Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: Ronald Verhoog op 13-07-2002, 17:09 uur
-
Wie weet de juiste manier om bij United Airlines je upgrades te gebruiken?? Ik heb inmiddels 8 500-miles upgrades gespaard maar kan nooit ze ook daadwerkelijk omzetten in een stoelen upgrade. Na een tijd verlopen ze en krijg je er miles bij.
Ronald
-
Je geeft aan dat ze verlopen? Wat verloopt precies Ronald? Je miles blijven wel geldig toch of vergis ik me nu?
Gr. Johan
-
Johan,
Bij United spaar je niet alleen de gevlogen miles maar na goed gedrag (lees: veel vliegen dus), krijg je een aantal 500 miles upgrades (ik heb er 8). Deze geven recht op een lengte van 500 miles van tourist class naar bussines class. Voor een vlucht van 1000 miles heb je er dus 2 nodig. Na een tijdje (ik dacht 1 jaar) verlopen ze automatisch en worden omgezet in extra miles. Ik vraag mij allleen af wanneer je ze daadwerkelijk kunt gebruiken. Ik heb nu vluchten geboekt naar Los Angeles (via het reisburo) en van L.A. naar Hawaii (Award travel) maar de upgrades zijn er niet te gebruiken om onduidelijke redenen. Wie weet het??
Ronald
-
:) Hoi mischien dat jullie hier iets aan hebben?Het nummer van united airlines 020-2013708,ik belde laatst over gereserveerde stoelen,maar kon uit het keuzemenu ook kiezen voor de optie over miles spaarprogramma.groetjes karin
-
Misschien helpt dit je verder (komt van UAL-site):
For travel outside of North America, upgrade awards can be used with booking classes C, Y, B, M and H, except when the terms and conditions of the sale state that the fare is not eligible for upgrades.
Upgrade awards are not available on all published fares and are subject to capacity controls.
Each upgrade is valid for 500 miles of travel upgraded to the next class of service on United flights within North America. Upgrades are subject to limited availability. For Premier members, upgrades are valid with most published fare classes. For General members, they are valid with full-fare (Y, YUA, BUA or similar fare) tickets only
-
Hallo allemaal,
Ik lees met veel bewondering het verhaal van het upgraden.
Wij vliegen in mei ook naar de vs met united airlines, kan iemand mij vertellen hoe ik miles kan sparen??? We hebben via een touroperator de vlucht en auto geboekt. Ik ben benieuwt wat te moeten doen.
groetjes,
angelica
-
Dat verhaal van die 500 mijl upgrades, dat is volgens mij alleen als je heel veel vliegt, of ze doen het niet meer op die manier.
Normaal bij het vliegen spaar je "gewone" miles, naar gelang de afstand die je aflegt. Omdat je helemaal over de Atlantische Oceaan gaat tikt dat lekker aan. Ik schat dat een retour Denver je 8000 mijl oplevert. Los Angeles is ongeveer 11.000 mijl vanaf Amsterdam (retour).
Wat kan je met die gespaarde mijlen doen?
Voor 50.000 mijl krijg je een gratis retour naar anywhere in de US.
Voor 20.000 mijl kan een upgrade van Economy naar Business krijgen (maar niet bij de allergoedkoopste Economy tickets) voor bijvoorbeeld het transatlantische deel van de vlucht.
Voor 20.000 mijl kan je een retour binnen Europa aanvragen met bijvoorbeeld Lufthansa of SAS.
Voor 10 of 15 duizend mijl een retourtje Londen met BMI.
Je kan je aanmelden via de website www.unitedairlines.nl of bijvoorbeeld via mij. Dan krijgen jullie en ik 2 x 1250 mijl gratis. Als je wilt dat ik je aanmeld, stuur dan een prive bericht (klik op mijn naam, zodat je mijn profiel te zien krijgt.)
Het is natuurlijk wel zo dat United in betalingsmoeilijkheden verkeert, dus als de maatschappij ooit omvalt kan je de gespaarde mijlen wel afschrijven. Maar ze kosten je verder niks, dus waarom zou je het niet doen. United Airlines is lid van de Star Alliance. Als je met een van de andere leden van die alliantie vliegt, kan je in veel gevallen ook UA-airmiles sparen.
-
Je kan je aanmelden via de website www.unitedairlines.nl of bijvoorbeeld via mij. Dan krijgen jullie en ik 2 x 1250 mijl gratis. Als je wilt dat ik je aanmeld, stuur dan een prive bericht (klik op mijn naam, zodat je mijn profiel te zien krijgt.)
