Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Seattle -> ??

Discussie gestart

RobMaas

Hoi aan iedereen,

Ik heb een vrij algemene vraag met betrekking tot mijn reis.

Mijn belangrijkste doel is om de grunge cultuur in amerika te ervaren (hele grote grunge fan).
Begin april 2008 wil ik met het vliegtuig richting Seattle vertrekken om 3 a 4 weken te spenderen in Seattle, Aberdeen en Hoquiam (geboorte/leef plaatsen van kurt cobain).
Vervolgens wil ik elders (ben er nog niet overuit waar) de jazz/blues cultuur ervaren. Ook hiervoor wil ik 4 weken uittrekken.

De weken rondom seattle wil ik een auto huren om vervolgens met een binnenlandse vlucht vanuit Seattle naar ?? te vliegen en ook daar een auto te huren voor de 4 weken.

Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft van welk gebied ik het beste kan bezoeken met betrekking tot de jazz/blues?

Alvast bedankt!

Groeten,
Rob
#1 - 29-10-2007, 13:18 uur

Loek


Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft van welk gebied ik het beste kan bezoeken met betrekking tot de jazz/blues?


Het gebied van de Mississippi delta en omgeving heeft de beste reputatie op dat gebied.  Beste steden voor jazz/blues in mijn ervaring zijn Memphis, Tennessee en New Orleans, Louisiana.  Maar eigenlijk kun je in elke stad in de US goeie tenten vinden voor jazz/blues.  Zo af en toe kom ik weleens in Santa Fe, New Mexico.  Niet bepaald de eerste plaats die in gedachten springt voor jazz, maat ben daar nu twee keer in een kroeg terechtgekomen met redelijk goeie optredens op dat gebied.  De meeste grote steden in de US hebben wel iets op dat gebied te bieden, gewoon even Googlen voordat je er heen gaat om te zien welke optredens er zijn als je bezoekt.

#2 - 29-10-2007, 16:23 uur

sweatbox


Mijn belangrijkste doel is om de grunge cultuur in amerika te ervaren (hele grote grunge fan).
Begin april 2008 wil ik met het vliegtuig richting Seattle vertrekken om 3 a 4 weken te spenderen in Seattle, Aberdeen en Hoquiam (geboorte/leef plaatsen van kurt cobain).

Seattle, vijftien jaar geleden, ja. Is dat anno 2007 nog steeds zo?
#3 - 29-10-2007, 18:13 uur

Vegas

Voor de jazz en de Blues en Rock moet je echt richting New Orleans/Nashville/Memphis driehoek, oftwel de music route.
No doubt about that!
#4 - 29-10-2007, 19:30 uur

RobMaas


Mijn belangrijkste doel is om de grunge cultuur in amerika te ervaren (hele grote grunge fan).
Begin april 2008 wil ik met het vliegtuig richting Seattle vertrekken om 3 a 4 weken te spenderen in Seattle, Aberdeen en Hoquiam (geboorte/leef plaatsen van kurt cobain).

Seattle, vijftien jaar geleden, ja. Is dat anno 2007 nog steeds zo?

Als ik mijn bronnen mag geloven heerst daar nogal altijd een zeer actieve underground grunge/indie scene ja.
Ook het label subpop zit daar nog altijd gevestigd en signed nog aldoor kleinere grunge/indie bands.
Het zal even zoeken worden, maar dat heb ik ervoor over. Daarnaast, het huis van k. cobain, zijn hangplekken/kroegen/leefomgeving bekijken is voor mij reden genoeg om die kant op te reizen.

Loek en Vegas, super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga hieromtrent mijn reis plannen!
Super!

Rob
#5 - 30-10-2007, 16:50 uur

Vegas

Dag Rob, je zukt er geen spijt van krijgen.
Op mijn site staat nog een reisverslag van de music route:
http://www.elvisfun.com/graceland/htm/gracelandtravel.htm
#6 - 30-10-2007, 17:39 uur

bgroeneveld

En vergeet de Twin Cities van Minneapolis en St. Paul, Minnesota niet. Nog steeds een 'heet bed' van alternatieve muziek. Plus de nodige blues en jazz.

#7 - 31-10-2007, 02:52 uur

ikwilmee

IK WIL MEE!!
Het is al lang mijn droom om naar aberdeen te reizen, en de brug en alles wat jij van plan bent!
Ik hoop dat je dit forum nog gaat lezen want ik heb geen idee hoe ik je anders kan bereiken..
Hope...
x
Karolien (23)
#8 - 10-01-2008, 20:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15