Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visie gevraagd op programma 4 dagen New York

Discussie gestart

robbedoes

Ik dacht al : die B-man laat ons op onze honger zitten, maar nee hoor!
#31 - 22-03-2007, 18:15 uur

mthalen

Pas een paar dagen geweest. Hier een reisverslag, met de plattegronden van de gelopen routes erbij (per dag staat er een link):
www.mthalen-nyc.blogspot.com

edit: de routekaarten zijn voor een auto "gepland" dus er zitten een paar onlogische stukjes in. Hiervoor geldt uiteraad: neem de kortste route.
Alle bezienswaardigheden zijn genummerd...
#32 - 28-03-2007, 11:27 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2007, 11:29 uur door mthalen »

Sasch

Mooi reisverslag mthalen. Ik krijg er al helemaal zin in.
Nog  4 weken aftellen voor ons.

By the way, B-man als je nog ergens een gaatje zou vinden voor dag 4 ....

Nogmaals iedereen bedankt voor de vele reacties.
#33 - 03-04-2007, 15:24 uur

B-man

By the way, B-man als je nog ergens een gaatje zou vinden voor dag 4 ....

Dat gaatje vind ik wel!  ;)
#34 - 05-04-2007, 12:30 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Okido, your final day (Day 4):

Ik stel voor dat dit je "NYC Chill Day" gaat worden, je hebt de belangrijkste dingen nu intussen wel gezien (je kunt nu eenmaal niet alles zien in 4 dagen) en je moet je na 4 dagen natuurlijk wel een beetje een New Yorker gaan voelen. Kortom to the Park en shoppen met die handel!!! Daarbij blijf je op die manier wat dichter bij je hotel dan wanneer je Downtown gaat wat je een hoop stress scheelt in die paar uur die je hebt voordat je naar het vliegveld gaat.

8:45: Verlaat hotel en loop naar Times Square (yep, is ie weer en het is een cliche...maar cliche's ontstaan niet voor niets). Ik stel voor dat je niet zwaar ontbijt maar juist een licht snel ontbijt neemt, waarom?...het is je laatste dag en verwen jezelf eens met een mooie lunch, dat is toch veel leuker dan een ontbijtje als je nog half slaapt  ;) Ik zal je ook een lunch-suggestie geven namelijk!
9:00: Jullie staan nu op Times Square. Zoek in de buurt even naar een tentje waar je kunt ontbijten zodat je klaar bent om op pad te gaan (Dunkin' Donuts en een creamcheese bagel is ook lang niet slecht  ;D)
9:30-9:45: Ik stel voor dat je het shoppen voor het laatst bewaard, ten eerste omdat je niet de hele dag met dingen wilt lopen die je eventueel koopt en ten tweede (de Nederlandse reden  :D) je kunt een inschatting maken van wat het reisje je uiteindelijk gaat kosten en of het mee of tegenvalt. Weet je ook welke winkels je eventeel moet mijden...
Op naar dat park dus maar. Loop via Avenue of the Americas naar het noorden richting Rockefeller Center. Sla bij RC rechtsaf (tussen de gebouwen door ergens rond 49th street) zodat je langs het bekende ijsbaantje loopt en door Channel Gardens. Je komt vanzelf uit op 5th Ave. vlakbij St. Patrick's Cathedral. Volg Fifth nu verder naar het noorden tot je bij Grand Army Plaza komt (dit is zo'n beetje waar je op dag 2 rechtsomkeer maakte volgens mijn schema), dit wordt je Central Park beginpunt.
10:15: Er zijn een aantal dingen die je moet zien maar vergis je niet het is geen lullig parkje en je loopt meer dan je denkt van tevoren. Print even een kaartje van het internet, dat is wel zo handig maar ik geef je de bezienswaardigheden in zo'n volgorde dat je niet blijft slingeren en heen en weer lopen (althans dat ga ik proberen). Snij bij Grand Army Plaza meteen links het park in waar je meteen tegen de "Pond" aanloopt. Neem gewoon eens 10 minuten de tijd om op een bankje te zitten, je zit daar namelijk precies op de grens van rust en drukte met mooi uitzicht op het Plaza Hotel. Hou daarna een Noord-W richting aan zodat je op Wollman Rink stuit, dit was tig jaar terug the pet project van Donald Trump al is het in de zomer natuurlijk lang niet zo interessant als in de winter. Loop verder noordelijk naar The Dairy, dat ligt er vlakbij hoor, het is een zeer leuk gebouwtje waar ook het Visitor's Center inzit. Loop verder noordelijk via "The Mall" naar Bethesda Fountain and Terrace (erg mooi en de kans om een hotdogje te eten mocht je al honger hebben  ;)). Loop nu in een linkerboog om het water heen naar Bow Bridge (hou je camera maar alvast gereed). Je zult nu intussen denk ik wel gezien hebben dat het veel lopen is haha.
Loop nu nog iets noordelijker richting Belvedere Castle, moet je zeker zien en heeft prachtig uitzicht. Heb je dit prachtige gebouw helemaal gezien dan is het tijd om via oostelijke richting (richting MET) terug te draaien (180 bocht zeg maar). Lijkt me tijd voor een lekker lunch en ik weet precies waar!
+/-12:30: Zeer moeilijk om de tijd in te schatten dus kan varieren. Lunch in het Central Park Boathouse www.thecentralparkboathouse.com(en probeer zeker hun burger!!!).
13:30: Neem op Fifth Ave. een taxi richting eventuele winkels / winkelgebied in de buurt van je hotel (en die zijn er zeker hoor) waar je perse heen wil. Je vlucht vertrekt om 18u dus ik zou niet later dan UITERLIJK 15:15 een taxi (doen, is wel zo lekker) nemen richting vliegveld.

