Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: richard en leonie op 26-07-2005, 15:16 uur
-
ik heb een paar vraagjes over tanken in Amerika.
Wij gaan een rondreis Sf-yosemite-death valley- las vegas - bryce - moab -mexican hat - grand canyon - las vegas - san diego - la maken en ik vroeg me af of je ergens grote stukken geen pompstations hebt?
En moet je overal zelf tanken of doen ze dat voor je?
We hebben een full size auto gehuurd, hoever kun je daar ongeveer met een volle tank rijden??
-
Met een volle tank kom je ongeveer zo'n 350 mile ver. Is wel afhankelijk van het landschap en hoeveel je de airco gebruikt. Mijn ervaring is dat je altijd genoeg pompen tegen kom. Soms wordt je geholpen maar vaak moet je het zelf doen. Hoe staat beschreven bij de pomp en in het display als je je credit card gebruikt. Het werkt hetzelfde als bij pinpompen hier in Nederland.
Ik hou voor mezelf altijd aan dat wanneer de tank nog half vol is om hem weer vol te gooien. Is tegelijkertijd de sanitaire stop en/of om te eten. Op deze manier voorkom je om erg lang achter elkaar te rijden.
Veel plezier
-
Meestal kun je direct aan de pomp tanken dmv een credit card. Als extra controle wordt wel vaak om de zes cijferige ZIP-code gevraagd waarop de kaart geregistreerd staat. Als je een Nederlandse creditcaart hebt, zul je dan van te voren moeten betalen.
De tankstations langs de uitvalwegen, aan de rand van de stad, zijn meestal het duurste. Even doorrijden en verder zoeken kan lonen.
-
Ik heb nooit begrepen dat we in Nederland niet vooruit moeten betalen bij het tanken, zoals in Amerika. Nu zitten ze allemaal moeilijke, dure constructies te bedenken om doorrijden na het tanken aan te pakken, terwijl het (volgens mij) zo simpel te voorkomen is.
-
Ik heb nooit begrepen dat we in Nederland niet vooruit moeten betalen bij het tanken, zoals in Amerika. Nu zitten ze allemaal moeilijke, dure constructies te bedenken om doorrijden na het tanken aan te pakken, terwijl het (volgens mij) zo simpel te voorkomen is.
Dat vraag ik me ook al heel lang af..... :-\
-
let wel, wij konden niet tanken zonder personeel. we moesten steeds naar binnen met onze visa, en dus enkel zolang er personeel aanwezig is. denk daar aan als je van plan bent om 's avonds laat nog rond te toeren.
In Las Vegas hebben wij de goedkoopste naft gezien...Vermits je daar 2x komt, is het misschien handig om je daar wat op af te stemmen? wij hebben gemerkt dat prijzen serieus kunnen verschillen, dus ga liever wat vroeger tanken dan...
-
wij hebben gemerkt dat prijzen serieus kunnen verschillen, dus ga liever wat vroeger tanken dan...
De verschillen gaan ook per gallon. Het lijkt het daarom vaak meer dan het werkelijk is voor iemand die normaal in liters rekent.
-
Wij hielden inderdaad ook een halve tank aan als het punt om te gaan tanken. De afstanden tussen pompen zijn in de afgelegen gebieden echt een stuk verder dan hier in Nederland. Je wilt het niet meemaken dat je zonder komt te staan, zeker niet in Death Valley. Wij tankten in Lone Pine en konden vandaar uit naar Las Vegas rijden. Airco kost inderdaad veel benzine, het rijden in bergen ook.
-
Precies, je moet wel flink gaan tanken voordat je Death Valley inrijdt. Zo stond ik bijna zonder benzine. Geloof me, dat rijdt niet prettig en je voelt je niet op je gemak :P Gelukkig kwamen we toen in Furness Creek en daar konden we tanken. Wel voor 3 dollar per gallon, maar dat maakte echt niet uit!! ;D
-
Die fout heb ik ook een keer gemaakt in het westen van Canada. Reden we 's avonds door de bergen en passeerden we Jasper.
Ik wist dat er een uurtje verderop nog een tankstation langs de weg zat, dus zijn we maar doorgereden. Ik had geen zin af te slaan, Jasper in te rijden en dan weer terug.
