Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: Fred & Emmy op 19-01-2008, 21:25 uur
-
Voordelen:
Europese campers zijn mooier, lichter en verbruiken veel minder. Als je binnen de 3,5t blijft kan je ze makkelijk parkeren en hier rij je ermee of het is een auto. We hebben er hier al 25.000km mee gereden en bovendien hadden wij die camper reeds en dus ook al het materiaal. Je mag met een rijbewijs van 3,5t vanwege de verzekering in Canada niet met zwaarder materiaal rijden (wel in de VS).
Nadelen:
Wij hebben onze camper op Citroën (dit was geen goed idee bij onze aankoop), en hadden beter Ford of Mercedes genomen. Dus bij problemen moeten de stukken van Europa komen, maar... we hebben gelukkig tijd zat. De gasaansluiting moet worden gewijzigd (wat eigenlijk niet echt probleem was). De elektriciteit is hier 110V, we behelpen ons met zonnepaneel, kleine noodgenerator, en als je echt 220v wil moet je op camping aansluiten op 50amps. Uit je doppen zien voor je verzekering. En! In princiepe mag je camper slechts 1 jaar in Amerika blijven... Wat we niet wisten zijn nieuwe banden, maar je vindt ze wel. Campers zijn hier in de VSA goedkoper dan bij ons in Europa.
Grappig:
Op iedere parking of camping komt er wel iemand naar ons toe voor info over ons en/of de camper, veel mensen vinden onze camper mooier en vinden het spijtig dat zoiets bij hen niet of moeilijk verkrijgbaar is.
PS: Natuurlijk zijn hier zéér mooie campers te koop, maar ja, dat zijn er dan ook waar wij slechts van kunnen dromen.
-
Over het algemeen zijn campers in aanschaf in de VS veel goedkoper dan in Europa.
De onze (foto) zou ik absoluut niet hebben kunnen kopen (€ €) in Europa.
Vergeet niet dat een camper in de VS het zelfde gewicht heeft dan een vrachtwagen.
De onze weegt ±7500 kilo en je mag er in de VS met een B rijbewijs mee rijden (Ik heb ABCDE).
Mijn dochter (net 18) heeft de afgelopen vakantie naar Alaska 5000 kilometer achter het stuur gezeten. Ze vond het geweldig.
Het verbruik ligt een stuk hoger.
Wij rijden 1 liter op 3,8 kilometer, maar ondanks dat genieten wij elke centimeter.
Hans
-
Ik zou ook wel een keer een camper willen huren in de VS, maar als je alleen reist lijkt me dat een bezwaar in verband met kans op schade bij parkeren e.d. Wat zou de maximale lengte kunnen zijn die je dan kan huren? Een busje of truck met een opzet-unit, is dat te doen? Enig idee?
-
ik huur in mei de TC10 van Fraserway, das welliswaar een Canadese verhuurder maar das ff een detail. Dit is zo'n pickup truck met camperdeel er op, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden, lijkt me overzichtelijker dan de grote bakken waarmee ik in het verleden heb gereden. Overigens heb je bij veel campings pull thru sites dus das gewoon vooruit insteken en ook weer wegrijden, dat mag geen probleem zijn. Als ik achterin moet steken dan zal ik denk ik toch moeten vragen of iemand van de camping meekijkt.. ja ook dat zal me benieuwen.
-
Trucks met opzet? Geen idee, wij zien dat zo niet zitten. Voordeel van een bus is dat je enorm veel plaats en comfort hebt, maar je verbruik ligt vrij hoog, zoals Hans B reeds schreef. Je kan RV's (campers) huren van 7m tot 14m, dus parkeren hoeft niet zo een probleem te zijn. Als je met een camper van 7m rijdt is het of je rijdt hier met een grote wagen, dus...
In de VSA heb je eigenlijk altijd grote plaatsen op de campings. Pull thru sites zijn over het algemeen wat duurder want daar heb je 50amps en kan je met een camper van 14m + wagen staan.
Groetjes
Fred
-
Voordeel van een bus is dat je enorm veel plaats en comfort hebt, maar je verbruik ligt vrij hoog, zoals Hans B reeds schreef.
