Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vliegen met expedia.nl

Discussie gestart

sweatbox

Waarom niet gewoon naar een reisbureau?

Dat doe ik niet meer nadat ik ontdekte dat ze twee keer zoveel luchthavenbelasting in rekening brachten als via internet. Misschien dat dat nu veranderd is omdat ze totaal prijzen moeten aangeven.
#16 - 05-11-2007, 18:05 uur

Yessica

Voor losse tickets is het inderdaad best de moeite waard om op internet te kijken, maar volledige reizen met autohuur en hotels kunnen via een reisbureau toch vaak voordeliger zijn dan zelf alles los boeken.
#17 - 06-11-2007, 08:38 uur



Harry

Ik vind dat de reisbureau's altijd erg beperkt zijn in het hotelaanbod, zij zijn weer afhankelijk van de reisaanbieders en die hebben altijd een erg beperkt aanbod, zeker als je zoals wij wat andere hotels zoekt dan de standaard hotelketens. En in alle gidsen zie je eigenlijk dezelfde hotels aangeboden, nooit eens iets bijzonders, als je zoals wij al tien keer geweest bent dan wil je gewoon wat anders en dat vind je toch het beste als je alles zelf regelt, en tevens zijn de annuleringsmogelijkheden erg beperkt bij het boeken via een tussenpersoon.

Harry
#18 - 10-11-2007, 18:00 uur

mafo

Kan me helemaal vinden in wat Harry zegt als je zelf je route en hotels uitkiest heb je veel meer mogelijkheden. Verder beleef ik al het nodige plezier aan het zelf samenstellen van een reis. Bij de grote steden heb je vaak nog wel keuze bij een reisbureau maar ga je rondrijden dan zie je bijna overal dezelfde hotels.

Voor iedereen zal het boeken van een reis anders zijn, maar geef mij maar hetzelf in elkaar puzzelen.
#19 - 10-11-2007, 19:53 uur

sweatbox

Mijn vriendin zocht onlangs een hotel in San Diego. Bij het reisbureau konden ze alleen iets boeken voor 90 Euro pppn. Voor dat bedrag in dollars boek je zelf iets voor twee personen. Combinaties vlucht+hotel kunnen via een reisbureau interessant zijn, maar die hebben ze meestal alleen voor de grote/populaire steden (lees NY en SF).
#20 - 10-11-2007, 20:07 uur

Yessica

Kan me helemaal vinden in wat Harry zegt als je zelf je route en hotels uitkiest heb je veel meer mogelijkheden. Verder beleef ik al het nodige plezier aan het zelf samenstellen van een reis. Bij de grote steden heb je vaak nog wel keuze bij een reisbureau maar ga je rondrijden dan zie je bijna overal dezelfde hotels.

Voor iedereen zal het boeken van een reis anders zijn, maar geef mij maar hetzelf in elkaar puzzelen.

Maar dat doe ik ook!
Ik boek nooit samengstelde rondreizen.
Alle touroperators hebben "go as you please" programma's waarbij je zelf je rondreis kunt samenstellen.

En als ik op internet iets gelezen heb over een hotel, dan vraag ik of ze dat ook kunnen boeken en dat kunnen ze in 99% van de gevallen ook.
#21 - 12-11-2007, 09:17 uur



bvdh

Ik heb een retour AMS - NYC voor $365,00 met united en lufthansa bij Expedia
2 maand van te voren geboekt.
Zorg altijd dat je een weekend in je reisperiode hebt en dat je op dinsdag of woensdag vliegt, je hebt dan meer kans op een goedkopere vlucht

wat tips van mijn broer die ik kreeg (vliegt regelmatig)

wat ik zelf altijd doe is http://matrix.itasoftware.com checken (klik vervolgens op 'log in as guest').
Dit is een site die alle boekingssystemen afzoekt en ontzettend veel mogelijkheden heeft om te zoeken (zie ook de help-functie) - enige nadeel is dat je er niet kunt boeken, maar je weet dan wel de laagste prijs die in principe mogelijk moet zijn. De laatste paar keer ben ik echter wel elders nog goedkopere tickets tegengekomen, dus helemaal waterdicht...
Je kunt hier iig de bijbehorende booking codes en fare codes opvragen waarmee elk reisbureau in theorie dat specifieke ticket zou moeten kunnen boeken.
 
