Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat als je je vliegtuig hebt gemist?

Discussie gestart

Jez

Uit eigen - zeer recente - ervaring kan ik vertellen wat er gebeurd als je je vliegtuig hebt gemist. In ons geval de terugvlucht. Misschien handig te weten, mocht er nog eens iemand door eigen schuld z'n vlucht missen.

De reden dat we het misten is enorm blond en geheel aan mij te wijten  :-[ :-[ :-[

We zouden om 1 uur pm vanaf LAX vertrekken met United, via Chicago naar Amsterdam. Dus om half 8 opgestaan, om 8.45 uit Lakewood vertrokken naar LAX. De entrance naar de 105 niet gezien (die hebben we tenslotte nog maar 5 x ofzo genomen, de afgelopen week) dus Lakewood Blv nog eens op en neer gereden. Ik zeg voor de grap tegen mijn man "Zal je zien dat we ook nog 1 van onze vluchten missen"............

Even voor 10 waren we bij Dollar om de huurauto in te leveren en dankzij de shuttle waren we netjes om 10 uur / 10.15 am aan het inchecken. Ik voer het ticketnummer in bij de zelf-incheck-balie en krijg de melding: "Please pick up the phone for assistance". Okee. Onderin het scherm zie ik staan: "Too late for check-in". Too late? Hoezo?? We vliegen toch pas om 1 uur???

Nee dus. Ik heb me volledig vergist; we zouden nu moeten boarden voor onze vlucht van 11 uur........... Dom, dom, dom! Ik heb de hele tijd 1 uur in mijn hoofd gehad. Heb de dag ervoor nog gebeld om de tijden & vluchtnummers te controleren. Toen zei de computermeneer ook vast minstens een paar keer "11 uur" maar dat heb ik blijkbaar niet gehoord. Tja, en nu? We moeten "reboarden", dus naar een andere balie. Dit gaat heel veel geld kosten, denken we nog. Daar gaat mijn verjaardagskado............ De dame van United is heel aardig en gaat kijken wat ze voor ons kan doen. Omdat we internationaal vliegen èn een V-ticket hebben (ik geloof dat dat een bepaalde voordelige klasse is) moeten we persé dezelfde route volgen. De optie die er was om met Lufthansa vanmiddag nog te vertrekken, gaat dus niet door. We kunnen pas morgen weg, zelfde vluchten, zelfde tijden. Dat besluiten we te doen. En dan: wat gaat dit grapje ons kosten? Dat valt ons reuze mee: $121,- per persoon. We kunnen zelfs nog kiezen voor een eerdere vlucht uit Los Angeles, waardoor we in Chicago een uur langer hebben om over te stappen. Daar hadden we anders maar krap een uurtje voor, dus we nemen morgen de vlucht van 10 uur. De United-dame zegt nog eens met klem dat we om 10 uur vliegen, dus dat ik VROEG moet opstaan.

Gelukkig, dit is geregeld, en niet zo gruwelijk duur als waar we bang voor waren. We houden ons maar voor dat dit een reden moet hebben, eerst de entrance naar de snelweg missen, vervolgens onze vlucht. Misschien zijn we wel aan een vreselijke ramp ontsnapt. En het extra geld? Ach, als we Economy Plus hadden bijgekocht, dan waren we ook ongeveer dit bedrag kwijt geweest.