Groetjes, Fred
Ook de kleinee USA-campers hebben een groot verbruik. De motoren die men in vrachtwagens/trucks gebruikt zijn allemaal grote slurpers. Het is meer de rijsteil waarmee je wat kunt bezuinigen.
Geen "pedal to the metal", maar rustig rijden.
Ik heb in alle jaren veel gesproken met andere camper gebruikers, maar niemand heeft 1 : 5 l/km gehaald. Ook onze vrienden en kennissen halen dat maar zuinig met hun pick-up trucks, nog niet eens voorzien van een camper-opbouw.
Hans
-
@Fred & Emmy: ik had niet goed in de gaten dat je onderwerp over iets anders ging. Nu heb ik wel wat vragen.
Wat het eenvoudig om de camper vanuit Europa naar de V.S. te krijgen? Rijd je daar rond met je Belgische kentekenplaat? (Ik heb bij Yellowstone wel eens een camper met een Duits nummerbord gezien, vroeg me al af hoe die was gereden.)
-
Hi Bakvet,
Wij hebben de camper van Antwerpen naar Newark verscheept met Wallenius Lines (een aanrader), is zeer eenvoudig. Wij rijden hier inderdaad met ons Europees nummerbord, in dit geval Frans want wij wonen al 15j in Frankrijk. De camper mag, in principe, echter maar 1 jaar in Amerika blijven. De hoofdreden is dat onze camper zowat 4 maal minder verbruikt dan de Amerikaanse en we hebben ondertussen al 25.OOOkm gereden.
Hi Hans,
Inderdaad je hebt gelijk alle auto's verbruiken hier veel, ik hoorde gisteren nog een reklame op de radio: een personenauto die slechts 1 gallon op 16 miles?!
Ik begrijp echter je laatste zin niet goed? Onze camper verbruikt 1 gallon op 19 miles of zoals wij het uitdrukken 12 liter op 100 km.
Groetjes
Fred
-
Goh wat apart....
Ik verlang nog wel eens een beetje terug aan onze Dethleffs, toer caravan.
Inderdaad zo modern ingericht vergeleken met de rvtraveltrailers van hier.
Ook kwa prijs..... Vraag me eigenlijk wel af wat de overtocht gekost heeft..... innocent
-
Als je een camper bezit,
Lange tijd naar de VS gaat,
Voldoende mijlen maakt,
is het best aantrekkelijk om eens te informeren naar de prijzen van een overtocht.
De prijs hangt af van het aantal meters dat je camper lang is
Volgens mij is het retour iets van enkele 1000den euro's (3 à4).
Om even geen appels met peren te vergelijken.
Mijn camper verbruikt 1 liter op 3,75 kilometer.
Die van Fred en Emmy verbruikt 1 liter op 8 kilometer.
Met de huidige benzineprijs/verbruik en de afstanden die Fred& Emmy afleggen kan het wel uit om de camper over te schepen.
Ik ben de afgelopen zomer met de camper naar Alaska gereisd.
Ik heb 12.800 kilometer afgelegd.
De totale benzineprijs die ik heb betaald was iets meer dan € 2000.
Als je camper zuiniger (de mijne 1 : 3,75) is, moet je dus nog veel meer km's afleggen voordat overschepen "uit kan".
En wie wil er nu niet in zo'n machtige Amerikaanse RV rondtoeren. ;D
Hans
-
dat niet alleen hans, een gallon benzine bij ons is momenteel $2.68. Diesel is 3.15
Dat is 18% duurder. dat is dan 1 op 4.4 versus 1 op 8
Als je dan de extra kosten voor onderhoud rekent en het moeten wachten op onderdelen uit europa.
koop je bijv een Ford F350 met lange bak en schuift daar zo'n cab over inschuif camper in dan rij je op diesel ook 1 op 8 en hebt ong net zoveel ruimte.
Daarbij kan je de camper lost van de truck koppelen.
Ook schiet het met een 300pk diesel wat sneller op in de bergen
Zie foto. deze heeft een dubbele slide out.
