Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tickets voor mei 2008 met NW

Discussie gestart

CindyvL

Hallo,

Ik heb samen met mijn vriend tot 25/09 tickets in optie staan voor de reis naar Amerika voor mei 2008. Vluchtschema:

Heen:
Dusseldorf - Detroit               24-05-2008     13:00 - 16:20
Detroit - San Fransisco          24-05-2008     19:10 - 21:26

Terug:
San Diego - Detroit               17-06-2008      12:45 - 20:10
Detroit - Dusseldorf              17-06-2008      21:30 - 11:30 (18-06)

De kosten zijn 600,- p.p. inclusief alle toeslagen. De luchtvaartmaatschappij is Northwest Airlines.

Heeft iemand ervaring met NW en is het tarief een beetje ok ?

Ik hoop snel reacties te krijgen zodat we binnen 2 dagen kunnen beslissen wat we doen...!
Alvast bedankt !   :)

Groeten, Cindy
#1 - 23-09-2007, 14:39 uur

Jez

Hoi Cindy,

Wij zijn net terug gekomen en hebben met NWA gevlogen. Dat was de 1e en de laatste keer! Wat een ***-maatschappij! Controleer ten eerste of je vlucht wel doorgaat, want die van ons bleek geannuleerd te zijn. Niet dat NWA dat aan ons had doorgegeven, maar daar kwamen we zelf 2 dagen voor vertrek achter. Ze vliegen namelijk niet meer van Brussel naar Detroit en volgens mij helemaal niet meer van Europa op Detroit. Het omboeken was niet goed gedaan, waardoor dit bijna misging. Waren wij in Amsterdam uitgestapt en onze bagage in Brussel........ Door slecht weer misten we in Minneapolis onze aansluitende vlucht naar Amsterdam. We werden omgeboekt met een extra overstap in Londen. Later konden we toch mee op een rechtstreekse vlucht, maar als standby passagiers. Gelukkig was er inderdaad nog plaats, want de eerste vlucht was al vertrokken. Onze bagage is niet meegekomen mar kwam een uur later op Schiphol aan, met een andere vlucht. En bovendien was het grondpersoneel van NWA ronduit chagrijnig. Nee, wij vliegen nooit meer met NWA (of KLM of Air France, 1 pot nat). Volgende keer weer met United! (Kijk eens voor vertrek vanaf brussel met United, dan ben je hetzelfde kwijt aan tickets).
#2 - 23-09-2007, 15:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Harry

Citaat
Ze vliegen namelijk niet meer van Brussel naar Detroit en volgens mij helemaal niet meer van Europa op Detroit.

Wel juiste informatie geven Jez, het is absoluut niet juist dat NWA helemaal niet meer naar europa vliegt, alleen de non-stop vlucht tussen Brussel en Detroit is geschrapt. Cindy, de vluchten tussen Amsterdam en Detroit worden uitgevoerd met een moderne airbus A330 met state of the art entertainment met iedereen z'n eigen scherm met 80 films, spelletjes enz. alle andere vluchten van NWA op Europa worden uitgevoerd met een Boeing 757 dit zijn vrij kleine toestellen zonder modern entertainment, neem dus in ieder geval genoeg te lezen mee. Je zult merken dat iedereen die vaak vliegt wel eens iets mee maakt wat niet helemaal goed ging, in ons geval hebben wij een aantal jaren geleden een heel gedoe (omgeboekte vluchten, bagage niet aangekomen, uiteindelijk 30 uur onderweg geweest om weer thuis te komen) gehad met juist United airlines waar Jez zo tevreden over is. Er is zelfs een website over United (untied.com) waar klanten over United kunnen klagen. Kortom je moet een beetje geluk hebben dat een vlucht helemaal vlekkeloos verloopt, ik merk altijd wel dat als je een steward(es) een beetje vriendelijk behandeld, dat ze ook jou altijd vriendelijk behandelen, ik heb zelden anders meegemaakt.

Harry
#3 - 23-09-2007, 17:04 uur

Jez

Citaat
Ze vliegen namelijk niet meer van Brussel naar Detroit en volgens mij helemaal niet meer van Europa op Detroit.