Had ik dat achteraf maar wel gedaan, want die benzinestation die een uurtje verderop zat, was dicht! Die bleek gesloten na 8 uur 's avonds... en terug naar Jasper haalden we niet meer.
Nou, dat sta je daar... gelukkig stond er een bordje dat er (ik dacht) 38 kilometer verderop de volgende tankstation zou zijn, maar of we dat zouden halen...
Wij toch maar in de donker (en onweer!!) doorgereden, tot de weg zich in tweeden splitsten: Of richting Prince George of richting Clearwater...
Ok... maar langs welke route komen we dan die benzinestation tegen??? Wij moesten richting Clearwater, dus hebben die route maar aangehouden. Het lampje van LOW FUEL brandde al.
Geloof me, dit reed echt niet lekker! Ik heb zo'n spijt gehad dat ik niet in Jasper gestopt was om te tanken, alleen maar omdat ik te lui was om een klein stukje om te rijden...
Wat een opluchting toen we ineens een piepklein benzinestation zagen, volop in de verlichting met iemand achter de kassa!!! Dit was de heerlijkste tankbeurt in mijn leven en met volle tank reden we wel een stuk lekkerder naar onze bestemming!
-
Haha, ja wat kan tanken dan soms lekker zijn he? Dan heb je er ook echt alles voor over ;D
-
Haha, ja wat kan tanken dan soms lekker zijn he? Dan heb je er ook echt alles voor over ;D
Inderdaad! Nog niet zo lang geleden was ik gedwongen een afslag te nemen en op zoek te gaan naar een benzinestation in south Chicago. Nou, ik zal je de details besparen... dat was echt geen pretje. Sindsdien laat ik mijn tank niet meer onder de 50% komen... Dan maar een keer extra stoppen!
-
Die fout heb ik ook een keer gemaakt in het westen van Canada. Reden we 's avonds door de bergen en passeerden we Jasper.
[..................]
Wat een opluchting toen we ineens een piepklein benzinestation zagen, volop in de verlichting met iemand achter de kassa!!! Dit was de heerlijkste tankbeurt in mijn leven en met volle tank reden we wel een stuk lekkerder naar onze bestemming!
Je gelooft het of niet, maar we hebben in 1999 hetzelfde meegemaakt in dit gebied. Ook te lui om te tanken (in Banff), even later ging het lampje ook aan. Pas 70 kilometer verder was er ook een klein tankstation. Ik moet zeggen dat dat toen ook een heerlijke tankbeurt was!
-
Hahaha... Waar zou die luiheid toch vandaan komen daar in dat gebied??? ;) :D ;D
Ze maken die auto's ook zo comfortabel, dat je je niet kunt voorstellen dat er benzine in moet... Je hebt ook helemaal geen zin om uit te stappen. Je wilt alleen maar door rijden...
haha
-
Ik vind anders tanken altijd een klein feestje. Zo goedkoop???? ;D
-
Hahahaha..
Hier een keer het zelfde meegemaakt.
We reden in Oregon langs de kust van zuid naar noord en op een of andere manier geen benzinestation te vinden!
Gelukkig uiteindelijk een pomp gevonden, Maar het lampje branden toen al een halfuur!
De dame daar kon het bevestigen dat er bijna geen stations langs die weg stonden.
Dus een Tip voor de mensen die de kust weg willen rijden in Oregon!
Ga asjeblieft Tanken bij dat Texacostation ;D
-
Ik koop meteen de eerst dag al een klein jerrycan bij de lokale supermarkt en gooi die achterin. Just in case. daarnaast reken ik zsm het algemene verbruik uit en gas erop. Zo min mogelijk airco aan want dat zuipt extra en geen lode voet gebruiken. En ervan uit gaan dat elk stadje cq redelijk dorp een tankstation heeft. Zo red ik me elke keer weer. Maar heb zoals bij de anderen ook zo'n bijna situatie gehad dat ik mezelf als zag duwen cq slapen in mijn auto in de middle of nowhere. Maar ook ik had geluk na een dik halfuur in het rood te hebben gereden om savonds nog een verlicht stationnetje tegen te komen. (jerrycan een keer niet gevuld) wat ben je dan blij om beznine te kopen.
-
Zo min mogelijk airco aan want dat zuipt extra
Nou, zuipt, da's een beetje overdreven.