(http://i67.photobucket.com/albums/h307/nltomba/camper.jpg)
-
Ja Ned en Hans,
Zo haalt ieder zen gelijk natuurlijk. Ik wou het maar even in de ring smijten en wil daarmee niet iedereen met eigen camper naar de States sturen. Het is inderdaad vrij duur, voor onze camper 7m lang hebben we 2250€ betaald voor een enkele overtocht. We hebben in 2003 een camper van de zelfde lengte gehuurd en dat kostte ons 3300$ voor 28dagen. Een camper voor 2 personen met véél minder comfort, géén zonnepanelen (dus ben je meestal gebonden aan campings, of je moet een extra generator hebben, niet op kleine huurcampers, maakt lawaai en verhoogt ook weerom het verbruik), beperkt tot 100miles per dag (of je betaald meer), en dan hebben we het nog niet over ligstoelen, boeken, extra kleren etc... och laat ons zeggen zo een 300kg extra bagage (dat heb je algauw in je camper als je voor langere tijd ergens heen gaat) die je kan meenemen.
Er moet toch ook wel iets goed aan zijn want reeds veel Amerikanen hebben ons gevraagd waar ze zoiets konden kopen.
-
...Daarbij kan je de camper lost van de truck koppelen...
Dat is overigens bij een campertop niet zo eenvoudig als het hier klinkt. Ik duw weleens zo'n ding in mijn pickup, maar het geklooi om dat ding op z'n plaats te krijgen is niet onaardig. Als het er eenmaal inzit, laat ik hem er liever inzitten totdat ik hem niet meer nodig heb. Het benzine verbruik gaat behoorlijk omhoog met de campertop erin. Normaal rijdt mijn pickup 15 MPG (~1 op 6), met campertop zakt dat naar 9 MPG (~1 op 4)(Chevy Silverado 2500HD, 6.0 ltr V8).
Ik geef de voorkeur aan een trailer of 5th wheel. Veel makkelijker aan en loskoppelen, verbruik is bijna gelijk aan campertop en je hebt veel meer ruimte binnen. Trailers en 5th wheels zijn ook een stuk goedkoper in aanschaf dan campertops (vergelijkbaar uitgerust).
-
Loek, ik had het over een diesel, niet over een benzine.
Reden waarom ik met dit voorbeeld kwam is omdat de binnenruimte denk ik vergelijkbaar is met die van hun.
Overigens kan je hier campers kopen op basis van de dodge sprinter (lees mercedes) en hebben een dieselmotor
Er is dus wel degelijk een alternatief voor de amerikaanse camper in de states
Verbruik 15-24 mijl per gallon
(http://i67.photobucket.com/albums/h307/nltomba/camper-1.jpg)
ziet er leuk uit van binnen hier meer foto's http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Great-Mileage-Diesel-New-Pleasure-Way-Ascent_W0QQitemZ130194497069QQihZ003QQcategoryZ50058QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
-
Moet zeggen dat ik de 2200 Euro mee vind vallen.
Weet iemand of je een toercaravan veel moet ombouwen om hem hier aan de DMV normen te laten voldoen.
Is dat uberhaupt nodig, net zoals de RDW in NL dat eist.
Wij hebben destijds toen we nog in NL woonde onze caravan uit Duitsland gehaald enmoesten hem toen bij de RDW laten keuren.
Is dat ook in Amerika?
Nadeel is natuurlijk wel de 220 volt, maar ze zijn wel veel mooier in Nederland vindt ik.
Hier zijn traveltrailer vaak allemachtig groot en een moderne kleine (bijv. de nieuw Tada van Tab) schreeuwend duur.
-
Interessant topic! Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij enigszins zwaar verslaafd aan het RV-en in Amerika. We hebben twee keer met een C-klasse (grootste uitvoering) rond gereden en inmiddels drie keer met de A-klasse die Road Bear verhuurt.
We mijmeren steeds vaker over een keer een langere periode gaan én over eventueel toch zelf wat kopen dan. Grootste nadeel van een motorhome vinden we juist weer dat je geen auto bij je hebt voor grote steden e.d. We huren dan ook regelmatig ergens een paar dagen een auto erbij. Een auto achter de camper kan je wel vergeten bij huurcampers.
