Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Travel trailer (Caravan)

Discussie gestart

Loek

Dit weekend zijn we een lang weekend in Rocky Mountain NP wezen kamperen met een kleine groep mensen.  Omdat wij al een tijdje erover nadenken of we een RV of iets dergelijks willen huren/kopen, was dit de ideale gelegenheid om het eens uit te proberen.   Zo nu en dan zie je hier bedrijven die in plaats van RV's, de combinatie Travel Trailer (nederlandse caravan) met een goeie trekauto verhuren.  De kosten (met auto) zijn ongeveer gelijk, met als mogelijk voordeel de unlimited miles op zowel de auto als de trailer.  Een travel trailer heeft een groot voordeel over een RV: de mogelijkheid de auto los te koppelen en de trailer op de camping achter te laten terwijl je met de losse auto dagtripjes maakt.  Verder  zijn ze vrijwel gelijk.  Beiden bieden de luxes die je gewend bent van amerikaanse recreational vehicles.  Degene die wij dit weekend hadden gehuurd had een ruim twee persoonsbed, een badkamer met douche en WC, een goed uitgeruste keuken met gasstel, oven en magnetron, en een zithoekje die middels een "slide-out" wat meer ruimte bood binnen de tailer.  Verder was er verwarming, geen overbodige luxe want de temperatuur zakte vannacht tot rond het vriespunt, en voor warme dagen zit er ook airconditioning in.  Net zoals bij een RV werkt de airconditioning en de magnetron alleen als je full hookup hebt of een generator.  Generators zijn meestal tegen een meerprijs erbij te krijgen.  Wij hoefden niet een auto erbij te huren omdat we onze eigen pickup als trekauto gebruikten.  Het is even wennen aan de lengte (23 ft voor de trailer en 21 foot van onze pickup), maar dat had ik in 10 minuten door.  Mijn grootste angst was achteruit te moeten rijden met dit gevaarte, maar op de camping was dit nooit nodig.  De plekken zijn allemaal dusdanig georganiseerd dat je er vooruit in gaat en ook weer vooruit uitrijdt.  Toch wilde ik de uitdaging van het achteruit rijden wel aan en heb het op een still parkeerterrein even geprobeerd.  Na een of twee keer de verkeerde kant uit te sturen heb ik ook dat door en ook dit is in no time geen kunst meer.  Ik heb dit weekend ook even een RV ook uitgeprobeerd maar daar had ik meer moeite mee omdat ik het scharnierende middenpunt mistte.  Ik nam bij elke bocht het de berm of het stoepje mee.  Maar men zegt dat je daar ook aan went.  Waar ik niet snel aan zal wennen is het hoger brandstof verbruik.  Onze pickup met 15 Mpg (miles per gallon, ongeveer 1 op 6) geen zuinige jongen, zag het verbruik oplopen naar maar liefst 10 Mpg (ongeveer 1 op 4).  Overigens zijn gewone RVs ook geen zuinige vervoermiddelen, en 1 op 4 is ook hier geen uitzondering.

Wij hadden overigens een fantastisch plekje op de Glacier Basin campgrond.  Dit was het uitzicht vanuit ons zithoekje:



Hier is de travel trailer:


#1 - 19-06-2006, 01:30 uur
« Laatst bewerkt op: 19-06-2006, 01:41 uur door Loek »

Mississippi

Loek, wordt het nu een trailer of toch een RV?

Wat een geweldig uitzicht vanaf Glacier Basin  :D

Volgende maand zijn wij daar ook (en wat heb ik daar zin in!)  :P
#2 - 19-06-2006, 19:50 uur

Loek


Loek, wordt het nu een trailer of toch een RV?


Ik ben er nog niet uit.  Je moet toch wel redelijk vaak gebruiken wil het de investering waard zijn om er een te kopen.   Voorlopig houd ik het bij huren, en dan bij voorkeur een trailer.
#3 - 19-06-2006, 20:18 uur

Minoes

Ik zou ook de voorkeur voor een trailer hebben denk ik. Ik dacht eerst dat die daar niet bestonden  ::)
Een camper is toch een groot gevaarte om mee te rijden en je mag/kan niet op dirtroads en bijv. Death Valley in de zomer.
Het lijkt me dan maar wat handig als je je auto even kunt afkoppelen. Ook voor iets wat maar eventjes duurt, bijv. de boodschappen.
M.i. heb je met een trailer the best of both worlds.

Wat een mooie fooie van RMNP! Nog 3 weken en dan kunnen we het met eigen ogen gaan zien  nlvlag!

Grappig dat je nummerplaat in de states gewoon LOEK is! Ik heb wel eens gehoord dat je je eigen nummerplaat kunt aanvragen daar. Nu is LOEK waarschijnlijk een naam die je daar heel weinig tegenkomt..., maar stel nou dat iemand anders al zo'n nummerplaat heeft, krijg jij dan LOEK2 ofzo? Vraag me af hoe dat geregeld is...

