Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Washington D.C.

Discussie gestart

joanna

Hoi Liesbeth,

Vorig jaar ben ik samen met mijn zus naar mijn nicht geweest en hebben wij 2 dagen een tussenstop in DC gemaakt. Petra VS heeft ons toen rondgeleid om zoveel mogelijk van de wensen van ons lijstje te kunnen zien. En mede dankzij haar en het perfecte weer hebben we zo goed als alles kunnen afstrepen, een heerlijke middag gewandeld. Ook "haar"wandeling in old town Alexandria had ons op ideeen gebracht en die hebben we dus ook gemaakt.

Wij hadden een hotel genomen in West Falls Church. Was niet een bijzonder hotel qua luxe, wel lekker bed en lekkere douche en daar gaat t om. Het ontbijt was ook niet wat wij hier gewend zijn, ingepakt plakkerig kaneelbroodje maar wel verse koffie. Maar niet getreurd aan de overkant van de straat op 1 minuut een geweldige panera bread, heerlijk voor ontbijt maar ook een lekkere salade als je thuiskomt gezellig met een open haard. Aangezien wij geen auto hadden gehuurd en op Dulles vlogen was dit voor twee dames met koffers een perfecte stek. De flyer vanaf het vliegveld stopte bij het metrostation, daar hebben we 2 km een taxi gepakt. De bus stopte voor de deur en bracht ons in no time weer naar het metrostation terug toen we van onze koffers verlost waren vanwaar we alle kanten op konden. We hadden geen onveilig gevoel hoewel ik moet bekennen dat wij het ook niet zijn gaan zoeken natuurlijk. Vanwege de start van onze reis was het qua tijd toch vroeg dat we behoefte kregen naar bed te gaan en sochtends waren we vroeg weer op pad ook door t tijdverschil.  Mocht je geintresseerd zijn dan hoor ik t wel van je.

groetjes
Ann
#16 - 01-07-2007, 22:46 uur

bartensharon

Hoi Liesbeth,

wij gaan in augustus ook naar Washington DC en hebben geboekt voor 2 nachten in Hotel Washington (via www.placestostay.com). Lijkt ons een erg mooi hotel! Ligt vlak bij het witte huis en op korte loopafstand van The Mall. Op de site staat dat ze een dakterras hebben met mooit uitzicht over de stad. Wij zijn erg benieuwd. Misschien is dit iets voor je. Wij betalen ongeveer € 200 voor twee nachten.

Groeten
#17 - 02-07-2007, 11:52 uur

Liesbeth

Hey Ann

Zo te zien hadden jullie een geweldige tijd in Washington DC! Wij zullen 2 volle dagen in Washington DC kunnen rondlopen. Ik heb een waslijst van dingen die ik wil zien... Maar ik denk dat ik serieus zal moeten snoeien... Pff...
Het is wel moeilijk om in te schatten wat je allemaal kan zien op 1 dag. Zou je mij anders kunnen doorgeven wat jullie gezien hebben? Dan kan ik mij daar een beetje op baseren. En dan hopen dat het aan ons ook lukt  :)

In welk hotel hebben jullie verbleven? Het kan zijn dat wij een hotel gaan boeken aan Dupont Circle. Maar misschien is dit te ver weg van de bezienswaardigheden aan The Mall enzo. Je ziet het, ik ben er nog (altijd) niet uit...
Het enige wat wij willen is een propere kamer (hotel), goed bed, goeien douche en een veilige omgeving (vooral 's avonds). Wij gaan het natuurlijk ook niet zoeken maar ik wil zeker the memorials, the white house enzo 's avonds trekken... Ik wil zo'n foto's trekken zoals Petra/VS.  ;D

Ik ben ook volop de site van Petra/VS aan het verkennen. Ik heb alles met label Washington DC afgedrukt. Nu alleen nog de tijd vinden om het te lezen...

Moest je nog tips ofzo hebben, laat gerust iets weten!