Wie weet hoe dat zit met verzekeringen e.d. als je eeigen RV met auto zou hebben óf een fifth wheel met pickup truck. Albert heeft BCDE rijbewijs, ik alleen B (maar ik hoef dan alleen maar boodschappen te doen met de auto/pickup.
-
Als je de camper langer dan 1 jaar in de States houdt dan moet je hem volgens de wet inderdaad laten aanpassen of ombouwen. 220V is inderdaad een probleem tenzij je op camping aansluit op 50amps dan kun je je 50amps stekker aanpassen en heb je 220V. Wij hebben al 2 maal (in totaal 4dagen) van die 50aps gebruik gemaakt op de 7 maanden dat we in Amerika zijn. Wij hebben zonnepaneel en een kleine generator en (voor ons) volstaat dat ruimschoots.
-
Interessant topic! Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij enigszins zwaar verslaafd aan het RV-en in Amerika. We hebben twee keer met een C-klasse (grootste uitvoering) rond gereden en inmiddels drie keer met de A-klasse die Road Bear verhuurt.
We mijmeren steeds vaker over een keer een langere periode gaan én over eventueel toch zelf wat kopen dan. Grootste nadeel van een motorhome vinden we juist weer dat je geen auto bij je hebt voor grote steden e.d. We huren dan ook regelmatig ergens een paar dagen een auto erbij. Een auto achter de camper kan je wel vergeten bij huurcampers.
Wie weet hoe dat zit met verzekeringen e.d. als je eeigen RV met auto zou hebben óf een fifth wheel met pickup truck. Albert heeft BCDE rijbewijs, ik alleen B (maar ik hoef dan alleen maar boodschappen te doen met de auto/pickup.
Ik zou zeggen dat jullie dan perfecte kandidaten zijn voor een trailer of een fifth wheel. Het voertuig ervoor kun je makkelijk loskoppelen en voor gewone ritjes gebruiken. Met een fifth wheel zul je een pickup moeten hebben, maar die rijden net zo comfortable als een auto, soms beter. Voor een trailer kun je ook een beetje krachtige SUV zetten, een pickup is daar niet perse nodig.
Beide combinaties mag je hier met een "gewoon" rijbewijs in rijden, het rijbewijs in de US is alleen verdeeld in "private" en "commercial" (CDL) wat dit aangaat. Eventueel een "motorcycle" aantekening is ook nog nodig als je je op twee wielen wilt voortbewegen. CDL heb je nodig als je commercieel op een vrachtwagen gaat rijden, voor je recreatie voertuigen kan het gewoon met je gewone driver's license. Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.
Mijn vrouw, die vroeger in NL nooit groter dan een Suzuki Alto had gereden, stapt tegenwoordig ook achter het stuur van zo'n combinatie: op voorwaarde dat ze niet achteruit hoeft te rijden. Als wij een trailer achter onze pickup hangen is de gecombineerde lengte meer dan 15 meter (Pickup 21ft, trailer 27ft). Maar met de ruime wegen hier is dat echt niet zo erg als het lijkt.
-
Onze droom is om later (als manlief met pensioen is) een trailer oid in Amerika te kopen en er dan ca. 3 maanden per jaar mee rond te toeren. Wat ik me dan afvraag: waar laat je dat ding de overige 9 maanden? Hans, hoe doe jij dat?
-
Wat ik me dan afvraag: waar laat je dat ding de overige 9 maanden? Hans, hoe doe jij dat?
De mijne staat bij Loek in de tuin, naast zijn pick-up en trailer ;)
Maar even zonder gekheid, mijn camper staat inderdaad gewoon in de tuin.
In de buitenlucht in Montana, op dit moment -20C°.
Hans
-
Dus als ik het goed begrijp heb jij zo je adresjes waar je 'm kunt stallen? Maar wat als je geen adresjes hebt? Waar laat je 'm dan? Is er zoiets als een trailer/camperstalling in Amerika?
-
Ja die zijn er hier in NC volop te vinden.
