Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voor en nadelen van eigen camper in USA

Discussie gestart

nieuwenoord

Interessant topic! Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij enigszins zwaar verslaafd aan het RV-en in Amerika. We hebben twee keer met een C-klasse (grootste uitvoering) rond gereden en inmiddels drie keer met de A-klasse die Road Bear verhuurt.

We mijmeren steeds vaker over een keer een langere periode gaan én over eventueel toch zelf wat kopen dan. Grootste nadeel van een motorhome vinden we juist weer dat je geen auto bij je hebt voor grote steden e.d. We huren dan ook regelmatig ergens een paar dagen een auto erbij. Een auto achter de camper kan je wel vergeten bij huurcampers.

Wie weet hoe dat zit met verzekeringen e.d. als je eeigen RV met auto zou hebben óf een fifth wheel met pickup truck. Albert heeft BCDE rijbewijs, ik alleen B (maar ik hoef dan alleen maar boodschappen te doen met de auto/pickup.
#16 - 03-02-2008, 18:38 uur

Fred & Emmy

Als je de camper langer dan 1 jaar in de States houdt dan moet je hem volgens de wet inderdaad laten aanpassen of ombouwen. 220V is inderdaad een probleem tenzij je op camping aansluit op 50amps dan kun je je 50amps stekker aanpassen en heb je 220V. Wij hebben al 2 maal (in totaal 4dagen) van die 50aps gebruik gemaakt op de 7 maanden dat we in Amerika zijn. Wij hebben zonnepaneel en een kleine generator en (voor ons) volstaat dat ruimschoots.
#17 - 04-02-2008, 23:29 uur

Loek

Interessant topic! Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij enigszins zwaar verslaafd aan het RV-en in Amerika. We hebben twee keer met een C-klasse (grootste uitvoering) rond gereden en inmiddels drie keer met de A-klasse die Road Bear verhuurt.

We mijmeren steeds vaker over een keer een langere periode gaan én over eventueel toch zelf wat kopen dan. Grootste nadeel van een motorhome vinden we juist weer dat je geen auto bij je hebt voor grote steden e.d. We huren dan ook regelmatig ergens een paar dagen een auto erbij. Een auto achter de camper kan je wel vergeten bij huurcampers.

Wie weet hoe dat zit met verzekeringen e.d. als je eeigen RV met auto zou hebben óf een fifth wheel met pickup truck. Albert heeft BCDE rijbewijs, ik alleen B (maar ik hoef dan alleen maar boodschappen te doen met de auto/pickup.

Ik zou zeggen dat jullie dan perfecte kandidaten zijn voor een trailer of een fifth wheel.  Het voertuig ervoor kun je makkelijk loskoppelen en voor gewone ritjes gebruiken.  Met een fifth wheel zul je een pickup moeten hebben, maar die rijden net zo comfortable als een auto, soms beter.  Voor een trailer kun je ook een beetje krachtige SUV zetten, een pickup is daar niet perse nodig. 

Beide combinaties mag je hier met een "gewoon" rijbewijs in rijden, het rijbewijs in de US is alleen verdeeld in "private" en "commercial" (CDL) wat dit aangaat.  Eventueel een "motorcycle" aantekening is ook nog nodig als je je op twee wielen wilt voortbewegen.  CDL heb je nodig als je commercieel op een vrachtwagen gaat rijden, voor je recreatie voertuigen kan het gewoon met je gewone driver's license.  Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.

Mijn vrouw, die vroeger in NL nooit groter dan een Suzuki Alto had gereden, stapt tegenwoordig ook achter het stuur van zo'n combinatie: op voorwaarde dat ze niet achteruit hoeft te rijden.  Als wij een trailer achter onze pickup hangen is de gecombineerde lengte meer dan 15 meter (Pickup 21ft, trailer 27ft).  Maar met de ruime wegen hier is dat echt niet zo erg als het lijkt.
#18 - 08-02-2008, 16:24 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2008, 16:32 uur door Loek »

Jez

Onze droom is om later (als manlief met pensioen is) een trailer oid in Amerika te kopen en er dan ca. 3 maanden per jaar mee rond te toeren. Wat ik me dan afvraag: waar laat je dat ding de overige 9 maanden? Hans, hoe doe jij dat?
#19 - 10-02-2008, 11:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Wat ik me dan afvraag: waar laat je dat ding de overige 9 maanden? Hans, hoe doe jij dat?

