Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: hanz op 09-07-2002, 19:27 uur
-
Ik zoek een goeie routeplanner waarin ook de zwaarte van de route opgenomen wordt. Niet alleen het aantal kilometers is van belang maar ook de conditie van de weg, bergwegen, drukke wegen, filegevoelige wegen enz enz.
-
Probeer eens de volgende routeplanners:
- Microsoft Streets en Trips 2002
Link: http://www.microsoft.com/streets/
- Streetatlas USA deluxe van Delorme
link: http://www.delorme.com/streetatlasdeluxe/default.asp
- RandmcnallyRouteplanner
Link: http://www.randmcnally.com
De bovenste vind ik de beste.
Succes!
Ronald
-
heb je mapquest.com al bekeken?
-
Ik weet niet of je een PDA hebt maar navigeren met een PDA is SUPER.
Geef maar een seintje als je interesse in de software hiervoor hebt.
-
Maar navigeren is nog niet hetzelfde als een routeplanner.
Ik ben het met je eens dat je met een pda fantastisch kan navigeren
-
Zelf gebruik ik meestal de RAND McNALLY routeplanner op CD, gekocht bij Wal*Mart voor $10.
Voor ANWB leden is er nu ook TripTik© (http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/bestemmingen/aaa_triptik.jsp), een online vakantieplanner voor de Verenigde Staten & Canada.
Ziet er wel goed uit en is gemakkelijk te bedienen. Wat vinden de anderen hiervan?
-
Wij hebben voor onze december 2004 reis Randmcnally (http://www.randmcnally.com) genruikt. Werk prima, als de navigatie piet zit op te letten. Maar zo niet dan maakt het niet uit hoe goed je planning is ;)
-
IK heb zojuist de kaarten van Tomtom Navigator 3 gekocht,dit voor Usa en Canada en ik moet zeggen dat deze toch wel zeer precies zijn...ik heb deze kunnen vergelijken met een ander gedetaileerd programma van heel canada (mapsource)
Ik ga de kaarten van tomtom gebruiken voor West-Canada (off.topic)
Groetjes
-
IK heb zojuist de kaarten van Tomtom Navigator 3 gekocht,dit voor Usa en Canada en ik moet zeggen dat deze toch wel zeer precies zijn...ik heb deze kunnen vergelijken met een ander gedetaileerd programma van heel canada (mapsource)
Ik ga de kaarten van tomtom gebruiken voor West-Canada (off.topic)
Groetjes
Hier wil ik graag meer over weten, want ik ben me nu ook aan het orienteren om een navigatie systeem te kopen. Ik zat eerst te denken aan een vast model, maar omdat ik nogal vaak vlieg en van huurauto's afhankelijk ben, leek mij ook de TomTom navigatie een betere oplossing. Niet alleen qua prijs, maar ook omdat ik die mee kan nemen in de huurauto's.
Mijn vraag: moet je van te voren ingeven waarheen je wilt met de TomTom of kun je heel Amerika in een keer in het systeem gooien?
Hoe werkt zoiets eigenlijk? :)
-
Ik gebruik hier in de US de Garmin Street Pilot 2620 met een ingebouwde harde schijf van 10 GB. Je steekt hem in de aansteker, zet hem met de "beany bag" standaard op het dashboard en het is klaar voor gebruik. De route wordt via een stem uitgesproken en is is zeer nauwkeurig. Ik kan het zelfs instellen om nederlands te spreken.
Ik heb hem online gekocht voor $800, ik heb hem in de winkel alleen maar voor $1200 zien liggen. De kaart updates kosten ongeveer $100, de eerste update krijg je gratis. Ik zou persoonlijk niet vaker dan eens in de 2-3 jaar een update nemen, maar het ligt een beetje aan waar je woont denk ik.
-
In het geval van TomTom moet je weten hoeveel ruimte de kaarten in beslag nemen (staat er meestal bij dacht ik), als je een groot genoeg geheugen kaartje in je PDA of TomTom Go hebt moet het erop kunnen :)
-
IK heb zojuist de kaarten van Tomtom Navigator 3 gekocht,dit voor Usa en Canada en ik moet zeggen dat deze toch wel zeer precies zijn...ik heb deze kunnen vergelijken met een ander gedetaileerd programma van heel canada (mapsource)
Ik ga de kaarten van tomtom gebruiken voor West-Canada (off.topic)
Groetjes
Hier wil ik graag meer over weten, want ik ben me nu ook aan het orienteren om een navigatie systeem te kopen. Ik zat eerst te denken aan een vast model, maar omdat ik nogal vaak vlieg en van huurauto's afhankelijk ben, leek mij ook de TomTom navigatie een betere oplossing. Niet alleen qua prijs, maar ook omdat ik die mee kan nemen in de huurauto's.
