Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Schadeclaim Europese regelgeving.

Discussie gestart

Ruud2004

Vandaag wordt melding gemaakt dat er op Schiphol zich een bedrijfje gaat vestigen, dat gedupeerde reizigers (bij vertraging of uitval van de vlucht) tegen vergoeding gaat bijstaan bij het claimen van schadevergoeding bij een luchtvaartmaatschappij, waar ze volgens de Europese regelgeving recht op hebben.

Wie heeft hier ervaring mee ?  (dwz, wie heeft al eens geprobeerd een claim bij een luchtvaartmaatschappij neer te leggen en met welk resultaat ??)

#1 - 13-01-2007, 11:45 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

danny debals

Mijn ervaring met "claims": In augustus 2001 hadden we 19 uur vertraging bij het terugkeren vanaf Malaga. Wij hebben toen een klachtenbrief gestuurd naar Sabena, ondertekend door een dertigtal medegedupeerden. Na paar weken kregen we een brief van Sabena terug waarbij ze meldden dat niet zij in fout waren, wel de luchthaven Malaga. ... en dan was het 9/11, en paar weken of was het maanden later was Sabena failliet...
#2 - 13-01-2007, 12:55 uur
Danny Debals

Ruud2004

ja, dat was wel een claim waard danny.  Juist voor dit soort situaties heeft de EU dus regels gesteld, die (volgens mij) 1 januari 2006 zijn ingegaan. 

Ik ben benieuwd hoe het, nu één jaar later, reizigers is vergaan.  Ik heb zelf het idee dat alles maar op een derde partij wordt gegooid. Het ligt natuurlijk nooit aan de luchtvaartmaatschappij ! In jouw geval dus de luchthaven Malaga.  Nooit zal een luchtvaartmaatschappij zeggen:"Goed meneer Debals, mag ik uw rekeningnummer, dan zullen we even een schadevergoeding storten".  De EU-voorschriften zijn duidelijk, maar je geld krijgen is een ander verhaal.
#3 - 13-01-2007, 15:59 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15