Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Universal studios

Discussie gestart

ivanian

voor universal studios heb je drie keuze mogelijkheden qua kaartjes:
- One day pass($50,-) normaal pretpark ticket
- Front of line ticket ($90,-) je mag alle wachtrijen overslaan en vooraan gaan staan
- VIP ticket ($135,-) je mag overal vooraan gaan staan en je word achter de schermen rond geleid

weet iemand misschien wat er achter de scherme te zien is en of dit die $45,- waard is?
#1 - 13-06-2004, 15:53 uur

Ronald Verhoog

voor universal studios heb je drie keuze mogelijkheden qua kaartjes:
- One day pass($50,-) normaal pretpark ticket
- Front of line ticket ($90,-) je mag alle wachtrijen overslaan en vooraan gaan staan
- VIP ticket ($135,-) je mag overal vooraan gaan staan en je word achter de schermen rond geleid

weet iemand misschien wat er achter de scherme te zien is en of dit die $45,- waard is?

Als ik je een tip geven mag, neem gewoon de goedkoopste ticket van 50 dollar. Ik heb nooit erg lang hoeven te wachten bij Universal dus waarom zoveel meer uitgeven?? Achter de schermen rondleiding heb ik mijn vraagtekens bij. Bij Universal kun je al met de train over het terrein rijden. Ik weet verder niet wat het is.  Misschien kun je beter de VIP tour maken bij Warner Brothers voor 29 dollar. Daar ga je in een soort golfcar met max 12 mensen over het terrein en op deze manier heb je twee attracties voor nog niet de prijs wat ze vragen voor een VIP ticket wat ik erg duur vindt.

Succes en veel plezier!

Ronald
 ::)
#2 - 21-06-2004, 19:11 uur

Jasmino

voor universal studios heb je drie keuze mogelijkheden qua kaartjes:
- One day pass($50,-) normaal pretpark ticket
- Front of line ticket ($90,-) je mag alle wachtrijen overslaan en vooraan gaan staan
- VIP ticket ($135,-) je mag overal vooraan gaan staan en je word achter de schermen rond geleid

weet iemand misschien wat er achter de scherme te zien is en of dit die $45,- waard is?

Hallo Ivanian,

Ik weet niet wanneer je wil gaan, maar als je niet in het weekend gaat en buiten het seizoen, zal het waarschijnlijk niet zo druk zijn in het park. Daarentegen kan het in de weekends en in het hoogseizoen heel erg druk zijn. Het hangt ervan af, of je perse graag alles wil zien, en of je het extra geld ervoor over hebt.

Maar als je het geld er wel voor over hebt, zou ik meteen voor de VIP tour kiezen, en niet voor de tussenoplossing. Wij hebben de VIP tour gedaan in 2002, en wij vonden het echt geweldig. Ik zal hieronder proberen te beschrijven wat je kan verwachten bij de VIP tour.

Je wordt ontvangen in een speciale ruimte, die vol staat en hangt met rekwisieten en memmorabilia uit verschillende bekende films. Hier maak je kennis met je gids en je kunt nog een paar lekkere hapjes eten en nog iets drinken. Iedereen krijgt een VIP pas uitgereikt; die pas moet je de hele dag omhangen, zodat het personeel kan zien dat je een gast bent die een speciale behandeling krijgt. Wanneer de hele groep compleet is (in ons geval met 14 personen), start je met de tour.

De gids bepaalt het programma van de hele dag, in overleg met de groep en ook in afstemming met eventuele andere groepen in het park. Je krijgt absoluut alles te zien, alleen de volgorde kan anders zijn. In ons geval zijn we begonnen met een attractie (de Mummy) en daarna zijn we de tram-tour gaan doen. Je krijgt een speciale tram, met een eigen chauffeur, en de tour is niet dezelfde als de tour die de rest van de gasten krijgen. Natuurlijk krijg je wel dezelfde tour te zien, alleen nog veel meer erbij!

