Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mexicaanse griep

Discussie gestart

RonB1963

Hoe verontrust moet ik nou zijn over die Mexicaanse griep berichten?
Stel, ik wil deze zomer naar Zuid-West USA, voor een motortrip door de 4 staten die op Four Courners aan elkaar grenzen, moet ik me dan zorgen maken?
Hangt er een wolk van Mexicaanse griepvirusjes over het Zuid-Westen?
Ik zie mezelf niet 3 weken lang met een mondkapje  >:D op rondtouren. Ik ga naar de Grand Canyon, Vegas, Phoenix, en misschien San Francisco. En vanalles daartussen in
#1 - 08-06-2009, 22:20 uur

Ine

Net zo bezorgd als je moet zijn om elke andere ziekte op te lopen.
Een heel kleine kans dus dat het je overkomt. Het beste advies blijft, weinig handen schudden, veel en vaak handen wassen.

Helaas is de economie in Mexico door de vele overdreven berichten aardig naar de knoppen geholpen.In een stad van 22 miljoen zijn ca. 100 doden gevallen, waarvan wij de conditie niet kenden voordat die ziek werden...(misschien oud, of al eerder ziek e.d.?0 De meerderheid geneest gewoon, soms met hulp van Tamiflu.
Tijdens elke "normale"griep vallen ook doden, nog afgezien wat er in die tijd door andere ziektes en op de weg gebeurt.
Volgens mij nog steeds veel te veel paniekberichten.
#2 - 09-06-2009, 09:11 uur

Jez

Daarom gaan wij in januari maar eens naar Mexico, beetje de kas spekken  ;)
#3 - 09-06-2009, 21:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

Dat is nog eens een leuke manier van ontwikkelingshulp  ;D
#4 - 09-06-2009, 21:04 uur

FreezeM

Aangezien hier in NL inmiddels ook 20 22 mensen besmet zijn en mens-op-mens besmettingen voorkomen maakt het niet zo veel uit waar je zit. Alle reden dus om gewoon op vakantie te gaan. Ziek worden kan je overal.

#5 - 09-06-2009, 21:32 uur

Ine

Daarom gaan wij in januari maar eens naar Mexico, beetje de kas spekken  ;)

Na jaren rondreizen in de USA zijn we inmiddels ook een aantal keren in Mexico geweest.
De laatste keer overwintert voor 2 maanden.
 Dus heb je vragen, kan je me een mail sturen.
#6 - 10-06-2009, 09:08 uur

Nisandros

Zijn er behalve het regelmatig wassen van je handen nog voorzorgsmaatregelen die je eventueel kunt nemen?
#7 - 18-06-2009, 15:40 uur

Ine

Ja, geen of weinig handen schudden, je weet niet wat die hand ervoor aangepakt heeft (of geniesd heeft in die hand.)
en ook dus uit de buurt blijven van hoestende, niesende mensen.
Voel je je wel ziek (worden) dan Tamiflu slikken.
#8 - 19-06-2009, 08:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15