Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stomme fout?

Discussie gestart

Wop

Ik heb afgelopen vrijdag 4 tickets geboekt naar Florida. ( BRU - MCO) Nu heb ik daarbij een "stomme' fout gemaakt. Bij mijn vrouw heb ik niet haar meisjesnaam ingevuld maar huidige naam. In het paspoort staan beide namen. (zowel de meisjesnaam en trouwnaam (e/v) .

Stom, maar geen onoverkommelijke fout mijn inziens. (Ze heeft al bijna 20 jaar deze naam)

Nu heb ik direct na de boeking de organisatie daarvan verwittigd.  Echter dan krijg ik in eerste instantie deze reactie:

Citaat
We have contacted US Airways and it is not possible to change the name on this
ticket. One of the problems is that there is more than one airline in the booking,
and in that case US Airways can't authorize that a name can be changed.

The ticket you hold is non-refundable so if the ticket is cancelled we can only get
EUR 31 back of the taxes.

US Airways informed us that you will most likely be denied boarding in the airport
with the incorrect name.


We vliegen via United Kingdom ( Brussels Airlines ) naar Orlando ( US Airways) 

Nadat ik daar uiteraard op gereageerd had krijg ik vervolgens deze reactie:

Citaat
Please send us a copy of the passport and we can then forward it to US Airways to
see what they say.

They do not allow that the ticket can be changed, but maybe they allow that she can
travel with that name. It is unique for the Netherlands to have a passport saying
e/v so we don't know if the American authorities allow this.

You can also call US Airways in the Netherlands if you wish to speak them directly.


Dat ga ik uiteraard doen. Maar heeft iemand dit ooit wel eens aan de hand gehad en hoe is dat dan afgelopen?

#1 - 25-03-2013, 11:46 uur

Wop

Ok,

krijg zojuist het geruststellende bericht:

Citaat
Zojuist heb ik met US Airways gebeld en zij gaven aan dat ze nu geen naamswijziging
meer kunnen doen.
Dit kan alleen gedaan worden op de dag van vertrek bij de check in balie.
Er is door hen een interne notitie in de boeking gezet die zowel zichtbaar is voor
US Airways as Brussels Airlines dat de naam kosteloos aangepast kan worden op de
luchthaven.
U dient dan ook op de dag van vertrek naar de US Airways balie te gaan.

Kunnen we u verder nog helpen met de eerste overnachtingen, autohuur en/of een goede
reisverzekering?

Nog een fijne dag verder!

#2 - 25-03-2013, 13:27 uur

Ebelix

Ik heb dat ook een keer gedaan met een ticket voor mijn vrouw. Alles is goed gekomen maar het heeft wel wat voeten in de aarde. Bij het inchecken, bij de gate, bij de controlevragen naar Amerika. Neem je tijd en blijf rustig. Zeker in jou geval waar je veel keren moet overstappen. Wij waren voorbereid met trouwboekjes en zelfs een paspoort laten halen waarin e/v stond. Het was net na ons trouwen en ze had haar oude paspoort nog.

Meldt je bij elke vlucht aan de bali bij de gate en meldt het probleem.
#3 - 25-03-2013, 14:47 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Wop

Hi Eric..

Tja, het gebeurd in een seconde ;- ) Je zou zeggen dat ik beter zou moeten weten ;-)  Ik neem voor de zekerheid het trouwboekje mee, evenals de mail van de organisatie waar ik de tickets heb geboekt (Killroy) . We gaan *pas* in juli , dus kan pas over een aantal maanden laten weten hoe het is afgelopen..
#4 - 26-03-2013, 09:09 uur

nbraakman

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt.

We hebben recent geboekt, maar bij het invoeren van mijn vrouw haar (voor)naam is er een 't' teveel in gekomen.
Samen een paar keer gecontroleerd maar er telkens overheen gelezen...

Het was via expedia geboekt, ik heb ze gebeld. In eerste instantie werd me verteld dat het wel eens "helaas pindakaas" zou kunnen zijn.
Gelukkig was de vlucht met overstap allemaal United, dus heeft Expedia het met United geregeld. Inmiddels ben ik de 't' dus kwijt en voorzie ik geen gedonder meer.

Toch, beetje naar als je om een 't' teveel mogelijk een nieuwe ticket moet kopen ŕ EUR600 ofzo.

Blij dat ze toch nog een beetje klantvriendelijk zijn soms :)


Ik heb afgelopen vrijdag 4 tickets geboekt naar Florida. ( BRU - MCO) Nu heb ik daarbij een "stomme' fout gemaakt. Bij mijn vrouw heb ik niet haar meisjesnaam ingevuld maar huidige naam. In het paspoort staan beide namen. (zowel de meisjesnaam en trouwnaam (e/v) .

Stom, maar geen onoverkommelijke fout mijn inziens. (Ze heeft al bijna 20 jaar deze naam)

Nu heb ik direct na de boeking de organisatie daarvan verwittigd.  Echter dan krijg ik in eerste instantie deze reactie:

Citaat
We have contacted US Airways and it is not possible to change the name on this
ticket. One of the problems is that there is more than one airline in the booking,
and in that case US Airways can't authorize that a name can be changed.

The ticket you hold is non-refundable so if the ticket is cancelled we can only get
EUR 31 back of the taxes.

US Airways informed us that you will most likely be denied boarding in the airport
with the incorrect name.


We vliegen via United Kingdom ( Brussels Airlines ) naar Orlando ( US Airways) 

Nadat ik daar uiteraard op gereageerd had krijg ik vervolgens deze reactie:

Citaat
Please send us a copy of the passport and we can then forward it to US Airways to
see what they say.

They do not allow that the ticket can be changed, but maybe they allow that she can
travel with that name. It is unique for the Netherlands to have a passport saying
e/v so we don't know if the American authorities allow this.

You can also call US Airways in the Netherlands if you wish to speak them directly.


Dat ga ik uiteraard doen. Maar heeft iemand dit ooit wel eens aan de hand gehad en hoe is dat dan afgelopen?
#5 - 15-04-2013, 16:39 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15