Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Washington D.C.

Discussie gestart

vln

Je kan je smartcard inderdaad ook als metrokaart gebruiken. Wij hadden (ook nog) een dagkaart, leek ons goedkoper als je een paar keer per dag van de metro gebruikt maakte. De dagkaart is pas vanaf 9.30 geldig.
#31 - 26-08-2007, 11:09 uur

babarage

wij zijn in februari een nachtje in Washington en ik zoek nog een hotel.  Ik heb de keuzes inmiddels tot 2 teruggebracht:  Days Inn op Connecticut ave of the Holiday Inn in Rosslyn (onder andere omdat ik er Petra iets over heb zien zeggen).  Ik voel het meeste voor de Holiday Inn, ziet er mooi uit, is vlakbij de metro maar je kan er ook gratis je auto parkeren.  We weten nog niet of we een auto huren op Dulles of dat we met een shuttle of taxi gaan.  Maar de Days Inn is natuurlijk wel 40 dollar goedkoper.... kortom.  Welke is het meest aan te raden?
#32 - 20-01-2008, 01:31 uur

PetraVS

Persoonlijk ken ik de Days Inn niet, maar afgaande op een paar dingen raad ik nog steeds de Holiday Inn aan. 
1.  De Days Inn ligt aan de rode lijn van de metro en drie mijl van "downtown", daardoor zul je telkens over moeten stappen.  Het Holiday Inn ligt aan de orange/blue lijn, die je direct naar de monumenten en musea brengt.
2.  De Holiday Inn ligt dichterbij Dulles, vooral als je een auto hebt belangrijk (maar ook voor een taxi, want dat scheelt flink in kosten)
3. De Holiday Inn ligt vlakbij Georgetown, vol restaurants en winkels.  Days Inn ligt redelijk dicht bij Dupont Circle ook met veel restaurants, maar dat is toch een mindere buurt om 's avonds te lopen, dan Georgetown. 


Kortom, vanuit de Holiday Inn is alles, wat mensen in een paar dagen Washington willen zien, veel makkelijker te bereiken, inclusief .  Dat gezegd ziet de Days Inn er ook prima uit. 

Edit: Net op de kaart gekeken, waar de Days Inn precies ligt aan Connecticut Avenue en dat is ten noorden van de Nederlandse ambassade.  Dan moet je toch op redelijk wat tijd rekenen om bij de bezienswaardigheden te komen en kwa restaurants e.d. waarschijnlijk ook. 
#33 - 22-01-2008, 02:24 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2008, 02:29 uur door PetraVS »

joanna

In de hoek van Falls Church (oranje metro lijn) een hotel zoeken is ook een optie. Naar het station West Falls Church rijdt een shuttle naar het vliegveld voor $9 enkele reis pp.
succes en veel plezier,
Ann
#34 - 25-01-2008, 00:22 uur

Satin13

Hebben jullie een preciezere locatie van de holiday Inn? Kan hem niet direct vinden.......
#35 - 25-01-2008, 08:47 uur
USA rocks!




babarage


elliende

Hallo iedereen!

In september ga ik samen met mijn vriend voor 3 dagen naar Washington D.C. Ik moet juist nog een goed hotel vinden in een goeie buurt...
Kan er mij iemand goeie tips geven? Het liefs niet al te duur...
Ik weet wel al dat ik hotels met NE of SE in het adres moet vermijden...  :)

Alvast bedankt!

Groetjes
Liesbeth


Hoi Liesbeth,

Ik lees net je berichtje van vorig jaar.... inmiddels ben je natuurlijk al lang weer terug... maar wij willen in juni voor een aantal weken  van oost naar west en we starten in Washington dc. Nu willen we daar ook een overnachting nemen maar weten nog niet precies waar.
We hebben een auto klaarstaan op het vliegveld maar nog geen hotel geboekt.
Hebben jullie last gehad van "onveilige"buurten en waar zitten die precies?
Ik hoor graag wat tips van je.
groetjes
Elliende
#37 - 06-02-2008, 16:49 uur

B-man

Natuurlijk heeft elke wijk zijn slechtere "blocks" maarde wijken (quadrants) met SE en NE kan je inderdaad beter vermijden. Ik ben er geweest, al was het wel overdag (tegen de avond), en je moet er als toerist niet vrolijk gaan rondlopen. Het oosten van de stad is dus eigenlijk de "no go area" als je het zo wilt noemen. NW wordt bijv. gezien als een van de betere wijken maar ook dat biedt natuurlijk geen garanties dat daar nooit wat gebeurt.
#38 - 06-02-2008, 18:41 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Nou ja, in geen enkele stad heb je garantie, dat er niets gebeurt  ::).  Inderdaad is NE helemaal niet goed, maar SE heeft ook heel goede gedeeltes in Capitol Hill, waar flink rijke mensen wonen.  Toch geldt in Washington, zoals in andere steden, dat goedkoop vaak echt wel duurkoop is.  Het is beter net buiten de stad te gaan dicht bij een metro station.
#39 - 07-02-2008, 04:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15