Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

US airways

Discussie gestart

Mary

Ik vertrek op 11 februari 2006 naar Dallas. Ik vraag me of of ik zelf oordopjes moet meenemen of krijg je die in het vliegtuig en mag je die houden? Of  kun je die kopen?
#1 - 06-01-2006, 17:19 uur

Wop

Als ik mij goed herinner kan je die kopen & kosten ze 5$
#2 - 06-01-2006, 17:31 uur

hdeweert

Het meenemen van je eigen oordoppen is geen probleem. Je kunt hier echter niet de doppen die je tijdens het zwemmen of douchen in doet gebruiken. Diverse maatschappijen verkopen doppen ter voorkoming van oorpijn in het vliegtuig, maar op schiphol zullen ze ongetwijfeld ook te koop zijn.
Harm
#3 - 06-01-2006, 17:50 uur

Pieter79

Wat bedoel je, om radio te kunnen luisteren of tegen oorpijn vanwege drukverschillen?

De koptelefoon is voor $5 of €5 te koop. (september 2005 met US Airways gevlogen)
#4 - 06-01-2006, 18:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

hdeweert

Eeeeeh heb ik het toch even verkeerd begrepen.
Op bijna elke vlucht worden oordoppen verkocht. Zeg maar oorhangers want dat schijnt de laatste trent te zijn. Bij een binnenlandse vlucht in Amerika met bv met Southwest Airlines moet je zelf je muziek en film meebrengen.
Harm
#5 - 06-01-2006, 19:34 uur

Bakvet

US Airways werkt met een stekker met twee parallele mono-plugjes. Je eigen kop- of oortelefoon van je personal stereo werkt dus niet, tenzij je een verloopplug zou hebben. De US Airways oordoppen die je aan boord koopt mag je houden voor volgende vluchten.

Op de transatlantische vlucht vertonen ze maar liefst een volledige film. 2006-05
#6 - 07-01-2006, 17:01 uur

jaborg

Hadden wij mazzel. Wij kregen ze gratis op de heen en terugweg. Op alleen de binnenvlucht kon je ze wel kopen.
#7 - 08-01-2006, 01:40 uur

Bakvet

Is dat dan al langer geleden? Of had je grote vertraging?

Vroeger bij United moest je op de binnenlandse vlucht ook een koptelefoon kopen voor - ik meen - 7 dollar. Als het vliegtuig met flinke vertraging vertrok, dan werden ze gratis uitgedeeld als goedmakertje.
#8 - 08-01-2006, 03:06 uur

jaborg

Was vorig jaar augustus/september bij Continental Airline. Ik vond het toen vreemd dat in het vliegtuig van Housten/Denver er wel voor betaald moest worden.
Op de terugweg precies hetzelfde (was dus geen vergissing).

We hadden keuze uit meerdere films, spellen, muziek en 1 kanaal met comedy. Ik vond dat wel heel lekker op zo'n lange vlucht.
 
#9 - 08-01-2006, 08:48 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2006, 08:51 uur door jaborg »

Bakvet

Het eten aan boord bij de US Airways is een klein drama. Je hebt keus uit Pasta of Chicken. De Pasta vanuit Amsterdam smaakte lekker. Erbij kreeg je een mierenzoete baby croissant en een bakje met twee partjes fruit op sap. Plus knoflooksmeerkaas met crackers. De uitstekende koffie wordt lauw geserveerd.

Vanuit Philadelphia, vertrektijd 6 uur 's avonds *), kon als diner (!) o.a. worden gekozen worden uit een snackbox ($5), een Panini-sandwich met drie Italiaanse worstsoorten of een fruitsalade-pakket (beide $7). Nou is het een bekend gegeven dat Amerikanen het niet zo nauw nemen met herkomst-benamingen.

