

Ik vraag me af of Persianman ziet gewoon een vakantiereis in gedachten had, in plaats van een complete verhuizing?

 ;D
#3 - 17-02-2005, 19:44 uur

persianman

een gewone reis eigenlijk, maar toen ik dit zag vond ik het wel leuk om te zien (lijkt me heeel cool wat chiefram nu doet enzo)  IK WIL OOK NAAR DE US  ;D
#4 - 17-02-2005, 19:51 uur

ejb

hallo allemaal
het lijkt me heel erg leuk om te weten hoe verschillende mensen naar Amerika gaan, dus bijv. de voorbereiding (inpakken enz), hoe de vliegreis was en bijv. hoe je naar het vliegveld gaat enzo
alvast bedankt :)
Nu dan even in het kort hoe wij ons vorig jaar voor een 'gewone reis' naar Amerika hebben voorbereid  ;) ;D
Wij zijn vorig jaar mei voor het eerst naar de States geweest, naar Florida. We hadden de reis zo'n drie weken van tevoren geboekt (wisten niet waar we naar toe zouden gaan, Frankrijk of Spanje, dus toen werd het, natuurlijk, Florida  ;D ;D). Uiteraard ben ik toen gelijk begonnen met pakken. Ik begin altijd idioot vroeg met pakken voor vakanties, is toch een stukje voorpret en ik wil natuurlijk niets vergeten... Voordeel van Amerika is trouwens dat je meer bagage mee mag nemen dan naar andere bestemmingen. In plaats van één koffer per persoon mag je er twee meenemen en een koffer mag niet 'maar' 20 kg wegen, maar 32 kg. Heen hadden we ongeveer twee koffers vol meegenomen, met in elke koffer een opgevouwen sporttas, zodat we terug nog wat meer mee terug konden nemen. Geloof me, je wilt dingen mee terug nemen, want heel veel (kleding  ;D) is daar echt goedkoop in vergelijking tot wat je in NL moet betalen (jammer trouwens dat je geen benzine mee kan nemen  :P ;) ;D). Mijn schoonouders hebben ons naar het vliegveld gebracht. Je moet ruim op tijd aanwezig zijn om in te checken, volgens mij was het drie uur van tevoren en je koffers mag je niet op slot doen, omdat ze anders de eventuele security checks niet uit kunnen voeren. Het door de douane ging verliep heel soepel, hoewel ik wel even m'n pet af moest doen (hoefde in Amerika trouwens niet, maar ja, daar zijn ze wel wat petten gewend  ;)). Ook de check van de handbagage verliep soepel, even door het apparaat en we konden door.
We vlogen met Martinair en dat is ons prima bevallen, het eten was goed en met de beenruimte was het te doen (echt veel ruimte heb je natuurlijk nooit). Toen we in Florida aankwamen hadden we uitgebreide controles verwacht enzo, maar deze waren eigenlijk vergelijkbaar met wat we op Schiphol al hadden meegemaakt, dus dat viel mee.
Vervolgens onze huurauto opgehaald en een heerlijke (veel te korte  ;)) vakantie gehad!
#5 - 17-02-2005, 21:26 uur



Jez

En zo doen wij dat:

Eerst thuis kijken waar we naartoe gaan en wanneer. We moeten hiervoor nog wel eens rekening houden met familie in Amerika. We beginnen onze vakantie dit jaar bij een nichtje in Fairfax, Virginia, en daar willen we op vrijdag aankomen. We willen 2 weken later, op vrijdag, bij een ander nichtje in Lakewood, Californië aankomen en daar tussenin een tante in Pennsylvania en een vriend in Massachuetts bezoeken.

Dan ga ik de route plannen; ik kijk op www.nps.gov welke parken we aan kunnen doen. Met behulp van de Roadmap en Scenic Highways & Byways bekijk ik de route die we kunnen nemen. Aan de hand van de afstand en de bezienswaardigheden onderweg, bekijk ik in welke plaatsen we kunnen overnachten.

Dan wordt het tijd de familie te informeren dat en wanneer we komen. Vervolgens ben ik een tijdje aan het surfen voor tickets en een auto. Die boek ik een maand/2 maanden van tevoren.

Ongeveer een maand van tevoren ga ik op zoek naar kadootjes voor de familie. ???

Ik begin ongeveer een week tevoren alvast te bekijken wat er mee moet, dus welke kleding gewassen moet en in de week voor vertrek niet meer aan mag (want ik heb geen zin om op het laatste moment nog te moeten wassen & drogen, omdat "die broek persé mee moet".)
Ook kijk ik of er nog iets moet worden aangeschaft. Het echte pakken doe ik pas de dag tevoren, waarbij ik de kleding van mijn man en mij gelijk over alle koffers verdeel. Mocht er dan een koffer kwijt raken, dan hebben we in elk geval allebei schone kleren.  ;)

Meestal brengen mijn ouders of mijn schoonvader ons naar het vliegveld. Dat is van ons uit zo'n 1,5 uur rijden (Brussel of Schiphol, maakt niet uit). 3 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken, nog even koffie drinken met ouders/schoonvader en rondlummelen tot het tijd is om in te stappen.  ;D

Na 1,5 - 2 uur vliegen beginnen we het zat te worden en worden we lichtelijk chagrijnig, want dat vliegen vind ik dus helemaal niks. Gelukkig, met Continental, hadden we ons eigen tv-scherm met koptelefoon, dus veel film gekeken.