Mijn vraag: moet je van te voren ingeven waarheen je wilt met de TomTom of kun je heel Amerika in een keer in het systeem gooien?
Hoe werkt zoiets eigenlijk? :)
Het zijn 8 cd's die je krijgt als je de versie USA & CANADA koopt,op elke cd kun je zien weke staat,of provicie je kunt instaleren,zeer vele verschillende mogelijkheden,1staat of verschillende staten van Amerika.....voor bv. heel Canada heb je ongeveer een 80mb nodig .....
Ik denk dat je met een 256 al een heel eind komt...
Je vraagt ofdat je heel Amerika kunt instaleren,ik denk van wel maar zal niet nodig zijn hé,zo', groot land...
Instaleer enkel wat je nodig hebt...
Groetjes
-
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan hier wel iets mee denk ik. Ik zal eens een vergelijk maken. Jullie ervaringen zijn dus goed.
;)
-
ikee: ik heb b.v. in mijn telefoon (telefoon ja!) alleen al 1 GB zitten, in een PDA moet al wel 2 GB kunnen, kun je een heel eind mee komen zeg ik :D
Moet heel canada niet eerder 800 MB zijn? Frankrijk is al over de 200 dacht ik en daar zitten nog niet eens de binnen wegen bij. Als ik me niet vergis is Canada nogal wat groter.
Als je een laptop mee neemt kun je natuurlijk ook altijd weer een andere kaart erop zetten mocht je naar andere states gaan etc. ;)
*edit*
Net even gekeken op TomTom site, Canada is 85 MB inderdaad (die 200 MB was trouwens voor mijn telefoon voor Frankrijk, schijnbaar zijn de kaarten voor de PDA wat beter gecomprimeerd), zie ook: http://www.tomtom.nl/products/section.php?ID=33&Section=33&Language=5 (http://www.tomtom.nl/products/section.php?ID=33&Section=33&Language=5)
Als je heel Amerika in 1x zou willen is het (als ik het goed zie de eerste 6 regional maps): 149 + 137 + 139 + 159 + 149 + 160 MB = 893 MB!
Zeer goed te doen dus. Gewoon een PDA halen met een 1 GB geheugen kaart (niet zo heel duur meer tegenwoordig) en je kan er heel US op zetten met TomTom navigator!
*edit2*
Als ik alle states tel kom ik op 49 uit op die TomTom mappen, maar ze tellen (gek genoeg?) DC mee wat een district is. Dus dan komen we op 48 en Alaska (AK) en Hawaii (HI) missen dan dus nog en komen we op 50 uit. Buiten Alaska & Hawaii om lijkt alles er te zijn dus!
Als je wilt weten waar deze kaarten geschikt voor zijn, zie: http://www.tomtom.nl/products/compatibility.php?ID=33&Language=5 (http://www.tomtom.nl/products/compatibility.php?ID=33&Language=5)
*edit3*
(haha, ik blijf bezig!)
Ik zie bovenaan de pagina dat Alaska (10 MB) en Hawaii (3 MB) er wel als losse kaarten op staan, dus voor 13 MB meer (906 MB totaal, begint wel wat krap te worden in 1 GB dan) heb je dan echt alle 50 staten ;D ;)
-
Oplossing: koop 2 kaarten van 1 Gb en verdeel de maps op een beetje logische manier daarover. Ik neem aan dat je niet in 1 rit zowel Hawaii als Alaska aandoet? ;)
Zodoende blijft er ruimte op je geheugenkaart voor bijvoorbeeld een full backup van je PDA. Niets is vervelender dan midden in de woestijn een vastloper te krijgen, waardoor je een harde reset moet doen en je geheugen leeg is. Erg vervelend wordt het als je vervolgens ontdekt dat je voor de herinstallatie eigenlijk je laptop nodig hebt... Met een full backup op geheugenkaart heb je hem binnen 10 minuten weer draaiend.