Toen maar even wat telefoontjes gepleegd; naar mijn ouders dat we een dag later aankomen en naar nichtlief in Lakewood, of we nóg een dag mogen blijven slapen. Dan naar Dollar, want we zitten zonder vervoer en da's niet handig in LA. Eigenlijk hebben ze niks meer staan, maar aangezien we al flink wat geld bij ze hebben uitgegeven de afgelopen 3 weken, kan er toch een Dodge Durango voor ons geregeld worden. Nou, dan gaan we vanavond maar naar de classic cars show in Downey.............
#1 - 30-09-2005, 15:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Wow, je hebt dus echt een vlucht gemist....... Om je een hart onder de riem te steken hier mijn verhaal;

Wij (3 vrienden) hebben het vliegtuig op de heenreis bijna gemist. We moesten om 12:00 uur van Amsterdam naar Philadelphia waar we om 14:30 plaatselijke tijd zouden aankomen. Op de één of andere manier had ik die tijd van half 3 in m'n hoofd zitten en aangezien je 3 uur van te voren op het vliegveld moet zijn had ik m'n vrienden verteld dat we rond 11:30 op schiphol moesten zijn.

Aangezien we in Limburg wonen hielden we rekening met zo'n 2,5 uur rijden waardoor we om 9 uur wilden vertrekken. Dit loopt toch altijd iets uit en uiteindelijk reden we om 9:10 uur aan. (De incheckbalie voor onze vlucht van 12 uur was al open!!)

Na een relaxte rit zonder files etc. waren we rond 10:55 uur buiten op de parkeerplaats bij de departures. Even later lopen we rustig de hal in en vragen aan een mevrouw van US Airways waar we moeten inchecken. Zegt zij ineens: "Ahh, jullie zijn die drie jongens die we nog misten, jullie hebben nog 3 minuten om in te checken"!!

Het uur erna is echt voorbij geflitst kan ik je vertellen, inchecken, douanecontrole, naar de gate in de verste uithoek van schiphol rennen, klein interview enz.....

Uiteindelijk hebben we wel niet hoeven te wachten op de luchthaven en is alles nèt goed gegaan! ;D

Alleen wat de reden van die verkeerde tijd in m'n hoofd is geweest...... Ik ben niet blond, dus daar kan het niet aan liggen ;) ;)
#2 - 04-10-2005, 12:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Kijk, je moet soms wat risiko lopen om extra snel te kunnen inchecken! LOL!

Gelukkig liep het nog allemaal goed af.  ;D
#3 - 04-10-2005, 15:45 uur

Jez

Hadden ze jullie omgeroepen? Ons niet,dacht ik; ik ging er vanuit dat je pas wordt omgeroepen als je ook hebt ingecheckt. Zodat ze weten dat je wel van plan bent mee te vliegen.

Jammer, had ze onze achternaam wel willen horen uitspreken (Eysbroek)  ;D ;D ;D
#4 - 04-10-2005, 22:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Niet dat ik weet, we kwamen pas 3 minuten voordat de balie sloot binnen. We hebben eigenlijk geen tijd meer gehad om naar de omroepster te luisteren zo snel ging alles..... hahha :o
#5 - 04-10-2005, 23:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ericje

Ik lees toevalig dit topic, en dat maakt me attent op het volgende:
Ik zit nu in Florida, en vlieg volgende week donderdag terug met Delta.
Nu moet ik in Atlanta overstappen, en heb daar 55 minuten voor.
Dit zou ruim voldoende moeten zijn, tenslotte heb je op de terugweg geen gezeur met bagage en immigration.
Maar als ik met het treintje naar een andere terminal moet, dan moet ik 2 x door de security, en als we al laat aankomen, wordt dat erg krap.
Wat gebeurt er als ik dan mijn aansluitende vlucht naar Amsterdam mis?
Ik heb mijn ticket rechtstreeks bij Delta op Schiphol gekocht, dus volgens mij zijn hun aansprakelijk, maar dat weet ik niet zeker.
Wie heeft hier ervaring in?
Alvast bedankt, Eric.
ps Het is hier prachtig weer in Florida, voor diegenen die binnenkort deze kant opgaan.
#6 - 12-10-2005, 20:19 uur
lees mijn web-log:
http://engers.web-log.nl

