Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen met de tent

Discussie gestart

steven

Nog een vraagje :

Wij zijn niet vies van kamperen met de tent. Vooral omdat dit zeer leuk is een een soort van intensere beleving van de natuur met zich meebrengt. maar ook om de kosten wat te drukken. Is het een goed idee om dit te doen in het hoogseizoen ? Wij zijn van plan om een lus LA - LA te doen en daarbij de meest bekende parken te bezoeken...

Is een auto + tent huren goekoper dan Camper ?
Is het sowieso niet te warm, te druk om op campings te staan ?
Is het mogelijk om wild te camperen in de parken ?
Kent iemand goede adressen waar je campeermateriaal kan huren ?
Of kan je beter zoveel mogelijk meenemen van hieruit ?

thanx
#1 - 30-11-2005, 15:53 uur

Mississippi

Het reizen met tent kwam recent ter sprake in de rubriek "reizen met kinderen":
http://www.discussiegroep.info/amerika/index.php?topic=2274.0

Het kopen van een tent (b.v. bij wal*mart) lijkt mij het goedkoopst.
Voor de temperatuur hangt het natuurlijk af waar je zit. In Yellowstone op 2500m is het 's nachts koud. In Tucson zal het in de zomer wel bloedheet zijn. In de parken mag je in ieder gevan niet wild kamperen.
#2 - 30-11-2005, 19:42 uur

Bakvet

Is een auto + tent huren goekoper dan Camper?
Lijkt me wel.

Is het sowieso niet te warm, te druk om op campings te staan ?
Valt wel mee. Temperatuur is niet overal hetzelfde. Ik heb zelf een Amerikaanse tent en laat altijd m'n "rainfly" (boventent) weg als het te warm is. Dan houd je een grotendeels "mesh" (zeer fijn gaas) binnentent over. Dat is mijn variant van "sleeping under the stars." Helemaal echt op z'n Amerikaans, zonder tent, slapen zie ik niet zo zitten. Ben altijd bang dat je dan wakker wordt van een Coyote die aan je wang staat te snuffelen.

Is het mogelijk om wild te camperen in de parken ?
In sommige parken kan dit in de "Wilderness areas." Je kan daarvoor het beste een 4 wheel drive huren, omdat je dan meestal over onverharde wegen moet rijden om er te komen. (Met een gewone auto wil dit soms ook wel lukken.) Wild kamperen met de auto langs de kant van de (asfalt)weg en op parkeerplaatsen in nationale parken is verboden. In parken waar beren zitten moet je op de hoogte zijn van het bear-proof kamperen. Anders breng je jezelf en degenen die na jou komen in gevaar. Wild kamperen is in zulke parken alleen voor wandelaars toegestaan.

Kent iemand goede adressen waar je campeermateriaal kan huren ?
Ik weet niet of ze goed zijn maar www.westernwanderer.com is wel eens op dit forum genoemd. Als je tot twee weken gaat is het goedkoper om daar iets te huren. Ga je drie a vier weken of langer, dan kan je beter ter plaatse alles kopen en daarvan mee naar huis nemen wat je de moeite waard vindt.

Of kan je beter zoveel mogelijk meenemen van hieruit ?
Ga er van uit dat in de VS bijna alles gigagroot is. Dus wat ik bijvoorbeeld door ervaring wijsgeworden meeneem:
- is een zeer klein flesje afwasmiddel
- een compacte lichtgewicht drieseizoenen slaapzak
- titanium pannenset
- minigasbrander
Dingen die licht zijn en klein of duur, die neem ik mee heen en weer. De rest koop je dan bij de Target of Big K-Mart (of zo) en als het niet mee terug kan laat je het ter plaatse achter (in het hotel of je geeft het weg aan andere kampeerders)

Wat ik een hele fijne 'ongeschreven' regel vind op de gratis kampeerplekken die je op afgelegen plaatsen vindt: je moet de plek schoner achterlaten dan je hem gevonden hebt. Dit zelf-reinigende systeem werkt super doordat de meerderheid zich eraan houdt.
#3 - 01-12-2005, 21:49 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2005, 21:20 uur door Bakvet »

Verelle

Is een auto + tent huren goekoper dan Camper ?

