Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van west naar oost met camper

Discussie gestart

levis

Wij zijn een familie van twee 40-ers, een 19-jarige en een 12-jarige en zijn van plan om volgende zomer een rondrijs door Amerika te maken met een camper. Als idee hadden we om naar de westkust te vliegen, daar en camper te huren, naar chicago te rijden en van daaruit naar new york te vliegen om daar de stad te bekijken en familie te bezoeken. Voor het reizen met de camper willen we 4 weken uittrekken en voor NY 1 week. Aangezien geen van ons zoiets als dit eerder heeft gedaan vroegen wij ons af of een van de mensen op dit forum tips voor ons heeft of antwoorden op een van de volgende vragen:

• Waar kun je de goedkoopste vliegtickets naar Amerika kopen en maakt het kwa prijs nog uit op je op Los Angeles, San Francisco, Seattle o.i.d. vliegt?

• Kunnen we de binnenlandse vlucht van Chicago naar New York het beste vanuit Nederland of daar regelen?

* Camper: Waar kun je die het beste huren? Vanuit Nederland of via Amerika? Hoe zit het met de verzekering hiervan? Welke restricties zijn er als je rijbewijs B alleen hebt?

Kun je met een Camper veilig overal gaan staan om te overnachten en zo nee wat kan wel en wat niet? Hoe zit het met vrij kamperen?

• Welk reisboek over Amerika is naast de Lonely planet aan te raden?

• Welke reiskaarten zijn aan te raden?

• Hoe zit het met Paspoorten (ook voor kinderen) , Visa, inentingen, reisverzekeringen (ook annuleringsmogelijkheden).

• Tips voor eenvoudig overnachten in New York?

• Alle algemene reis- en veiligheidstips zijn welkom! B.v. ook wat moet je zeker meenemen? En wat moet je vooral niet doen!
#1 - 03-08-2004, 12:09 uur

Chiefram

Hallo Levis!

Dat is een schitterende onderneming wat je van plan bent. Wij hebben ook vaak dit soort reisjes in 4 weken gedaan, bijvoorbeeld heen vliegen naar Seattle (westkust) en als eindbestemming Boston (oostkust) en dat is goed te doen. Alleen hebben wij geen camper gehuurd maar een huurauto, dus op de meeste vragen kan ik geen antwoord geven.

Voor de goedkoopste vliegtickets zou je eens op de volgende websites kunnen kijken:
http://www.expedia.nl/default_home.aspx
http://www.travelstreet.com/transport/BookXpress_Hitchhiker/Selectie.cfm?parameter=<Parameter%20LocalPath=/holidays/travelagents/aireka/bookxpress/%20Lang=D>&CFID=4943213&CFTOKEN=29717182
http://www.exit-reizen.nl/
http://www.jandoets.nl/ticketlijn/indexticket.html
http://www.vliegtickets.nl/
http://www.worldticketcenter.nl/asp/index.asp

Vergis je niet, want soms is het boeken bij een reisburo goedkoper dan via het Internet. Niet vaak, maar soms hebben die onverwachts leuke aanbiedingen. Omdat wij vaak meerdere malen met ons gezin naar de US vliegen, maken wij er een sport van om binnen een beplaald budget voor de tickets te blijven, omdat je met een gezin vaak honderden, zo niet soms duizend euro uitsparen op dezelfde vlucht me dezelfde maatschappij!!!

Een binnenlandse vlucht kun je beter in Nederland regelen, dat scheelt echt aanzienlijk in de kosten.