-
Toevallig genoeg komen er op korte termijn nieuwe versies uit van TomTom GO!
http://www.tomtom.nl/news/category.php?ID=4&NID=90&Language=5 (http://www.tomtom.nl/news/category.php?ID=4&NID=90&Language=5)
-
Ik heb zojuist de Garmin StreetPilot c330 GPS gekocht. Hij gaat vanmiddag de deur uit (bij de leverancier) en morgenochtend heb ik hem dan binnen.
De hele kaart van Noord Amerika staat er al op, dus zo uit de doos te gebruiken zonder eerst te hoeven uploaden via de komputer.
Ben benieuwd... ;)
-
Zul je wel plezier van hebben. Ik heb de Garmin StreetPilot 2620, ook met de hele US geladen. Hji gaat gewoon mee van auto naar auto, geen geklungel met inbouw. De touch screens zijn erg handig. Heeft deze ook een database met "services" (restaurants, winkels, pompen etc.)?
-
Ik heb juist door jouw advies ook voor Garmin gekeken en wilde eigenlijk ook de 2620 hebben, tot ik zag dat ze net een nieuwe hadden uitgebracht, de c330. Had ook nog aan TomTom gedacht, die wilde ik eerst hebben, maar heb toch het gevoel dat Garmin meer gericht is op de Amerikaanse markt dan TomTom. (Ik kan het verkeerd hebben, dus scheld mij maar weer uit)! LOL!
De Garmin c330 heeft ook een touch screen en een database met 'services'.
Morgenochtend moet het door UPC worden afgeleverd, kan ik hem uitproberen van huis naar de supermarkt! LOL!
-
Ik had ook eerst naar de TomTom gekeken, maar zoals je al zegt is die niet erg gericht op de US markt, vandaar dat ik ook voor Garmin koos. Ik heb er tot nu toe erg veel plezier van gehad, zowel hier in de stad als op langere vakantie ritten.
-
Morgenochtend moet het door UPC worden afgeleverd, kan ik hem uitproberen van huis naar de supermarkt! LOL!
Daar moet ik altijd erg om lachen, als ik rond 5 uur al die mensen met hun navigatie hier in Nederland in de file zie staan. Je ziet het dan zo "bling-bling" aan het dashboard hangen, en die mannen (ja, sorry, maar het zijn over het algemeen mannen) er erg interessant bij kijken. Dan denk ik "Weet je nou nog niet hoe je van je werk naar je huis moet rijden? ;D ;D ;D
-
Hahaha! Ik weet precies wat je bedoelt!
Ik heb bewust een 'losse' navigatie-systeem gekocht, omdat ik die wil meenemen in mijn huur-auto's. Mijn werkgebied bestaat namelijk uit 11 staten, te weten 10 staten in het Midwesten + de staat Nevada. Om niet te verdwalen heb ik zo'n 'ding' gekocht, want als je vanuit de huurauto-lokaties bij de grote vliegvelden al de verkeerde afslag neem, dan weet ik gelijk al niet meer waar ik ben. Dan is een beetje extra hulp wel makkelijk.
Maar... (hij kan elk moment binnenkomen)... ik ga hem dan natuurlijk gelijk uitproberen naar de supermarkt! LOL! Dan ben ook ook zo'n belangrijk mannetje met een GPS systeem die niet zonder de supermarkt kan vinden, hahaha...
What is the difference between men and boys?
The prices of their toys!
Klopt wel he?
;)
-
Daar moet ik altijd erg om lachen, als ik rond 5 uur al die mensen met hun navigatie hier in Nederland in de file zie staan. Je ziet het dan zo "bling-bling" aan het dashboard hangen, en die mannen (ja, sorry, maar het zijn over het algemeen mannen) er erg interessant bij kijken. Dan denk ik "Weet je nou nog niet hoe je van je werk naar je huis moet rijden? ;D ;D ;D
Als ik naar huis rijdt staat ie niet aan, maar als ik in een file terechtkom zet ik hem ook aan, en laat het een alternatieve route vinden. Meestal kun je op die manier wat tijd en ergernis besparen.
-
Groot gelijk! In Amerika lijk het me reuze handig.
Maar toch niet in ieniemienie-Nederland?! Er zijn gewoon niet meer wegen of alternatieve routes.......