Wel juiste informatie geven Jez, het is absoluut niet juist dat NWA helemaal niet meer naar europa vliegt, alleen de non-stop vlucht tussen Brussel en Detroit is geschrapt.
Harry

Klopt, dat zeg ik ook niet; wel goed lezen Harry. Ik schrijf dat ze naar ik heb begrepen niet van Europa naar Detroit vliegen. Als ze helemaal niet op Europa vliegen, was ik er niet mee thuis gekomen  ;)

Met het boordpersoneel was niets mis, juist het grondpersoneel was niet te genieten.

Als je bij Google zoekt op NWA+complains, krijg je ook en hele waslijst met sites. Maar over het entertainment in de A330 niets dan lof!
#4 - 23-09-2007, 17:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Harry

Ook dat klopt dus niet, er zijn meerdere vluchten van Europa naar Detroit per dag met NWA, alleen vanaf schiphol al vijf keer per dag, en ook vanaf alle andere luchthavens in Europa vliegt NWA naar de hub in Detroit alleen niet meer vanaf Brussel.

Harry
#5 - 23-09-2007, 17:46 uur

Jez

Kijk, bedankt voor het bevestigen, want ik wist het niet zeker, en nu dus wel!

NWA is in juni van dit jaar gestart met rechtstreekse vluchten van Brussel naar Detroit en van Dusseldorf naar Detroit. Ca. 2 maanden later hebben ze de 1e weer gestopt, wegens gebrek aan piloten. Het kan denk ik geen kwaad daarom goed in de gaten te houden of de 2e route wel blijft bestaan. Welliswaar wordt je omgeboekt, mocht deze route gecancelled worden, maar omdat NWA het blijkbaar niet nodig vindt haar passagiers hierover te informeren, kun je maar beter zelf goed de status van je vlucht in de gaten houden.
#6 - 23-09-2007, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

CindyvL

Hoi Jez en Harry,

Bedankt voor de snelle reacties.

Jez: Wat jammer voor je dat je vlucht niet ( helemaal  :o) goed ging ! Bij jullie is er wel érg veel fout gegaan en ben er toch wel een beetje van geschrokken. Heeft me aan de ene kant aan het denken gezet....aan de andere kant ( zoals ook Harry een beetje zegt) overal kan wel wat fout gaan ! Er zijn volgens mij erg uiteenlopende meningen over NW en dat maakt het er eigenlijk niet makkelijker op.
Denk echter dat de prijs redelijk is en de vluchttijden zijn ook fijn...

Citaat
Kijk eens voor vertrek vanaf brussel met United, dan ben je hetzelfde kwijt aan tickets
Zou je me kunnen zeggen waar je dit gevonden hebt, want ik zie het nergens helaas.

Citaat
de vluchten tussen Amsterdam en Detroit worden uitgevoerd met een moderne airbus A330 met state of the art entertainment met iedereen z'n eigen scherm met 80 films, spelletjes enz. alle andere vluchten van NWA op Europa worden uitgevoerd met een Boeing 757 dit zijn vrij kleine toestellen zonder modern entertainment, neem dus in ieder geval genoeg te lezen mee.
Kan ik hier automatisch al uit opmaken dat wij met een Boeing 757 zullen vliegen aangezien we vanuit Düsseldorf vertrekken ? Indien niet, hoe kan ik er dan achter proberen te komen met welk type vliegtuig we vertrekken ? Als geen entertainment het enige "probleem" is dan komen wel daar trouwens ook nog wel overheen !  ;)

Is het trouwens niet heel goed mogelijk dat over 8 maanden al met nieuwere toestellen wordt gevlogen aangezien ik begrepen heb dat er van de oude(re) al een hoop zijn 'weggedaan' ?

Gr. Cindy

 
#7 - 23-09-2007, 22:46 uur

Jez

Kijk eens voor vertrek vanaf brussel met United, dan ben je hetzelfde kwijt aan tickets
Citaat
Zou je me kunnen zeggen waar je dit gevonden hebt, want ik zie het nergens helaas.