Hoi Bakvet!
Ik vlieg waarschijnlijk in september met UA naar LAX (want zij hebben een tussenstop in Washington); tegen die tijd kijk ik hier weer naar en als jij mij kunt helpen (en ik jou) doe ik dat graag! Help je mee onthouden, tegen die tijd?
Doeg, Jez
-
Ja, dat is goed mits die actie dan nog loopt.
Natuurlijk kan iedereen die dat wil zich op ieder moment zelf bij United aanmelden. Als je tweemaal naar de westkust bent gevlogen vanuit Europa heb je al meer dan 20.000 mijl bijeen gespaard, goed voor een gratis retour binnen Europa.
Andere maatschappijen hebben natuurlijk ook hun eigen spaarprogramma's, ik wil die niet tekort doen, heb er alleen geen gegevens over.
-
bedankt voor de uitleg, was echter zo enthousiast geworden dat ik me voor jullie mailtjes al had ingelogd en aangemeld had. sorry.
Ik kan nu mijn spaarsaldo op nul zien staan. Kan echter iemand mij vertellen ofdat je behalve het inlog nummer ook nog een pasje of zo krijgt??? Ik hou er niet van om mijn adres te melden en dit heb ik dus niet gedaan maar bedacht me later als ze nu een pasje gaan opsturen gaat dit natuurlijk niet haahhahaa. Er is hier vast wel iemand die weet hoe je de punten moet sparen.
groetjes en alvast bedankt,
angelica
-
Hoi Angelica,
Je krijgt inderdaad een pasje, maar daar kan een tijd overheen gaan voordat je die in huis hebt. Bij mij duurde dat tenminste een tijdje. Ik heb gewoon bij het inchecken het nummer doorgegeven. Geen probleem, want je gegevens op het ticket (dus ook je paspoort) moeten overeenkomen met de gegevens die je doorgegeven hebt voor je mileage plus account. Verder niet vergeten elke keer dat je met United of één van de partners vliegt je mileage plus account door te geven, want daar wordt door het incheckpersoneel niet aan gedacht (bij mij is dat in ieder geval steeds het geval). Achteraf kun je je miles wel bij laten schrijven, maar dan moet je je instapkaarten kopieëren en opsturen. Dus heel omslachtig allemaal.
Nou veel succes en vliegplezier.
Mij is United in ieder geval helemaal niet tegengevallen.
-
Je geeft aan dat ze verlopen? Wat verloopt precies Ronald? Je miles blijven wel geldig toch of vergis ik me nu?
Gr. Johan
Johan,
Je miles moet je als je ze wilt houden, 1 x per drie jaar een keer vliegen. Wat de upgrades betreft, dat noemen ze 500miles upgrades en die verlopen na een paar maanden omdat je ze niet gebruikt hebt. Als het goed is krijg je er miles voor terug.
Ronald
:)
-
Voor ons was het indertijd een reden om met United te vliegen omdat zij het "minst" moeilijk deden over het feit dat wij puppies mee in de cabine wilden nemen.
Service vinden wij in elk geval TOP.
Anita
-
Bonus miles
Wie tussen vandaag en 15 november de Atlantische oceaan oversteekt komt in aanmerking voor bonus miles.
2500 miles voor de economy klassen H, Q, V en W.
5000 miles voor tickets in de klassen Y, B en M.
Je moet ervoor registreren op www.united.com/europeusbonus (http://www.united.com/europeusbonus)
Ik meld dit maar even omdat er nogal wat mensen met United vliegen in die periode.
-
Done! Thanks, Bakvet!
-
Heeft er iemand wel eens thuis ingecheckt bij United? Volgens de site kan dit 24 tot 1 uur vóór je vliegt. Ben van plan dit te proberen, maar ik weet dus niet hoe dit werkt. Als je op deze manier incheckt, hoef je dan niet minstens 3 uur van te voren op Schiphol te zijn?
-
Heb dit niet bij UA maar wel bij US Airways gedaan de laatste keer. Ik had er al on-line geboekt dus de zitplaatsen lagen al vast. Maar anders had ik ze nu bij het inchecken kunnen vastleggen.
Evengoed heb ik geprobeerd ongeveer drie uur vooraf aanwezig te zijn, want je weet het maar nooit. Bij m'n terugkeer thuis had ik nog net een trein. Heel kort daarna werd al het treinverkeer op Schiphol stilgelegd i.v.m. een beschadigde bovenleiding.