Als een normale auto 1 op 10 verbruikt, zal die mèt airco misschien 1 op 9,5 verbruiken. Dus ja, hij verbruikt iets meer, maar niet noemenswaardig.
-
Probeer jij maar eens door California, Arizona, utah en Nevada zonder airco te tuffen...
Dan tank ik liever een paar keer extra
-
Daar ben ik het volkomen mee eens!
-
Ik hoop wel dat je een metalen jerrycan gebruikt? Verkopen ze die in de supermarkt? De airco blijft bij mij ook uit tot het vet boven de 90 graden wordt. Geen zin om kou te lijden op vakantie.
-
Wat dat betreft zijn wij volkomen ver-amerikaanst; 3 airco's in huis en een auto met airco, dus op vakantie ook airco!
Waarschijnlijk heb jij het wel minder gauw warm dan wij op vakantie............
-
Ben meestal in het nazeisoen daar en dus is de temperatuur ook minder warm als in de zomermaanden en dus voldoet het raam open ipv airco. Plus vind airco luccht zo droog en slaat op mijn lenzen. :)
-
Precies, je moet wel flink gaan tanken voordat je Death Valley inrijdt. Zo stond ik bijna zonder benzine. Geloof me, dat rijdt niet prettig en je voelt je niet op je gemak :P Gelukkig kwamen we toen in Furness Creek en daar konden we tanken. Wel voor 3 dollar per gallon, maar dat maakte echt niet uit!! ;D
Wij hebben iets dergelijks meegemaakt, we dachten toen we Death Valley ingingen dat we het nog makkelijk gingen redden naar Lone Pine, maar aan het eind van Death Valley ging het 'empty' lampje branden. Gelukkig hebben we het nog gered naar de eerste pomp in Lone Pine, maar lekker voelde dat niet!
-
Toch wel weer fijn om te lezen dat ik niet de 'enige' ben geweest die dit heeft meegemaakt! ;D ;)
-
Als hetlampje gaat branden, dan kan je toch nog een kilometertje of 50 rijden? Beetje afhankelijk van het model en zijn dorst.
-
Als hetlampje gaat branden, dan kan je toch nog een kilometertje of 50 rijden? Beetje afhankelijk van het model en zijn dorst.
Ja, denk het wel idd, maar wat het extra vervelend maakte, wanneer het lampje nog niet brandde kon je precies zien hoeveel km je nog zou moeten kunnen rijden, maar zodra het lampje brandde kon je die info dus niet meer krijgen, terwijl het toen natuurlijk extra interessant was...(we hadden trouwens een Lincoln Aviator)
-
Als ik me niet vergis doen ze dat voornamelijk omdat het een schatting blijft (en hoe minder er is hoe onnauwkeurig het waarschijnlijk is) en je waarschijnlijk te motiveren om zo snel mogelijk te tanken. Bij mijn 206 CC hier in Nederland gebeurd het nadat hij beneden een bepaald aantal kilometer komt (dan is het lampje al een tijdje aan).
-
Tis mij zelfs gelukt om IN Death-valley mijn tank bijna leeg te rijden..
(niet zo gek natuurlijk in een bloedmooie(rooie) mustang).
Wel lullig als je je tank moet volgooien a $ 2.99 >:(
-
Die dingen gaan uit omdat ze helemaal niet betrouwbaar zijn. Een kennis van mij is stilgevallen terwijl er op zijn boordcomputer stond dat hij nog 32 km kon rijden :P.
-
Wel lullig als je je tank moet volgooien a $ 2.99 >:(
Ik was er in maart/april dit jaar en toen waren de benzineprijzen absurd hoog voor Amerikaanse begrippen. Ik had toendertijd op zijn goedkoopst voor 2.39 dollar getankt. De keren daarna was allemaal daarboven tot 3 dollar per gallon. Wel veel, maar heb me evengoed rotgelachen :P
-
Vanochtend op het nieuws hier: de benzineprijs is hier en daar in California door de $4 grens gebroken. Elders in California is de gemiddelde prijs per gallon boven de $3. In de rest van de US is de gemiddelde prijs nu rond de $2.50.
-
Wow............. gelukkig maken wij de meeste mijlen in "de rest van de US"!!!