-
Ja hoor, er zijn overal bedrijven en bedrijfsterreinen waar je je camper kwijt kunt. Sommige zijn zelfs met camera's bewaakt.
Ondanks dat vind ik dat niet zo veilig en stal liever bij een partikulier.
Ik probeer mijn reis in 2009 zo te plannen dat ik in Buffalo (TX) eindig.
Hans
-
Levens gevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest
-
NED in MO
Levensgevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest
Heb jij een beter plekje in de aanbieding?
Hans
-
Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.
Loek, is dat echt zo makkelijk?? Albert heeft bijvoorbeeld hier twee keuringen gehad én een beperking van de geldigheid van zijn rijbewijs voor maar drie jaar. Dit vanwege zijn diabetes en neurologische klachten. Bovendien: moet je geen Social Securitynumber of Amerikaans adres hebben om je rijbewijs te mogen halen?
En hoe zit dat met verzekeringen? Hans, hoe doe jij dat? En hoe is je kentekenregistratie geregeld?
-
Volgens mij zijn daar de regels de laatste tijd nog strenger in geworden.
Zeker in NC. Toen wij hier kwamen hoefde je geen SSN te hebben voor je rijbewijs, nu dus sinds kort wel.
De regeltjes worden steeds strenger naar mijn idee.
-
NED in MO
Levensgevaarlijk daar in dat Buffalo TX. ben daar vorig jaar geweest
Heb jij een beter plekje in de aanbieding?
Hans
MMM... in ruil voor wat lokale weekend tripjes met het gevaarte wil ik daar best over nadenken. Ik heb 4 acres grond hier ;D
-
Als je hier voor langere tijd naartoe komt kun je altijd overwegen even een US rijbewijs te halen, niet echt moeilijk en het kan schelen bij het afsluiten van een verzekering.
Loek, is dat echt zo makkelijk?? Albert heeft bijvoorbeeld hier twee keuringen gehad én een beperking van de geldigheid van zijn rijbewijs voor maar drie jaar. Dit vanwege zijn diabetes en neurologische klachten. Bovendien: moet je geen Social Securitynumber of Amerikaans adres hebben om je rijbewijs te mogen halen?
En hoe zit dat met verzekeringen? Hans, hoe doe jij dat? En hoe is je kentekenregistratie geregeld?
Het verschilt van staat tot staat hoe "gemakkelijk" dat is. Men wil het wel moeilijker maken voor illegale immigranten om een rijbewijs te krijgen, maar de wetgeving loopt nog steeds achter de feiten aan. Ik zie hier regelmatig zaken mensen die 3-6 maanden hier verblijven en een rijbewijs halen. Het is in Colorado nog steeds mogelijk om zonder soc. sec. number een rijbewijs te halen; ik weet echter niet hoelang nog. Aan de andere kant mag je in Colorado niet eens langer dan 90 dagen op een buitenlands of out-of-state rijbewijs rijden voordat je verplicht bent een lokaal rijbewijs te halen. Als ze je daartoe verplichten, moeten ze je ook een weg daartoe geven. Je moet wel een adres in Colorado opgeven, maar dat kan zelfs een extended stay hotel adres zijn. Medische keuring voor het rijbewijs is veelal alleen gekoppeld aan een lichamelijk handicap, die het besturen van een voertuig in gevaar kan brengen. Ik ben verder niet bekend met de details van dit soort keuringen. Een verzekeraar is altijd te vinden, al kunnen er soms woekerpremies aan vast zitten.
-
We moeten het er van de zomer maar eens rustig over hebben;-)
-
Ja Ned en Hans,
Zo haalt ieder zen gelijk natuurlijk. Ik wou het maar even in de ring smijten en wil daarmee niet iedereen met eigen camper naar de States sturen. Het is inderdaad vrij duur, voor onze camper 7m lang hebben we 2250€ betaald voor een enkele overtocht. We hebben in 2003 een camper van de zelfde lengte gehuurd en dat kostte ons 3300$ voor 28dagen. Een camper voor 2 personen met véél minder comfort, géén zonnepanelen (dus ben je meestal gebonden aan campings, of je moet een extra generator hebben, niet op kleine huurcampers, maakt lawaai en verhoogt ook weerom het verbruik), beperkt tot 100miles per dag (of je betaald meer), en dan hebben we het nog niet over ligstoelen, boeken, extra kleren etc... och laat ons zeggen zo een 300kg extra bagage (dat heb je algauw in je camper als je voor langere tijd ergens heen gaat) die je kan meenemen.