Qua kleur kwam de Italiaanse worst best wel overeen met de oorspronkelijke varianten uit het Apenijns Schiereiland. Maar het klef geworden harde puntje leek in de verste verte niet op een panino. Als bijlage werd een zaktje chips geleverd (dus was het blijkbaar een lunch-gerecht) en een Twix-snoepje. Het werd afgemaakt met een reuzen chocolate chip cookie met goeie belgische chocolade. Blijkbaar dacht men: dat Twixje dat bestaat uit slechte chocola en krokante koek, dus doen we goede chocola op die koek, maar die laten we dan eerst lekker klef worden.

Op de terugvlucht naar Philladephia bestond om 11 uur 's ochtends de onbtijt/lunch-keus volgens mij weer uit dezelfde koop-opties als het diner op de heenreis. Ik heb het niet genomen, het leek me beter om twee pizzapunten te scoren tijdens de wandeling naar de andere terminal op Philadelphia. Helaas is het daar wegens tijdgebrek door de perfect aansluitende vlucht niet van kunnen komen. De luchthaven heeft een aantrekkelijk aanbod van winkels en restaurantjes, het doet in de verte wel een beetje aan Schiphol denken.

Het diner op de vlucht vanuit Philadelphia bestond opnieuw uit de keuze Pasta of Chicken. Deze keer de kip geprobeerd. Die keuze was op, maar er werd nieuwe voorraad uit de keuken gehaald. Dat heb ik wel vaker meegemaakt, vooral als je wat meer achteraan in het vlliegtuig zit.  Het voordeel is dat je dan weer een vers opgewarmde maaltijd krijgt, althans dat was tot nu toe mijn ervaring. Maar bij US Airways werkt dat blijkbaar niet zo, je krijgt gewoon een maaltijd die daar al die tijd al klaargestaan heeft. Of eentje die onvoldoende is opgewarmd, wie zal het zeggen. De wijn werd binnen 10 minuten na de maaltijd verkocht ($5).

Zowel de Cabernet Sauvignon als de Chardonnay komen uit Chili. Ze zijn van voldoende kwaliteit - dat mag ook wel voor de prijs.

Terug naar het diner. De Weight Watchers zullen dit een goede puntenscore geven, want heel veel calorien kunnen er niet op dat bordje gezeten hebben. Wat reepjes kip in saus, een flinke lepel aardappelpuree en als groente een peentje dat in 15 stukjes was gehakt. En als salade diende... een zakje Baby Carrots! Gekookte en rauwe peentjes bij elkaar, hoe origineel!

Verder: twee mini-bruine boterhammetjes met roomboter (perfect smeerbaar!), twee crackertjes (vers!) en een stukje cheddar dat ook de juiste temperatuur had. Plus een mousse-achtig vanille-toetje, dat ook nog perfect koel aanvoelde.

Alleen toch nog even afronden met een klein verbeterpuntje. Het bestek-pakket dat bij de maaltijd geleverd was bevatte geen lepeltje, dus heb ik de vork nog maar eens goed schoongepoetst om daarmee het toetje naar binnen te werken.

Het vruchtenkoek achtige-broodje dat de volgende ochtend als ontbijt diende heb ik niet geprobeerd. De koffie bleek namelijk deze keer goed van tempertatuur te zijn. Het broodje kon die positieve indruk dan alleen maar tenietdoen.

*) Het toestel vertrok met ruim een uur vertraging omdat er aanvankelijk te weinig brandstof getankt was. In de wachttijd ("nog 10 minuten" zei de piloot telkens - maar 10 luchtvaartminuutjes worden bij mij standaard al met een factor 6 a 12 vermenigvuldigd) kon ik mooi zien hoe de bagage mishandelaars op Philadelphia te werk gaan. Ik wist al dat die een slechte naam hadden en volgens mij bestaat er maar 1 oplossing voor: collectief ontslag.

Maar verder, qua vertrek en aankomsttijden geen problemen, ik vond ze gunstig. Zowel heen als terug vrijwel geen last van jetlag.
#10 - 14-01-2006, 17:07 uur
« Laatst bewerkt op: 14-01-2006, 20:07 uur door Bakvet »

Ruud2004

Het verbaasd mij dat er zoveel waarde wordt gehecht aan de maaltijden in vliegtuigen.  Van mij hoeft het allemaal niet zo, dat eten in een vliegtuig. Vaak van slechte kwaliteit en vooral de ellende (slechte stoelgang. Vliegtuigmaaltijden zitten immers vol met remmers) in de dagen na de vlucht hebben mij hiertoe doen besluiten.

