Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechts/beste luchthavens?

Discussie gestart

Mississippi


Enorme rijen bij de douane, je moet je koffers oppikken, laten controleren, weer opladen en later weer oppikken... zeer chaotisch!


Ben in Oktober 2004 nog naar ATL gevlogen. Toe ons KLM toestel arriveerde, was er geen ander internationaal toestel direct voor ons geland. We zijn inmiddels getrainde I-94W form users en ons hele gezin sprint dan ook zonder omhaal naar de Immigratie-balies. Weliswaar mogen business class reizigers eerder uitstappen, maar wij kunnen harder snelwandelen  :P

Resultaat: We konden direct naar een gebarende immigration officer doorstomen en waren na 4 minuten alweer op weg naar onze koffers. Dit is ook voor ons een absoluut record.

Voor info en wachttijden op Hartsfield: http://www.atlanta-airport.com/
Voor info over het verkeer rond de luchthaven: http://www.georgianavigator.com/maps/atlanta



#31 - 06-02-2005, 22:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2005, 09:08 uur door Mr Mississippi »

heivalido

Onze eerste keer in ATL ging ook vliegens vlug, we hadden namelijk maar een minimale tijd om over te stappen op de vlucht naar Orlando (Delta Airlines) Hierdoor renden we zonder al te veel problemen in no time door de controlles en zo door naar de gate waar we na een kleine check gelijk in mochten stappen om verder te reizen, let wel, dit was VOOR 9/11.
#32 - 03-03-2005, 09:47 uur

Bugs

De meest slechte ervaring heb ik ook in Atlanta gehad. De laatste keer dat ik daar was (in 2000) heb ik een uur in de rij gestaan voor de immigratie. Ik had de pech dat er een paar intercontinentale vluchten tegelijk "gelost" werden.

LAX (Los Angeles) vind ik persoonlijk een fijne luchthaven.
Komt misschien wel omdat die in mijn favoriete staat en stad ligt. ;)
#33 - 18-03-2005, 05:07 uur

Cabes

Heeft iemand hier ervaring met de luchthaven van Detroit? Ik zal daar moeten overstappen van een vlucht uit Miami om het vliegtuig naar NL te halen.

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn.
#34 - 05-04-2005, 13:28 uur

Chiefram

Twee weken geleden ben ik op de luchthaven van Detroit geweest, maar dat was voor een binnenlandse vlucht.

Ik heb er in iedergeval geen klachten over.
#35 - 05-04-2005, 17:04 uur

PetraVS

Ik vond Detroit een mooi, modern vliegveld, maar wel erg uitgestrekt.  Omdat je in Miami al helemaal ingecheckt bent, hoef je er verder niets te doen, dus geen problemen met douane of wat ook.
#36 - 06-04-2005, 00:55 uur

Cabes

Owww, dat is wel fijn  :D Ik hoorde namelijk van het meisje bij het reisbureau dat je als je moet overstappen je helemaal opnieuw moet inchecken met je bagage.  ???
#37 - 06-04-2005, 10:48 uur

schorpioenvrouw

Als je naar de VS gaat moet je nadat je de 1e keer voet op amerikaanse bodem hebt gezet altijd opnieuw inchecken. Dus eerst de stress van immigrations, dan je bagage weer ophalen en inckecken en tot slot weer door de douane........pffffffff.
Vertrek je vanuit de VS weer naar NL dan hoeft dat niet meer. 1 keer inchecken is dan voldoende.

#38 - 06-04-2005, 11:10 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2005, 22:47 uur door schorpioenvrouw »

Cabes

Thanks voor de info  :D dan heb ik tenminste een beetje een idee hoe dat op de terugweg zal gaan verlopen.
#39 - 06-04-2005, 15:47 uur

Chiefram

Ik was overigens een week of twee geleden op het kleine luchthaventje van Toledo, OH

Ik vond het een leuk, lief en gezellig luchthaventje, maar wat mij nog meer opviel was dat alle mensen van de beveiliging zo ontzettend vriendelijk waren, ze wilden gelijk een praatje met je maken, alsof ze blij waren dat er iemand ging vliegen vanaf hun luchthaven! LOL!

Dat beinvloed wel je dag, want de rest van de dag was ik uitermate vrolijk, hihi...

Ook al zijn de meeste beveiligingsmensen op de grotere luchthavens ook wel vriendelijke hoor.  ;)
#40 - 06-04-2005, 16:17 uur

Kinneret

LAX is naar mijn keuze een fijne luchthaven, alles ging er snel toen wij er met een groep van 9 heen gingen, autoverhuurbusjes stonden klaar voor je, redelijke wachttijden. Alleen nou heb ik een vraag, wij gaan in de zomer ( weer met negen ) via Detroit naar Miami waar we 10 dagen zullen blijven ( florida bedoel ik dus, natuurlijk niet alleen Miami ) daarna gaan wij 10 dagen naar Yucatan en zullen we dan via Memphis weer naar Amsterdam vliegen, nou komt de vraag: Is de luchthaven van Memhis modern/ ouderwets, mooi,lelijk en vooral soepel/str0ef? En heeft er iemand ervaring met deze luchthaven?
#41 - 06-04-2005, 22:28 uur

Cabes

De keren dat ik in Amerika ben geweest waren de doaniers altijd aardig. De laatste keer toen ik in Miami aan kwam hadden in het vliegveld al een moeder en dochter zich aan mij vastgeklamt die geen woord Engels spraken.

Ook heel fijn, een vlucht met Russische mensen die geen woord Nederlands of Engels spreken....en omdat ik alleen zat en het halve toestel wist hoe ik een groene kaart moest invullen kwamen ze omstebeurt bij mij zitten! Het leek wel een zoete inval!  :D
Op zich vond ik het niet zo erg, maar hoe triest als er van te voren een hele video over getoont word en ze niet opletten!  ::)

Bij het inleveren van de groene kaarten heb ik als tolk die man achter zijn balie alles verteld wat hij moest weten. Ik werd na afloop door hem bedankt voor de hulp, want hij hij zei al dat het dan 3 keer zo lang duurt om alles voor elkaar te krijgen.

#42 - 08-04-2005, 12:23 uur

Chiefram

Ik kan mij voorstellen dat als je de Engelse taal niet machtig bent, dat je moeite hebt met het invullen van die groene kaart in het vliegveld. Waarom krijgen ze niet een soort los 'foldertje' erbij, waarin een voorbeeld is gegeven van welke gegevens ze waar moeten invullen? Een foutje of korrektie en de douane laat je niet binnen. Kun je weer opnieuw beginnen en achterin de rij gaan staan.
#43 - 08-04-2005, 15:26 uur

Ebelix

Ik heb wel in het verleden een nederlands talige groenekaart ingevuld. Ik geloof dat je deze kaart bij de KLM krijgt.  
#44 - 08-04-2005, 16:26 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Ook heel fijn, een vlucht met Russische mensen die geen woord Nederlands of Engels spreken....en omdat ik alleen zat en het halve toestel wist hoe ik een groene kaart moest invullen kwamen ze omstebeurt bij mij zitten! Het leek wel een zoete inval!  :D
Op zich vond ik het niet zo erg, maar hoe triest als er van te voren een hele video over getoont word en ze niet opletten!  ::)

 ??? Zo'n "groene kaart" (I-94W), kan die dan door Russen gebuikt worden?
#45 - 10-04-2005, 23:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15