Er moet toch ook wel iets goed aan zijn want reeds veel Amerikanen hebben ons gevraagd waar ze zoiets konden kopen.
[/quote
Ik kom net bij Hoeghautoliners in Amsterdam vandaan. Verschepen kost $45 per m3 + 32% brandstoftoeslag. Met de huidige dollarprijs voor onze 6.88m alkoofcamper "slechts" €1630. We wonen in België dus ik ga nog bij Wallenius informeren.
Mochten jullie persoonlijke bezittingen zoals kleding en boeken in de camper stoppen of moesten die in het vliegtuig mee? Volgens Hoeghliners mag het niet in de camper verscheept worden; dat is wel een nadeel.]
-
Je kunt de kleinere campers hier ook wel huren. Mijn buurman verhuurt deze (http://www.birdrv.com/bellavista.php). Hij verhuurt ze voornamelijk aan wat meer milieubewust publiek. Zijn reclame beweert dan ook "Earth Friendly". Het nadeel is namelijk dat dit soort camper niet echt veel goedkoper in de verhuur zijn dan de kolossen die gebruikelijk worden aangeboden.
Hier in de US zijn de wegen echter veel ruimer opgezet, en je merkt nauwelijk de grotere omvang. Dus als je daardoor wat meer binnenruimte hebt, kiezen de meeste mensen voor maatje stadsbus in plaats van bestelwagen.
-
Wat betreft meenemen van persoonlijke zaken moet je je blijkbaar toch goed informeren. Wij verscheepten dus met Wallenius (Edegem-Antwerpen), officieel mocht je niets meenemen maar wij hebben alles meegenomen wat we ook maar denkbaar nodig hadden tot zelfs wijn en conserven (bepaalde produkten die je hier niet kunt krijgen), alles wel heel goed gestut, niets kon nog bewegen, wat zwaar was beneden en boven alleen maar kleren. Wij hadden ook een separatie gemaakt tussen de voorzetels en het woongedeelte want men had ons bang gemaakt voor diefstal in de Newark haven. Volgens ons moet je nochtans niet bang zijn. We hebben wel gezegd dat de camper leeg was!! Geen kat die het in Antwerpen controleerd en bij de douane in de States was er geen enkel probleem.
Goed, zo ging het met/bij ons!!
Nu hebben we 14d geleden met Engelsen gesproken die ook via Wallenius Antwerpen verscheept hebben en die konden of mochten (volgens hen) absoluut niets meenemen. Voorzichtig dus maar toch af en toe eens iets wagen??!!
-
Je kunt de kleinere campers hier ook wel huren. Mijn buurman verhuurt deze (http://www.birdrv.com/bellavista.php). Hij verhuurt ze voornamelijk aan wat meer milieubewust publiek. Zijn reclame beweert dan ook "Earth Friendly". Het nadeel is namelijk dat dit soort camper niet echt veel goedkoper in de verhuur zijn dan de kolossen die gebruikelijk worden aangeboden.
Hier in de US zijn de wegen echter veel ruimer opgezet, en je merkt nauwelijk de grotere omvang. Dus als je daardoor wat meer binnenruimte hebt, kiezen de meeste mensen voor maatje stadsbus in plaats van bestelwagen.
Ik vind 1 op 6 nou niet echt earth friendly. Dan is zo'n dodge die ik eerder postte veel earth friendlier.
Echet vergeleken met die van mijn schoonouders die 1 op3 rijdt is het natuurlijk wel zuinig maar die van hun is weer 36 foot lang
-
Ik vermoed dat het "Earth Friendly" meer slaat op de zonnepanelen, waardoor je niet een lawaaierige generator hoeft te draaien als je in een National Park staat.