Je komt in gedeeltes waar de gewone gasten niet komen, en je ziet veel meer film-sets dan in de gewone tour. Wat ook heel leuk is, is dat je in de tram waarin je wordt rondgeleid filmfragmenten ziet van de films die zijn opgenomen op de verschillende sets waar je langs rijdt. Zo herken je een gebouw of een set meteen terug op de TV in een bekende film. Op een bepaald gedeelte mag je zelfs uitstappen en de set bekijken, iets wat verder niemand mag. Ook breng je een bezoek aan een soundstage en een lokatie waar live gefilmd wordt. In ons geval was dat de set van de TV-serie "Providence". Je krijgt hier wat uitleg over hoe het een en ander in zijn werk gaat. Heel interessant. Ook een hoogtepunt is het bezoek aan een dubbing-room. Ook hier krijg je weer uitleg, en je hebt kans om bekende mensen te ontmoeten. Je rijdt dan tussen de gebouwen van Universal door, waar iedereen gewoon aan het werk is. Wij hebben toen kort kennis gemaakt met de hoofd-geluidsman van de film Gladiator, die ze op dat moment opnieuw aan het bewerken waren voor de TV-versie van de film (een miniserie). Heel interessant!

Als laatste zijn we tijdens de tour naar het property-warehouse geweest van Universal. Hier wordt alles wat ooit in films is gebruikt opgeslagen, er wordt nooit iets weggegooid. Dit was echt Super! Je mag er gewoon rondlopen, en foto's maken.

Na de tour, die echt het absolute hoogtepunt was van deze dag (hij duurde in totaal ongeveer 3 uur!) zijn we door onze gids rondgeleid door de rest van het park. We kregen overal de beste plaatsen en hoefden nergens te wachten, omdat zij alles plande! Super gewoon! Aan het einde van de dag hadden we dus alles gezien, en overal super goede plaatsen gehad, en ook nog een geweldige tour door de studios meegemaakt. Trouwens, in het park lopen ook veel herkenbare film-figuren rond, waarmee je op de foto kunt. Je VIP pas geeft je recht op 2 foto's die je mee naar huis mag nemen. Ook een heel leuk aandenken!

Nogmaals: ik kan het je echt aanraden. Het is inderdaad veel geld, maar wij vonden het het geld echt waard, wij hebben ervan genoten en hadden het niet willen missen. Als we nu nog wel eens praten over onze rondreis door Californie, is de VIP tour in Universal Studios voor ons nog steeds 1 van de hoogtepunten van de vakantie. Dat zegt toch genoeg!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, maar bedenk wel: alles is natuurlijk subjectief. Iedereen heeft zijn eigen mening....

Groetjes,
Jacqueline
#3 - 23-06-2004, 01:25 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

ivanian

ik ben inmiddels jammergenoeg al weer een paar maanden terug, en heb echt genoten van de reis! het was echt heel mooi!!!

in universal hebben we de first in line tickets genomen en dat was zeer de moeite waard. we konden overal zo doorlopen op vertoon van onze passen. bij elke attractie hoefde we hooguit 5 min te wachten om in een karretje te komen oid. bij de mummy waar een rij stond van een uur wachten voor mensen met een gewoon kaartje, konden we direct doorlopen. na een ritje van een minuut zijn we er nog maar een keer ingegaan omdat het wel erg kort was :D. toen we universal uit waren zijn we nog ff naar het "dorpje" gegaan waar we bij hard rock cafe gingen eten. hier had mijn vader tijdens de vakantie ook een elite membership voor gekocht waardoor we ook voorrang kregen bij het krijgen van een tafeltje :D

al met al dus een heerlijk vip dagje :D

greetz ivanian
#4 - 19-11-2004, 23:43 uur

Marjol

*megakick* ;)

Wij zijn van plan om tijdens onze rondreis de Universal Studios ook een dagje te bezoeken. We zijn op zaterdag 15 juli in LA. Zoals ik het hier lees is het verstandig om dan een front-of-line pas te kopen. Heeft iemand verder nog leuke tips?
#5 - 12-03-2006, 19:42 uur

Monique Huisman

in universal hebben we de first in line tickets genomen en dat was zeer de moeite waard.
Heb je deze kaarten al in Nederland via internet geboekt of he je die aan de kassa gekocht? Wij gaan deze zomer op  vrijdag 18 augustus

