Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechts/beste luchthavens?

Discussie gestart

SantaFe

Slechtste die ik tot nu toe heb gehad is Miami, je staat uren in de rij voordat je door de douane bent, ze doen alles een tandje langzamer (traag dus)
Verder zijn ze niet te genieten.

De gezelligste is Memphis...klein, douaniers kunnen tegen een grapje en de beveiligingsmensen zijn uitermate vriendelijk. Je kan prima met de auto voor de airport parkeren om je tassen te lossen...
#1 - 21-08-2004, 02:43 uur

Chiefram

Ik vind over het algemeen de douane in de US bij de luchthaven verre van vriendelijk. Ze behandelen je bij voorbaat al als een crimineel die iets van ze wil en een grapje maken zou ik maar uit mijn hoofd laten, want de kans dat het in verkeerde aarde valt lijkt mij 99,9% en word je volgens mij direkt terug naar Nederland gestuurd.

Alleen in Denver, CO heb ik dat nooit zo extreem ervaren als elders.

Maar aan de andere kant heb ik wel begrip voor hun houding. Volgens mij is het een techniek om de bad guys er gemakkelijk uit te kunnen pikken of als ze moeten optreden, dat ze dan ook direkt gezag kunnen uitoefenen. Dat wordt al wat moeilijker als je eerst iedereen lachend binnen laat. Er zal genoeg ellende Amerika in willen denk ik dan maar.

Maar zo extreem als ik in Israel heb meegemaakt, heb ik ook nog nooit in Amerika gezien. Daar word je echt als een stuk vuil behandeld bij de douane. Leuk is anders... maar ook weer terecht denk ik dan maar. Het gaat om de veiligheid.
#2 - 21-08-2004, 11:49 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2004, 11:49 uur door Chiefram »

heivalido

typisch is ook het verschil of je met een intenationale vlucht of met een binnenlandse vlucht aankomt, Internationaal wordt je van top tot teen gecontrolleert op wapens en dergelijke, Uit een binnenlandse vlucht stap je (in Tampa) je kist uit, loop je naar de koffers, en loop je zo naar buiten. Niks geen controlle, de uitgang van de arrival gate zit gelijk aan de aankomsthal voor de koffers.
Miami was inderdaad erg langzaam met de incheck. En Engels spraken de meeste medewerkers daar ook niet, Spaans is daar echt de voertaal.
#3 - 21-08-2004, 13:05 uur

Norbert

IK ben vorig jaar op het vliegveld van Los Angeles geweest. De afhandeling door de douane ging hier vrij vlot.
Alleen voor de terugvlucht was de controle wel streng. Mijn koffer werd opengemaakt en helemaal nagekeken.
Mijn kameraad had het grootste plezier dat mij dat gebeurde. Maar ja zoals zo vaak wie het laatst lacht lacht het best. Bij de security controle voordat je de vertrekhal binnenmocht, was hij de pineut. Hij moest zelfs zijn schoenen uittrekken en die door de scanner laten gaan. Ik kon toen wel gewoon doorlopen.

Wat mij echter wel tegenviel op het vliegveld van LA, was het winkelaanbod. IK had verwacht de tijd tot het instappen te kunnen doden met een beetje door de winkels te neuzen. Nou, dat viel dus zwaar tegen. Die paar armietige kiosken waren de moeite van het bekijken niet waard. Dan vind ik Schiphol toch een stuk beter. Op Schiphol kun je na het inchecken tenminste nog even winkels bekijken. Dan duurt de tijd tot het instappen toch een heel stuk korter.
#4 - 21-08-2004, 17:44 uur

schorpioenvrouw

Mijn allereeste ervaring op een vliegveld in Amerika was, dat de douane beambte wel een afspraakje wilde maken  :o.
Ik had me dus op het ergste voorbereid en nu was ik voor ik het goed en wel besefte al door de douane heen.
#5 - 25-08-2004, 13:52 uur

Deion

Vorig jaar aangekomen op Orlando, waar het allemaal vrij vlot ging en we alleen onze schoenen uit moesten doen om door de scanner te halen. Maar voor mijn eigen veiligheid zou ik zelfs in mijn onderbroek gaat staan. De koffers hoefde niet open, alleen door de scanner.
We vertrokken vanaf Miami en ik moet zeggen dat ook daar alles vrij vlot ging. Er was alleen verwarring hoe laat de incheckbalie open zou gaan dus daar stond een aardige rij, maar we waren er zo doorheen.
Volgende week vertrek ik naar LA, ben benieuwd hoe het daar gaat. We vertrekken vanaf SF.
#6 - 02-09-2004, 11:41 uur

Ebelix

De slechtste ervaring heb ik met New York JFK, en wel de terminal van Delta (volgens mij is dat terminal 2 en 3).  Er zit absoluut geen logica in hoe je ergens moet komen. Ook de ruimte voor immigrations is altijd een zooitje.