Boeken van Lonely Planet zijn goed genoeg hoor, maar je zou ook eens boeken van Lannoo's kunnen aanschaffen. Wat ook leuk is, is om bij de ANWB (niet bij alle vestigingen) of in de bibliotheek bij jullie in de buurt te zoeken naar VHS banden of DVD schijfjes over Amerika. Dan kies je die banden of dvd's van de gebieden waar jullie denken heen te gaan. Dit zijn gesproken reistips en ideeen met de meest schitterende beelden natuurlijk. Alleen de voorpret is al een ervaring op zich!  ;)

Wij hebben 1 map van heel Amerika, namelijk de Rand McNally Road Atlas. Hierin kun je gemakkelijk de globale route die je wilt rijden uitstippelen en per staat heb je nog een keer een apart overzicht per pagina, maar in elke staat kopen wij bij de benzinestation nog eens een uitgebreidere (uitvouw)map, waar wat meer details en tussenwegen op staan.

Paspoorten moeten geldig zijn van iedereen, dus de kids ook allemaal een eigen paspoort. Volgens mij moeten die nog een half jaar geldig zijn nadat je weer terug bent in Nederland. Een Visa heb je als Nederlander niet nodig. Ik het vliegtuig zelf krijg je een groen kaartje dat je moet invullen, waarop je aangeeft waar je verblijft in de USA (geef maar het adres op van jullie familie) en of je iets hebt aan te geven enzo...

Inentingen zijn niet nodig.

Een reisverzekering lijkt me geen overbodige luxe, maar neem er dan wel een met een werelddekking! Annuleringsverzekering raad ik ook aan, want stel dat er iets gebeurd waardoor je niet kun gaan, dan ben je in iedergeval verzekerd, maar dat is een keus die jullie zelf moeten maken.

Wat je mee moet nemen is in iedergeval een verloopstekker die op het Amerikaanse lichtnet past, maar daar moet natuurlijk wel je apparatuur ook voor geschikt zijn. Vaak zijn scheerapparaten wel hiervoor geschikt en als je een fuhn wilt meenemen, zou ik er een kopen die ook op 110V kan werken. Wel even van te voren checken.

Wat je niet mee moet nemen is groente en vlees. Ik zou ook niet weten waarom je eten mee zou nemen, alles is immers daar vollop te koop. Dus gewoon wat kleding (niet te veel, want je krioelt er van de laudries waar je je was kunt doen voor heel weinig geld) en een goed humeur!  :D

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes!
Chiefram



#2 - 05-08-2004, 11:11 uur

levis

Hartstikke bedankt voor je reactie!



Hallo Levis!

Dat is een schitterende onderneming wat je van plan bent. Wij hebben ook vaak dit soort reisjes in 4 weken gedaan, bijvoorbeeld heen vliegen naar Seattle (westkust) en als eindbestemming Boston (oostkust) en dat is goed te doen. Alleen hebben wij geen camper gehuurd maar een huurauto, dus op de meeste vragen kan ik geen antwoord geven.

Voor de goedkoopste vliegtickets zou je eens op de volgende websites kunnen kijken:
http://www.expedia.nl/default_home.aspx
http://www.travelstreet.com/transport/BookXpress_Hitchhiker/Selectie.cfm?parameter=<Parameter%20LocalPath=/holidays/travelagents/aireka/bookxpress/%20Lang=D>&CFID=4943213&CFTOKEN=29717182
http://www.exit-reizen.nl/
http://www.jandoets.nl/ticketlijn/indexticket.html
http://www.vliegtickets.nl/
http://www.worldticketcenter.nl/asp/index.asp

Vergis je niet, want soms is het boeken bij een reisburo goedkoper dan via het Internet. Niet vaak, maar soms hebben die onverwachts leuke aanbiedingen. Omdat wij vaak meerdere malen met ons gezin naar de US vliegen, maken wij er een sport van om binnen een beplaald budget voor de tickets te blijven, omdat je met een gezin vaak honderden, zo niet soms duizend euro uitsparen op dezelfde vlucht me dezelfde maatschappij!!!

Een binnenlandse vlucht kun je beter in Nederland regelen, dat scheelt echt aanzienlijk in de kosten.

