Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vooraf hotels boeken?

Discussie gestart

hanz

Vorig jaar hebben we voor onze rondreis vooraf alle hotelaccomodaties geboekt. Het viel ons toen op dat er in veel hotels plaats zat was.
Is dit vooraf boeken 'echt" noodzakelijk of kom je er wel zonder alles te boeken. Vooral in Yosemite wordt er gewaarschuwd vooraf te boeken omdat alles vaak al maanden van tevoren volgeboekt is. Heeft iemand hier ervaring mee?
#1 - 12-07-2002, 16:52 uur

Dick Fontijn

Hoi Hanz,

Ik heb op diverse reizen (voor/najaar) nooit problemen gehad met het verkrijgen van een kamer. Het kan bij de drukke Nationale Parken een ander verhaal worden, maar kijk eens via internet of er vlak voor de reis nog kamers beschikbaar zijn en dan eventueel direct boeken. Je zult tevens zien dat er veel prijsverschil zit via verschillende site's
van internet van dezelfde hotels/motels in dezelfde periode. Ikzelf zou nooit voor de gehele reis de kamers vastleggen omdat je dan elke dag de "verplichte" afstand moet rijden en ontneemt je elke vrijheid om ergens langer te blijven dan vooraf de bedoeling was.

 ;D Groetjes, Dick
#2 - 18-07-2002, 17:22 uur

holtyre

Alleen bij zijzondere evenementen lijkt het me handig vooraf te boeken.
Zelf heb ik alleen in New York een kamer geboekt verder nooit.
En het is nooit een probleem geweest gedurende 5 vakanties in totaal 21 weken. In een kleine gemeenschap met slechts 1 hotel kan je pech hebben en dan moet je doorrijden naar het volgende oord. Maar een middelgrote stad heeft normaal gesproken echt genoeg hotels en kamers vrij
#3 - 22-01-2003, 16:41 uur

Coyote

Hanz,

zelf heb ik vorig jaar slechts enkele motels en hotels vooraf geboekt. Mijn ervaring is nl. dat het in de weekends wel eens lastiger is een motel/hotel te vinden. Als je echter zorgt dat je niet te laat een motel opzoekt (zeker op vrijdag en zaterdag) kun je echt nog wel kamers vinden.

In het Yellowstone NP heb ik reeds in Nederland al een Cabin voor 2 nachten geboekt. Ook voor het Luxor hotel in Las Vegas heb ik dat gedaan, omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik daar terecht kon.

En zoals Dick al schreef, je ben wat vrijer als je niet verplicht naar een bepaald motel MOET. Echter, de meeste motelketens belasten je CreditCard pas op moment van aankomst. Je kunt vaak tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren.

Roland
#4 - 01-03-2003, 12:01 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15