Als buiten bent moet je maar eens proberen om de shuttle bus naar de autoverhuur te vinden.

De beste grote luchthavens zijn voor mij toch wel Atlanta Hartsfield en Orlando.

Verder vind ik Sacramento een leuk vliegveld hebben. Alles is daar makkelijk te vinden.
#7 - 16-09-2004, 15:56 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Annemiek

Er is op JFK nu een Airtrain (gratis) naar de auto verhuurbedrijven. Een hele verbetering.
Annemiek
#8 - 17-09-2004, 02:14 uur

Ebelix

Dat is dan een hele vooruitgang. Overigens Terminal 4 van JFK ziet er wel goed uit. Is gebaseerd op Schiphol en de Schipholgroep zwaait daar ook met de scepter.
#9 - 17-09-2004, 09:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

ejb

De enige Amerikaanse luchthaven waar ik tot nu toe ben geweest is die van Orlando en die is prima bevallen. We zijn dit jaar in mei geweest en hadden ons voorbereid op lange wachttijden bij de douane en strenge controle, maar dat viel allemaal heel erg mee. We waren met ongeveer 15 minuten door de douane en ook het checken van de handbagage en onszelf duurde maar kort, ik denk nog geen twee minuten. De luchthaven zelf is ook mooi, ruim, voldoende gelegenheid om ergens te zitten en ook voldoende winkels. Op de terugweg hebben we er 12 uur doorgebracht en dat is ons niet tegen gevallen.
#10 - 12-10-2004, 01:28 uur



PetraVS

Miami vind ik verreweg de ergste luchthaven in dit land.  Niet alleen om de douane, maar ook omdat er in de meeste terminals helemaal geen voorzieningen zijn!  Lange rijen voor de wc's en geen restaurants.  En altijd vreselijk druk.  Ik weet, dat ze al jaren aan het verbouwen zijn, maar veel verschil zie ik niet.  Het enige leuke daar is het restaurant dat buiten de veiligheids poortjes ligt.  Maar dat is alleen als je er langere tijd door moet brengen.

Tweede op de afschuwelijk lijst staat JFK en dan met name inderdaad de Delta terminal.  Wat een rotzooi!

Ook Washington Dulles, hoewel het steeds meer verbeterd, vind ik niet optimaal.

Chicago O'Hare vind ik goed geregeld, hoewel je er soms ver moet lopen.  Atlanta ook.  Boston is redelijk.  LAX ook.  

San Francisco vind ik een goed geregeld vliegveld en Seattle ook.  Washington Reagan National is ook mooi en Pittsburgh is ook goed geregeld.  Las Vegas vind ik leuk omdat je er nog even kan gokken ;).

De meeste oudere vliegvelden zijn of aan het moderniseren of staan op het punt daarvoor.   Er zijn zoveel vliegvelden in dit land en ik ben op de meeste grote luchthavens geweest.  Ik zou er een boek over kunnen schrijven ;).
#11 - 16-10-2004, 02:40 uur

Ebelix


De meeste oudere vliegvelden zijn of aan het moderniseren of staan op het punt daarvoor.   Er zijn zoveel vliegvelden in dit land en ik ben op de meeste grote luchthavens geweest.  Ik zou er een boek over kunnen schrijven ;).
Citaat

Moet je doen.  ;D
#12 - 16-10-2004, 08:03 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

PetraVS

 ;D.  LOL!  Serieus, ik ben 10 jaar reisagente geweest hier in de VS en ik heb er echt wel eens over gedacht mijn "avonturen" op papier te zetten, het was een allesbehalve saaie job ;).
#13 - 16-10-2004, 22:18 uur

Chiefram

Ik ben de eerste die je boek zal kopen, gegarandeerd!  :D
#14 - 17-10-2004, 11:56 uur

heivalido

Ik hoor vaak slechte geluiden over Philadelphia. Iemand daar ervaringen (of aanvaringen  ;D) mee?
#15 - 17-10-2004, 21:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15