Er valt in dit schema wel het een en ander te schuiven/schappen mocht je bijv. langer willen shoppen of zo. Wil je tips voor winkels (zeg maar welke/wat) dan heb ik die wel voor je maar het is makkelijker als ik wat specifieker kan zijn, de een wil bijv. kleding de ander gadgets en als de dollar dan nog steeds zo laag staat dan zou ik daar zeker van profiteren. Let wel op je invoerlimiet (belastingtechnisch)!!!

TIP: Pak in je hotellobby meteen het gratis boekje "Official NYC Guide" mee. Handige info, restaurants, coupons, etc.

Heb je nog vragen of wil je ergens schuiven in een van mijn schema's dan hoor ik het wel zodat ik je misschien verder kan helpen.
#35 - 06-04-2007, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 06-04-2007, 17:39 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Sasch

Is het nodig/wijs om kaartjes voor de Harbor Lights Tour en bezoek Empire State Building op voorhand (op voorhand) te bestellen?
Bestaan er "betere" plaatsen op de boot tijdens de tour? Plaatsen met het beste zicht.

groetjes
#36 - 13-04-2007, 06:24 uur

B-man

Is het nodig/wijs om kaartjes voor de Harbor Lights Tour en bezoek Empire State Building op voorhand (op voorhand) te bestellen?
Bestaan er "betere" plaatsen op de boot tijdens de tour? Plaatsen met het beste zicht.

groetjes

Op de boot zijn er wel "betere" plaatsen maar dat is gewoon first come first served, die kan je niet kopen. Op zich kan het zeker geen kwaad om ze op voorhand te bestellen, stel je nou voor dat je net de drukste dag uitkiest dan sta je daar straks ineens zonder kaartje. Wees in ieder geval altijd op tijd zodat je of een kaartje kunt kopen en een beetje goede plek kunt uitzoeken. Kaartje bestellen is naar mijn mening eerder handig dan noodzakelijk in ieder geval en kwaad kan het nooit.

Empire SB had ik op voorhand wel een kaartje voor en dat scheelde toch wel.
#37 - 13-04-2007, 12:01 uur

Sasch

We waren in elk geval van plan op tijd terplekke te zijn voor de boottocht.
Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt.
Ik wilde eigenlijk vragen indien we onze plaatsen kunnen kiezen (het principe van "first come first served"), zijn er dan bepaalde plaatsen die je aanbeveelt.
Grtz
#38 - 14-04-2007, 01:10 uur

B-man

Ik wilde eigenlijk vragen indien we onze plaatsen kunnen kiezen (het principe van "first come first served"), zijn er dan bepaalde plaatsen die je aanbeveelt.
Grtz

Probeer vooraan op de boot te staan, dus buiten, en anders achteraan. Zitten kan ook (zowel boven als beneden als beneden overdekt) maar dan zie je vaak maar alles van een kant. probeer dus buiten te staan zodat je kunt rondlopen en alles vanuit alle hoeken kunt zien dit ook ivm foto's nemen. Ga je ergens zitten, neem dan een stoeltje bij een uitgang en/of een raam.