Monique
#6 - 14-03-2006, 20:02 uur
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 20:04 uur door Monique Huisman »

de leeuwkes

Hebben tot nu toe elke keer het gewone one day-pass genomen, alhoewel de VIP-tour voor echte filmfanaten zeker de moeite waard is lijkt me uit de andere reacties.
Ze hadden vorig jaar tevens een nieuw ticket met Food inclusive, (eat all you can). we lieten ons overhalen, maar zouden het nooit meer doen. 1 keer fast food per dag was meer dan genoeg want je kon maar eten in beperkt aantal goedkope restaurants gaande van hotdogs tot pizza en burgers.
Dus weggegooid geld vonden wij.
veel plezier en vergeet bij de "Waterworld" show niet in de middenste "splashzone" plaats te nemen (waterpret gegarandeerd)
#7 - 14-03-2006, 21:57 uur

jojo

Hallo

Wij gaan in augustus naar amerika en hebben via internet FOL-passen gekocht, voor vier pers. koste dat 399.80 $.


groetjes Johan


#8 - 17-03-2006, 16:37 uur

Lena



Wij gaan in augustus naar amerika en hebben via internet FOL-passen gekocht, voor vier pers. koste dat 399.80 $.





Oh.... Goed dat dit toch lukt tijdens hoogseizoen... Dacht ergens gelezen te hebben dat het van mei tot september onmogelijk was...

Is dit alles te doen in een halve dag, of toch beter een volledige dag voorzien voor Universal Studios? Het park is tot 9 u 's avonds open in het weekend in augustus.

Groetjes
#9 - 17-03-2006, 16:48 uur



jojo

Hallo

Wat wij gehoord en gelezen hebben is dat je wel een hele dag nodig bent om alles te zien.
Het grote voordeel van de FOL-pas is, er worden een beperkt aantal per dag uitgegeven, dat je overal voorrang krijgt dus niet in de rij hoeft te staan.

groetjes Johan
#10 - 17-03-2006, 18:58 uur

Marjol



Wij gaan in augustus naar amerika en hebben via internet FOL-passen gekocht, voor vier pers. koste dat 399.80 $.





Oh.... Goed dat dit toch lukt tijdens hoogseizoen... Dacht ergens gelezen te hebben dat het van mei tot september onmogelijk was...


Dat is voor de gewone FOL passen inderdaad zo, die zijn date-restricted en iets goedkoper. Maar je hebt voor 99 dollar ook de FOL passen die wél in het hoogseizoen geldig zijn.
Is het nu echt aan te raden om ze al van tevoren te kopen via internet? En dan gewoon printen? Dat geeft geen problemen ofzo...?
#11 - 17-03-2006, 19:23 uur

vana

Citaat
Each day Universal Studios Hollywood offers a limited number of Front of Line Passes, and they often sell-out at the front gate.
However, when you purchase your Front of Line Pass online, it will be valid whatever day you choose to visit the park between now and December 31, 2006.

Benefits of buying your Front of Line Pass online:

Save $10 off the Front Gate price!
Avoid front gate ticket booth sell outs.
There are NO shipping or handling fees with print@home tickets.
Save time: Skip the ticket booth lines when you arrive at the park.
Get over $100 in Universal coupons when you buy your tickets online!

Het is dus denk ik wel aan te raden ze van tevoren te kopen via internet.
Wij hebben ze  gewoon op de dag van bezoek (in juli) via een ticketbooth gekocht maar misschien hebben we gewoon geluk gehad.

Wij hadden trouwens echt wel een hele dag nodig voor Universal. Onze kinderen (13 en 15) vonden het het leukste park dat ze ooit bezocht hadden.
En de FOL tickets waren echt ideaal, overal stonden lange rijen en we konden zo doorlopen, we voelden ons echte VIPs.
Marjon

#12 - 17-03-2006, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 17-03-2006, 21:49 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Marjol

Citaat
Each day Universal Studios Hollywood offers a limited number of Front of Line Passes, and they often sell-out at the front gate.
However, when you purchase your Front of Line Pass online, it will be valid whatever day you choose to visit the park between now and December 31, 2006.