;D ;D ;D
-
Groot gelijk! In Amerika lijk het me reuze handig.
Maar toch niet in ieniemienie-Nederland?! Er zijn gewoon niet meer wegen of alternatieve routes.......
;D ;D ;D
Ho ho, dat moet je niet zeggen! Juist in Nedeland zou een Navigatie systeem geen overbodige luxe zijn hoor! Ik heb jaren in Nederland door het hele land gereden. Ok, de snelwegen en plaatsen weet ik zo ook wel te vinden, maar het gaat met name om in een grote stad (denk aan Den Haag, Amsterdam, Groningen, etc.) de weg gemakkelijk te kunnen vinden.
Ik heb een keer uren in Den Haag gezocht naar een straat. Eindelijk gevonden, maar omdat er geen parkeerplaats of parkeergarage was en er was een markt (halve binnenstad afgesloten) en meer dan de helft van de straten was eenrichtingverkeer, nou... ik ben de stad maar weer uitgevlucht voorzover dat ging (geen borden met EXIT te vinden natuurlijk) en heb die afspraak nooit meer kunnen vinden!
Langs de weg staan om even in het 100.000 stratenboek van Nederland te kijken? Vergeet het maar in Den Haag! Je moet doorrijden, ook al weet je niet waar je bent, want anders blokkeer je de hele straat.
Dat is in Amerika gelukkig wel even iets anders. Zelfs in de allergrootste steden is het een kunst om te verdwalen.
-
Heb trouwens zojuist even mijn nieuwe navigatie-systeem hier in het 'dorp' uitgeprobeerd en ik moet zeggen: ik heb een nieuwe en snellere route naar huis gevonden vanuit het winkelcentrum!!!
Scheelt zeker 10 minuten! Nooit geweten, maar het systeem wees me op die weg. ;)
Het werkt dus heel goed! ;)
-
Inderdaad, als je veel op de weg zit en telkens naar andere adressen moet, is het superhandig (ikzelf kom nooit Utrecht uit. Erin, geen probleem, maar de weg eruit vinden lukt me dus niet :-[ ). Maar toch moet ik gniffelen als ik al die lui met hun GPS zie, waar vanaf straalt dat ze elke dag hetzelfde stukkie weg rijden ;D
-
Het staat natuurlijk ook erg interessant als iemand in zijn eigen woonplaats met een navigatie rond rijdt, zeker als het voor alle andere weggebruikers goed zichtbaar is opgesteld en iedereen die NIET in de auto zit het wel MOET zien!
;D ;D
Dat gaat binnenkort ook wel over. Denk maar eens aan de aller eerste autotelefoons. Stond dat vroeger ook niet erg interessant als je vanuit de auto aan het bellen was? Nu valt het op als je niet aan het bellen bent tijdens het rijden... Was het vroeger ook niet heel erg luxe als je kon zeggen dat je airco had in de auto? Tegenwoordig heeft bijna iedereen climate control... elektrische ramen, ook zoiets... wie gaat er tegenwoordig nog met een slingertje zijn ramen opendoen?
Zo gaat het straks ook met de navigatie... wordt dan standaard meegeleverd.
Nu in Nederland alleen nog de automaat als standaard invoeren (want dar loopt men heel erg in achter) en standaard lederen bekleding...
-
ik vind een navigatie zeer handig om te hebben, maar het probleem is dat het te duur is om in mijn autotje te stoppen (opel kadet :-[. en dat maakt het toch niet echt een interessante optie...
verder denk ik wel dat het standaard meegeleverd zou kunnen worden voor de toekomstige auto's , maar dat zou in de US of A en wellicht Japan eerder gebeuren dan hier in the netherlands...
standaard leren bekleding klinkt me als muziek in de oren chief -zou nog een paar jaar duren voordat het "the standard" is maar toch. ;D, maar automaat... ik wee nie , een deel van wat het rijden zo leuk maakt is het zelf schakelen (vind ik tenminste) - als je hiernaar refereert- en ik heb het altijd al jammer gevonden dat the US cars mostly automatic zijn..
-
Vreemd, ik merk dit wel vaker dat Nederlanders liever geen automaat willen hebben, terwijl het juist heel lekker relaxed rijden is. Ik persoonlijk vindt schakelen erg achterhaald en ouderwets en snap niet waarom mensen dit juist leuk vinden.