Maar geloof me, je ziet snel genoeg waar je heen moet voor het beste zicht zodra je de boot oploopt, no worries!!
#39 - 14-04-2007, 12:33 uur

usa4all

Met de toestemming van B man hebben we deze beschrijving bijna volledig overgenomen als tip voor een weekend (4dagen) New York.

Het resultaat vind je hier

Johan & Wop
USA4ALL
#40 - 08-05-2007, 16:49 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

simon

B
ik heb je 4-dagen programma overgenomen. Ik vindt het zo'n goede planning dat ik hier op reageer om het topic weer onder de aandacht te brengen.
We vertrekken vrijdag voor 5 nachten NY en daarna 9 dagen in een RV.
#41 - 02-08-2008, 19:21 uur
RV trips:
99 Montreal-Toronto-NY state
02 SF-Yosemite-LV-Bryce-MonumentValley-GrandC-LA
05 ATL-Florida
08 NY-DC-Amish
11 Chicago-STL-Memphis-NOL-Dallas-OKL

B-man

B
ik heb je 4-dagen programma overgenomen. Ik vindt het zo'n goede planning dat ik hier op reageer om het topic weer onder de aandacht te brengen.
We vertrekken vrijdag voor 5 nachten NY en daarna 9 dagen in een RV.

Dank daarvoor ;)

Als er nou mensen zijn die bepaalde dingen al gezien hebben of weg willen laten, ik heb genoeg vervangende tips/planning klaar dus let me know!!!

Ik ben zelf ook weer aan het kijken wanneer ik een tripje NYC kan inplannen...  :
#42 - 04-08-2008, 00:57 uur

simon

..... Vergeet ook Battery Park niet. Als je door Battery Park loopt kom je aan het water waar een restaurant genaamd "Battery Gardens" ligt, niet heel goedkoop maar ook niet extreem duur, als je wat wilt uitgeven aan een lunch dan is dat een van mijn aanraders (mooi uitzicht op ferry, water, en vrijheidsbeeld in de verte.) Ernaast ligt een klein barretje met geweldige hamburgers en soms live muziek. Uitzicht is even mooi alleen eet je er een stuk goedkoper en sneller.......

Live vanuit Hotel17, NY even een kleine correctie. Wij hebben gezocht naar dat kleine barretje naast Battery Gardens, maar dat bestaat niet meer. Of het is opgeslokt door Battery Gardens of het verkoopt geen hamburgers meer. Het enige wat er direct naast ligt is een beer garden, waar ze geen hamburgers verkopen.
#43 - 12-08-2008, 15:19 uur
RV trips:
99 Montreal-Toronto-NY state
02 SF-Yosemite-LV-Bryce-MonumentValley-GrandC-LA
05 ATL-Florida
08 NY-DC-Amish
11 Chicago-STL-Memphis-NOL-Dallas-OKL

tino

De website bestaat nog wel:
http://www.batterygardens.com/
Inside Battery Park (Opposite 17 State Street).
Call 212-809-5508 for Reservations.

Nestled at the southern most corner of Battery Park, right along the water's edge, lies a Manhattan oasis called Battery Gardens - a restaurant with sweeping panoramic views of glorious New York Harbor, including historic Ellis Island and The Statue of Liberty.
#44 - 12-08-2008, 17:44 uur

B-man

De website bestaat nog wel:
http://www.batterygardens.com/
Inside Battery Park (Opposite 17 State Street).
Call 212-809-5508 for Reservations.

Nestled at the southern most corner of Battery Park, right along the water's edge, lies a Manhattan oasis called Battery Gardens - a restaurant with sweeping panoramic views of glorious New York Harbor, including historic Ellis Island and The Statue of Liberty.

Ja Battery Gardens bestaat sowieso nog. Dat barretje ernaast is dan recentelijk weg gegaan of gestopt met hamburgers verkopen. Ik heb er namelijk een van de beste van NYC op dus ik weet zeker dat het daar is geweest  ;D
#45 - 12-08-2008, 19:51 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15