De mijne staat bij Loek in de tuin, naast zijn pick-up en trailer  ;)

Maar even zonder gekheid, mijn camper staat inderdaad gewoon in de tuin.
In de buitenlucht in Montana, op dit moment -20C°.

Hans
#20 - 10-02-2008, 12:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Dus als ik het goed begrijp heb jij zo je adresjes waar je 'm kunt stallen? Maar wat als je geen adresjes hebt? Waar laat je 'm dan? Is er zoiets als een trailer/camperstalling in Amerika?
#21 - 10-02-2008, 14:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Staceybeesie

Ja die zijn er hier in NC volop te vinden.
#22 - 11-02-2008, 03:05 uur
Groetjes Petra

Hans B

Ja hoor, er zijn overal bedrijven en bedrijfsterreinen waar je je camper kwijt kunt. Sommige zijn zelfs met camera's bewaakt.
Ondanks dat vind ik dat niet zo veilig en stal liever bij een partikulier.
Ik probeer mijn reis in 2009 zo te plannen dat ik in Buffalo (TX) eindig.

Hans
#23 - 11-02-2008, 08:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

Levens gevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest
#24 - 11-02-2008, 18:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Hans B

NED in MO
Levensgevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest


Heb jij een beter plekje in de aanbieding?
Hans
#25 - 13-02-2008, 14:09 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2008, 14:11 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

nieuwenoord

Citaat
Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.

Loek, is dat echt zo makkelijk?? Albert heeft bijvoorbeeld hier twee keuringen gehad én een beperking van de geldigheid van zijn rijbewijs voor maar drie jaar. Dit vanwege zijn diabetes en neurologische klachten. Bovendien: moet je geen Social Securitynumber of Amerikaans adres hebben om je rijbewijs te mogen halen?

En hoe zit dat met verzekeringen? Hans, hoe doe jij dat? En hoe is je kentekenregistratie geregeld?
#26 - 13-02-2008, 20:42 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2008, 20:45 uur door nieuwenoord »

Staceybeesie

Volgens mij zijn daar de regels de laatste tijd nog strenger in geworden.
Zeker in NC. Toen wij hier kwamen hoefde je geen SSN te hebben voor je rijbewijs, nu dus sinds kort wel.
De regeltjes worden steeds strenger naar mijn idee.
#27 - 15-02-2008, 20:51 uur
Groetjes Petra

ned in MO

NED in MO
Levensgevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest


Heb jij een beter plekje in de aanbieding?
Hans

MMM... in ruil voor wat lokale weekend tripjes met het gevaarte wil ik daar best over nadenken. Ik heb 4  acres grond hier ;D
#28 - 16-02-2008, 18:55 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Loek

Citaat
Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.

Loek, is dat echt zo makkelijk?? Albert heeft bijvoorbeeld hier twee keuringen gehad én een beperking van de geldigheid van zijn rijbewijs voor maar drie jaar. Dit vanwege zijn diabetes en neurologische klachten. Bovendien: moet je geen Social Securitynumber of Amerikaans adres hebben om je rijbewijs te mogen halen?

En hoe zit dat met verzekeringen? Hans, hoe doe jij dat? En hoe is je kentekenregistratie geregeld?

Het verschilt van staat tot staat hoe "gemakkelijk" dat is.  Men wil het wel moeilijker maken voor illegale immigranten om een rijbewijs te krijgen, maar de wetgeving loopt nog steeds achter de feiten aan.  Ik zie hier regelmatig zaken mensen die 3-6 maanden hier verblijven en een rijbewijs halen.  Het is in Colorado nog steeds mogelijk om zonder soc. sec. number een rijbewijs te halen; ik weet echter niet hoelang nog.   Aan de andere kant mag je in Colorado niet eens langer dan 90 dagen op een buitenlands of out-of-state rijbewijs rijden voordat je verplicht bent een lokaal rijbewijs te halen.  Als ze je daartoe verplichten, moeten ze je ook een weg daartoe geven.  Je moet wel een adres in Colorado opgeven, maar dat kan zelfs een extended stay hotel adres zijn.  Medische keuring voor het rijbewijs is veelal alleen gekoppeld aan een lichamelijk handicap, die het besturen van een voertuig in gevaar kan brengen.  Ik ben verder niet bekend met de details van dit soort keuringen.  Een verzekeraar is altijd te vinden, al kunnen er soms woekerpremies aan vast zitten. 

#29 - 16-02-2008, 23:09 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2008, 23:11 uur door Loek »

nieuwenoord

We moeten het er van de zomer maar eens rustig over hebben;-)
#30 - 17-02-2008, 01:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15