:-\
-
Er is niks relaxer om met een automaat in Nederland te rijden. Na elke vakantie in Amerika moest ik elke keer weer wennen aan het schakelen en de frustaties van de koppeling in de file. Ik rij nu 3 en half jaar met automaat in Nederland en ik wil nooit meer iets anders.
Dat geldt overigens ook voor de lederen bekleding en de cruise control. ;D
-
Raden... Een Bentley Azur?
:D ;)
-
Was het maar waar. ;D Ik heb nu een Peugeot 307 2.0 automaat van de zaak en prive een Honda Civic automaat van lang geleden. ;D
-
Je bent iedergeval mobiel, toch! ;)
-
Deze zomer ga ik ook eenmalig naar Amerika. We maken een rondreis met de wagen. Ik heb reeds gekeken voor Tom Tom navigatie. We beschikken reeds over een pda, maar de kaarten voor Amerika en Canada lijken mij wat te duur voor een eenmalig reis van 3 weken.
Zou ik deze ergens in 2de hands kunnen bekomen ? Of zijn er goedkopere manieren om zich via gps te verplaatsen in Amerika ?
Zouden de kaarten eventueel gehuurd kunnen worden voor 3 weken? ...
-
Ik weet niet waar je naartoe gaat in Amerika maar als toerist zijnde heb je het navigatiesysteem niet echt nodig. Ik geef toe dat het erg handig is in de grote steden (LA, San Franisco, etc) maar buiten die steden heb je het echt niet nodig.
Een goede kaart van Rand Mcnally helpt je ook goed.
Wil jet het echt hebben dan kan je altijd bij Hertz of Avis een auto huren met navigatie.
-
Je kan natuurlijk ook een GPS nav. systeem bij je (huur) auto huren...
-
Ik heb sinds een week dan ook eindelijk een navigatie systeem in de auto, een GARMIN.
Werkt echt fantastisch, echter het is mij in de afgelopen dagen toch nog overkomen dat ik totaal verkeerd ben gereden, terwijl het systeem toch echt wel de juiste weg had aangewezen!
Je ziet het: Ik kan zelf nog verdwalen MET een navigatie systeem!
:-[ :-X :-\
-
Welkom bij de blondjes, Cheif! ;D ;D ;D
Het lijkt me dan zo leuk, als je niet goed nar het GPS-mokkel luistert, dat ze dan eens zegt "Ik zei toch RECHTSAF, sukkel! Zoek het verder lekker zelf uit, als je niet wilt luisteren".
Oh nee, dat zijn meer de gesprekken bij ons in de auto, zonder gps, woehahaha.
-
Hahaha... Ik ken die gesprekken! LOL!
;D ;D ;D
-
Ik gebruik nu in Nederland ca. 1 jaar TomTom Navigator (op een HP PDA). Het werkt erg relaxed, óók als je de weg goed kent. Het waarschuwt n.l. ook voor flitspalen en veel mobiele controles (zodat je niet "ineens"vol op de rem moet omdat je dat %#$%@-ding te laat ziet) en geeft ook altijd inzicht in de afstand tot de volgende afslag. Handig als je tóch nog even die reeks vrachtwagens wil inhalen, maar niet zeker weet of die afslag nu over 2 of 5 kilometer is. Daarnaast is het handig als er omleidingen zijn, want de route wordt automatisch en snel herberekend.
Ik heb nu ook een map van Florida gedownload via een P2P-netwerk om te kijken of het daar ook een beetje lekker werkt. Niet helemaal legaal natuurlijk, maar zodra de lottery gunstig uitpakt en we verhuizen zal ik zeker de Amerikaanse kaarten offcieel kopen.
-
Wij hebben Garmin en de 'updates' van de kaarten zijn GRATIS !!
Wij krijgen dan een email toegezonden met de link die wij moeten aanklikken, die ons de nieuwere vesie laat downloaden en installeren. In die korte tijd dat wij dat 'ding' hebben, hebben we al 2x een update gekregen.
-
Ik heb TomTom-3, maar versie 5 is nu net uit. Daarvoor moet ik wel betalen (€59), maar dan krijg ik niet alleen de nieuwe versie van de software en de kaarten, maar ook de volledige detailkaarten van Europa, terwijl die voorheen voor €189 gekocht moesten worden. Toch ook geen slechte deal.
