Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Washington D.C.

Discussie gestart

Liesbeth

Hallo iedereen!

In september ga ik samen met mijn vriend voor 3 dagen naar Washington D.C. Ik moet juist nog een goed hotel vinden in een goeie buurt...
Kan er mij iemand goeie tips geven? Het liefs niet al te duur...
Ik weet wel al dat ik hotels met NE of SE in het adres moet vermijden...  :)

Alvast bedankt!

Groetjes
Liesbeth
#1 - 21-05-2007, 21:02 uur

B-man

Pas idd op met de wijken daar, DC heeft echt heel erg onveilige buurten en dat is bij veel mensen niet echt bekent.

#2 - 22-05-2007, 12:54 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man


Kan er mij iemand goeie tips geven? Het liefs niet al te duur...

Wat is je budget ongeveer (in $, vergeet ook niet dat ie zeer laag staat)
#3 - 22-05-2007, 13:06 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Liesbeth

Dag B-man

Ik wil er niet al te veel geld aan spenderen aangezien je toch niet al te veel tijd doorbrengt op een hotelkamer... Ik wil gedurende die 3 dagen zoveel mogelijk zien  :)

Ik zou maximum $ 150 (tax incl.) per nacht willen uitgeven.

Ik weet dat den dollar momenteel laag staat maar dit kan nog altijd veranderen hé...


Groetjes
Liesbeth

#4 - 22-05-2007, 19:37 uur

PetraVS

Hoi,

Ik raad mensen altijd een hotel net buiten de stad in Rosslyn aan.  Het Holiday Inn of de Best Western.  Die liggen dichtbij een metro, je bent zo bij de attracties en 's avonds kun je de Key Bridge overlopen voor leuke restaurantjes in Georgetown. 
#5 - 22-05-2007, 22:55 uur

Liesbeth

Dag Petra

Misschien een 'stomme' vraag maar is het veilig om 's avonds laat de metro te nemen? Wij zouden graag 's avonds het witte huis, Lincoln Memorial,... fotograferen.
Mijn lief en ik trekken héél graag foto's...   :)

Eigenlijk kan ik dan beter ook direct vragen, is het veilig om zo laat met een camera rond te lopen in Washington DC?

Wij hadden een paar hotels in gedachten rond The Mall. Al moet ik deze eerst nog eens checken op tripadvisor.com  1smile

Btw, prachtige foto! Ik hoop dat wij ook zulke foto's gaan kunnen trekken...

Groetjes
Liesbeth
#6 - 23-05-2007, 22:17 uur

PetraVS

Hoi Liesbeth,

Ja, hoor, aan die kant van de stad is het veilig.  Je stapt in Rosslyn in  en dan midden op de Mall (waar je niet de enige toerist zal zijn ;)) uit.  Het leuke van Rosslyn is dus de mogelijkheid om naar Georgetown te lopen of in Rosslyn zelf een restaurant te vinden.  In het gedeelte rond de Mall is het 's avonds dood en zijn er niet zoveel eetgelegenheden.  Washington is een heel fotogenieke stad, dus mooie foto's zullen vast lukken!
#7 - 24-05-2007, 22:21 uur

Liesbeth

Dag Petra

Bedankt voor de informatie! Ik ga dit eens goed bekijken... :-)
Ik zal misschien beter eerst mijn planning opmaken want we willen ontzettend veel zien en zoveel dagen zijn we niet in Washington D.C. Misschien zitten we dan toch beter in het centrum?
Ik denk wel dat wij rond 23u nog vollop foto's zullen trekken... Of is dit veel te laat om dan nog rond te lopen? We gaan nu wel niet met onze camera te koop lopen... Het zal zijn, foto's trekken (+ vollop genieten) en terug de rugzak in...  shiny

Groetjes
Liesbeth
#8 - 25-05-2007, 22:32 uur

PetraVS

Hoe druk het om 23 uur is, weet ik niet, hangt ook een beetje van de tijd van het jaar af.  Nu zou het nog flink druk zijn, maar in september waarschijnlijk minder.  Maar er gebeurt eigenlijk vrijwel nooit iets op de Mall zelf of in de Metro.  Zolang je niet in donkere steegjes gaat lopen zit je volgens mij prima.  In mijn blog kun je ook over dingen, die hier te doen zijn lezen (klik op labels "Washington", "Great Falls" , toeristisch en "Alexandria", bijvoorbeeld).  In Rosslyn zit je op twee Metro lijnen, de blauwe en de oranje, die je naar alle belangrijkste attracties brengen.
#9 - 25-05-2007, 23:21 uur

bgroeneveld

Zit een paar dagen in de Days Inn, 4400 Connecticut. $135/nacht als je vooruit betaalt. Twee straten van de Metro af.
#10 - 26-05-2007, 22:55 uur

PetraVS

Ja, dan kun je de Nederlandse ambassade goed bezoeken ;), maar zit je ongeveer net zo ver van de Mall als in Rosslyn.  Bovendien moet je dan in Metro Center van de rode lijn op de oranje of blauwe lijn overstappen.   Hoewel Connecticut Ave wel een leuke locatie is, met veel restaurants e.d.
#11 - 27-05-2007, 00:00 uur

bgroeneveld

En niet te vergeten DuPont Circle, met de onsterfelijke boekhandel/restaurant Cramer and Afterwords (boeken en eten, wat wil je nog meer!), een gezellige Ierse pub, een Indiaas restaurant, en nog veel meer.

Kende de buurt van jaren geleden, toen een collega om de hoek daar woonde en erg gul wat met het bieden van slaapplaatsen. De collega, Jan van Wieringen, indertijd van de Volkskrant, is helaas een jaar of 20  geleden overleden aan AIDS, wat toen nog niet eens een naam had. Ik geef nog altijd aan AIDS organisaties in zijn nagedachtenis.

#12 - 27-05-2007, 06:05 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2007, 21:36 uur door bgroeneveld »

Adriaan47

Groeneveld..Jan van Wieringen is ringing a bell met mij. ( Volks Krant )
Kan je mij vertellen ofdat hij ooit getrouwd was met  een vrouw genaamd Sieny Engelsman?
#13 - 27-05-2007, 20:23 uur

bgroeneveld

Jan was homosexueel, heeft daardoor waarschijnlijk AIDS opgelopen in de tijd dat de ziekte nog niet eens een naam had (heette in de VS de 'Gay Disease' in die tijd). Is voor zover ik weet nooit getrouwd geweest. Dat was ook in een tijd dat zelfs in Nederland het homohuwelijk nog niet werd toegestaan (overleden in 1984 of 1985).

#14 - 27-05-2007, 21:36 uur

Adriaan47

Benno ..ik begrijp het ..ook the homo situation ..maar in die tijd waren vele ook getrouwd.
Zijn naam kwam mij zo bekend voor daar ik ook een tijd voor de Volkskrant heb gewerkt en ook voor Vrij Nederland en het Vrije Volk in Rotterdam.
#15 - 27-05-2007, 22:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15