Groetjes
Liesbeth
#18 - 03-07-2007, 20:21 uur

Liesbeth

Hey Bart en Sharon

Ik was eventjes gestopt met het plannen van de reis want zag het effe niet meer zitten. Ik heb dus nog altijd geen hotel geboekt maar ben van plan dit dit weekend te doen... Ik heb wel al veel gelezen op tripadvisor.com maar op den duur heb je te veel informatie en dan weet je het ook niet meer... Vandaar dat ik er eventjes mee gestopt was...

Hotel Washington heeft niet zo'n goeie reviews maar een ex-collega van mijn collega heeft daar een paar jaar geleden gelogeerd en diene was tevreden...

Dus dit weekend ga ik zeker de knoop doorhakken!

Ik boeken via placetosaty.com goedkoper dan via het hotel zelf? Heeft dit nadelen?

Groetjes
Liesbeth
#19 - 03-07-2007, 20:23 uur

bartensharon

Hoi Liesbeth,

wij boeken altijd heel veel hotels via www.placestostay.com. Is vaak goedkoper dan bij het hotel zelf en is erg makkelijk via de site. Zitten totaal geen nadelen aan en het is super betrouwbaar!

Veel succes met uitzoeken en we horen wel wat het geowrden is!
#20 - 06-07-2007, 16:39 uur

joanna

Hoi Liesbeth,

Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd nav je vragen. Ik denk dat ik je wel een beetje op weg kan helpen dus ik hoor het wel. Groetjes, Ann
#21 - 11-07-2007, 12:29 uur

Liesbeth

Hey!
Dit berichtje is gewoon om te laten weten dat ik eindelijk mijn hotel in Washington geboekt heb  :)
Bedankt voor jullie info!

Groetjes
Liesbeth
#22 - 30-07-2007, 13:04 uur

B-man

Hey!
Dit berichtje is gewoon om te laten weten dat ik eindelijk mijn hotel in Washington geboekt heb  :)
Bedankt voor jullie info!

Groetjes
Liesbeth

Enjoy your stay in DC!
#23 - 30-07-2007, 15:46 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Welke heb je uiteindelijk gekozen?
#24 - 30-07-2007, 23:39 uur

Liesbeth

Hey Petra

We hebben uiteindelijk gekozen voor het State Plaza Hotel. Ligt niet ver van The Mall.

Dus we kunnen 's avonds veel foto's gaan trekken  :)  We kijken er echt naar uit!

Nu nog al de rest plannen... 

Groetjes!
Liesbeth


#25 - 31-07-2007, 18:06 uur

B-man

Hey Petra

We hebben uiteindelijk gekozen voor het State Plaza Hotel. Ligt niet ver van The Mall.

Groetjes!
Liesbeth




Goeie locatie! Veel plezier.
#26 - 31-07-2007, 18:07 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Liesbeth

Thx!

Zal geen probleem worden  ;D
#27 - 31-07-2007, 18:08 uur

PetraVS

Mooi!  Ik hoor het wel, als je nog advies wilt.  Ik leid graag rond, als ik er ben.  Er is geen mooiere stad in de VS, dan Washington!
#28 - 01-08-2007, 05:10 uur

Liesbeth

Cool! Thx! Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden!
#29 - 01-08-2007, 18:15 uur

peter1962

Vanuit PA maken we zeer waarschijnlijk een tussenstop in Washington zodat we een volle dag (1 oktober denk ik) daar kunnen kijken, natuurlijk veels te kort...........
We zetten de camper 2 nachten op een camping in Greenbelt zodat we met de metro makkelijk in de stad in kunnen.
Ik zag een soort treintje (??) die twee rondjes rijdt zodat je vrijwel langs alle bezienswaardigheden komt (en kan uitstappen als je wilt) alleen ben ik de naamwebsite kwijt.
Washington monument en het Witte Huis wlilen we sowieso zien, wat mogen we niet missen??
Is die smartcard (die we nodig hebben voor het parkeren) ook te gebruiken om een metrokaart te kopen?

groetjes

Peter
#30 - 25-08-2007, 23:21 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15