Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van New Orleans naar New York

Discussie gestart

Boele

Beste allemaal,

Mijn vriendin en ik zullen mid april naar de US gaan. We zitten te denken om 3 weken te gaan en dan een trip te maken van New Orleans naar New York. We hebben een min of meer verplichte tussenstop van 3 a 4 dagen in Charleston (WV) om familie te bezoeken, maar verder zijn we vrij eea in te delen.

We hebben eens zitten kijken naar mogelijkheden om alles te vliegen, maar later dacht ik dat we net zo goed kunnen rijden. In totaal zal dat op zo'n 2700 KM uit komen. ...dat lijkt mij niet te veel.

Heeft iemand een tip wat er op die route zoal de moeite waard is en wie heeft de gouden tip voor een auto verhuur site?

Alvast bedankt vor de moeite om te reageren!

Groeten,
Boele
#1 - 28-12-2010, 22:14 uur

Hans B

Afgelopen september hebben wij het stuk Houston - Charleston gereden.
Het meeste langs de kust.
New Orleans zelf (French Quarter en omgeving) is aan te raden.
In Slidell hebben wij een swamptour gemaakt, erg leuk.
In Avery Island staat de enige echte tabasco fabriek.
Na Pensacola (399) heb je een prachtige sneeuwwit stuk strand.
In de buurt van Tallahassee heb je een 'glas bottom boat tour'.
Wij zijn daar geweest, maar helaas was het water toen te troebel, de boot voer niet.
Aan de Atlantische kust heb je St. Augustine, Savannah, Charleston, drie oude stadjes.
Vandaar ging onze route via Atlanta weer terug naar Houston.
#2 - 29-12-2010, 09:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo Boele
Het is wel handig als je even aangeeft welke route je gaat rijden. Welke plaatsen je bv aan wilt doen . en waarom je van NO naar NY rijd i.p.v.  NY naar NO.
Harm
#3 - 29-12-2010, 09:47 uur

martinm


Mrjn

Wanneer je naar Charleston, West Virginia wilt, is de snelste route niet die langs de kust, zoals Hans hier aangaf. Wel een mooie route, overigens. Zelf heb ik dit ook al eens gedaan, vanaf NO naar New Jersey.

Je kunt naar Charleston WV in ieder geval een heel stuk Blue Ridge Parkway meepakken. Ik vond het stuk in Virginia het mooist, meer afwisseling. Maar de route is prachtig.

Als je geinteresseerd bent in geschiedenis, kun je in WV sowieso naar Harper's Ferry, maar ook op weg naar NYC nog kijken of je plaatsen als Gettysburg of Manassas kunt meepakken. Daar zijn belangrijke veldslagen van de Amerikaanse burgeroorlog uitgevochten.

Maar eigenlijk is het wel kort. Je wilt, neem ik aan, een aantal dagen in NO blijven en een aantal dagen in NYC. Dat betekent dat je misschien anderhalve week hebt om die 2700 kilometer te rijden. Het kan wel, maar dan wordt je reis voornamelijk een road trip.
#5 - 29-12-2010, 20:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15