Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechts/beste luchthavens?

Discussie gestart

Bart Benz

Die is helemaal dichtbij ja ;D
#76 - 28-06-2005, 17:46 uur

Jez

Mc Donalds in Goirle? Nooit geweten  :-[ Dat heb je met die import-Brabo's...........
Maarreh, als je ooit in Tilburg centrum bent, stap eens bij de Slegte binnen!
#77 - 28-06-2005, 20:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Mc Donalds in Goirle? Nooit geweten  :-[ Dat heb je met die import-Brabo's...........
Maarreh, als je ooit in Tilburg centrum bent, stap eens bij de Slegte binnen!

Dat is helemaal niet zo gek. Bij Barnes & Nobles hebben ze ook Starbucks !



#78 - 28-06-2005, 21:16 uur

Bart Benz

Mc Donalds in Goirle? Nooit geweten  :-[ Dat heb je met die import-Brabo's...........
Maarreh, als je ooit in Tilburg centrum bent, stap eens bij de Slegte binnen!

Ik denk dat ie officieel ook bij Tilburg hoort  ;)
Op het industrieterrein tussen Goirle en Tilburg.

De Slegte.... boekenwinkel toch? Heuvelstraat?
#79 - 30-06-2005, 17:57 uur

Jez

Verhip, da's waar, op de Katsbogten.
Ja, boekenwinkel, Heuvelstraat
#80 - 30-06-2005, 22:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

Kan de naam van dit Topic niet veranderd worden in Brabant?  ;D ;D

Het lijkt erop dat de posts niet echt meer over vliegvelden gaan.  ::) ::)
#81 - 01-07-2005, 19:50 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2005, 19:51 uur door Norbert »

Jez

We hebben in Brabant ook een vliegveld, hoor. Was vorige week (of de week ervoor?) nog een grote vliegshow  ;D
Enneh, we dwaalden af naar Mc Donalds: Amerikaans concern en de Slegte: verkoopt boeken over Amerika.  ;D ;D
Bovendien dwalen we wel vaker af, en meestal komt het op eten/drinken uit.........  ;D ;D ;D
#82 - 01-07-2005, 22:36 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2005, 22:38 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

Nu je het toch over drinken hebt...
Laatst in Rome nog weer eens een Budweiser gedronken. Smaakte beter dan het Italiaanse bocht. Alleen de prijs was wel even schrikken € 4,80 voor een fles.
Maar daar de baas toch alles betaalde heb ik hem met veel plezier opgedronken.  ;D ;D

Budweiser is Amerikaans bier, dus past deze post toch in het forum  ;D ;D
#83 - 02-07-2005, 13:50 uur

Chiefram

Hahaha...  ;D
#84 - 02-07-2005, 14:57 uur

anja-ke

Slechtste luchthaven: voor mij persoonlijk Boston.
Heb daar een noodlanding gehad tijdens een vlucht terugkomend vanuit Mexico..
Zaten in het midden van de nacht 8 uren gestrand in deze luchthaven, al onze bagage (ook onze handbagage) lag nog in het vliegtuig.. dus geen dollar op zak  :-\ .. en maar wachten zonder enige uitleg..
Douane echt onvriendelijk.. ze vonden het noodzakelijk om iedereen netjes te doen aanschuiven in de rij en toen ik al lachend antwoordde op hun vraag "Wat is het doel van uw bezoek?" met "You must be kidding!' :-[ vonden ze het echt niet grappig en kreeg ik nog een tiental verdere vragen afgevuurd... >:(
#85 - 24-08-2005, 22:24 uur

Bakvet

Douane echt onvriendelijk.. ze vonden het noodzakelijk om iedereen netjes te doen aanschuiven in de rij en toen ik al lachend antwoordde op hun vraag "Wat is het doel van uw bezoek?" met "You must be kidding!' :-[ vonden ze het echt niet grappig en kreeg ik nog een tiental verdere vragen afgevuurd... >:(
Lijkt me niet de handigste methode om snel langs de douane te komen.

Ik ken wel verhalen van mensen die een overstapje moesten maken op een Amerikaanse luchthaven. Eerst anderhalf uur in de rij staan voor een Visa Waiver formulier om het vijf minuten verderop weer in te leveren.
#86 - 25-08-2005, 21:13 uur
« Laatst bewerkt op: 25-08-2005, 21:37 uur door Bakvet »

MiamiHeat

Heb verschillende vliegvelden aangedaan in de States.

Ik kan niet echt zeggen dat de één goed is en de ander slecht.