-
Inderdaad zijn de prijzen gestegen. Deze week moest ik ook $2.55 per gallon betalen...
Maar ja... mijn werkgever betaalt mijn benzine! ;D ;)
-
Vanochtend op het nieuws hier: de benzineprijs is hier en daar in California door de $4 grens gebroken. Elders in California is de gemiddelde prijs per gallon boven de $3. In de rest van de US is de gemiddelde prijs nu rond de $2.50.
Hoe komen ze daar nu bij? Volgens de AAA ligt de prijs van regular (neem aan dat deze gebruikt wordt om te vergelijken) op $2.71/gallon.
Of is in de VS California bashing populair?
http://198.6.95.31/sbsavg.asp
-
California is qua benzine de duurste staat. Waar dat precies door wordt veroorzaakt weet iemand anders op dit forum vast wel aan te geven, toch :-[ :-\ ;D
-
Die vier dollar, dat was een uitzondering. Het was voor Premium, bij een tankstation langs Highway One, waarbij het volgende tankstation ook nog eens 60 mijl verderop lag. De gemiddelde prijs in California ligt al jaren ongeveer 20 cent boven het landelijk gemiddelde, op sommige plekken, zoals in San Francisco ligt het nog wel 10 tot 15 cent hoger.
Een van de redenen is dat men 's zomers speciale benzine moet verkopen, die minder vervuilende bestanddelen bevat. Een andere reden is dat de pompinstallatie aan speciale eisen moet voldoen, zodat er tijdens het tanken minder gas naar de buitenlucht ontsnapt. Dat maakt de brandstof net iets duurder. Beide maatregelen zorgen ervoor dat de luchtkwaliteit merkbaar minder te lijden heeft. (Shell zou zeggen: De lucht wordt er schoner van!)
Wat vast ook meespeelt: minder concurrentie door fusies van de grote oliemaatschappijen, minder "independent" stations dan elders en pomphouders die maar al te zeer bereid om het spelletje mee te spelen en de prijs op te drijven.
-
Nog een vraagje, als je moet tanken bij een pomp waar je niet met je creditcard aan de pomp kan betalen (zoals die onbemande pompen hier in NL) dan begrijp ik dat je eerst naar binnen moet voordat je kan tanken. Nou staat mij bij dat je dan moet zeggen dat je voor X dollar aan benzine wilt, maar hoe weet ik nou van te voren voor hoeveel dollar erin gaat tot de tank weer vol is?
-
ja, dat laatste moet je dan dus schatten, je weet natuurlijk wel ongeveer hoeveel er uit de tank is...
-
Je geeft die knakker gewoon $50,- Tankt voor laten we zeggen 35,-
loopt terug om je wisselgeld te halen. eazy!
-
Als je met een creditcard betaalt moet je meestal ook naar binnen om te zeggen voor hoeveel je gaat tanken. Ze boeken het bedrag waarvoor je daawerkelijk getankt hebt af, ook als dat minder is dan je binnen gezegd had.
-
Maar voor méér tanken kan dus niet, hij slaat automatisch af bij het bedrag dat je betaalt hebt. Wil je dus toch meer tanken, dan zal je weer naar binnen moeten...
-
Ik tank het liefst bij een station waar je je creditcard in kan stoppen.
Lekker makkelijk ;D
-
Helemaal mee eens!
-
Ik tank het liefst bij een station waar je je creditcard in kan stoppen.
Lekker makkelijk ;D
Zekers, alleen zijn die pompen zeldzaam.
-
Wij zijn bijna alleen maar pompen tegen gekomen waar je met je creditcard aan de pomp kon betalen ???
-
Tja.... dat weet ik niet in welke staat jij Tankt..
Want de afgelopen jaren doe ik niet anders!!
Bij de meeste grote tankstations kan je direct met je cc betalen!
-
Bij de meeste grote tankstations kan je direct met je cc betalen!
Mijn ervaring is dat de meeste tankstations vragen om de zescijferige zip-code van het factuuradres van de kaart. Ik spreek dan over Los Angeles en omgeving, een paar maanden terug.
-
Vragen ze nu al zes cijfers? Het wordt steeds gekker!
-
Vragen ze nu al zes cijfers? Het wordt steeds gekker!
klopt, is er een te veel voor een inlander en twee te veel voor een uitlander.
