Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vliegtickets

Discussie gestart

newengland

Bedankt voor de tips iedereen, ik ga eens alle sites afstruinen. De goedkoopste die ik gezien had was idd van IcelandAir.

NewEngland
#16 - 26-02-2006, 11:31 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Mississippi

Je zegt: "behoorlijk". Gaat het niet om $6 flight segment tax en $ 5 security tax?

KLM vliegt rechtstreeks naar sommige bestemmingen. Toch is hun luchthavenbelasting 100 euro hoger dan die van Amerikaanse maatschappijen waarbij je moet overstappen. Hoe komt dat toch?

Dat vraag ik me ook al tijden af. Zou KLM als buitenlandse maatschappij in de VS meer belasting moeten betalen?
Of zou dit een manier zijn om de ticketprijzen wat voordeliger voor te stellen?
#17 - 01-03-2006, 15:10 uur

B-man

Je zegt: "behoorlijk". Gaat het niet om $6 flight segment tax en $ 5 security tax?

KLM vliegt rechtstreeks naar sommige bestemmingen. Toch is hun luchthavenbelasting 100 euro hoger dan die van Amerikaanse maatschappijen waarbij je moet overstappen. Hoe komt dat toch?

Dat vraag ik me ook al tijden af. Zou KLM als buitenlandse maatschappij in de VS meer belasting moeten betalen?
Of zou dit een manier zijn om de ticketprijzen wat voordeliger voor te stellen?


Nou hier een voorbeeld van een retourtje A'dam-Chicago MET overstap binnen de VS met US Airways:

Prijs 1 volwassene :      459,00      EUR +     52,44      EUR tax      =     511,44 EUR
Security Tax    93,47 EUR
Customer Service Tax    22,95 EUR
US Tax    24,00 EUR

Totale prijs ( 1 Volwassenen )    =    651,86 EUR

Je ziet dus eerst die E459 + 52,44 staan en denkt dat dat het is, tot je verder klikt...
Bij rechtstreekse vluchten heb je dat namelijk niet. Het zal misschien ook afhangen van het feit of het vliegveld de "hub" is van de betreffende maatschappij.

B-man
#18 - 01-03-2006, 16:29 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2006, 16:49 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Het zal misschien ook afhangen van het feit of het vliegveld de "hub" is van de betreffende maatschappij.

Dat is inderdaad de clou; als je je stopover maakt op de plek waar je toch al had moeten overstappen, dan is het gratis. Voor United is dat Washington, US = Philadelphia, Continental = Newark, Icelandair = Reykjavik, Air France = Parijs.

Wil je ergens anders dan waar een hub is een stopover maken, dan zijn dat extra administratiekosten etc en zul je dus bij moeten betalen.
#19 - 01-03-2006, 17:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

uglybull

Ik geloof dat Atlanta een hub is van Delta.
Ik vlieg met Delta op 16 aug.2006 via Atlanta naar Cleveland OH en ik ben kwijt :
Retourticket 505 euro + tax 50,43 = 555,43 euro. Dan komt het : Security Tax  93,47 ,
Customers service tax 29,25, Security tax USA 20,00, komt totaal op euro  698,15.
Dus ik denk niet dat een hub gratis is. Of ik hen verkeerd begrepen wat Jez bedoelde.
#20 - 05-03-2006, 23:57 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

Bakvet

Volgens mij is "Security Tax" in werkelijkheid vooral "brandstoftoeslag". Het klinkt alleen serieuzer. Als men het "brandstoftoeslag" zou noemen gaan Nederlanders vragen waarom het dan niet bij de ticketprijs inbegrepen is. Waarschijnlijk terecht denken ze: "voor de taxi/bus/trein hoef je toch ook geen brandstoftoeslag te betalen?" Waarom dan wel voor het vliegtuig?
#21 - 06-03-2006, 00:42 uur

