Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco overnachten bij vliegveld of toch in het centrum HELP??!!

Discussie gestart

Leonie_m

Hoihoi!

Ik hoop dat jullie me bij dit "dilemma" ook kunnen helpen........

Wij komen op zaterdagavond laat aan op San Francisco Airport. We hebben nog geen auto gehuurd.
Het plan is om 2 nachten in San Francisco te blijven en dan verder te gaan naar Yosemite. Wat is nu de beste optie:

1. een nacht in hotel bij airport en de volgende nacht in het centrum en pas de ochtend dat we naar Yosemite vertrekken de auto te halen?

2. een nacht in hotel bij airport volgende ochtend auto halen en naar centrum rijden en daar een hotel zoeken voor die nacht
3. bij aankomst direct auto halen en naar het centrum rijden om 2 nachten in centrum te verblijven

enz.enz......er zullen vele opties zijn....  2006-05

Wat zijn jullie ervaringen/tips?

Bedankt!

Leonie
#1 - 15-01-2006, 12:21 uur

Skydriver

Ik zou zéker de eerste nacht gewoon in een hotel gaan en dan de volgende dag de auto ophalen. Je bent ten eerste al moe van de reis, en in toch onbekend gebied in het donker gaan zoeken...ik zou het niet doen.
#2 - 15-01-2006, 14:29 uur
The USA....What else?

ronaldstark

gezien het feit dat heel veel attracties en bezienswaardigheden in SF beter met openbaar vervoer te doen zijn, en parkeergarages in het centrum vrij duur zijn, zou ik adviseren om pas de auto op te halen als je naar Yosemite vertrekt.
Wij hadden een soort dagpas voor al het openbaar vervoer (bus, tram en trolley) en konden voor ons hotel in het centrum in- en uitstappen.

Succes.

Ronald ;)
#3 - 15-01-2006, 18:53 uur

sweatbox

Een hotel in het centrum nemen en een auto huren als vertrekt uit San Francisco.
Bart brengt je vanaf het vliegveld naar de stad, mits je niet al te laat aankomt. Er rijden ook shuttle bussen naar de hotels vanaf het vliegveld.
Wij hebben destijds onze huurauto bij Hertz in het centrum opgehaald. De andere verhuurbedrijven zitten daar vast ook.

Autorijden in de stad is niet aan te raden, zeker niet een lange vlucht. Het is er druk, er zijn relatief veel fietsers en voetgangers, het is heuvelachtig en parkeren schijnt duur te zijn.
#4 - 15-01-2006, 20:51 uur

Tekkel

Bart brengt je vanaf het vliegveld naar de stad, mits je niet al te laat aankomt.

Inderdaad, da's geen probleem, als je m'n vliegticket maar betaald ;D ;D ;D ;D

Bart
#5 - 15-01-2006, 21:24 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

jfeelders

Ik sluit me aan bij Sweatbox: Met de BART van SFO naar Powell (5 min. lopen naar Union Square), daar een hotel/hostel nemen (zitten daar in verschillende prijsklassen) en pas op de dag van vertrek je auto ophalen. Veel (alle?) verhuurmaatschappijen hebben net achter Union Square een uitgiftepunt vanwaar je snel via Market en de bruggen San Francisco uit kan. Je wilt niet in SF rijden in een auto die je nog niet kent, de straten stijl oplopen en waar je overal veel geld betaald voor parkeren!

Vanuit Union Square naar downtown/harbourfront kan je de verschillende cable cars nemen.
#6 - 18-01-2006, 00:01 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Frans en Rita

Hoi,

Ik ben tot nu toe 3 keer in SF geweest.
De laatste keer was afgelopen september. Ik had de stadsplattegrond van San Francisco in mijn tom tom.
Dat was handig. Geen gezoek gelijk naar ons hotel Radisson aan de boulevard, met eigen parkeer plaats.
's nachts is er niet zoveel verkeer in SF dus mijn aanrader zou zijn gelijk van het vliegveld naar je Hotel rijden.
Mooi is dat....dat een Nederlandse Tom Tom stem je de weg wijst in San Francisco.
Ps deze kaarten zijn ook te verkrijgen voor andere grote steden.

Vr.gr. Frans
#7 - 14-02-2006, 21:22 uur

XcIsIoN

In 2000 hebben wij een shuttle genomen richting het hotel dat buiten SF ligt. Moet zeggen ik was zo brak als het maar zijn kon en auto rijden daar zou ik dus echt geen zin in hebben. Wij zijn vervolgens 2 dagen gebleven in dat zelfde hotel en iedere keer naar net buiten SF gereden om daar de auto te parkeren tegen een laag tarief en vervolgens OV gebruiken of te voet om dingen in de omgeving te gaan zien. Ik zou wel aanraden om je auto te halen nadat je een nacht goed hebt geslapen omdat je toch vaak beter de auto kan gebruiken om van de ene kant naar de andere kant van de stad te rijden dan het OV.
#8 - 28-03-2006, 19:46 uur

Annique & Maarten

Wij hebben een hotel op het vliegveld genomen. Howard & Johnson. Niet duur, wel veilig en schoon.
Vanaf daar reden wij met de auto naar SF en parkeerde daar op de oude kazerne! Ford Mason. Het is gratis en veilig! Alles ligt op loopafstand van deze parkeerplek!

Ga je naar Alcatraz? (wel een must hoor!!!) Ben dan slim en reserveer enige tijd voordat je er naar toe wilt gaan. Enkele dagen is het beste. Mijn ervaring leert dat ze UITVERKOCHT zijn op de dag zelf, of er staat een enorme rij!
Alcatrazkaartjes reserveren Tel: 1-415-705-5555
#9 - 18-04-2006, 16:35 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

dordtboy

Wij hebben geslapen in een hotel in San Jose en dan namen we de auto of de trein.
Oh ja San Jose is ook een hele leuk stad om even een dagje te gaan doen
#10 - 02-07-2006, 09:46 uur

Bakvet

Oh ja San Jose is ook een hele leuk stad om even een dagje te gaan doen.

Zonder off-topic te willen raken... Kan je ons enkele voorbeelden geven waarom?
#11 - 02-07-2006, 11:28 uur

Veusy

In 1999 was ik 2 dagen in San Francisco met een vriend, nadat wij in Loas Angeles geland waren en via de kustweg naar SF zijn gereden.
Dat was toen 6 en 7 juli.

Ik herinner me nog dat het niet echt moeilijk was om in SF te rijden. Integendeel: veel aangenamer dan andere grote steden.
Wij hebben toen de 49 mile Scenic Route met de wagen gedaan en op verschillende plaatsen langere tijd gestopt. Van parkeergelden weet ik niet veel meer, toch dat wij steeds ergens langs de straatkant of aan de bezienswaardigheden konden parkeren.

Nu plan ik om in 2007 mijn tour te starten in San Francisco en denk ik er toch ook aan om pas de wagen op te halen wanneer ik San Francisco verlaat. Dat bespaart al snel wat geld voor de huur en benzine, al wil ik wel terug eens de 49 mile drive doen en weet niet of je met het openbaar vervoer op alle plekken kan geraken.

mvg,
Hans
#12 - 25-07-2006, 13:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15