Minoes
#4 - 19-06-2006, 22:42 uur

Loek


Grappig dat je nummerplaat in de states gewoon LOEK is! Ik heb wel eens gehoord dat je je eigen nummerplaat kunt aanvragen daar. Nu is LOEK waarschijnlijk een naam die je daar heel weinig tegenkomt..., maar stel nou dat iemand anders al zo'n nummerplaat heeft, krijg jij dan LOEK2 ofzo? Vraag me af hoe dat geregeld is...


Even off topic: Nee niemand kan LOEK meer aanvragen nu ik die is zolang ik daarvoor blijf betalen aan mij toegewezen. Alle nummerike combinaties met Loek zijn automatisch nu ook voor mij gereserveerd.  Dus Loek 2, 3, 4 enz kunnen ook niet meer weggeven worden.
#5 - 19-06-2006, 22:55 uur

Hans B

M.i. heb je met een trailer the best of both worlds.
Minoes
Er is al wel eens vaker een discussie geweest over de voor en nadelen van een camper/RV/motorhome of een auto met trailer cq. auto met motel.
Als je zegt dat een camper/RV groot is, wat denk je dan van een combinatie zoals die van Loek op de foto. De grootste campers die te huur zijn, zijn ±32/34 foot (de mijne is en 32er). Zo te zien is Loek's combinatie van voor tot achterbumper wel 40 foot met in het midden een schanierpunt. Hoewel ik zelf best aardig kan rijden met een aanhanger / caravan, is draaien, keren en steken met zo'n combinatie niet altijd eenvoudig.
Wat betreft het rijden op dirtroads en door de Death Valley, denk ik dat een combinatie auto/trailer dezelfde problemen geeft dan een camper. Hobbel, hobbel, hobbel op de dirtroads en met de mijlen lange hellingen zal de motortemperatuur ook in de auto snel oplopen.
Boodschappen doen, doen wij altijd op de route. De parkeerpleinen bij een WalMart zijn groot zat.
Wat wel overblijft is het afkoppelen als je in dorp/stad dingen wilt zien, dan is een auto veel handiger.
En met de huidige benzineprijzen zal Loek's combinatie wat zuiniger zijn. De mijne verbruikt 1 : 9,5 ml/gal.
En jou combinatie Loek.
Hans.
#6 - 20-06-2006, 16:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Citaat van: Hans B
Er is al wel eens vaker een discussie geweest over de voor en nadelen van een camper/RV/motorhome of een auto met trailer cq. auto met motel.
Als je zegt dat een camper/RV groot is, wat denk je dan van een combinatie zoals die van Loek op de foto. De grootste campers die te huur zijn, zijn ±32/34 foot (de mijne is en 32er). Zo te zien is Loek's combinatie van voor tot achterbumper wel 40 foot met in het midden een schanierpunt. Hoewel ik zelf best aardig kan rijden met een aanhanger / caravan, is draaien, keren en steken met zo'n combinatie niet altijd eenvoudig.

Het is een kwestie van wennen, ik had er geen moeite mee, mijn vrouw ook niet.  Het scharnier maakte het eigenlijk was makkelijker om korte bochten te maken.  Dat kwam goed uit in een dorp als Estes Park waar de straten wat smaller zijn.  Overigens is mijn pickup een beetje langer dan de gemiddelde pickup.  Je kunt bijvoorbeeld met een Ford Explorer ook prima een trailer trekken en dan is de hele combinatie ook niet langer dan 32 foot.

Citaat van: Hans B
Wat betreft het rijden op dirtroads en door de Death Valley, denk ik dat een combinatie auto/trailer dezelfde problemen geeft dan een camper. Hobbel, hobbel, hobbel op de dirtroads en met de mijlen lange hellingen zal de motortemperatuur ook in de auto snel oplopen.  Boodschappen doen, doen wij altijd op de route. De parkeerpleinen bij een WalMart zijn groot zat.  Wat wel overblijft is het afkoppelen als je in dorp/stad dingen wilt zien, dan is een auto veel handiger.

De motor temperatuur is nooit opgelopen, en we moesten soms vrij steil en hoog klimmen in Rocky Mountain NP, maar het was daar niet zo heet als in Death Valley uiteraard.  Ik ben wel een stukje in het park op een dirtroad (meer een paardenpad :o) geweest, maar toen had ik de trailer al op de camping achtergelaten, dus kan niet oordelen over het rijden op dirtroads.  Het was rull zand en ik had echt de 4x4 nodig om vooruit te komen.  Daar zal ik me met een trailer niet op begeven. Maar de doorgaande wegen zijn meestal van betere kwaliteit, dat je niet echt last hebt van wat je erachter hangt.

Citaat van: Hans B
En met de huidige benzineprijzen zal Loek's combinatie wat zuiniger zijn. De mijne verbruikt 1 : 9,5 ml/gal.
En jou combinatie Loek.
Hans.

