Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alamo: Full-size car vs mid-size SUV: Size does really matter?

Discussie gestart

eksm

...ook een GPS (Garmin) gehuurd, maar die kunnen soms voor leuke of onaangename verrassingen zorgen.
Dus print ik steeds de route en teken die uit op de wegenkaarten (Hallwag: 10 euro/deel, goede investering want die bevatten aardig wat info).

* bij wegenwerken (jawel, die zijn er!) en aan knooppunten liet de GPS het soms afweten of reageerde
  niet snel genoeg. Je bent beter vooraf goed geïnformeerd want je bent snel een uurtje kwijt met omrijden.
*op de kaarten zie je reeds welke streken je doorkruist of stad/dorpje passeert. Er is altijd iemand van het
  forum die er wat kan over vertellen (soms moet je wel goed zoeken).

Maar... da's het leuke aan het plannen vooraf, je bent reeds 'op reis' en het bespaart eindelijk een hoop ergenis en tijdsverlies
waardoor je ten volle van je vakantie geniet.

Gr.,
Martin
#16 - 18-07-2010, 12:02 uur

DirkD

Bedankt voor de tips!

Ik was inderdaad ook van plan de route op voorhand uit te stippelen, aan de hand van enkele kaarten..
Heb even gesurft naar Hallwag kaarten, en denk me er dan zo eentje aan te schaffen, naast de Rand McNally Road Atlas :)

En inderdaad, het uitstippelen van de route is alvast een beetje reizen en wegdromen :)
#17 - 19-07-2010, 13:49 uur



Hans B

Mogelijk dat ze bij de V&D of ANWB ook de RandMcNalley Roadatlas verkopen.
Een dik boek met kaarten van alle staten en plattegronden van vele steden.
#18 - 19-07-2010, 16:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ronald-s

brandstof prijs van $2.59 per gallon dus in totaal $323.75 uitgeven.  Kies je voor een hele grote SUV zoals bijvoorbeeld een Chevy Suburban die gemiddeld 19 MPG verbruikt dan betaal je in totaal $408.95.   Je

19 mpg met een Surburban? 19 dagen in rondgereden en dat verbruik haal je alleen bergaf ;) Berg op was 99L/100km :D Moest bij de eerste keer tanken $112 afrekenen (benzine was in 2008 erg duur). Suburban is een heerlijke auto voor de rest.

Overigens de laatste keer in een luxury SUV gereden..Cadillac Escalade, echt fantastisch (gratis upgrade vanaf een full size SUV). Kwa verbruik, vlakke weg, 70 miles p/u, 17.1 mpg maar toch echt de moeite waard!
#19 - 20-07-2010, 09:04 uur

ronald-s

En voor wat betreft je vraag over tweedeurs of vierdeurs; ik heb nooit begrepen waarom verhuurders dit verschil aanbieden, want ik heb nog nooit tweedeurs auto's zien staan, op een paar compact cars na.

Ze zijn er toch echt..ik dacht dat namelijk ook, toen kregen we een Chevorlet Monte Carlo :D
#20 - 20-07-2010, 09:06 uur

ned in MO

inderdaad 19mpg in een monte carlo blijft een droom idee. 24 mpg in een impala betekent ook een fluwelen voetje.

suburban zal op 13 a 14 mpg uitkomen en de impala 20-21 mpg

#21 - 20-07-2010, 19:13 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Loek

Ik gebruikte de cijfers die de fabrikant (GM) opgeeft op haar site.  Die zijn duidelijk wat optimistischer dan de werkelijkheid; wat zou je zeggen van 32 MPG voor een Equinox...dat moet ik ook nog zien.  Volkswagen komt wat meer bij de werkelijkheid, onze VW Jetta rijdt gemiddeld 30 MPG en dee fabrikant zegt: 30 MPG highway.

Nu valt het ook niet mee om in een Suburban met een fluwelen voetje te rijden, zeker in de bergen.  Maar ik ben met een 2009 Suburban LTZ naar Wichita, KS gereden vanaf hier (Denver) en haalde makkeijk 18 MPG gemiddeld, waarbij ik de max snelheid ook niet overal netjes aanhield.

Overigens hier staan de verbruikscijfers van de meeste autos verkocht in de US zoals de EPA (overheid) dat opgeeft.
#22 - 21-07-2010, 21:27 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2010, 21:53 uur door Loek »

ned in MO

Goed de enige berg die je op dat traject tegenkomt is de stoep want het is er zo plat als een pannekoek
Mijn VW lust trouwens twee keer zoveel benzine >:(
#23 - 22-07-2010, 21:04 uur
« Laatst bewerkt op: 22-07-2010, 21:07 uur door ned in MO »
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

eric440551

Wij hadden ook een midsize-suv gehuurd
en mochten in Denver van Alamo kiezen uit alle suv die voorradig waren.
Toch niet voor de Amerikaanse versie gekozen maar de Hyundai meegenomen.
Die beviel prima.Reed erg zuinig en goed.
Drie koffers pasten met gemak in de achterbak.Dit jaar weer een
extra koffer mee terug genomen en ook die vierde paste.
Vorig jaar in een full size auto gereden paste net met moeite twee grote en een kleine koffer in.
Overigens hebben wij niet off road gereden.
Alleen een klein stukje in yellowstone omdat er wegwerkzaamheden waren.
Toen kon het niet anders.
#24 - 31-07-2010, 21:06 uur

Damien666

Ik ben net terug van mijn reis naar het Westen en wij hadden die Chevy Impala. We waren met 4 volwassenen en hadden elk een grote sporttas + rugzak. Die koffer was meer dan ruim genoeg! Er kon zelfs gerust nog bagage mee van een 5e persoon. We hebben meer dan 7000km afgelegd en het was toch wel comfortabel reizen... Meer dan genoeg plaats achteraan en gemakkelijke zetels. Gemiddeld verbruik lag op 9,6 liter.

#25 - 03-08-2010, 11:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15