Boeken van Lonely Planet zijn goed genoeg hoor, maar je zou ook eens boeken van Lannoo's kunnen aanschaffen. Wat ook leuk is, is om bij de ANWB (niet bij alle vestigingen) of in de bibliotheek bij jullie in de buurt te zoeken naar VHS banden of DVD schijfjes over Amerika. Dan kies je die banden of dvd's van de gebieden waar jullie denken heen te gaan. Dit zijn gesproken reistips en ideeen met de meest schitterende beelden natuurlijk. Alleen de voorpret is al een ervaring op zich!  ;)

Wij hebben 1 map van heel Amerika, namelijk de Rand McNally Road Atlas. Hierin kun je gemakkelijk de globale route die je wilt rijden uitstippelen en per staat heb je nog een keer een apart overzicht per pagina, maar in elke staat kopen wij bij de benzinestation nog eens een uitgebreidere (uitvouw)map, waar wat meer details en tussenwegen op staan.

Paspoorten moeten geldig zijn van iedereen, dus de kids ook allemaal een eigen paspoort. Volgens mij moeten die nog een half jaar geldig zijn nadat je weer terug bent in Nederland. Een Visa heb je als Nederlander niet nodig. Ik het vliegtuig zelf krijg je een groen kaartje dat je moet invullen, waarop je aangeeft waar je verblijft in de USA (geef maar het adres op van jullie familie) en of je iets hebt aan te geven enzo...

Inentingen zijn niet nodig.

Een reisverzekering lijkt me geen overbodige luxe, maar neem er dan wel een met een werelddekking! Annuleringsverzekering raad ik ook aan, want stel dat er iets gebeurd waardoor je niet kun gaan, dan ben je in iedergeval verzekerd, maar dat is een keus die jullie zelf moeten maken.

Wat je mee moet nemen is in iedergeval een verloopstekker die op het Amerikaanse lichtnet past, maar daar moet natuurlijk wel je apparatuur ook voor geschikt zijn. Vaak zijn scheerapparaten wel hiervoor geschikt en als je een fuhn wilt meenemen, zou ik er een kopen die ook op 110V kan werken. Wel even van te voren checken.

Wat je niet mee moet nemen is groente en vlees. Ik zou ook niet weten waarom je eten mee zou nemen, alles is immers daar vollop te koop. Dus gewoon wat kleding (niet te veel, want je krioelt er van de laudries waar je je was kunt doen voor heel weinig geld) en een goed humeur!  :D

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes!
Chiefram




#3 - 05-08-2004, 12:35 uur

Chiefram

Graag gedaan... Hopelijk is er nog iemand te vinden met Camper ervaringen!  ;)
#4 - 05-08-2004, 18:02 uur

Camperrider

Hier dan de camperervaringen. Die hebben we opgedaan in de VS (vier keer), Zuid-Afrika en Europa. In Amerika is de camper erg makkelijk. Hoe groot het ding ook is, je hebt genoeg aan een rijbewijs B aangevuld met een internationaal rijbewijs (ANWB).

Hoewel je volgens mij vrij mag kamperen, slapen wij alleen op campings. Bij sommige verhuurbedrijven krijg je een dikke campinggids mee (Woodall's) waar je genoeg aan hebt. Ook krijg je vaak een gids van KOA (Kampgrounds of America), een keten van kwalitatief zeer goede campings. De leukste campings treffen wij aan in de state parks of nationale parken. De voordeligste prijzen en vaak leuke plekken in de natuur. Waar andere campings al gauw meer dan 30 dollar per nacht kosten, zijn die in de parken zo'n 20 dollar. Reserveren doen we eigenlijk nooit. Soms bellen we vooruit of er een plaatsje is. De campings zijn over het algemeen zeer goed ingericht voor campers.

We hebben drie maal een camper gehuurd bij Cruise America en afgelopen zomer voor het eerst bij El Monte RV. Die laatste heet officieel wat duurder te zijn maar was kwalitatief de allerbeste. Maandje oud, van alle gemakken voorzien. We hadden via reisorganisatie Wereldcontact (altijd goedkoper dan Jan Doets) een goede aanbieding als we voor half februari boekten en konden de miles voor een prikje afkopen. Ze hadden als alternatief ook de aanbieding om geen achterlatingskosten te betalen maar dat was voor ons niet van toepassing.

