Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EU en VS akkoord over transatlantische vluchten

Discussie gestart

Jason

en als je voor een blikje cola 5 Dollar moet betalen, so what?

Ja, dan zit je nog maar aan een kleine 17 euro hé  :D

Nee, er schijnt vaak miserie te zijn met bagage die verloren gaat, of bijbetalen als je een paar honderd gram boven de limiet zit... Een kennis van mij ging eens vliegen met ryanair, en per persoon mocht hij 15 kilo meenemen. Ze waren met twee, dus logischerwijs mocht hij dus 30 kilo meenemen. Nu kwam ie voor een onaangename verrassing te staan dat die 30 kilo blijkbaar in 2 valiezen moest, en hebben ze hem 8 euro aangerekend voor iedere kilo teveel. 8 maal 15 is 120 euro. Voor een vlucht naar Amerika is dit nog relatief, maar hij vloog naar Italië... Ruikt toch naar bedrog vind ik. Wat doet het er toe als die 30 kilo verspreid zijn over 2 valiezen, of samen in één? Zulke toestanden komen vaak voor met zulke low budget maatschappijen.
#16 - 01-05-2007, 20:13 uur

hollandranch

en als je voor een blikje cola 5 Dollar moet betalen, so what?

Ja, dan zit je nog maar aan een kleine 17 euro hé  :D

Nee, er schijnt vaak miserie te zijn met bagage die verloren gaat, of bijbetalen als je een paar honderd gram boven de limiet zit... Een kennis van mij ging eens vliegen met ryanair, en per persoon mocht hij 15 kilo meenemen. Ze waren met twee, dus logischerwijs mocht hij dus 30 kilo meenemen. Nu kwam ie voor een onaangename verrassing te staan dat die 30 kilo blijkbaar in 2 valiezen moest, en hebben ze hem 8 euro aangerekend voor iedere kilo teveel. 8 maal 15 is 120 euro. Voor een vlucht naar Amerika is dit nog relatief, maar hij vloog naar Italië... Ruikt toch naar bedrog vind ik. Wat doet het er toe als die 30 kilo verspreid zijn over 2 valiezen, of samen in één? Zulke toestanden komen vaak voor met zulke low budget maatschappijen.

Betreft de koffers , dit geld voor alle reizen, gewicht is per persoon en per koffer, voor die 120 had ik snel een koffer gekocht 2006-05
#17 - 01-05-2007, 21:08 uur

Jason


Betreft de koffers , dit geld voor alle reizen, gewicht is per persoon en per koffer, voor die 120 had ik snel een koffer gekocht 2006-05

Geldt toch niet voor alle maatschappijen. Met SN brussels airlines naar kenia gevlogen samen met vriendin, en alles in 1 valies. Vind het gewoon onzinnig dat men er een punt van maakt. Het is zelfs minder werk voor de luggage handlers, want die hoeven maar 1 koffer op de rolband gooien...
#18 - 01-05-2007, 21:53 uur

nbraakman


Betreft de koffers , dit geld voor alle reizen, gewicht is per persoon en per koffer, voor die 120 had ik snel een koffer gekocht 2006-05

Geldt toch niet voor alle maatschappijen. Met SN brussels airlines naar kenia gevlogen samen met vriendin, en alles in 1 valies. Vind het gewoon onzinnig dat men er een punt van maakt. Het is zelfs minder werk voor de luggage handlers, want die hoeven maar 1 koffer op de rolband gooien...

Op zich waar, maar is wel een extra zware :)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat we alles in 1 koffer mochten proppen.

Naar de VS is het altijd 2 stuks max pp, en dan 50 pounds (23 kg) per koffer, en ze checken dit ook (ongeveer) per koffer.
Elders in Europa of met Europese maatschappijen is het 1 stuks bagage a 20 kg (meestal).

Paar jaar terug was het nog 70 pounds (32 kg) per koffer naar de VS... enig idee waarom dit omlaag is? (meer winst voor de maatschappijen zeker)

Meestal doet niemand vervelend over een kilootje/poundje erover, maar je hebt soms van die chagrijnige check-in dames of heren :)
#19 - 01-05-2007, 22:51 uur



Tekkel

Volgens mij is het maximale gewicht per koffer tegenwoordig meestal 23 kilo.
En dat zal waarschijnlijk te maken hebben met ARBO wetgeving, die krengen worden wel allemaal door een mens "gehandled".
Het lijkt me wel fijn dat je geen koffers van 30 kilo voor je kiezen krijgt, je wilt toch werkend oud worden?
Toen wij, afgelopen Maart, van Perth naar Sydney gevlogen waren zat er een fel oranje waarschuwingslabel aan een van de koffers.
Hij was onder het maximale gewicht , maar boven de 20 KG, vandaar een waarschuwing voor het grondpersoneel.