Jez

De vraag was ook of een stopover gratis is. Ja, als het op een "hub"is, alleen kun je dan niet voor het goedkoopste tarief vliegen.
Je zou eens moeten kijken of je die extra taxen ook betaald als je rechtstreeks vliegt, dus zonder overstap of stopover.
#22 - 06-03-2006, 00:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

uglybull

Jez, probleem is dat ik niet rechtstreeks van Amsterdam in Cleveland kan komen, dus moet ik wel overstappen.
#23 - 07-03-2006, 00:05 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

uglybull

Forum, ik wil graag een andere situatie voorleggen die recntelijk bij mij speelt. In antwoord # 19 is sprake van een ticket naat Cleveland.
Ik heb deze geboekt bij Cheaptickets.nl ,dus de nederlandse site, en gaat op 16 augustus 2006 van Amsterdam via Atlanta naar Cleveland, OH.
Retour ga ik op 22 augustus via dezelfde route.
Nu heb ik dit verteld aan een andere vriend in Hammond, LA, waar ik ook al twee keer ben geweest, en die vroeg mij `Waarom kom je ook niet even bij mij aan`.
Dit kan zeker in mijn tijd wel ingepast worden maar dan zal de terugreis op 22 augustus vanaf Atlanta verplaatst moeten worden naar 26 augustus met dezelfde vlucht, die dagelijks gaat. Intussen kan ik dat op en neer naar New Orleans. Ook een andere vertrekhaven is een mogelijkheid, maar dan zal hij door Delta gevlogen moeten worden. Volgels mij vliegt Delta alleen vanaf Atlanta, Cincinnati en New York rechtstreeks op Amsterdam.
Mijn vraag nu is de volgende±  Is een reeds gekocht ticket zonder meer naar een andere dag of route over te zetten, wat zijn daarvan de consekwenties en wat zal dat gaan kosten . Als Iemand mij daarmee kan helpen, zeer graag.
#24 - 07-03-2006, 00:20 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

jaborg

Wij wilde een paar dagen eerder terug (lang verhaal maar geen noodzaak) Ik heb gebeld en gevraagd.
Je bent afhankelijk hoe vol het vliegtuig is. Wij konden 2 dagen eerder terug met dezelfde maatschappij (met dezelfde overstap). Het kostte ons $ 200 dollar. Maar je bent nog vroeg.

Vragen kan altijd?
#25 - 07-03-2006, 07:14 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2006, 07:16 uur door jaborg »

Hans B

Hallo Uglybull,
een reeds gekocht ticket wijzigen kan, maar er staat wel een prijs tegenover. Deze prijs is voor zover ik het weet afhankelijk van de klasse (je heb er een stuk of 10) van je ticket. De goedkoopste (vroeggeboekte) tickets kosten meer om om te boeken dan een duurder ticket waarin meer mogelijk is.
Hans B.
#26 - 07-03-2006, 15:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Gewoon even bellen meet Cheaptickets en ons het antwoord laten weten  ;)
#27 - 07-03-2006, 20:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

uglybull

Ik ben jullie nog een antwoord schulding op post #23. ( Het veranderen van een ticket) Het antwoord duurde wel wat lang, sorry....
Het antwoord van Cheaptickets.nl :
U heeft de goedkoopste klasse geboekt en daar is geen (gratis) verandering mogelijk. Tegen betaling van Euro 120,- kan de vlucht omgeboekt worden naar 4 dagen later.
De pech hier is dat die specifieke vlucht voor dat tarief vol is. Wil ik wel op die datum terug vanaf Atlanta of een ander vliegveld, moet ik een neiuw ticket kopen. Dus one way = DUUUR !!
Sorry voor mijn vrienden, maar ik ga wel terug zoals gepland is.
#28 - 26-04-2006, 22:03 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

Jez

Dat is dus exact hetzelfde als wij betaalden toen we onze vlucht gemist hadden en een dag later terug gingen. Gelukkig voor ons zat die vlucht niet vol en konden we dus mee. En hebben we die wčl gehaald  ;D ;D ;D
#29 - 26-04-2006, 22:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Honeymoon USA

Het klopt wel wat ze zeggen. Wanneer je een vlucht hebt geboekt in de 'goedkopere' klasse is een voorwaarde dat deze niet kostenloos te wijzigen zijn. Kijk daar dus voortaan naar als je een vlucht boekt, wat de wijzigings en annuleringsvoorwaarden zijn. Tevens is het goedkoper om zo ver mogelijk van te voren te boeken. Ik heb mijn vlucht voor Juni al in Oktober 2005 geboekt.
#30 - 05-05-2006, 19:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15