Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route 66

Discussie gestart

margrietharry

Wij, Harry en Margriet, overwegen om een autoreis te maken van Chicago naar LA, via Route 66. Wij zijn nog nooit in de VS geweest, dus alles is nieuw voor ons.
Bij de aanbieders van 'voorgeprogrammeerde' reizen zien we dat je de route al in 16 dagen kunt doen, maar wij nemen liever wat meer tijd. We willen een extra dag verblijven in Chicago en in LA, daarnaast zouden we eventueel een uitstapje willen maken naar Las Vegas en (een) extra dag(en) doorbrengen in de Grand Canyon.

Wie heeft ervaring en kan ons vertellen:

* wat is de beste reistijd?
* kunnen we zo'n reis maken zonder vooraf hotels vast te leggen (behalve in Chicago en LA), zodat we onderweg alle vrijheid hebben vwb afstanden en reistempo?
* zijn er meer plaatsen die de moeite waard zijn om een extra dag te verblijven?

We zijn benieuwd naar alle ervaringen,
groet,
Harry en Margriet
#1 - 22-11-2011, 15:28 uur

Dirc

De afstand is als je de snelste weg pakt ongeveer 2000 mijl en dus 3200 KM.
Dit betekent dus dat je 200 kilometer per dag moet rijden om de route zo te rijden.

Maar waarschijnlijk wil je wel meer zien dan alleen de binnenkant van je auto en wil je dus ook langs bezienswaardigheden.
Daarnaast zijn er plaatsen waar je niet genoeg hebt aan 1 dag, wat betekent dat je met 200 KM per dag reizen al niet toe komt.

Ik heb de reis op deze manier zelf nooit mogen maken, maar ik vind het allemaal erg krap. Ik had zelf ook ooit het idee, maar dan in 22 dagen, maar dit werd mij ook afgeraden.
#2 - 22-11-2011, 18:19 uur

sanderenemma

We hebben route 66 niet gereden, maar 200 km per dag is niks in de vs. Het rondrijden in de VS is al een ervaring op zich. Ik zou je willen adviseren om een paar reisdagen aan te houden waarin je veel kilometers aflegt. Dan heb je dagen bonus om ergens te blijven waar het goed en mooi is. Wij hebben het zo gedaan 1 dag veel kilometers maken en dan 2 dagen op 1 plek blijven.
#3 - 26-11-2011, 22:32 uur

Marianne

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat er grote stukken zijn die je toch aardig snel af kunt leggen.
Hebben jullie je al wat ingelezen? Er zijn veel sites over route 66, en ik dacht dat Lannoo een gids had over route 66.
Hier een Nederlandstalige site over route66.
Ik ken iemand die de route zelf in 11 dagen gedaan heeft, dus zonder uitstapjes.

Marianne
#4 - 27-11-2011, 00:57 uur

Jez

Wij hebben vorig jaar (geprobeerd om de) route 66 gereden in Illinois. Wat een chagrijnige dag was dat! Komt omdat grote delen verdwenen zijn. Er wordt wel hard gewerkt om de route weer in ere te herstellen, maar zover zijn ze nog lang niet.
#5 - 27-11-2011, 01:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ned in MO

 I woon vlakbij route route 66 en heb al verscheidene forumleden voorbij zien komen die route 66 reden.
Ze vonden het allemaal erg leuk.
#6 - 27-11-2011, 04:52 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

margrietharry

Dankjewel voor jullie reacties.
Uiteraard hebben we al veel gelezen en websites bekeken, het leek ons daarnaast ook leuk om extra ervaringen te lezen.
De websites geven vooral aan waar de oorspronkelijke gebouwen (tankstations, restaurants, hotelletjes etc.) te vinden zijn. Over het landschap, dat toch tussen Chicago en LA erg zal veranderen, hebben we nog niet zo veel gevonden. Ook zouden we graag willen horen welke steden, stadjes of dorpen aan de route de moeite waard zijn om een dag langer te verblijven. Zoals ik al aangaf, willen we meer tijd nemen voor de hele route, 16 dagen lijkt ons veel te kort.

Margriet


 
#7 - 27-11-2011, 12:24 uur

Rent your tent usa

Hallo Harry en Margriet.

Ik woon in Texas en wij reizen vrij veel rond. 200 km is niets, dat rijdt je in 2 uur. En ik heb bijna nog nooit een hotel geboekt van te voren, tenzij er iets speciaals is waar je wilt slapen. In mijn ervaring geeft het bespreken van een hotel een druk op je reisgevoel. Alhoewel aan de andere kant je altijd iets kunt bespreken dat je voor 6 uur 's middags ook nog kunt afzeggen. Ook als ik in Europa reis gaan wij nog steeds op de bonnefooi. Wat goed uitpakt is een lijstje met hetzij campings of hotels bij je hebben en tegen 3 uur 'smiddags kun je besluiten waar je wilt slapen.
#8 - 28-11-2011, 17:14 uur

ned in MO

Juni is een goede maand om route 66 te doen
#9 - 30-11-2011, 03:57 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15