Ik meldde al eerder dat met trailer het verbruik 10 Mpg was.  Maar zonder trailer zuipt ie ook als een matroos (15 Mpg)

#7 - 20-06-2006, 19:01 uur

Hans B

Nog een paar camper voordeeltjes waar ik aan zit te denken :
Alhoewel het officieel niet mag en je in de gordels dient te zitten, kunnen de passagiers onder het rijden :
eventjes de benen strekken door wat hen en weer te lopen
een drankje uit de koelkast halen
als het hoognodig moet en niet meer gewacht kan worden naar de wc.
en zelfs even slapen op het vaste bed

Voorheen zijn wij vaak met de auto en vouwwagen naar Frankrijk / Italie geweest en het was voor de kids een hele opgave 2 uurtjes achterin te zitten en niets te kunnen.

Zeker met kleine kids die soms wat bewegingsvrijheid willen is een camper het overdenken waard.

Als ik de mileage zie van Loek z'n slurper, maakt ook dat niet veel uit.

Hans
#8 - 20-06-2006, 19:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Minoes

In de discussies camper versus auto/hotels versus trailer zal wel nooit een eenduidige mening ontstaan.
Alle versies hebben hun eigen voor- en nadelen.
De combinatie auto/hotels viel voor mij al af omdat 1 van de kids echt een eigen plekje nodig heeft, steeds een andere slaapplaats zou teveel onrust opleveren.
In Europa zie je natuurlijk voornamelijk sleurhutten achter auto's... Ik denk dat die combinatie vooral geschikt is als je niet al te lange afstanden rijdt en je regelmatig kleine uitstapjes maakt waarbij een auto handiger in het manouvreren/parkeren is. In de States rijdt je toch al gauw grotere afstanden, waardoor de voordelen van een caravan er niet meer zo uitspringen, terwijl je wel de voordelen van een camper hebt (wc, even wat uit de koelkast pakken, kids kunnen knutselen aan de eettafel etc).

Ach, 't is maar net welk voordeel voor JOU het belangrijkste is...

Minoes
#9 - 21-06-2006, 09:13 uur

Hans B

In de discussies camper versus auto/hotels versus trailer zal wel nooit een eenduidige mening ontstaan.
Alle versies hebben hun eigen voor- en nadelen.
De combinatie auto/hotels viel voor mij al af omdat 1 van de kids echt een eigen plekje nodig heeft, steeds een andere slaapplaats zou teveel onrust opleveren.
In Europa zie je natuurlijk voornamelijk sleurhutten achter auto's...
Ik denk dat die combinatie vooral geschikt is als je niet al te lange afstanden rijdt en je regelmatig kleine uitstapjes maakt waarbij een auto handiger in het manouvreren/parkeren is.
In de States rijdt je toch al gauw grotere afstanden, waardoor de voordelen van een caravan er niet meer zo uitspringen, terwijl je wel de voordelen van een camper hebt (wc, even wat uit de koelkast pakken, kids kunnen knutselen aan de eettafel etc).

Ach, 't is maar net welk voordeel voor JOU het belangrijkste is...

Minoes

precies Minoes,
En dat is waarom wij in onze eigen GROTE camper rijden.
Hans
#10 - 21-06-2006, 10:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

De combinatie RV met een (kleine) auto er achteraan is nog niet genoemd, en combineert de voordelen van beide denk ik.  Je ziet dat ook erg vaak hier.  De meeste mensen die ik ken met een (class c) RV trekken er nog een jeep of andere auto achteraan.  Jammer genoeg is dat meestal geen optie voor bezoekende nederlanders, want dan moet je zowel een RV als een auto huren, en dan lopen de kosten wel fors op...

Een ieder zal de voor- en nadelen voor zichzelf moeten afwegen, ik heb slechts mijn ervaringen met de trailer hier even gedeeld omdat je daarover weining hoort.

#11 - 21-06-2006, 17:55 uur

Verelle

Ik denk dat de tent trailer steeds meer in zwang komt, zeker omdat het een stuk goedkoper is dan een RV en die zuipen nogal wat benzine. Vandaag even nagekeken, we betaalden bij het zefde benzine station in Moab vandaag $ 0,50 per gallon meer in vergelijking tot februari 2006. Tevens denk ik dat er meer Amerikanen de tent gebruiken, zelfs in heel koud weer heb ik er voldoende gezien.
Het grote nadeel van een RV vind ik dat je niet overal naar toe kan gaan, restricties op bepaalde wegen in nationale parken. Zelf hebben wij geen tow, maar wel fietsen. We vermijden het liefst dirt roads en dergelijke en pakken als het even kan de fiets.
Wij hebben ook gekeken naar een combinatie trailer/5th Wheel met truck, maar dat werd voor ons lastiger omdat we aan het eind van de rit dan beide moeten verkopen. Als  we in de states zouden wonen denk ik dat we voor die combinatie zouden hebben gekozen. Ik denk dat het dan wel een hard shell trailer zou zijn, omdat je dat beter kan verwarmen in de winter en in de zomer eventueel een airco kan aan doen. Hebben we nu wel nodig, het is over een 100 graden momenteel.
#12 - 24-07-2006, 01:00 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15