De standaardverzekering is volgens ons voldoende. Controleer bij het in ontvangst nemen van de camper wel goed op schade want elke krasje dat ze bij het inleveren vinden is anders voor jouw rekening. Houd ook in de gaten dat die campers aardig zuipen.

In plaats van te eindigen in Chicago zou je ook kunnen doorrijden naar bijvoorbeeld Newark, New Jersey of het prachtige Boston. De Niagara watervallen, de staat New York en Pennsylvania (Amish Country) zijn zeer zeker de moeite waard. Bij grote steden laten wij de camper vaak op de camping staan om dan met een busje van de camping naar het station te gaan en verder met de trein.

Wij vinden de camper de ideale manier van vakantievieren. We hebben ook wel een aantal vakanties een huurauto genomen en in hotels overnacht maar je bent nooit zo vaak buiten en tussen de aardige mensen als op de camping. Al is de camper wel wat duurder als je alles optelt (maar dat doen we nooit). Het enige dat we deze keer misten, waren de fietsen. Als je die kunt huren, bespaar je heel wat meters lopen.

Nog een tip om wat geld te besparen. Aan de oostkust troffen we bij de meeste staten bezoekerscentra als we via de snelweg de grens over kwamen. Daar kon je gratis kaarten en informatie krijgen. Aan de westkust waren die centra me nooit opgevallen.

Om een goedkopere binnenlandse vlucht te maken, hebben we ook weleens gereisd naar steden die in de buurt van de grote plaatsen liggen. Dat bleek te schelen al ben je wel weer extra geld kwijt om in de grote stad te komen.

groeten,

Marcel
#5 - 31-08-2004, 11:31 uur

Cimba

Ik ben zelf afgelopen zomer 3,5 weken door het westen getrokken van San Francisco naar LA en daarna naar mexico dan naar de grand canyon door naar las vegas en yosemite N.P. het was een hele leuke trip en zeker aan te raden ;D
#6 - 09-02-2005, 16:44 uur
Madelon

aytje

 ik wil graag weten hoe de route heet die van west naar oostkust loopt?? graag antwoord (binnen nu en een uur aub)
#7 - 10-02-2005, 11:20 uur

Jez

ik wil graag weten hoe de route heet die van west naar oostkust loopt?? graag antwoord (binnen nu en een uur aub)

Ach, da's niet gelukt  :'(
#8 - 10-02-2005, 18:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

 :-\ Ben ook nog steeds aan het nadenken..

Hoe ben je eigenlijk van plan om te gaan reizen? Auto, fiets, trein?

Ik ken wel een land waar je met de tram van de Oostkust naar de Westkust kan rijden. Maar die Belgen rekenen anders.
#9 - 10-02-2005, 22:05 uur

Ebelix

Wat volgens mij het dichts in de buurt komt is Route 66. Maar deze begint in Chigaco en niet aan de oostkust
#10 - 11-02-2005, 10:36 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

:-\ Ben ook nog steeds aan het nadenken..

Hoe ben je eigenlijk van plan om te gaan reizen? Auto, fiets, trein?

Ik ken wel een land waar je met de tram van de Oostkust naar de Westkust kan rijden. Maar die Belgen rekenen anders.


Hihihihi, LOL!
#11 - 11-02-2005, 14:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Nieuw!
Wat volgens mij het dichts in de buurt komt is Route 66. Maar deze begint in Chigaco en niet aan de oostkust

Route 66 bestaat grotendeels niet meer.  Je zult hem niet meer ononderbroken van Chicago naar California kunnen rijden.  De enige routes die ik ken die van oost naar west gaan zijn Interstates (I-80, I-70 etc)
#12 - 11-02-2005, 20:35 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 20:36 uur door lvanheld »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15