Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visa Waiver in vliegtuig invullen

Discussie gestart

michael66

Bij mij kijken ze niet zo vaak op dat douane formulier. Een keer had ik chocolade meegenomen, stond als chocolade op het formulier. Keer daarna hetzelfde verhaal met een fles Passoa.
Als je dat soort dingen hebt: gewoon "nee" invullen. Het gaat m.n. op de controle van organisch voedsel. Als je nog boterhammen over hebt, of open verpakkingen kaas, salade of zo, dan is het beter om die vlak voor de landing op te eten of weg te gooien.

Hollandse kaas mag je wel meenemen, als het maar vacuum verpakt is. Je schrijft dan op het formulier "Vacuumed hard churred cheese".
Citaat
Bij mij zeggen ze ook nooit iets over de waarde die wordt opgeschreven. Ik schrijf meestal ook gewoon de waarde in Euro's op als dollars zijnde. Ik ga niet moeilijk doen als iets 20 euro kost om het om te rekenen naar dollars. Dan ga ik er gewoon van uit dat het 20 dollar was.
Het gaat alleen maar om de zaken die in de VS achterblijven. Dus alleen kadootje voor vrienden of zo. En ook al neem ik wat kado's mee, ik vul gewoon altijd nul in, nog nooit een probleem mee gehad.
#46 - 26-11-2008, 20:16 uur

J-P

Men moet vanaf 12 januari online een visa aanvragen......oftewel hetzelfde formuliertje invullen maar dan online. Dit moet wel minstens 72uur van te voren.
#47 - 02-12-2008, 02:18 uur

JDJ

Heb zonet het formulier online ingevuld en meteen toestemming gekregen. Ik heb echter stempels in mijn paspoort van Egypte nav een vakantie daar. Kan zoiets problemen opleveren bij de douane in de VS? Iemand ervaring daarmee?

gr Johan
#48 - 09-12-2008, 10:19 uur

Skydriver

Levert volgens mij geen enkel probleem op hoor!
#49 - 10-12-2008, 18:17 uur
The USA....What else?

Harry

Heb zonet het formulier online ingevuld en meteen toestemming gekregen. Ik heb echter stempels in mijn paspoort van Egypte nav een vakantie daar. Kan zoiets problemen opleveren bij de douane in de VS? Iemand ervaring daarmee?

gr Johan

Mijn vriend vliegt voor z'n werk de hele wereld over, maar de stempels in zijn paspoort hebben alleen nog maar leuke opmerkingen opgeleverd.
#50 - 10-12-2008, 20:01 uur

Ruud2004

Laat je vriend dan maar eens met een Israelische inreisstempel naar een land als Iran of Syrië vliegen. Daar wordt je niet vrolijk van. Omgekeerd trouwens ook niet, in Tel Aviv zijn ze net zo gek. Ik zeg niet dat je het land niet in komt, maar ik kan je verzekeren dat het wel even gaat duren.


#51 - 10-12-2008, 22:15 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Harry

Ik denk dat hij zowiezo beter niet naar dat soort landen kan gaan, hij moet volgend jaar naar Maleisië, en daar ben ik ook al niet zo blij mee, dat zijn landen waar je als homo beter niet naar toe kunt gaan.
Maar het ging in dit geval over toegang tot de VS, en bv. de China stempels hebben al leuke gesprekken opgeleverd met chinese immigratie-officieren, en ik maar wachten bij de bagageband, en meneer maar kletsen over Shanghai. ::)
#52 - 10-12-2008, 22:29 uur

Ruud2004

Ja, dat is wel waar. In bepaalde moslimlanden wordt er nog steeds "afwijzend" naar homo's gekeken. In Israel zal je dat niet zo snel meemaken. Spelciaal Tel Aviv. Lang geleden ben ik ooit met een Zuid-Afrikaans visum in mijn paspoort naar Togo gereisd. Wasnog in de tijd van de apartheid en South African Airways niet eens over Afrika mocht vliegen. Ik moest echt praten als brugman om het land binnen te komen.
#53 - 11-12-2008, 20:10 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

usa4all

Nieuw!
Laatste ontwikkelingen over het VISA WAIVER PROGRAM:

Klik hier
#54 - 10-01-2009, 21:33 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2009, 21:36 uur door usa4all »
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15