-
Chief: dat komt omdat je die kaarten al hebt/had, en je krijgt er meestal "gratis" voor een jaar updates bij. Dat blijft echt niet zo ;)
Frank had nog geen USA map gekocht... ;)
-
Microsoft "Streets and Trips" is een zeer betaalbare landkaart/routeplanner voor op de PC (lap-top) van heel USA en Canada. Kost ongeveer $35,- in US (niet in NL te koop maar ik heb hem).
Vorig jaar gebruikt in Canada voor een rondrit. Je kunt eenvoudig een plaats, adres, postcode of een plek die je zoekt invoeren (al is het midden in New-York) en het programma laat een lijstje van de mogelijkheden zien waaruit je dan nog kan kiezen. Je kunt inzoomen tot op straatniveau en je kunt bovendien punten/adressen opnemen en het programma kan dan de route plannen, afstanden aangeven etc.
Ik heb een BlueTooth GPS-muis die ik voor mijn TomTom in Europa gebruik) aangesloten op de lap-top en op de kaart wordt aangegeven waar je exact rijdt. Zo ben ik in Vancouver-eiland naar familie in een "ouderenpark" gereden (met allemaal straatjes in dit park die er zelfs ook op staan) en op het aangegeven punt gestopt en..... oom stond daar zijn auto te wassen!
Je kunt de route die je rijdt op de kaart "life" volgen op de lap-top (je medepassagier of in mijn geval mijn kinderen), maar het programma roept niet "links-af, rechts-af" etc. (dat deden mijn kinderen) We hebben in die drie weken nooit de weg hoven vragen naar de hotels onderweg en we konden altijd zien waar we waren.
Over TomTom (nu met de nieuwe versie 5) ben ik overigens ook zeer tevreden.
-
Ik heb deze week een pocket pc aangeschaft met Tom Tom navigator 5.
De pocket pc zelf is een Ipaq 3715.
Ik heb op mijn PC streets and trips staat en pocket streets, weet iemand of dit werkt met het bovenvermelde Tom Tom systeem...
hoe installeer ik dat op de Pocket PC?
Ik ben een leek op dit vlak...help please ;) ;D
-
Kan je die pocket streets niet op uw pocket pc installeren en zo als gps gebruiken? (ik dacht dat het zo werkte, maar nog nooit gebruikt)
-
Kan je die pocket streets niet op uw pocket pc installeren en zo als gps gebruiken? (ik dacht dat het zo werkte, maar nog nooit gebruikt)
zoals ik reeds aanhaalde, ik ben een leek met pocketPC...dit is allemaal nieuw voor mij ???
-
Je kunt vergeten dat je Pocket Streets geïntegreerd krijgt met TomTom5. Alle invoegtoepassingen voor TomTom3 werken ook niet meer, aangezien ze de development kit voor TT5 (nog?) niet hebben vrijgegeven. Of je Pocket Streets zelfstandig kunt laten draaien op je Pocket PC is hoogst twijfelachtig, aangezien de Pocket PC een compleet ander besturingssysteem heeft dan je PC. Er zouden dan eigenlijk 2 versies van Pocket Streets uitgeleverd moeten zijn (1 voor de PC en 1 voor de Pocket PC) en dat gebeurt vrijwel nooit.
Wat je wel kan doen is je GPS-muis van je Pocket PC aansluiten op een laptop en vervolgens binnen Pocket Streets gebruiken. Je moet dan echter wel je laptop meeslepen...
-
Je kunt vergeten dat je Pocket Streets geïntegreerd krijgt met TomTom5. Alle invoegtoepassingen voor TomTom3 werken ook niet meer, aangezien ze de development kit voor TT5 (nog?) niet hebben vrijgegeven. Of je Pocket Streets zelfstandig kunt laten draaien op je Pocket PC is hoogst twijfelachtig, aangezien de Pocket PC een compleet ander besturingssysteem heeft dan je PC. Er zouden dan eigenlijk 2 versies van Pocket Streets uitgeleverd moeten zijn (1 voor de PC en 1 voor de Pocket PC) en dat gebeurt vrijwel nooit.
