Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd voor muziekreis door USA

Discussie gestart

Bigtwin


Ik ben van plan om in 2008 naar USA op vakantie te gaan. Ik zou graag een aantal zaken willen zien, waaronder de "hoofdsteden" van de country, blues, gospel, dixy/brass etc. Kunnen jullie me zeggen welke steden garant staan voor optimale live beleving van welke muziek slijl?

Als er in de buurt ook nog wat leuke tripjes met een motor te maken zijn, is het helemaal goed.

Groet,

Bigtwin.
#1 - 20-11-2007, 20:14 uur

hdeweert

Volgens mij zijn er geen speciale steden gekoppeld aan een bepaalde muziek stijl. Wel zijn er streken waar de invloed van sommige muzieksoorten in de div. Drinkgelegenheden hoorbaar zijn. In  New Orleans  is dit b.v. het geval
Wat het rijden op de motor betreft. In Amerika is het met de auto al relaxt rijden dus met de motor zeker. Het kost je wel wat want voor 2 dagen motor huur rijd je een hele week in de auto met de airco aan.
 
#2 - 21-11-2007, 13:15 uur

KKop


Ik ben van plan om in 2008 naar USA op vakantie te gaan. Ik zou graag een aantal zaken willen zien, waaronder de "hoofdsteden" van de country, blues, gospel, dixy/brass etc. Kunnen jullie me zeggen welke steden garant staan voor optimale live beleving van welke muziek slijl?

Als er in de buurt ook nog wat leuke tripjes met een motor te maken zijn, is het helemaal goed.

Groet,

Bigtwin.

Nashville moet je zeker doen voor Country.  Elke bar heeft minstens een band, en alle bands zijn uitstekend.  CXountry Music Hall of Fame is wel leuk, en natuurlijk de Grand ole Opry (Ryman Auditorium).  Als je er op zaterdag bent kun je in de nieuwe Opry aanwezig zijn bij de opnamen van het televisieprogramma, is ook leuk.

Tenessee is ook een heel goed gebied voor motorritten.  Het gebied wat het noorden van Tenessee en Georgia, en het zuiden van de carolina's beslaat is een paradijs voor mottorrijders.

Je moet wel goed oppassen op de motor, want amerikanen kunnen echt niet rijden, en een motor rekenen ze al helemaal niet op.  Neemt niet weg dat ik elke dag op mijn motor rijd...



#3 - 22-11-2007, 19:21 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2007, 19:29 uur door KKop »

coulthard

Hey,

zou zeker als je toch in Tennessee bent zorgen dat je op vrijdag of zaterdagavond op Bealestreet bent in Memphis; dan wordt er live muziek gemaakt op straat en in de kroegen (Alfred's bijv.), van blues tot country.

veel plezier iig..


grtz
#4 - 23-11-2007, 11:27 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

maryde

Erg veel muziek in Austin, Texas.
#5 - 27-12-2007, 18:45 uur

moniqueusa


Ik ben van plan om in 2008 naar USA op vakantie te gaan. Ik zou graag een aantal zaken willen zien, waaronder de "hoofdsteden" van de country, blues, gospel, dixy/brass etc. Kunnen jullie me zeggen welke steden garant staan voor optimale live beleving van welke muziek slijl?

Als er in de buurt ook nog wat leuke tripjes met een motor te maken zijn, is het helemaal goed.

Groet,

Bigtwin.

Beste Bigtwin,

De mooiste muziek steden reis is New Orleans (Jazz en de blues) inmiddels weer opgebouwd na de waterramp (alleen kijk wel uit buiten New Orleans ivm ghetto's), Memphis (blues en Graceland, Elvis) en Nashville (country
en western. Wat een leuke belevenis is om naar de Grand old Opry te gaan in Nashville. Hier traden de voormallige bekende country en western sterren op voordat men beroemd werd zoals Johnny Cash, Dolly Parton enz.
Als je meer wilt weten hoor ik het graag. Mijn website is http://members.chello.nl/d.korte1/index.htm.

Gr,

Monique
#6 - 27-12-2007, 20:37 uur

Franklin

Vergeet Clarksdale niet!! Ligt ongeveer 50 mijl voor memphis, hier zijn veel blueslegendes geboren. Hier staat het delta blues museum erg leuk en leerzaam om heen te gaan

Veel plezier :afro:
#7 - 12-04-2008, 16:19 uur

Jenn

New Orleans! Deze stad mag je echt niet overslaan tijdens je muzikale reis. Birthplace of Satchmo and Jazz! Heerlijk genieten van echte jazz op Frenchmen Street (sla Bourbon St. over) en iedere maandag bij Donna's op North Rampart Street.

Je kan evt. beginnen in New York, daar een gospel dienst bijwonen in Harlem en het Apollo theater bezoeken, vervolgens door reizen naar the city of R&B en motown: Detroit, daarna naar Chicago, dit is natuurlijk home of the Blues Brothers (maar hier is ook min of meer de house muziek ontstaan). Natuurlijk Nashville en Memphis, die 2 steden spreken voor zich, en tenslotte eindigen in the Big Easy. Je legt wel aardig wat kilometers af, maar komt langs de hoofdsteden van verschillende muziek.

Alvast heel veel plezier! Wanneer ga je ongeveer? Eind oktober is er in New Orleans het voodoo fest, hier treden altijd grote namen op en is een geweldig muziek festival.
#8 - 22-05-2008, 02:08 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 02:11 uur door Jenn »

ejbgrinder

Als eerder gemeld: Austin, Texas. 

Mocht je nog LA aandoen, veel muziek rond de Sunset strip, of minder bekende podia zoals Helm Bakery en Largo.  De Hollywood Bowl is een klassieker.
#9 - 25-07-2008, 06:31 uur

ned in MO

Branson Missouri.
Komen jaarlijks 7 miljoen toeristen op af, hoofdzakelijk amerikanen
www.branson.com
#10 - 26-07-2008, 02:30 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15