Wat heel belangrijk is: je moet je eigen boarding pass afdrukken. Die print je thuis. Hij bestaat uit twee helften. Een deel lever je in bij de gate, het andere deel houd je zelf. Het is wel aan te raden om dat tweede deel goed bij de hand te houden, anders weet je niet meer op welke stoel je moet gaan zitten in het vliegtuig.
Op de terugweg naar Nederland heb ik het opnieuw gedaan, in het business center van het hotel kon je printen. (Natuurlijk eerst even een proefprintje gemaakt van een webpagina - bleek dat de printerdriver in het Japans was. Gelukkig was er nog een tweede PC die gewoon Engels sprak.)
Om het helemaal mooi te maken had ik die avond eigenlijk nog van de "curbside check in" gebruik moeten maken om m'n bagage af te geven. Maar dat heb ik niet gedaan. Dus de volgende ochtend moest ik alles weer meeslepen.
-
Jez...........het ligt ook aan het type Vliegticket wat je hebt.............ofwel in welke klasse je gaat reizen.
Airlines werken met klasses (W, V, U, Q, enz)............iedere stoel is gelijk voor elke klasse maar bv de W-klasse is het goedkoopst. Dan kan je bijna niet online inchecken.
De Airline denkt vaak............jij wilt een goedkoop ticket dan krijg je van ons geen bevoorrechte positie.
Check ff welke klasse je zit...............echter die 3 uur moet je toch wel van te voren aanwezig zijn ivm allerlei veligheids eisen.
-
Heeft er iemand wel eens thuis ingecheckt bij United? Volgens de site kan dit 24 tot 1 uur vóór je vliegt. Ben van plan dit te proberen, maar ik weet dus niet hoe dit werkt. Als je op deze manier incheckt, hoef je dan niet minstens 3 uur van te voren op Schiphol te zijn?
Ik heb dit vaak gedaan toen ik met Southwest vloog, omdat die A-klassen had. Dit wil zeggen dat je geen plaats in het vliegtuig krijgt toegewezen, maar je mag (net als in de trein of bus) gaan zitten waar je maar wilt. Ik heb die tickets 24 uur voor vertrek uitgeprint op mijn printer. Dan hoef je dus niet op de luchthaven zelf nog in te checken, maar kun je gelijk door.
Tegenwoordig geef ik tijdens het boeken (online boeken van de ticket) al gelijk op welke stoel(en) ik wil hebben. Eenmaal op de luchthaven check ik elektronisch in bij een van de vele check-in machines. Gaat super snel en gemakkelijk.
-
Airlines werken met klasses (W, V, U, Q, enz)............iedere stoel is gelijk voor elke klasse maar bv de W-klasse is het goedkoopst. Dan kan je bijna niet online inchecken.
Dat is wellicht bij "De Koninklijke" zo, maar bij US Airways maakte het niet uit. Ik vloog tegen het laagste tarief. Had wel een e-ticket, via hun eigen website geboekt, dat kan iets uitmaken.
(BTW Als je bij de Koninklijke op hun eigen website een e-ticket boekt betaal je als dank 10 euro reserveringskosten plus pakweg een 170 euro luchthavenbelasting. Je krijgt maar 25% van de airmiles als je tegen het laagste tarief boekt. Bij USA en UAL betaal je 0,00 euro reserveringskosten, de luchthavenbelasting is maar de helft van de KLM en je krijgt gewoon 100% van de airmiles.)
-
Ik ga het gewoon maar proberen, denk ik, en dan zien we wel. Zolang ze ons maar niet onze plaatsen ontzeggen, mocht ik een foutje maken (we kennen ondertussen mijn handigheid embarressed ) ;)
-
Om het helemaal mooi te maken had ik die avond eigenlijk nog van de "curbside check in" gebruik moeten maken om m'n bagage af te geven. Maar dat heb ik niet gedaan. Dus de volgende ochtend moest ik alles weer meeslepen.
Volgens mij is curbside check in vaak niet niet mogelijk voor internationale vluchten.
-
Volgens mij is curbside check in vaak niet niet mogelijk voor internationale vluchten.
Als lid van dit forum hoor je alles gewoon te proberen. Neem bijvoorbeeld Jez: die onderzocht een tijdje terug wat er gebeurt als je het vliegtuig mist. 2006-01