Wat je wel kan doen is je GPS-muis van je Pocket PC aansluiten op een laptop en vervolgens binnen Pocket Streets gebruiken. Je moet dan echter wel je laptop meeslepen...
thx voor de uitleg, dat wil dus zeggen dat ik eind deze maand de kaarten van usa mag gaan kopen van Tom Tom
Een laptop heb ik echter niet... :-[
-
De USA-maps van TT3 en TT2004 zijn met een klein trucje wel geschikt te maken voor TT5, dus als je die maps wel hebt dan hoef je ze niet nogmaals voor TT5 te kopen.
-
De USA-maps van TT3 en TT2004 zijn met een klein trucje wel geschikt te maken voor TT5, dus als je die maps wel hebt dan hoef je ze niet nogmaals voor TT5 te kopen.
heb ik ook niet...dus van de eerste keer deze voor de TT5 kopen
-
De USA-maps van TT3 en TT2004 zijn met een klein trucje wel geschikt te maken voor TT5, dus als je die maps wel hebt dan hoef je ze niet nogmaals voor TT5 te kopen.
heb ik ook niet...dus van de eerste keer deze voor de TT5 kopen
*kuch* kijk eens bij emule/kazaa/nieuwsgroepen *kuch*
-
*kuch* kijk eens bij emule/kazaa/nieuwsgroepen *kuch*
Sorry, wat zeg je? Er zit iemand doorheen te hoesten.........
;D ;D ;D
-
Hoi,
Ik heb nog een vraagje. Wij hebben TT5 op ipaq maar in NL is onze gps module ingebouwd in de auto. Is het goedkoop om er in de US 1 te kopen. Heb gehoord dat iemand het via een blad had gekocht voor $15 Bluetooth. Dat scheelt namelijk wel erg veel.
Volgens mij is het met name is LA en SF erg makkelijk als je een navigatiesysteem hebt.
Alvast bedankt.
-
Voor zij die het willen weten...TomTom navigator 5 US is verkrijgbaar in de BeNeLux
Juist op tijd... 8)
-
Heeft iemand ervaring met navigeren met Microsoft Streets & Trips 2005 op een Ipaq ??
Ik kan een Ipaq lenen en ik heb S&T 2005 met de PocketPC versie.
Werkt dat hetzelfde als Tomtom ?? Dus met gesproken aanwijzingen en dergelijke ?
Ik vind de PC versie van S&T erg goed. Anders moet ik de USA kaarten voor TomTOm5 nog even zien te regelen.
-
ik denk dat je met Streets & trips geen echte navigatie kunt gebruiken...het is een routeplanner.
Je zal je TT5 moeten aanschaffen...vrees ik
-
Heeft iemand ervaring met navigeren met Microsoft Streets & Trips 2005 op een Ipaq ??
Ik kan een Ipaq lenen en ik heb S&T 2005 met de PocketPC versie.
Werkt dat hetzelfde als Tomtom ?? Dus met gesproken aanwijzingen en dergelijke ?
Ik vind de PC versie van S&T erg goed. Anders moet ik de USA kaarten voor TomTOm5 nog even zien te regelen.
Ik heb Pocket Streets eventjes op mijn PDA gehad. Op dat moment had ik ook TT5 erop staan en mijn PDA liep vast... :'( Ik had al eens gehoord dat die twee met elkaar conflicteren.
Pockets Streets werkt op zich goed op een PDA. In S&T selecteer je een gebied en dat wordt dan opgeslagen als een map die je op de PDA zet. Pocket Streets heb je dan al geïnstalleerd op je PDA. Het gebied dat je echter kunt selecteren voor op de PDA vond ik echter wat klein. Zo klein dat ik een bepaald gebied er niet helemaal op kreeg. Lastig als je route die dag buiten dat gebied gaat. Wel kun je zoeken naar POI. Het grote gemis vind ik echter de stem die je begeleidt. Die is er bij Pocket Streets niet.
S & T vind ik als routeplanner op de PC één van de beste routeplanners, maar op de PDA zal ik het niet zo snel meer gebruiken. Daar zal ik dus Tom Tom voor gaan gebruiken. Tijdens mijn afgelopen reis in juni/juli door Amerika heb ik er veel baat bij gehad, vooral in de grote steden. Straks in oktober ga ik TT 5 US gebruiken. Ben benieuwd hoe dat gaat. Voor het gebied waar ik heen ga heb ik maar één kaart nodig en dat is natuurlijk wel zo handig. Hoef je tijdens het rijden niet van kaart te wijzigen.