-
Of is in de VS California bashing populair?
http://198.6.95.31/sbsavg.asp
Very popular! ;D ;D ;D
-
Ik tank het liefst bij een station waar je je creditcard in kan stoppen.
Lekker makkelijk ;D
Zekers, alleen zijn die pompen zeldzaam.
Dat ligt er dan denk ik aan waar je woont, want zolang ik al in de US tank (Midwesten), bij elke tankstation kan ik met Credit Card betalen aan de pomp, dus hoef niet eens naar binnen.
Overigens riep ik deze week dat ik $2.55 per gallon moest betalen... 3 dagen later was dit al $2,77 bij dezelfde pomp!!! (Shell station in Highland Park, IL)
Dat is eventjes omhoog geschoten! :-X
-
Vragen ze nu al zes cijfers? Het wordt steeds gekker!
klopt, is er een te veel voor een inlander en twee te veel voor een uitlander.
Wat moet je dan doen ?? Als er een postcode wordt gevraagd en bent een toerist ??
-
Ik heb ergens gelezen dat als ze om een 6 cijferige pin vragen je gewoon je 4 cijfers intoetst en op "OK" (of wat er ook staat) drukt...
-
Wat tanken jullie regular, supreme of super?
Is er nog meer merkbaar verschil, behalve de prijs? Ik denk aan verbruik en vermogen.
-
Regular... staat ook in de onderhoudsboekjes van onze auto's.
-
Vanaf 1973 zijn de meeste auto's 'regular'
-
Enneh, da's de goedkoopste, toch?
-
Ik heb ergens gelezen dat als ze om een 6 cijferige pin vragen je gewoon je 4 cijfers intoetst en op "OK" (of wat er ook staat) drukt...
Dat hebben wij in Santa Rosa geprobeerd, maar het werkte niet. Ik moest toch naar binnen om mijn creditcard te laten zien.
Wij willen altijd graag een bonnetje hebben, voor het plakboek, en daarvoor moest ik ook vaak nog naar binnen gaan.
-
Ik heb ergens gelezen dat als ze om een 6 cijferige pin vragen je gewoon je 4 cijfers intoetst en op "OK" (of wat er ook staat) drukt...
Ja. Niet te verwarren met de zes-cijferige ZIP, uit een eerder bericht. Een PIN-code van een bankpas of credit card kan 4 tot 8 cijfers hebben. Om bepaalde redenen is vier cijfers het meest gangbaar.
-
Dit is een ZIP-code:
PalmOne, Inc. Corporate Headquarters
950 W. Maude Ave.
Sunnyvale, CA 94085
http://www.getzips.com/zip.htm
-
Ik ga het tankstation gewoon binnen leg mijn credit card op de toonbank en vraag of ik bij pomp nummer X mag tanken. Ik heb tot nu toe nog nooit moeilijkheden hiermee gehad. Naderhand ga ik terug naar binnen teken het bonnetje en let goed op het opgegeven bedrag. Heb een aantal jaren terug de tip gekregen hier goed op te letten omdat er een tijdje sprake was van die bedrijven die de coma net iets anders neerzette op de rekening en heb je getekend dan is het zo. PLus wil ze inderdaad ook voor het plakboek hebben ;-)
-
en let goed op het opgegeven bedrag.
Dat geldt ook voor het op "ja" drukken bij het pinnen. Ik heb ooit iemands benzine staan afrekenen ipv het pakje sigaretten dat ik kocht. Gewoon door ongezien op ja te drukken; de medewerkster had ipv sigaretten pomp nr. x aangeklikt............... gelukkig had de heer in kwestie genoeg contant geld bij zich om mij zijn benzine te vergoeden!
-
Heb een aantal jaren terug de tip gekregen hier goed op te letten omdat er een tijdje sprake was van die bedrijven die de coma net iets anders neerzette op de rekening en heb je getekend dan is het zo.
Om die reden zet ik op de doordrukbriefjes een streep voor het bedrag. Dan kan er geen getal meer voor gezet worden.
-
wij hier in België zijn het gewoon om zelf te tanken, maar ik heb verstaan dat er in de States verschillende manieren zijn...
pompbediendes?
Iemand meer uitleg hierover? ???