Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis!

Discussie gestart

Adnan

Hoi daar ben ik weer !
ik heb mijn ticket geboekt !! woehoe het gaat eindelijk gebeuren !
ik vlieg 20 mei met United naar Miami, en vertrek 9 juli terug vanaf San Diego( 8 weken !!)
nu ga ik de eerste 5.5 weken met mijn vader rondreizen, en de laatste 2.5 week met een vriend die uit Nederland overkomt.
ik ga van Miami -- Orlando -- San Diego -- L.A. -- Las Vegas -- Grand Canyon -- Lake Powell etc - Las Vegas -- Zion NP -- Yosemite NP -- San Francisco in die 5.5 week waarvan ik 1.5 week ongeveer in Florida blijf. Dus in 4 weken het bekende rondje maak. Mijn vader vertrekt dan vanuit San Francisco naar Amsterdam.
Nu heb ik zelf geen rijbewijs, dus als die vriend komt in Sanfrancisco  (ook geen rijbewijs) zijn we genoodzaakt tot openbaar vervoer of liften!
Nu willen we in die 2.5 week van San Francisco naar L.A. en uiteindelijk vertrekken we vanaf San Diego naar Amsterdam.

Heeft iemand ervaringen met de treinreis tussen SF en L.A. en L.A. - San Diego met Amtrak. Is dat enigsinds goed te doen? En is het nodig om zoiets al hier in Nederland te reserveren? of is er eigenlijk altijd wel plek op zulke treinreizen.
Nu is het een kwestie om de route te detailleren, dus je zult me hier vaker allerlei tips en ervaringen zien vragen van jullie!
Ik heb er in ieder geval heeeel veel zin in !

Groet Adnan ! :D

#1 - 19-02-2008, 21:44 uur

Yessica


Heeft iemand ervaringen met de treinreis tussen SF en L.A. en L.A. - San Diego met Amtrak.

Ja, ik!!! LEUK!!!!

Citaat
Is dat enigsinds goed te doen? En is het nodig om zoiets al hier in Nederland te reserveren? of is er eigenlijk altijd wel plek op zulke treinreizen.

De treinreis heb ik omgekeerd gemaakt, van LA naar SFO, maar die dag staat van al mijn reizen (en ik heb er al heel veel gemaakt) in mijn top 3 van leukste vakantieherinneringen.

Snel gaat het niet. Amtrak leent het spoor van een vrachtvervoermaatschappij en als die er langs willen, wordt de amtrak even letterlijk op een zijspoor gezet. Van Santa Barbara naar SFO (we hadden daar een tussenstop gemaakt) duurde 9 uur. Maar het uitzicht onderweg, langs de kust af en door heuvellandschap, werkelijk fantastisch! Ook de contacten onderweg, van die "typische Amerikanen", maken deze dag voor mij als onvergetelijk. Het leek wel een fragment uit zo'n Amerikaanse feel good movie.

Ik weet niet of je vantevoren moet reserveren, maar het kan denk ik geen kwaad. Ik heb dat toen wel gedaan.
#2 - 21-02-2008, 13:39 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15