Roland
-
ik lees op dit forum dat veel mensen Microsoft Streets & Trips 2005 gebruiken om hun route te maken. Wij zijn ook met onze route bezig maar ik kan nergens Microsoft Streets & Trips 2005 vinden om te downloaden....
HELP....... ;D
-
Ik heb nu TT5 op m'n Ipaq gezet, en ik heb de kaarten van de USA. Werkt prima ;D
Ik zie alleen dat er drie kaarten zijn van California, ik heb :
California : 67 Mb
California North : 42 Mb
California South : 39 Mb
Weet iemand het verschil ?? Is de kaart opgesplitst om ruimte te besparen op het geheugen, of zijn de afzonderlijke kaarten gedetailleerder dan de hele kaart ?
Grappig trouwens dat Utah en Nevada allebei maar 9Mb zijn ;D
-
En zijn er ook nog amerikaanse auto's met gecoate wamtewerende voorruiten, zodat en GPS ontvanger het niet doet ?
-
Ik heb nu TT5 op m'n Ipaq gezet, en ik heb de kaarten van de USA. Werkt prima ;D
Ik zie alleen dat er drie kaarten zijn van California, ik heb :
California : 67 Mb
California North : 42 Mb
California South : 39 Mb
Weet iemand het verschil ?? Is de kaart opgesplitst om ruimte te besparen op het geheugen, of zijn de afzonderlijke kaarten gedetailleerder dan de hele kaart ?
Grappig trouwens dat Utah en Nevada allebei maar 9Mb zijn ;D
Ik denk dat deze van 67 Mb het meeste detail zal hebben.
Wat ik wel vervelend vind, ik heb nevada apart op mijn kaart moeten zetten, nadien heb ik ook het deel Utah, Arizona, Colorado en new Mexico.
Als ik Nevada ga uitrijden moet ik overschakelen naar een de andere mappen, ze lopen niet in elkaar over...spijtig :(
-
Ik denk dat deze van 67 Mb het meeste detail zal hebben.
Wat ik wel vervelend vind, ik heb nevada apart op mijn kaart moeten zetten, nadien heb ik ook het deel Utah, Arizona, Colorado en new Mexico.
Als ik Nevada ga uitrijden moet ik overschakelen naar een de andere mappen, ze lopen niet in elkaar over...spijtig :(
Je kunt er ook voor kiezen een wat grotere map (met meer staten) te kiezen. Zo heb ik op een 1 Gb geheugenkaartje heel Amerika staan verdeeld over 5 mappen bij TT5 (bij TT3 zijn dat 6 mappen). Alaska en Hawaii staan hier overigens niet bij.
Vooral als je door meerdere staten reist zoals mijn laatste trip (10 staten) is dit heel handig en hoef je minder vaak van map te wisselen. De verdeling van de mappen met staten kun je via deze site (http://www.tomtom.nl/products/section.php?ID=33&Section=33&Language=5) terugvinden, waarbij je met de bovenste 6 Regional Maps heel Amerika hebt m.u.v. Alaska en Hawaii.
Roland
-
ik lees op dit forum dat veel mensen Microsoft Streets & Trips 2005 gebruiken om hun route te maken. Wij zijn ook met onze route bezig maar ik kan nergens Microsoft Streets & Trips 2005 vinden om te downloaden....
Helaas is Streets & Trips niet in Europa verkrijgbaar, ook niet via internet. Ik koop altijd de nieuwste versie in Amerika zelf. Met een beetje geluk heb ik binnenkort weer een nieuwe versie en heb ik de 2005 versie over... ;)
Roland
-
Ik ben erg tevreden over MS Autoroute. Die gebruik ik voor het plannen van al onze reizen, naar de USA en in Europa.
Hier moet volgens mij wel makkelijk aan te komen zijn.
-
Ik heb "AZ+WA+OR+ID+CA+NV+UT" samen met de aparte kaarten van UT, CA, NV en AZ op 1 512 Mb kaart. De kaarten zijn samen net iets te groot voor een 256Mb kaart.
Deze kaarten zijn te vinden op CD4 van de USA & Canada 2004 set van TomTom.
-
Ik dacht dat die kaarten van tomtom 2004 niet werkten op tomtom 5.10? tt 5.00 crasht trouwens op mijn ipaq, dus ik moet de 5.10 gebruiken.