Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ticketprijs 2013

Discussie gestart

Pieter79

Het is de prijs van de kerosine Jez. Hakt er behoorlijk in om het zo maar te zeggen.
#46 - 05-01-2013, 22:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Hieronder vindt je een helemaal uitgesplitste ticketprijs.
Het vliegen is op zich helemaal niet zo prijzig, maar de taxen die er bij komen maken het duur. Vooral de (YR) van € 274 begrijp ik niet.
Onderstaand een vlucht op 06 september en 06 oktober van Amsterdam naar New York.

Fare 1: Carrier KL NKRDNL AMS to EWR (rules) Passenger type ADT, round trip fare, booking code N Covers AMS-EWR (Economy)  € 132,50
Fare 2: Carrier KL NKRDNL NYC to AMS (rules) Passenger type ADT, round trip fare, booking code N Covers JFK-AMS (Economy)  € 157,50
USDA APHIS Fee (XA)  € 3,80
US Immigration Fee (XY)  € 5,31
US Customs Fee (YC)  € 4,18
The Netherlands Passenger Service Charge (RN)  € 15,40
The Netherlands Noise Isolation Charge (VV)  € 2,00
The Netherlands Security Service Charge (CJ)  € 12,81
(YR)  € 274,00
US International Arrival Tax (US)  € 13,05
US International Departure Tax (US)  € 13,05
US September 11th Security Fee (AY)  € 1,90
US Passenger Facility Charge (XF)  € 3,42
   
Total airfare & taxes  € 638,92
#47 - 05-01-2013, 22:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Vooral de (YR) van € 274 begrijp ik niet.

Hey Hans, dank je voor het uitsplitsen! Ik denk dat Pieter gelijk heeft, want wat ik op internet kan vinden, is dat YR de brandstoftoeslag zou zijn. Wat ik wel aannemelijk vindt, want die wordt nog niet in één van de andere posten genoemd. Ik had echter verwacht dat juist de taxes een veel grotere post in beslag zouden nemen, maar dat valt mij wel mee, eigenlijk.

Ik heb in elk geval besloten om nog even te wachten met boeken voor september. Ondertussen houden we de sites maar goed in de gaten.
#48 - 05-01-2013, 23:07 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2013, 23:25 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Na een jaar afwezigheid gaan wij ook weer in september, ik ben van plan om binnenkort de tickets te gaan kopen.
Des te voller het vliegtuig des te duurder de tickets.
Des te dichter de vliegdatum nadert des te duurder de tickets.
Natuurlijk kan ik wachten op een actie of last minute, maar de weekjes die ik heb wil ik graag ten volle benutten.
Met een last minute loop ik misschien het risiko dat ik pas op dinsdag weg kan, terwijl mijn vakantie al op zaterdag begint.
#49 - 05-01-2013, 23:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Je zou denken dat er met de komst van zuinige motoren er ook zuiniger gevlogen kan worden. Helaas is er nog maar een kleine vloot met zuinige motoren. En net zoals wij aan de pomp merken dat de brandstofprijzen hoog zijn, zien we dat ook terug in de ticketprijs.....
#50 - 06-01-2013, 13:38 uur

maryde

De sires goed in de gaten houden, is wat wij nu ook doen..skyscanner, connections.be Nog meer tips?
#51 - 06-01-2013, 14:01 uur

Jez

Ik heb net 4 aanbieders vergeleken en kom voor elke vluchtvariant steeds het goedkoopst uit bij www.vliegtarieven.nl. Daarna volgt www.tix.nl.
#52 - 06-01-2013, 14:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Voor mij blijft het voordeligste rechtstreeks op de site van de vliegmaatschappij (in mijn geval United) te boeken.
#53 - 06-01-2013, 14:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik geef ook meestal de voorkeur aan boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
En als ik al via een boekingssite boek, dan in ieder geval via een site die op pagina 1 al meteen vermeldt hoeveel kosten ze gaan berekenen

Boekingssites die op pagina 1 schijnbaar goedkope tickets aanbieden maar daarna bij iedere volgende pagina die je aanklikt nieuwe kosten weten op te voeren mijd ik als de pest.
Als je alles bij elkaar telt ben je daar vaak duurder uit dan bij de maatschappij zelf.

#54 - 06-01-2013, 15:20 uur

Yessica

@Jez: tix.nl lijkt goedkoop, maar er komt een hele sloot aan extra kosten bij, meer dan bij andere ticket sites.

Hans: ik heb al vaak gevlogen, maar nog nooit was rechtstreeks bij de maatschappij boeken goedkoper :-/
#55 - 06-01-2013, 15:35 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2013, 17:52 uur door Yessica »



Jez

Net gebeld met Connections, maar die kunnen me niets voordeligers bieden. Ze kunnen ook niet verklaren waarom zij op  exact dezelfde vluchten 100 piek duurder zijn dan Vliegtarieven.nl.

Via United zelf ben ik niet voordeliger uit. Bovendien is het altijd even wachten welke wisselkoers je betaalt.

Denk dat ik straks toch maar ga boeken bij Vliegtarieven...... Ben ik welliswaar iets duurder uit dan ik me had voorgenomen, maar toch nog voor een acceptabele prijs: onderaan de streep, met alle kosten erbij: € 566,- per ticket, Amsterdam - Seattle op 7 sep. heen en op 26 sep. terug.
#56 - 06-01-2013, 15:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ik had altijd geluk zo'n 2 maanden (+/- 2 weken) voor de vlucht, prijzen zaten dan vaak in een dal. Weet niet of dat nog zo is.
#57 - 06-01-2013, 16:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

MiamiHeat

@Jez Dat is toch zeker geen verkeerde prijs! Zijn het twee rechtstreekse vluchten?
#58 - 06-01-2013, 17:05 uur

Jez

Nope, niet rechtstreeks, maar dat heb ik a) liever en dat is b) beter voor de airmiles  ;)
#59 - 06-01-2013, 17:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Denk dat ik straks toch maar ga boeken bij Vliegtarieven...... Ben ik welliswaar iets duurder uit dan ik me had voorgenomen, maar toch nog voor een acceptabele prijs: onderaan de streep, met alle kosten erbij: € 566,- per ticket, Amsterdam - Seattle op 7 sep. heen en op 26 sep. terug.

Dat is een goede prijs Jez. Ongelooflijk dat het goedkoper is om van AMS-SEA te vliegen dan een retourtje Minneapolis.
Ik heb even enkele prijzen vergeleken op vliegtarieven.nl met matrix.itasoftware en zie dat vliegtarieven niet alle vliegmaatschappijen checkt. Heb jij weleens een goedkopere vlucht gevonden dan beschikbaar op matrix??

Gr. Pieter
#60 - 06-01-2013, 18:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15