Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rijden in een automaat

Discussie gestart

Tom_B

Ik vertrek over 2 weken naar Amerika voor een rondreis. Op 2 plaatsen zullen wij een huurauto krijgen. Nou zal dit in Amerika een automaat zijn. Ik heb echter nooit in een automaat gereden. Hoe werkt dit precies, en zijn er dingen waar je speciaal op moet letten? Bij het optrekken of parkeren bijvoorbeeld.
#1 - 12-07-2005, 22:07 uur

Vegas

Het werkt heeeel eenvoudig.
Zet de auto in de drive stand en hij gaat vanzelf.....
klink wel erg eenvoudig, maar zo is het ook.

Je hebt een drive stand en een parkeerstand.
Een low drive voor wat stijlere wegen, maar is niet echt noodzakelijk en gebruik je niet echt.

Maak gewoon even een rondje op de parkeerplaats van de verhuurder.
In het begin heb je de neiging om de koppeling in te trappen, maar al snel raak je gewend
En al heel snel wil je niet anders meer.

Gas geven en remmen, iedereen kan het.
#2 - 12-07-2005, 22:29 uur

Chi Sin X

Ik zit een beetje met dezelfde onzekerheid :P.  En om naar Drive of reverse te gaan? Moet je dan op een soort van koppelingsknopje drukken of zo?  Of gewoon doen?

En hoe start je de motor? in neutraal of in 1ste drive?
#3 - 12-07-2005, 23:01 uur

Tom_B

Dus als ik het goed begrijp tref je de auto aan in de parkeerstand. Je start de auto en zet hem in zijn drive (wel even de rem intrappen) en geeft gas. Of je zet hem in zijn achteruit, als je zo de parkeerhaven uit moet ;)
Verder gaat het vanzelf en is het alleen gas geven en remmen. Ook voor een stoplicht is het remmen, en bij groen weer gas.

De 1 en 2 moet ik dus op stijlere wegen gebruiken? Ik kom o.a. in San Fransisco dus misschien dat ik het daar nodig heb.

Klinkt erg simpel en een stuk relaxter dan handmatig schakelen.
#4 - 13-07-2005, 00:12 uur

Loek

Algemeen advies, je linkerbeen even vergeten.  Je doet alles met rechts.  Dat is in het begin even wennen, want je zoekt met je linkerbeen naar de koppeling, en 9 van de 10 keer ga je dan heel hard op de rem staan.  Dat heb je dan meteen afgeleerd  :-)

Verder kun je nooit van (D)rive meteen naar (R)everse omdat de (N)eutral stand er nog tussen zit, dus die fout kun je niet maken.  Wel even wachten tot de auto geheel stillstaat voordat je hem in (P)ark zet.

Als je bergaf rijdt, even bijremmen en dan naar 3, 2 of 1 terugschakelen (sommigen alleen 2 en 1, anderen zelfs nog meer standen).  De keuze is afhankelijk van hoe snel je naar beneden wilt gaan.  Je merkt het vanzelf en kiest dan al gauw de juiste stand.

De meeste automaten starten alleen als je in (P)ark of in (N)eutral staat, en om vanuit die standen in (D)rive of (R)everse te komen moet je de rem intrappen.  Bij sommige autos moet je dan ook nog een knop indrukken op de handle, maar niet altijd.

Je hebt het waarschijnlijk in 3 minuten onder de knie, zo niet sneller.


#5 - 13-07-2005, 03:23 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2005, 03:24 uur door Loek »

Bart Benz

Het is even wennen als je nog nooit automaat hebt gereden.
Zoals Loek al zegt, gebruik je linkerbeen helemaal niet!
Als je beide benen gebruikt lig je zo tegen de voorruit aan.

Mijn ervaring is (ik rijd hier in NL ook automaat) dat je die 3,2 en 1 niet nodig hebt.
Start de auto, rem indrukken, van P naar D en rijden maar.

Je zal zien dat het een hele relaxte manier van rijden is, succes!
#6 - 16-07-2005, 11:57 uur

hdeweert

Moeilijker dan rijden met een automaat is het rijden met de Crouse controle. Op de meeste huur auto’s zit wel zo’n ding. Je moet alleen even zoeken waar die zit. Soms zitten de knoppen op het stuur en soms zitten ze verwerkt in de richtingaanwijzer of de ruitenwisser handel. Dan moet je nog weten hoe het werkt.
Harm
#7 - 16-07-2005, 14:02 uur

Jez

Ja, zit ik net antwoord te geven op deze vraag/stelling, in een bovenstaande topic.............. ??? ??? ???
#8 - 16-07-2005, 17:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ruud2004

Een handig hulpmiddeltje om te wennen is om in het begin je linkerschoen even uit te trekken, zodat je went om alleen je rechtervoet te gebruiken.

Ontkoppelen in een automaat (dus via het rempedaal) is geen pretje.
#9 - 02-08-2005, 12:34 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

DennisH

Ontkoppelen in een automaat (dus via het rempedaal) is geen pretje.
Ik moest eens in een reflex remmen in een automaat. Je bent er dan aan gewend om met de ene voet te ontkoppelen en met de andere te remmen. In een automaat sta je dan met twee voeten bovenop dat brede rempedaal.

Stond wel snel stil... mensen achter me waren er niet zo blij mee.....
#10 - 02-08-2005, 12:44 uur

Mississippi

Volgens mij is het nog moeilijker als je weer terug moet naar een schakelauto!

Stop je voor een verkeerslicht, slaat je motor wéér af  >:(
#11 - 02-08-2005, 19:58 uur

Chiefram

Als het rijden in een automaat je echt te veel wordt, dan kun je zlatijd nog overwegen een auto te huren met chauffeur voor je vakantie. Misschien is dan een Rolls Royce een leuke optie.

 ;)
#12 - 02-08-2005, 20:00 uur

usfreak

 ;D
Na een paar keer Amerika..
Staat ie geheid voor je deur?!
Een automaat met Airco  ;D
#13 - 03-08-2005, 22:14 uur

Jez

Er staat hier in het durp een mega-vette Bronco te koop......... Voor weinig...........
#14 - 03-08-2005, 22:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Er staat hier in het durp een mega-vette Bronco te koop......... Voor weinig...........

Is dat die witte van O.J. Simpson?  ???
#15 - 04-08-2005, 01:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15