Jez

Als je buiten jouw schuld je aansluitende vlucht mist, is er niks aan de hand. Het volgende toestel zal ook op je wachten. Tenminste, dat was bij ons op de terugvlucht; we moesten 3 kwartier in het vliegtuig wachten op 1 gezin dat nog mee moest en aan het overstappen was. Trouwens, als het niet genoeg tijd zou zijn, dan zou Delta het zo niet doen (zou ze handen vol geld kosten)

Wat je misschien wèl kunt doen, is even contact opnemen met Delta (of check het op internet, op de website van je vertrek-vliegveld). Vraag of er die dag nog eerdere vluchten gaan, zodat je bij het overstappen meer tijd hebt. In ons geval bleken er die ochtend 3 vluchten te gaan, en wij hebben een vlucht eerder kunnen nemen. Als het vliegtuig niet al vol zit, is dit misschien een optie! Je zult dan misschien wat langer op je vertrekhaven moeten rondhangen, maar je weet maar nooit!
#7 - 12-10-2005, 21:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ericje

Daar had ik ook al aan gedacht, en ik ga zeker zodra ik in Miami ben, even langs Delta of dat een mogelijkheid is.
Missen betekent namelijk een dag wachten, en ik ben mijn goede stoel kwijt !!
Of ik nou in Miami zit te wachten, of in Atlanta, dat maakt me geen moer uit, en op die laatste dag hang je toch meestal maar rond in een Mall of zo.
Eric
#8 - 13-10-2005, 03:30 uur
lees mijn web-log:
http://engers.web-log.nl

Jez

Daarom! Enneh, Ericje, dit soort berichten moet je niet lezen als je nog een vlucht moet halen  ;)
Net zo min als bepaalde docu's of films over vliegtuigen, vlak voordat je moet vliegen............  ;D ;D ;D

Fijne vakantie nog!
#9 - 13-10-2005, 10:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Vooral niet als de titels van die docu's de woorden "crashes", "of the century" en "...happen to you" bevatten   ;D

B-man
#10 - 13-10-2005, 12:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

...ik wou het bij naam noemen.........  ;D ;D ;D
#11 - 13-10-2005, 14:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

Toevallig is deze hele week op National Geographic documentaires over Air Chrases. (Voor de liefhebbers)  ;D ;D

Een documentaire was zeer opvallen. De voorruit van het vliegtuig was niet met de juiste bouten bevestigd. Hierdoor schoot de ruit los en werd de piloot uit het vliegtuig gezogen. Gelukkig voor de piloot bleef hij met de voeten achter de stuurknuppel haken, waardoor hij niet helemaal uit het vliegtuig gezogen werd.

De piloot heeft het ongeluk wel overleefd en vliegt nog steeds. Het vliegtuig is door de co-piloot veilig op de grond gezet.
#12 - 13-10-2005, 20:52 uur

Pieter79

Een documentaire was zeer opvallen. De voorruit van het vliegtuig was niet met de juiste bouten bevestigd. Hierdoor schoot de ruit los en werd de piloot uit het vliegtuig gezogen. Gelukkig voor de piloot bleef hij met de voeten achter de stuurknuppel haken, waardoor hij niet helemaal uit het vliegtuig gezogen werd.

Volgende keer toch maar de riemen om houden tijdens het vliegen :-\
#13 - 13-10-2005, 21:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ericje

Ik vroeg me al af, waarom ze nooit van die leuke rampenfilms vertonen tijdens de vlucht...
Een leuke documentaire over wat er allemaal een een vliegtuig kapot kan gaan, lijkt me ook wel geschikte kijkstof....
Eric
#14 - 14-10-2005, 00:52 uur
lees mijn web-log:
http://engers.web-log.nl

Kinneret

Haha die docu's zijn echt leuk ja, haha, zit je zo in je vliegtuig zap je even met je prive-TVtje
op een Crash-ramp, de ene ramp gaat de andere voorbij, ik denk dat velen dan niet met een lekker gemak in slaap vallen :P :P
#15 - 14-10-2005, 21:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15