Bart
#20 - 02-05-2007, 09:42 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jason

Volgens mij is het maximale gewicht per koffer tegenwoordig meestal 23 kilo.
En dat zal waarschijnlijk te maken hebben met ARBO wetgeving, die krengen worden wel allemaal door een mens "gehandled".
Het lijkt me wel fijn dat je geen koffers van 30 kilo voor je kiezen krijgt, je wilt toch werkend oud worden?
Toen wij, afgelopen Maart, van Perth naar Sydney gevlogen waren zat er een fel oranje waarschuwingslabel aan een van de koffers.
Hij was onder het maximale gewicht , maar boven de 20 KG, vandaar een waarschuwing voor het grondpersoneel.

Bart
Zit wel iets in...
#21 - 02-05-2007, 11:28 uur

hollandranch

Volgens mij is het maximale gewicht per koffer tegenwoordig meestal 23 kilo.
En dat zal waarschijnlijk te maken hebben met ARBO wetgeving, die krengen worden wel allemaal door een mens "gehandled".
Het lijkt me wel fijn dat je geen koffers van 30 kilo voor je kiezen krijgt, je wilt toch werkend oud worden?
Toen wij, afgelopen Maart, van Perth naar Sydney gevlogen waren zat er een fel oranje waarschuwingslabel aan een van de koffers.
Hij was onder het maximale gewicht , maar boven de 20 KG, vandaar een waarschuwing voor het grondpersoneel.

Bart
Zit wel iets in...

Arbo wetgeving ok en wat denk je aan gewicht van het vliegtuig, als iedereen 10 kilo meer meeneemt is 4000 kilo bij 400 passagiers, is niet niks
#22 - 03-05-2007, 15:32 uur

Jason

Arbo wetgeving ok en wat denk je aan gewicht van het vliegtuig, als iedereen 10 kilo meer meeneemt is 4000 kilo bij 400 passagiers, is niet niks

Als je per persoon 10 kilo meeneemt of 20 kilo per twee personen maakt dat voor het vliegtuig niet uit.  Een vliegtuig kan ook heus wel wat meeslepen hoor!

Nee maar het is inderdaad beter voor de ruggen van de luggage handlers als de koffer geen tonnen weegt. Stom dat ik daar niet aan dacht  stupid

Groetjes
#23 - 03-05-2007, 20:04 uur

hollandranch

Arbo wetgeving ok en wat denk je aan gewicht van het vliegtuig, als iedereen 10 kilo meer meeneemt is 4000 kilo bij 400 passagiers, is niet niks

Als je per persoon 10 kilo meeneemt of 20 kilo per twee personen maakt dat voor het vliegtuig niet uit.  Een vliegtuig kan ook heus wel wat meeslepen hoor!

Nee maar het is inderdaad beter voor de ruggen van de luggage handlers als de koffer geen tonnen weegt. Stom dat ik daar niet aan dacht  stupid

Groetjes

Volgens mij zijn de berekeningen van lading van vliegtuigen vrij nauwkeurig, 4000 kilo meer is meer kerosine, dus duurder. In kleine vliegtuigen worden zelf dikke mensen uit elkaar geplaatst  2006-20
#24 - 03-05-2007, 20:18 uur

Bakvet

Toch begrijp ik niet waarom men niet deze formule toepast:

Gewicht passagier + Gewicht bagage < 100 kg. Zo niet: $1of 1 euro bijbetalen per kilo.

We worden toch al helemaal geanlayseerd, ondervraagd en half uitgekleed - een weging van de passagier kan er nog wel bij denk ik. Vrouwen zijn over het algemeen bij deze formule in het voordeel, maar het is ze gegund.

#25 - 03-05-2007, 20:28 uur

Adriaan47

Bakvet..ben je er zeker van dat vrouwen in het voordeel zijn ??? Mischien in Holland  maar wat about USA ?
Beeing overweight is going to be one of Amerika's grootste probleem for vrouwen.
#26 - 03-05-2007, 20:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15