Het zoeken bij andere reisorganisaties/websites heeft als voordeel dat die soms op de een of andere manier bij een luchtvaartmaatschappij een extra korting kunnen bedingen (al zou dat in principe wel bij bovenstaande website zichtbaar moeten zijn), maar als nadeel dat ze vaak maar een beperkt aantal goedkope stoelen krijgen en dat je als die allemaal weg zijn dus gelijk duurder uit bent. Oftewel - check iig op meerdere sites! Let ook op reserveringskosten etc. En mocht je tickets bij een of andere Amerikaanse site willlen kopen dan is het handig van te voren te bekijken of je er wel met een NL'se creditcard kunt betalen (Orbitz kan iig).
Ik check altijd:
 
www.expedia.nl
www.orbitz.com
www.airfair.nl
www.skyscanner.net - is leuk om te zoeken, boeken gaat volgens mij via websites van luchtvaartmaatschappijen
 
Een enkeltje is eigenlijk altijd duurder (al is het alleen maar om de boekingskosten) en volgens mij is dat ook niet eens altijd toegestaan (vanwege immigratie etc.), maar dat weet ik niet precies.
Probeer een ticket te regelen waar je voor bijv. $100 eenmalig je reisdata kunt aanpassen. Goedkopere tickets hebben die mogelijkheid vaak niet maar het is echt aan te raden, want je weet gewoon nooit wat er nog op je pad komt (al is het maar omdat je in de file staat en je vliegtuig gaat missen, dan wil je echt niet een heel nieuw ticket kopen).
#22 - 05-01-2008, 16:26 uur

Ruud2004

Ita geeft alleen aan welke vluchten er in welke prijsklasse te boeken zijn.  Als je met een printje bij een reisbureau aankomt is het goedkoopste tarief echter nooit te boeken.  Ook rechtstreeks bij de maatschappij (in mijn geval Swiss) was dit niet te boeken.
#23 - 06-01-2008, 14:40 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

perlmutter

I
wat ik zelf altijd doe is http://matrix.itasoftware.com checken (klik vervolgens op 'log in as guest').
Dit is een site die alle boekingssystemen afzoekt en ontzettend veel mogelijkheden heeft om te zoeken (zie ook de help-functie) - enige nadeel is dat je er niet kunt boeken, maar je weet dan wel de laagste prijs die in principe mogelijk moet zijn. De laatste paar keer ben ik echter wel elders nog goedkopere tickets tegengekomen, dus helemaal waterdicht...
Je kunt hier iig de bijbehorende booking codes en fare codes opvragen waarmee elk reisbureau in theorie dat specifieke ticket zou moeten kunnen boeken.
 
of

www.kayak.com
#24 - 06-01-2008, 16:32 uur

mie

Uiteindelijk hebben we ons ticket midden november via www.gofly.be geboekt (zoals jerbia aanraadde) met united/lufthansa, via Londen.  Op enkele seconden zie je daar alle mogelijke tarieven bij alle mogelijke aanbieders. Heel interessant... Als je telefonisch contact opneemt (hebben een kantoor in Brussel) krijg je heel vriendelijk alle nuttige informatie. Echt een aanrader. Nu maar hopen dat er geen wijzigingen meer komen en dan maar aftellen... nog twee maanden en het is zover....
#25 - 07-01-2008, 23:16 uur

jerbia

Uiteindelijk hebben we ons ticket midden november via www.gofly.be geboekt (zoals jerbia aanraadde) met united/lufthansa, via Londen.  Op enkele seconden zie je daar alle mogelijke tarieven bij alle mogelijke aanbieders. Heel interessant... Als je telefonisch contact opneemt (hebben een kantoor in Brussel) krijg je heel vriendelijk alle nuttige informatie. Echt een aanrader. Nu maar hopen dat er geen wijzigingen meer komen en dan maar aftellen... nog twee maanden en het is zover....

Fijn dat je nog even laat weten waar je uiteindelijk geboekt hebt! Geniet van de vakantie! 
#26 - 07-01-2008, 23:39 uur

perlmutter

Nieuw!
Die golfy en connections  hebben toch niet zo veel combinaties lijkt me.

Ik neem deze trip van Brussel naar New york

Vertrek 11/4
Retour 17/4

Via golfly goedkoopste aanbiedig = 438 euro met jetways(rechtstreeks) luchthaven JFK

Bij connections kwam ik bij allerlei reiscombinaties niet onder de 400 euro;

Bij vliegtarieven.be was het ook allemaal een pak duurder.

Via kayak word ik doorgelinkt naar orbitz.com die me volgende prijs aangeeft 489$ dus 332 euro met us airways(wel een tussenstop in phl) wat meer reistijd in beslag neemt.Maar toch een besparing van bijna 100 euro.Luchthaven LGA

Dan ben ik eens naar de site's van usairways en expedia.nl eens gaan kijken voor dezelfde combinatie die orbitz.com  me voorstelde  en daar kwam ik op 327 euro bij usairways,en bij expedia 336 euro uit.

Goed uitkijken blijft dus de boodschap  :)
#27 - 08-01-2008, 00:24 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2008, 00:28 uur door perlmutter »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15