Hier een opsomming:

1. Miami Int.; kom hier zeer regelmatig, eigenlijk nooit problemen, als je Spaans kunt is dat handig. Zowieso in Miami.

2. NY JFK: erg druk en agressief bij Immigration

3. Dulles Washington: Relaxed

4. LAX: immigration zeer onaardig.......zoek dan een andere baan!!

5. SFO San Francisco: Geen problemen

Wat me op alle vliegvelden wel tegenvalt is de mogelijkheid tot shoppen en/of eten. Als je het vergelijkt met Schiphol of Heathrow.

Tevens bevreemd het me dat als je intercontinentaal vliegt en USA binnenkomt (ook al heb je VISA).......je door Immigration soms als vuil wordt behandelt. En als je binnenlands vliegt wordt er totaal niet gecontroleerd............toch vreemd.

Ik begrijp dat er sinds 11/9 (toen ik daar was) strenger gecontroleerd dient te worden maar niet iedereen die naar the USA komt is een terrorist.

#87 - 27-08-2005, 14:49 uur

Sammy

JFK ben ik nu twee keer geweest. De eerste keer in 2002 viel het wel mee, maar vorige maand toen ik er was, was het vreselijk, zowel heen als terug.
Heen waren er slechts 3 van de 12 douanehokjes bezet en moesten alle buitenlanders heeeeeel lang wachten, terwijl de amerikanen in no time door de douane heen waren. Juist met al die nieuwe maatregelen (vingerafdrukken, foto's), moeten ze volle bezetting draaien bij de douane. Ik heb in totaal ander half uur gewacht voordat ik door de douane heen was. Verder is alles zo slecht ingedeeld op JFK, vanaf het Delta gebouw naar de taxi standplaats is ook een heel gedoe, al die auto's die er rijden, smalle stoepen en beperkte liften waar je met z'n tweeën tegelijk en baggage in kan.
Terug was het helemaal dramatisch, bij Delta waren er twee check in locaties. Wij stonden wat later bleek bij de 'kleine' balie, hier was het ongeloofelijk druk. Maar op het bordje waar wij in de rij stonden, stondt dat het vanaf dat punt nog een half uur wachten zou zijn, drie kwartier later stonden wij echter pas bij het bordje van '20 minuten wachttijd'. Toen werd er ineens omgeroepen dat je bij die balie dat het inchecken voor internationale vluchten tot minimaal een uur van te voren kan. Dus zijn we toen naar de andere grotere balie gegaan waar het NOG drukker was, de rij stond tot buiten met nog een kleine drie kwartier voor vertrek. Gelukkig kwam een Delta medewerker ons uit de rij halen en konden we gelijk inchecken, en hebben net onze vlucht gehaald. Maar JFK is grote chaos, zelfs na het hoogseizoen (september). Ik zal die luchthaven voortaan ook proberen te vermijden. Mijn beste ervaringen zijn BWI (ruim opgezet, goed personeel) en Grand Rapids (lekker klein en daarom persoonlijker).
#88 - 28-09-2005, 14:30 uur
Lived in Baltimore for 4 months, been USA crazy eversince.

B-man

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt problemen heb gehad op JFK maar ik ben er nog niet geweest nu vingerafdrukken verplicht zijn dus daar kan ik niet over oordelen. Dat het chaotisch is is wel zeker maar dat vind ik eigenlijk ook een beetje bij NY horen.

Ik ben het zeker met Sammy eens dat BWI een heel fijn vliegveld is. Ik ben er nu een aantal keer geland en opgestegen en het is idd zeer overzichtelijk en clean. Dulles vond ik ook prima te doen terwijl ik eigenlijk de slechtste ervaring heb met Detroit, niet overzichtelijk, chaotisch, weinig beschikbaar personeel, etc.

Het is maar net wanneer je waar komt natuurlijk, misschien gaat Detroit volgende keer soepeltjes en scheld ik BWI de huid vol...

B-man
#89 - 28-09-2005, 15:53 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kinneret

Ik ben afgelopen zomer op Detroit voor een overstap geweest, ik vond het eigenlijk wel een relaxte luchthaven, juist erg overzichtelijk, alhoewel wij wel met Northwest vlogen en daarom dus alleen bij de hoofdterminal (terminal A)hoefden te zijn, ik kan me voorstellen dat als je met een maatschappij vlieg het onoverzichtelijk kan zijn omdat je dan automatisch aan een andere terminal zit en weer via een tunnel bij die terminal moet komen. Maar zoals ik al zei: Goede voorzieningen, net en mooi gebouw, en de douane officers zijn niet zo chagerijnig. Mooie fontijn in terminal A. En ook leuk is een ritje met de Express tram.
#90 - 28-09-2005, 16:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15