Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Standby tickets

Discussie gestart

GoGriz

Ik vlieg volgende vrijdag met een buddy ticket van delta van missoula mt naar brussel.... ben benieuwd....

Ik weet dat er verschillende opties zijn vanuit Salt Lake City: Atlanta of JFK en dan Brussel Parijs of Amsterdam..  Dus ik ga zeker informeren de dag voor ik vertrek op welke vlucht er meer plaats is enz.   Ik vertrek ook 2 dagen vroeger zodat ik wat speling heb.
#16 - 01-06-2006, 15:32 uur

Flying Dutchman

Als je op een buddy pas vliegt binnen de vs kun je indd wel stby vliegen. Sterker nog, je vliegt stby en hebt de laagste prioriteit. ie: als stewardessen (off duty) van Delta, of zelfs van een andere maatschappij, op die vlucht meewillen komen die boven jou te staan. Als piloten meewillen, komen die weer daarboven te staan etc.

Vraag aan je vriend wat het non-rev telefoon nr. is van Delta, dan kun je de loads checken en jezelf allicht listen voor die vlucht. International flights op een buddy pas? doet delta dat nog? moet die vriend van je dan mee naar ams en in zn eentje weer terug? dit is een vd voorwaarden van Continental, en dacht dat op een buddypasje naar europa vliegen amper meer mogelijk was, but correct me if im wrong.

Have fun, ben zelf al veeeels te lang niet meer in het vaderland geweest.
FD
#17 - 01-06-2006, 22:23 uur

GoGriz

Yep internationaal is nog altijd mogelijk met Delta, heb eergisteren nog geinformeerd en op de JFK-BRU vlucht zouden nog meer dan 40 plaatsen zijn (wel geen in business  :( )  op de ATL-BRU vlucht zijn er dan minder plaatsen in economy maar nog wel een paar plaatsen in business....  Ik ben gelist voor MSO (missoula) - SLC - JFK - BRU .... en bel zeker nog binnen een kleine week ofzo, dan kan ik in geval van nog mijn vlucht veranderen
#18 - 01-06-2006, 22:48 uur

GoGriz

Ik ben terug uit Belgie... Ik heb met de buddy tickets gevlogen - en dat viel al bij al nog wel mee.  Ik ben een dag vroeger vertrokken omdat de vluchten op vrijdag (9 juni) te vol waren.  De eerste vlucht was overboekt, maar ben er toch nog op geraakt.  De vlucht van SLC naar ATL was een heel ander verhaal.  Er waren nog plaatsen op het vliegtuig, maar blijkbaar zijn er heeel veel stand-by's die tussen die 2 steden vliegen.  Ik heb geprobeerd op 3 vluchten tussen SLC en ATL te geraken, maar dat bleek onmogelijk.  Uiteindelijk heb ik dan beslist om van SLC naar CVG te vliegen, en dan van daar naar AMS (mijn eindbestemming was wel BRU).  Er bleken maar juist genoeg plaatsen te zijn op die vlucht - dus met wat geluk ben ik toch in ongeveer 24 uur van Missoula MT naar Brussel rereisd. 

Op de terugweg waren er zelfs minder problemen.  BRU-ATL was geen probleem, ATL-SLC was geen probleem, maar die vlucht was dan wel zwaar vertraagd, met resultaat dat ik de vlucht van SLC naar MSO gemist heb.  En natuurlijk krijg je met je buddy pass geen hotelkamer betaald.  Ze hebben me wel een speciaal tarief kunnen aanbieden, dus uiteindelijk heeft het nachtje in de holiday inn in Salt Lake City niet te veel gekost. 

Al bij al was het zeker de moeite om de buddy pass te gebruiken.  Ik denk wel dat ik de volgende keer in een rustigere periode vlieg, dan kan ik toch tenminste in business vliegen  :)
#19 - 19-06-2006, 16:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15