Als we dan ein-de-lijk in Amerika zijn, snellen we naar buiten voor een peuk :-[

Dan wachten op nichtlief om ons naar de verhuurmaatschappij te begeleiden, auto ophalen en naar ons 1e logeeradres. Eerst eens lekker bijkletsen en kadootjes uitwisselen.

Dan gaan we op rondreis. Koelbox in de auto, boodschappen doen (Snapple!!!), camera om de nek en op weg. Voor onderweg gebruik ik 1 koffer, waar we dan ca. 3 dagen mee vooruit kunnen, zodat we niet elke x met alle koffers hoeven te sjouwen. De rest blijft dus in de auto.

Op de 1e dag zullen we eerst op zoek gaan naar een Denny's voor een "Philly Melt". Dan is het veel rijden, veel kijken en veel foto's maken!

Voor de terugreis worden we of gebracht, of we brengen de huurauto terug en nemen de shuttlebus naar het vliegveld. Hier begint meestal al de heimwee  :'( :'( :'(
En dan is het weer een uurtje of 14 ergeren... :P

Mijn ouders staan ons in Nederland of België op te wachten. Dan horen we wat onze tienerzoon nu weer heeft uitgevreten tijdens onze afwezigheid  :-\, gaan we de katten uitgebreid begroeten (tenminste, als ze niet beledigd zijn) en wachten we tot onze zoon uit school komt. Het eerstvolgende weekend zullen alle 4 kinderen bij ons thuis zijn en zijn ondertussen de foto's klaar & ingeplakt.

De heimwee is dan nog erg groot, dus gaan we weer kijken naar mogelijkheden om in Amerika te kunnen gaan wonen  ;D ;D ;D

Pfoe, wat een verhaal; sorry...............

Groetjes, Jez

#6 - 18-02-2005, 15:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

Ik begin mijn vakantie naar Amerika met te bepalen welk gedeelte van Amerika wil ik heen. Folders halen bij reisbureau en aan de hand van folders, internet, Rand Mcnally atlas de route plannen.

Vervolgens heb ik tot nu altijd nog de vlucht, autohuur en het eerste en soms het laatste hotel via het reisbureau geboekt.

Na de vlucht, de bestelde auto ophalen en dan naar het eerste hotel. De volgende dag meestal uitgebreid ontbijten bij Denny's (de volgende dagen meestal ook  ;D ;D) en dan gaan we naar de plaatselijke AAA, om onze route voor te leggen en wegenkaarten en tourbooks te krijgen.

Na dit bezoek begint meestal de vakantie pas echt!
#7 - 18-02-2005, 19:05 uur

Margo Wening

Hey Jez, waarom verontschuldig je je voor zo'n verhaal ? Juist leuk zo uitgebreid lezen hoe iemand anders zoiets doet ! Ik moet zeggen dat ik aan dat soort verhalen en tips van anderen heel veel heb gehad toen ik 5 maanden lang onze reis in 2002 aan het voorbereiden was !
Maar goed dat we toen al kabel hadden want anders was al het uren op Internet surfen niet te betalen geweest  ;D

Margo
#8 - 19-02-2005, 09:58 uur

stinger

en zo doe ik dat,

eerst ga ik naar het hele kleine reisbureautje hier,dat is de enige hier op het eiland!! ;D
Hier boek ik de tickets,eerst naar Curacao vliegen,dan naar Miami,dan naar Denver.(3 weken!!)

Via internet bestel ik al mijn reisboeken,atlassen enz.via amazon.com,en heb ik vervolgens binnen 3 weken in huis.

Onze trip bedenken we dan vervolgens zelf,met uiteraard info uit de boeken,internet en dit forum.

De auto huur ik ook via internet,rechtstreeks bij het verhuurbedrijf,dit jaar hebben we bij Thrifty geboekt.

Dan ga ik kijken wat we allemaal willen gaan bezichtigen,en ga daar info over opvragen en uitprinten,zo maak ik een soort map met info over alle parken,shoppingmalls,shows,enz.

Een aantal hotels heb ik ook al besproken via internet,en de rst doen we ter plekke.

en dan wachten tot het zover is.................
nog 3 maanden en 6 dagen!!!!

Stinger
#9 - 28-02-2005, 19:51 uur

Jez

Hee Stinger!

Klinkt goed, en wat een voorpret zul jij hebben; geweldig!

Wij hebben 2 jaar geleden bij Thrifty gehuurd, en dat is ons goed bevallen. Ze hebben er mooie Chryslers!
Ik weet niet hoe het in Denver zit, maar in LA heeft ook Thrifty een eigen shuttle-bus vanaf het vliegveld naar hun "toko", dus da's handig.

Veel plezier nog met de voorpret en het aftellen!

Groetjes, Jez
#10 - 28-02-2005, 22:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

stinger

Hee Jez,

Ik heb inderdaad een voorpret,ik zit bijna elke avond even op internet te kijken,info zoeken,plaatjes kijken.
ik heb net ook weer wat boeken binnen gekregen via amazon.com een boek over Vegas,een boek over utah,en een boek dat heet cheap sleep in the US.
Dus ik zit al een beetje te bladeren.ik kijk ook erg uit om te gaan winkelen.............kan je je voorstellen,ik heb 5 jaar niet gewinkeld(erg he??)

Groetjes Stinger
#11 - 04-03-2005, 14:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15