Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen met baby

Discussie gestart

Harold

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik willen graag in mei naar Florida samen met onze (dan 11 maanden oude) baby. Dan ontstaan een aantal vragen zoals :

- Hoe het beste te reizen in het vliegtuig (met autostoel, op schoot, zijn er speciale voorzieningen in het vliegtuig, bv waar een baby kan liggen of i.d.)?
- Hoe aldaar te reizen, naast de autostoel in de auto, een kinderwagen? Is dat dan niet erg groot om mee te nemen of kan je dat huren?
- Overnachtingen, waar rekening mee te houden bij hotelovernachtingen of zijn er andere (betere) opties?
- Klopt het dat alleen Martinair rechtstreeks naar Orlando/Miami vliegt, wil namelijk (zeker met een baby) niet ook nog eens een overstap hebben, of zijn er mogelijkheden om via Chicago/Washington te vliegen en aldaar een mini stedentrip van enkele dagen te houden?

Bedankt alvast voor de reactie(s).

Groetjes.
#1 - 24-07-2009, 13:25 uur

Bas_en_Es

er is ergens een topic over de rechtstreekse vluchten van martinair op dit forum (las ik enkele dagen geleden).
Voor de rest kan ik je eigenlijk niet helpen  :D
Succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#2 - 24-07-2009, 14:42 uur

FreezeM

Wij zijn naar DC gevlogen toen onze zoon 15 maanden was. Geen eigen stoel voor hem genomen, hij ging dus op schoot. Je krijgt dan een extra gordel die je aan je eigen gordel vastmaakt. Als er plek is dan kan je misschien ruilen met andere mensen zodat je een extra stoel hebt. Maar daar kan je niet vanuit gaan. Ik heb wel eens gezien dat ze een soort hangmatje hadden voor baby's maar volgens mij was onze zoon daar toen al te groot voor. Onze zoon heeft op schoot geslapen en verder hebben wat door het vliegtuig gelopen en achterin bij de stewardessen rondgehangen. Als je zorgt dat je niet in de weg staat vinden ze zo'n baby wel schattig.

In DC zijn we opgehaald door een kennis die op onze kosten al een stoeltje had gekocht. Gewoon een simpel ding dat we bij vertrek achter wilde laten. Hiervoor hadden we een briefje achtergelaten in het hotel met de vraag aan schoonmaak of zie iemand zouden kennen die er gebruik van zou kunnen maken. Bleek dat de schoonmaakster zelf zwanger was en een stoeltje (voor ons op zo'n hele reis een klein bedrag) voor haar een welkom geschenk was.

Je kan als je een auto huurt ook een stoeltje huren maar het is al snel voordeliger om er een te kopen. Je zit dan alleen met een probleem als je aankomt.

Als kinderwagen hadden we vanuit NL een simpele opvouwbare wagen meegenomen. Je hebt immers ook nogal wat tijd op Schiphol door te brengen. Nog een reden om dan geen autostoeltje mee te hoeven sjouwen. We wilde niet onze dure Bugaboo in het vliegruim meenemen. Te bang dat deze stuk zou gaan. Je kan altijd op marktplaats ofzo een simpele wagen kopen.

Met hotel was het voor ons belangrijk dat niet te ver weg is van wat je wilt zien. Je zult neem ik aan ook overdag elke dag terug gaan voor een dutje. Verder wil je een manier hebben om eten voor de baby te maken. Flessenwarmer hadden we bij het hotel gehuurd, samen met het bedje. Verder hadden we een koelkastje in het hotel voor het bewaren van wat fruit en brood. Ten slot nog een waterkoker en dan kan je melk maken, papjes, soepjes of andere hapjes opwarmen etc.

Verder is het leuk om in het vliegtuig een paar kleine cadeautjes te hebben. Dit zorg voor afleiding en laat de tijd wat sneller gaan. En neem rozijntjes mee, als je baby die dan al eet. Het kauwen helpt tegen last van de oren door het drukverschil en het peuteren in zo'n doosje is weer een mooie afleiding.

Verder. Het valt wel mee. Kinderen en zeker babys zijn flexibele wezens. Ze slapen wat, eten en drinken wat, je loopt wat met ze rond, en dan ben je er al weer.
#3 - 25-07-2009, 14:53 uur

mpahagens

Hoi,

Reizen met kinderen altijd bijzonder, neem voldoende drinken en knabbeldingetjes (rozijntjes ed) mee voor de vliegreis.
Baby op schoot is idd het beste, stoel is soms beschikbaar, maar reken er niet op. Koop een paraplu-buggy (met ligstand), die mag mee vliegtuig in. Vlgs mij zijn de speciale babybedjes tot 3/4 maanden beschikbaar, wij hadden dat toen dochter 2 maanden was, hebben toen wel de buggaboo meegenomen, maar daar sliep ze toen ook gelijk in.
Voor onze oudste (3) hadden we wel een stoel gereserveerd en daar ook het autostoeltje in gezet (het was even sjouwen), hadden we gelijk autostoel voor daar (arriveerden laat in Orlando). Komende trip zit jongste nog in de maxi cosi (mag mee aan boord) en doen we het zelfde voor oudste. Wel kopen we daar waarschijnlijk een goedkope 2de buggy voor erbij, die niet zoveel ruimte inneemt, want de auto's hebben meestal echte kofferbak en dat past niet altijd :-)
Neem ook een setje beddengoed mee! Kan je tussendoor wel wassen. kinderbedjes zijn vaak erg groezelig...
Veel plezier!
#4 - 02-09-2009, 08:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15