Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tickets voor Amerikanen

Discussie gestart

Jez

Hopelijk kunnen de Neder-Amerikanen me helpen:

Tantelief uit Philadelphia zou graag eind volgende maand komen. Ze kan nu een ticket krijgen voor $710,- Hier schrok ik nogal van, want dit is het dubbele van wat wij hier betalen, maar dan de reis andersom! Hoe komt het dat een ticket Philly-Amsterdam 2 x zo duur is als een ticket Amsterdam-Philly? En, nog belangrijker, is er een mogelijkheid dat ze goedkoper kan vliegen, bijv. door haar ticket hier te kopen?
Ik ben al even aan het goochelen geweest met Vliegtarieven.nl maar kom ook op een exorbitant bedrag uit.

Ze moet trouwens met United vliegen, want ze heeft nog 2 vouchers t.w.v. $275,- die ze vóór september moet opmaken.

Wie heeft de oplossing? (Ze kan anders namelijk niet komen - ze heeft het niet zo breed)

Groetjes, Jez
#1 - 16-03-2006, 00:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Vanuit Nederland naar de US vliegen is vaak veel goedkoper dan andersom. Wij hebben destijds (toen we in Nederland woonden) precies dezelfde vraag eens gesteld aan een vriendin van ons die een reisburo had. Het schijnt dat de reizen vanuit (met name) Nederland naar de USA zo goedkoop zijn, omdat de luchtvaarmaatschappijen de Nederlanders GRATIS de transatlantische vlucht laten oversteken en eigenlijk alleen de domestic flight in de US betalen. Overstappen is dan uiteraard wel verplicht.

Ook hebben sommige maatschappijen wel eens aanbiedingen om naar Amsterdam te vliegen. Laatst kreeg ik (van United) de aanbieding om voor nog geen $300 dollar naar Amsterdam te vliegen. Ik kan opstappen in Denver, maar moest wel 'elders' overstappen om de trans atlantische vlucht te nemen.

Overigens is zo'n $700 dollar die je tante betaalt niet echt overdreven duur voor Amerikaanse begrippen. Sterker nog, ik vloog een paar maanden geleden van Chicago O'Hare naar Orange County, CA (United) voor bijna $900 dollar!!! Ja, gewoon een binnenlandse vlucht! Twee weken geleden betaalde ik ook al voor een binnenlandse vlucht $705 dollar (United) om van Denver naar Detroit, MI te vliegen. Ik heb het wel over 'retourtjes', want ik wil ook wel weer graag naar huis natuurlijk, hihi...

#2 - 16-03-2006, 00:39 uur

Jez

Het klopt dat het een normale prijs is. Het irritante is alleen, toen ze informeerde naar prijzen, kreeg ze door dat een ticket $680,- kost, en dat ze haar beide vouchers mag inwisselen. Dus belde ze mijn schoonvader, of ze kan komen logeren. Natuurlijk! Belt ze weer terug naar United, is de ticket opeens $710,- èn mag ze maar 1 voucher inwisselen ipv allebei. Is ze binnen een half uur $100,- méér kwijt.

En als ik dan kijk wat wij betalen vanuit NL, dan vraag ik me dus af of het echt niet goedkoper kan.............. Tja, Hollanders he?!  ;) ;D
#3 - 16-03-2006, 00:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Mijn vrouw gaat eind Mei van Denver naar Nederland.  Aangezien de ticket vanaf hier bijn $1200 moest kosten, heeft haar moeder de ticket voor haar geregeld vanuit nederland voor ongeveer $700.  Goedkoper dan de ticket hier zou kosten, maar zo te zien nog wel duurder dan wat jij in gedachten hebt.  De ticket voor mijn vrouw wordt geregeld door een reisbureau in Franeker. Dus het moet te regelen zijn dat jij een ticket koopt in NL voor je tante in Philly.
#4 - 16-03-2006, 01:06 uur

Jez

Zie je, het kan dus wel.......... Ga morgen wel even langs mijn reisburo; thanks Loek!  :-*
#5 - 16-03-2006, 01:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Daar sta ik ook van te kijken.

Mij is altijd verteld dat de (goedkope) tickets die in Nederland verkocht worden, niet verkocht worden aan mensen die in het buitenland woonachtig zijn. Wij hadden destijds ook een vriendin (die hebben we nog steeds, maar ik bedoel dus dat dit een tijdje geleden afspeelde) die in California woont en ons ook had gevraagd of wij geen ticket voor haar in Nederland konden regelen. Dit feest ging dus niet door, omdat ze geen Nederlands woonadres had.

Maar nu ik dit weet...

Ik ga ook eens in Nederland kijken. Misschien dat ik ook binnenkort een weekendje er tussen uit ga...  :D
#6 - 16-03-2006, 03:42 uur

coulthard

Zou een bij http://www.tiogatours.nl/ kijken, aardige mensen, niet zo'n groot reisburo (twee mensen  2006-01), maar hebben goede contacten bij Amerikaanse vliegmaatschappijen.   8)

#7 - 16-03-2006, 04:02 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Rebecca

Ik denk dat ik ook maar eens navraag ga doen ofzo. Mijn schoonmoeder belde ook op dat ze bij onze bruiloft wil zijn maar dat haar ticket $1170 zal gaan kosten......... :o
#8 - 16-03-2006, 09:49 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Ebelix

Hou er ook rekening mee dat eind volgende maand een soort van hoog seizoen is ivm de meivakanties. De vliegtuigen zit dan al een stuk voller.
#9 - 16-03-2006, 12:51 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15