Ik neem zelf wel wat simpels te eten mee en een fles bronwater om wat vocht aan te vullen en kies voor het laagste vliegtarief naar Chicago. 
Zomer 2004 per Kuwayt Airlines en zomer 2005 (via Frankfurt) met Air India) Beiden prima bevallen overigens.  Jammer dat Kuwayt Airlines niet meer via Schiphol vliegt.

#11 - 14-01-2006, 19:58 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Jez

Bakvet, uit jouw ver(s)makelijke verhaal maak ik 2 dingen op:

1- Je bent weer terug in den koude lande ???
2- Je had restaurant-recensent moeten worden. Of wellicht ben je dat of ga je dat worden  ;) ;D
#12 - 14-01-2006, 21:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Het is hier tot nu toe net zo zonnig als in Arizona. De gevoelstemperatuur ligt alleen 15 graden C lager.
#13 - 14-01-2006, 22:59 uur

Bakvet

Het verbaasd mij dat er zoveel waarde wordt gehecht aan de maaltijden in vliegtuigen.  Van mij hoeft het allemaal niet zo, dat eten in een vliegtuig. Vaak van slechte kwaliteit en vooral de ellende (slechte stoelgang. Vliegtuigmaaltijden zitten immers vol met remmers) in de dagen na de vlucht hebben mij hiertoe doen besluiten.

Ik neem zelf wel wat simpels te eten mee en een fles bronwater om wat vocht aan te vullen en kies voor het laagste vliegtarief naar Chicago. 
Zomer 2004 per Kuwayt Airlines en zomer 2005 (via Frankfurt) met Air India) Beiden prima bevallen overigens.  Jammer dat Kuwayt Airlines niet meer via Schiphol vliegt.



Je bent 18 uur onderweg inclusief overstaptijd, dan is het wel prettig om iets te eten. Bij het overstappen is daar niet altijd tijd voor. Meestal vind ik de maaltijden in een vliegtuig wel redelijk, maar je merkt gewoon dat het minder is geworden dan een aantal jaar geleden. Op vliegtarieven.nl kan je recenties lezen over luchtvaartmaatschappijen. Het blijkt dat heel veel mensen over het eten klagen bij US Airways. Ze scoren het slechts van allemaal.

Ook de 767 die ze op de vlucht naar Philly gebruiken heeft z'n beste tijd wel gehad. Een enkele film, mono muziekkanalen, doorgezeten stoelen met een te korte rugleuning. Hierdoor heeft je hoofd geen steun, tenzij je de stoel achterover zet. Beenruimte was wel ruim voldoende.

De binnenlandse vluchten gingen met een Airbus, die had wel goede stoelen, maar het entertainment was er even matig, tenzij je uit het raam keek.

Het inchecken, de vertrek- en aankomsttijden en de aansluiting vond ik weer wel uitstekend. In Los Angeles was er zelfs helemaal geen wachttijd bij het inleveren van de bagage. Ik zag daar alleen self service kiosks. Het blijkt dat je zelf je eigen bagagelabels kan laten printen, maar ik heb me voor de zekerheid maar even laten helpen daarbij.

#14 - 15-01-2006, 18:12 uur

GoGriz

Ik heb in juli 2005 met US gevlogen van Rome naar PHL ... vlucht was perfect op tijd, comfortabele stoelen, modern vliegtuig (Airbus A330-300)... eten was inderdaad niet het beste van het beste maar ik kon op die vlucht toch niks door mijn keel krijgen... onze hond zat namelijk in de bagageruimte en dat was toch wel behoorlijk stresserend!  US is trouwens de enige amerikaanse maatschappij die huisdieren toelaat op het vliegtuig in de zomermaanden. Althans vanuit Rome.
#15 - 06-04-2006, 19:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15