Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verizon simkaart aanvragen - gebruikt men in de VS nog wel simkaarten?

Discussie gestart

chromis

Ik hoop dat dit bericht niet dubbel is.

Ik ga in november een jaar voor stage e.d. naar de VS, en ik wil dan gebruik maken van mijn sony ericsson X1 telefoon. Het is een quad band, dus wat de band betreft heb ik geen probleem. Echter ik hoorde van mijn vriend (amerikaan) dat in de VS geen simkaarten gebruikt worden.

Ik zou bij hem gebruik kunnen maken van hun family plan betreffende een goedkoop verizon abonnement, maar kan ik dan een simkaart van verizon krijgen? Of willen ze mijn telefoon dan voorprogrammeren? Ik heb zelf geen idee hoe dat gaat. Als mijn telefoon voorgeprogrammeerd wordt, kan ik hem in NL dan wel weer gebruiken na een jaar?

Ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen! Alvast bedankt!!
#1 - 14-06-2009, 14:50 uur

Mrjn

Jouw mobiele telefoon heeft altijd een SIM nodig. Dus zomaar programmeren gaat niet lukken. Ik denk zelf dat jouw vriend niet helemaal goed is voorgelicht, volgens mij gebruiken alle telefoon is de VS, mits ze op het GSM-netwerk zitten, een SIM-kaart. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit een SIM hoeven te verwisselen en komen zijn telefoons gewoon met geinstalleerde SIM.
#2 - 14-06-2009, 15:04 uur

chromis

Jouw mobiele telefoon heeft altijd een SIM nodig. Dus zomaar programmeren gaat niet lukken. Ik denk zelf dat jouw vriend niet helemaal goed is voorgelicht, volgens mij gebruiken alle telefoon is de VS, mits ze op het GSM-netwerk zitten, een SIM-kaart. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit een SIM hoeven te verwisselen en komen zijn telefoons gewoon met geinstalleerde SIM.
Ik heb zijn telefoon open gemaakt, en daar wordt geen gebruik gemaakt van een sim kaart. Er kan zelfs geen eentje in. Hij heeft wel een microSD slot, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan een sim-slot. (Ik weet het verschil tussen beiden.)

Mijn vriend zei, dat als hij bijvoorbeeld een nieuwe telefoon zou nemen, hij verizon op zou bellen, en dan zouden ze hem de instellingen toesturen, waarna hij het gewoon kan gebruiken met zijn oude nummer. En dat is wat anders dan de eerste identificatie die hier in NL gedaan wordt als je een nieuw abonnement koopt.

Ik vond het zelf ook vreemd om te zien, maar hij heeft echt geen simkaart in zijn telefoon.
#3 - 14-06-2009, 16:22 uur

Mrjn

Ben toch nog even anders gaan googlen. Blijkbaar maakt Verizon geen gebruik van "swappable SIM", zoals wij hier gewend zijn. Jouw telefoon zal niet werken zonder een SIM. Het zou kunnen dat Verizon je SIM kan herprogrammeren, maar ik denk het niet. Maar dat zou je vriend moeten kunnen navragen bij Verizon, lijkt me.
Overigens zijn er wel SIM-kaarten te krijgen in de VS.
#4 - 14-06-2009, 17:00 uur

Bakvet

Volgens mij maakt Verizon Wireless geen gebruik van GSM in de VS. Ik zie in elk geval wel de namen T Mobile en AT&T in m'n display verschijnen als ik naar netwerken zoek op m'n GSM telefoon, maar nooit Verizon.
#5 - 14-06-2009, 22:11 uur

Chieftain

In de 90-er jaren heb ik eens een amerikaanse telefoon gekocht ,omdat ik zakelijk daar erg veel kwam; het was een zogenaamd gerecycled apparaat, maar niet van nieuw te onderscheiden. Triple band was er toen nog niet.
Daarin paste mijn eigen Sim kaartje, en dan kon ik gewoon in de USA bellen. de kosten kwamen gewoon op de rekening.
weet niet hoeveel, dat was voor de werkgever.
Dus volgens mij kan jij gewoon je quad band telefoon in de USA gebruiken, en zoekt hij zelf [roaming] wel een geschikte carrier op.
Alleen de rekening komt in NL en weet niet hoe dat zit qua kosten.
Cor
#6 - 15-06-2009, 04:38 uur

Pieter79

Ik ben sinds kort verhuisd naar de VS vanwege mijn Amerikaanse vrouw. Sinds ik hier ben ben ik ook in hun familieplan erbij gekomen (ook Verizon) en mijn Sony quad-band uit Nederland kon ik niet meer gebruiken.
Zoals je al aangeeft gebruikt Verizon geen SIM-kaarten maar een 'voorgeprogrammeerde' telefoon. We kunnen onderling trouwens gratis bellen en ik heb nog extra een internationaal pakket erbij zodat ik voor 8 dollarcent naar een vaste lijn in NL kan bellen en voor 28 dollarcent naar een mobieltje in NL.

In ieder geval, bij ik geloof alle mobiele telefoon aanbieders hier in Amerika kun je je oude telefoon gebruiken, alleen niet bij Verizon. :(

Gr. Pieter
#7 - 15-06-2009, 04:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Loek

Verizon maakt gebruik van het CDMA netwerk, evenals bijvoorbeeld Sprint en Cricket.  Alle andere providers in de US gebruiken wel GSM, en bij zo'n provider kun je gewoon een SIM kaart krijgen/kopen.  Je kunt eventueel een prepaid SIM kaartje kopen bij een bedrijf als T-Mobile of Virgin, dan hoef je geen abonnement af te sluiten.
#8 - 16-06-2009, 00:56 uur

vln

Loek, weet je ook welke provider van prepaid kaartjes de beste dekking heeft?
#9 - 17-06-2009, 19:11 uur

Loek

Ik heb alleen ervaring met T-Mobile, en daarvan was de dekking redelijk goed.  Je moet er echter rekening mee houden dat geeneen provider erg goeie dekking heeft zodra je buiten de stedelijke gebieden komt.  Het mobiele netwerk bijvoorbeeld in de nationale parken of ander meer afgelegen gebieden is uiteraard niet zo dicht als je in Nederland gewend bent.
#10 - 17-06-2009, 23:28 uur

chromis

Verizon maakt gebruik van het CDMA netwerk, evenals bijvoorbeeld Sprint en Cricket.  Alle andere providers in de US gebruiken wel GSM, en bij zo'n provider kun je gewoon een SIM kaart krijgen/kopen.  Je kunt eventueel een prepaid SIM kaartje kopen bij een bedrijf als T-Mobile of Virgin, dan hoef je geen abonnement af te sluiten.

Aaah, oke. Dit maakt het helemaal duidelijk. :) Wel zonde van mijn Xperia!

Iedereen bedankt voor de informatie!!
#11 - 21-06-2009, 21:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15