Kijk eens bij www.vliegtarieven.be; hier kun je op meerdere vertrekplaatsen zoeken.
#8 - 23-09-2007, 23:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Willem goes Miami

Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Harry

Cindy je vliegt vanaf Dusseldorf met een boeing 757 naar Detroit met vluchtnummer NW 093, NWA heeft speciaal voor de wat minder drukke routes zoals Dusseldorf-Detroit m.i.v. dit jaar een deel van de bestaande vloot 757's aangepast voor het intercontinentaal vliegen, de stoelen staan wat verder uit elkaar en ook andere aanpassingen zijn gedaan om de afstand te kunnen overbruggen, een standaard 757 kan namenlijk niet zover vliegen. Deze toestellen zullen de komende jaren nog wel gebruikt gaan worden voor de minder drukke transatlantische routes. Qua entertainment is het wel minder dan bij de allernieuwste toestellen, maar ik neem ook altijd genoeg te lezen mee.

Harry
#10 - 24-09-2007, 13:56 uur

bartensharon

Hoi Jez,

jammer dat je KLM en North West over een kam scheert. Wij zijn over KLM namelijk super tevreden. Het wil niet zeggen als er een alliantie is tussen deze 2 luchtvaartmaatschappijen dat ze allebei ook slecht zijn.  >:(  KLM is namelijk TOP!!  :afro:

Groeten Bart
#11 - 24-09-2007, 18:23 uur

Rob

Hoi Cindy

waarschijnlijk hebben jullie al geboekt, maar mocht dit niet het geval zijn even bellen (en niet via hun website) met connections in Belgie zij hebben meestal zeer goede condities die niet op hun website staan.
http://www.connections.be/nl/

Rob
#12 - 24-09-2007, 21:37 uur

Jez

Hoi Jez,

jammer dat je KLM en North West over een kam scheert. Wij zijn over KLM namelijk super tevreden. Het wil niet zeggen als er een alliantie is tussen deze 2 luchtvaartmaatschappijen dat ze allebei ook slecht zijn.  >:(  KLM is namelijk TOP!!  :afro:

Groeten Bart

Hoi,

We hebben eerdere keren al KLM gevlogen en vinden dit, vergeleken met andere mijen, ook geen succes. Van alle mijen die we nu gehad hebben bevallen United en Continental ons het beste. Tja, omdat NWA en KLM ons tegenvallen, de 1 meer dan de ander, en ik al meer slechte verhalen over Air France heb gehoord, laten we die voorlopig alledrie maar links liggen.

Natuurlijk zijn onze ervaringen persoonlijk en zijn dit soort dingen meestal erg subjectief. Omdat de laatste vlucht nog erg vers in het geheugen ligt (21 september geland), heb ik er nu even geen goed woord voor over. Zal in de loop van de tijd wel afzwakken  ;)

Doeg, Jez
#13 - 24-09-2007, 22:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

CindyvL

Hallo,

Reageer een beetje laat, maar ik heb het erg druk gehad de laatste dagen...

We hebben ondertussen inderdaad al tickets geboekt ! Na lang ( nou ja, 2 lange dagen ) twijfelen en nog meer twijfelen hebben we uiteindelijk de knoop door "moeten" hakken en er tóch maar voor gekozen om de tickets van NWA definitief te maken.  ??? We hadden ondertussen via internet ook nog een andere vlucht gevonden voor ongeveer dezelfde prijs met United notabene, enkel de vluchttijden waren wat minder. Zelfs bij het reisburo toen ik al akkoord had gegeven om de reis te boeken bleef het knagen... maar toch, met de gedachte "overal kan er wel iets mis gaan" en het "komt wel goed" gewoon doorgezet. Klinkt misschien wat negatief of overdreven, maar voor een vakantie waar je al jaren op zit te wachten en van droomt hoop je natuurlijk dat alles goed gaat ! Maar we gaan dus  :dance: er we hebben er superveel zin in !! En nu kunnen we ons gaan storten op de rest van het organiseren van de reis.

Gr. Cindy

#14 - 03-10-2007, 21:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15