Nou denk ik dat over het algemeen een auto huren + tent goedkoper is, maar ik moet zeggen dat wij wel heel goede deal met El Monte hebben gehad. Aangezien wij bijna een jaar van te voren reserveerden hadden wij een van de laagste tarieven en omdat we in het naseizoen reisden plus de camper van A naar B brachten kregen we ook nog 50% korting. Dus uiteindelijk betaalde wij voor 36 ft motorhome met slide, 25 euro per dag excl. verzekering.  :)Nou dat lijkt mij toch geen slechte deal. Helaas zijn de kortingen al weer bijgeschroefd en nu is het 40 of 30 % korting. Maar als je vroegboekt kan dat een hele hoop schelen.
#4 - 02-12-2005, 07:25 uur
In april terug naar Amerika

stinger

mij lijkt het ook wel leuk om op bepaalde plaatsen in de Rocky mountains in een tentje te overnachten,maar ik ben bang dat wij echt doodgaan van de kou.maar je kan al heel goedkoop een tent kopen bij wal-mart,rond de 70 dollar heb je al een leuk ding.
#5 - 02-12-2005, 15:28 uur

ceetje

Reizen met een auto en tent? doen! Wij zijn afgelopen zomer gaan kamperen en nu al helemaal verslingerd. Wat betreft de kosten: we hadden slaapzakken, luchtbed en wat keukengerei meegenomen uit nederland en bij de walmart de rest gekocht (tent $30, 2 stoeljes $14, koelbox  met heftige korting $10 en een kookpitje ("campinggaz" hebben wij niet gezien !!) -om je een idee te geven-) Huren lijkt mij vreselijk duur en een slaapzak waar een ander in geslapen heeft?  :-\ In de parken zijn heel basic campings met grote plaatsen, zeker als je een kleine tent hebt. Bijna overal hadden we een vuurplaats en een picnic bank. De prijzen in de parken zijn heel laag: maximaal $15. Wat ons erg tegenviel waren de KOAcampings: weinig schaduw, slecht gelegen en vreselijke duur. Die hebben we dus links laten liggen. Als we geen leuke camping konden vinden. dan pakten we een motel. Neem wel warme kleding mee, want in de bergen kan het behoorlijk koud zijn 's nachts. Maar wat is er mooier dan midden in de natuur worstjes boven je kampvuur grillen en daarna gaan slapen in je tentje zonder dakje naar de sterrenhemel staren?
P.S. tent meegenomen: perfecte kwaliteit: we gaan 'm volgend jaar gebruiken in Canada!
#6 - 03-12-2005, 20:54 uur

jfeelders

Mijn ervaring met Amerika en kamperen: Zowel in 2002 (New England) als in 2005 (Zuidwesten) hebben we afwisselend overnacht in motels en in de tent. De overnachtingen in de tent betroffen iedere keer campings in de National Parks (Green Mountain NF, Adirondack Park, Yosemite NP, Grand Canyon NP, Bryce NP, Zion NP). We hadden zelf alle noodzakelijke artikelen meegenomen: koepeltentje, luchtbedden, slaapzakken (neem een goede kunststof mummie van ca. €60), lage stoeljes en tafeltje (niet nodig; overal staat een bank/tafel-combinatie), Coleman benzine-brander (alhoewel in de campingstores in de grote parken in het zuidwesten ook CampingGaz tankjes te krijgen zijn), borden/bestek/RVS-pannetjes enz. enz. Dit kostte maar 1 rugzak ruimte en ca. 15kg van de 2x30kg die we mochten inchecken. Less is more...

Kamperen in de grote parken is echt een belevenis! Als er in Yosemite een beer over de camping trekt weet je echt wel dat je hart het nog doet! :) Maar goed, je hebt hier in NL waarschijnlijk al een voorraadje kampeer-materiaal. Maak een schifting en neem het hoognodige mee (ik kan je een lijstje geven van wat wij mee hadden). Je hebt dan geen camper nodig; een 2-deurs personenwagen is voldoende, maar de extra luxe die je bij een 4-deurs auto krijgt is alleen maar meegenomen.
Wij waren begin juli op de campings in de grote parken. We hadden deze campings al in maart-april geboekt om zeker van (goede) plaatsen te zijn. Zeker in Yosemite gaat het snel. Boeken kan online.
De temperatuur was in die periode goed te doen. Overdag lekker warm (in Zion iets te) en 's avonds aangenaam koel.
Vrijwel alle campingplaatsen in de parken zijn dermate groot en beschut dat je geen last hebt van de buren. Outdoor Activities is wat ze daar doen, dus je zal je buren ook weinig zien.
Je kan hier-en-daar wel last hebben van mieren of muggen (stilstaand water in de buurt), maar als kampeerder ben je daar natuurlijk mee bekend: DEET!

Amerika is een prachtig land om te ervaren vanuit en met de tent. Helaas denkt mijn vriendin daar iets anders over en blijft het een en ander binnen de perken...