Benefits of buying your Front of Line Pass online:

Save $10 off the Front Gate price!
Avoid front gate ticket booth sell outs.
There are NO shipping or handling fees with print@home tickets.
Save time: Skip the ticket booth lines when you arrive at the park.
Get over $100 in Universal coupons when you buy your tickets online!

Het is dus denk ik wel aan te raden ze van tevoren te kopen via internet.
Wij hebben ze  gewoon op de dag van bezoek (in juli) via een ticketbooth gekocht maar misschien hebben we gewoon geluk gehad.

Wij hadden trouwens echt wel een hele dag nodig voor Universal. Onze kinderen (13 en 15) vonden het het leukste park dat ze ooit bezocht hadden.
En de FOL tickets waren echt ideaal, overal stonden lange rijen en we konden zo doorlopen, we voelden ons echte VIPs.
Marjon



Van die voordelen blijft voor ons alleen het"rij overslaan" over.
De coupons die je krijgt zijn maar tot 30 juni geldig en de 10 dollar korting geldt alleen voor date-restricted FOL pasjes, en wij moeten dus zo'n andere :)

Maar ik denk dat ik ze tegen die tijd toch maar online koop, weet ik iig zeker dat we niet te laat zijn voor zo'n pas :)
#13 - 18-03-2006, 12:37 uur

visuar

Met die front-of-the-line pass voelde ik me wel speciaal in ieder geval. Lekker rustig in de schaduw op een bankje zitten bij de shows, overal zo doorlopen. Zelfs als er geen rij was nam ik lekker de front-of-the-line ingang :D

Mocht je bij Universal de VIP pas willen hebben kan je maar beter zorgen dat je op tijd bent. Ik was door de weeks gegaan en het park was een half uur open ofzo en er waren geen VIP passen meer.

Als je een echte film liefhebber bent dan is er 1 studio tour die je MOET doen:

http://www2.warnerbros.com/vipstudiotour/

Wat je moet hebben dan is de DELUXE tour, NIET de VIP!! De deluxe kost $125 p.p. en duurt 5 uur inclusief lunch (zeer uitgebreide keuze!) in de WB cafetaria.

De VIP tour is een 3 uur tour zonder lunch die een vast parcour volgt, de DELUXE niet. Die past zich aan (zoveel mogelijk) wat je wilt zien. Aangezien WB alleen een filmstudio is ipv filmstudio + pretpark (Universal) is het hier wat meer gericht op het "echte" werk. Zo hebben we toen ik er was een tijdje bij een buiten opname van de serie E.R. staan kijken en konden we buiten en binnen sets (echt rondlopen dus!) van the Gilmore Girls bezoeken. Ook waren we bij een audio opname voor een andere TV serie.

Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met de VIP tour van Universal aangezien ik die helaas niet kon doen, maar sites op internet geven ook aan dat de WB DELUXE tour de tour is om te doen als je aan film fanaat bent.

Daarnaast ben ik nog bij de opname van de TV show (kreeg high-priority ticket daarvoor bij de deluxe tour toevallig) Joey geweest wat erg leuk was om ook eens te doen (ze hebben publiek nodig voor het lachen). Maar daar zit je dus zo een halve dag (je krijgt eten en er is entertainment). Dus dat moet wel je ding zijn.

Kaarten voor dit soort shows kun je (altijd!) gratis krijgen bij www.tvtickets.com
#14 - 19-03-2006, 17:24 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Lena

Daarnaast ben ik nog bij de opname van de TV show (kreeg high-priority ticket daarvoor bij de deluxe tour toevallig) Joey geweest wat erg leuk was om ook eens te doen (ze hebben publiek nodig voor het lachen). Maar daar zit je dus zo een halve dag (je krijgt eten en er is entertainment).

Wat leuk! Jammer dat wij maar 1 dag tijd hebben voor universal en co, anders was dit echt mijn ding geweest!
#15 - 19-03-2006, 17:36 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15