Als je nog vragen hebt beantwoord ik je die graag!

 
#7 - 11-12-2005, 02:10 uur
« Laatst bewerkt op: 16-12-2005, 00:52 uur door jfeelders »
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Bakvet

We hadden zelf alle noodzakelijke artikelen meegenomen: koepeltentje, luchtbedden, slaapzakken (neem een goede kunststof van ca. €60), lage stoeljes en tafeltje (niet nodig; overal staat een bank/tafel-combinatie)

Opvouwbare stoelen en iets wat als tafel dienst kan doen heb je eigenlijk alleen echt nodig als je met de auto in de wilderness gaat kamperen. Daar maken die twee net het verschil tussen "Wat doen we hier in godsnaam, zittend in het stof?" en "Kijk ons eens relaxt zitten met al die schitterende natuur rondom etc."

Als je naar een gewone camping gaat dan heb vrijwel altijd een grote picknicktafel en barbeque-ring ter beschikking. In zo'n geval kan je beter placemats of een leuk tafelkleed meenemen. Niet dat ik dat doe, maar het staat wel een stuk gezelliger dan eten van zo'n houten bank met vetvlekken.
#8 - 12-12-2005, 21:27 uur

ceetje

Hoi Bakvet, bedankt dat je het tafelkleed noemde, ik was alweer vergeten dat ik afgelopen zomer heel vaak dacht: we missen niks alleen een plastic tafelkleed. Vetvlekken vind ik niet zo erg (zitten thuis ook op de houten tafel  :-[ ) maar de splinters en de spleten tussen de planken, die waren vervelend. Heb het tafelkleed toegevoegd aan mijn "meeneemlijst" :icon_smile:
#9 - 27-12-2005, 09:32 uur

e_diepeveen


Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriend drie weken lang gereisd en gecampeerd door verschillende staten in Amerika (Nevada, Utah, Arizona, New Mexico en Californie). Wij hebben de kampeeruitrusting bij Western Wanderer gehuurd. Naast dat het gewoon makkelijk is (alles staat voor jouw klaar als je het komt ophalen), is het ook helemaal niet duur (wij betaalden minder dan 500 euro. Voordat wij gingen, hebben we namelijk ook naar campers gekeken en dat was voor ons onbetaalbaar!

Daarnaast hebben de mensen van western wanderer ons ook geholpen met de route. Wij wisten niet dat er zoveel parken waren en ze weten ook precies waar je kan kamperen (en de mooie plekjes!). Je mag zelf zeggen waar je naartoe wilt gaan en op wat voor soort campings. Zij komen dan met een voorstel en dan zijn er ook veranderingen mogelijk.

Wij hebben er zelf niet aan gedacht om alles zelf te kopen (veel gedoe lijkt mij, en wat doe je als de slaapzakken zijn uitverkocht?, bij de Wall-mart hebben ze namelijk ook weleens lege vakken!), maar het lijkt mij dat als je alles zelf gaat kopen dat je meer dan 500 euro kwijt bent! Het is niet zo dat je alleen een tent en slaapzakken moet kopen, maar ook een koelbox, spullen om te koken, stoeltjes en luchtbedden/matjes. De set die wij hebben gehuurd was zo compleet, dat er zelfs afwasmiddel, zout, zaklampen, een elektrische pomp voor de luchtbedden en wasknijpers bij zaten! Daarnaast zit je ook nog met de vraag wat je met die spullen gaat doen als je weer nar huis gaat? Ik zou het niet mee naar huis slepen, maar weggooien is ook zonde.

en de opmerking van niet willen slapen in de slaapzak van ander, slaat nergens op! Je krijgt gewone, schone slaapzakken mee, net als trouwens de rest van de spullen; alles was prima in orde en schoon (itt hoe we het hebben afgeleverd, de spullen kunnen behoorlijk vies worden)

Wij hebben een hele mooie vakantie gehad en ik zou er graag nog een keer naar terug willen!
#10 - 02-02-2006, 15:54 uur

Heerda

 een tent kopen bij wal-mart,rond de 70 dollar heb je al een leuk ding.

Je kunt beter kopen bij een professional zoals ook in Nederland. Wij kopen meestal bij 'Rei'. In Amerika zijn o.a. tenten, slaapzakken, rugzakken en sandalen veel goedkoper dan in Nederland.

Voor onze avontuurlijke voettochten zie:

http://verweg.de
#11 - 21-03-2006, 13:15 uur

stinger

het is maar net hoeveel geld je eraan wil uitgeven,toch?
er werd gevraagd naar Goedkope tenten.............
#12 - 21-03-2006, 19:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15