Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat betaalje voor een galon GAZZZZZ

Discussie gestart

Hans B

Met de reizen die wij maken ca.5000 mile en de komende zomer 7500 (Alaska vv), is een tankstation die 3 of 5 cent voordeel biedt wel aantrekkelijk.
We tanken gemiddeld zo'n 65 gallon (200 liter) per tankbeurt.
De camper-vakantie's zijn dan ook een ongelofelijke belevenis. Hier kan geen Europese tent en/of caravan vakantie tegenop.
We gaan echter niet op jacht naar de goedkopere tankstations.
Een overzicht op de "Gasbuddy" site maakt mij duidelijk dat we komende zomer gelukkig niet door de aller duurste regio gaan.
Maar het mag nog wel even wat zakken.

Hans
#46 - 12-12-2006, 13:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Woodside

#47 - 13-12-2006, 19:24 uur

Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Hans B

Bedankt voor je tip Woodside, maar ik kan er helaas geen gebruik van maken.
Wij gaan naar Alaska, wat er niet op dit kaartje staat>
De meeste mijlen worden ook nog eens gereden in Canada.
Ik zal kijken of de CAA ook iets dergelijks heeft.
Hans
#48 - 14-12-2006, 13:42 uur

GoGriz

GoGriz,
De komende zomer 2007 zal mijn start weer in Bozeman zijn, prijs valt me nog niet mee.
Zit op hetzelfde nivo dan toen wij er in augustus 2005 vertrokken.

Inderdaad... vorig jaar was benzine in de winter rond $2.00 ... Normaal was benzine hier altijd een stuk goedkoper dan het nationale gemiddelde, maar sinds juni zijn we plots gestegen tot zelfs boven het nationale gemiddelde... geen idee waarom  ::)

Meestal is benzine trouwens duurder tijdens de zomer... dus verwacht je maar aan prijzen rond de $3.00
#49 - 14-12-2006, 16:40 uur
« Laatst bewerkt op: 14-12-2006, 16:42 uur door GoGriz »

Bill

Slecht nieuws

Citaat
OPEC verlaagt olieproductie met half miljoen vaten

Uitgegeven: 14 december 2006 16:24
Laatst gewijzigd: 14 december 2006 19:00

ABUJA - De Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC) verlaagt vanaf 1 februari volgend jaar haar olieproductie met 500.000 vaten (van 159 liter) per dag. Dit zijn de olieministers van het elf leden tellende oliekartel donderdag overeengekomen tijdens een bijeenkomst in Nigeria.

De verlaging kwam niet als een verrassing. Verscheidene OPEC-leden hadden de afgelopen dagen al laten weten dat zij voorstander waren van een lagere productie om de olieprijzen op een hoog niveau te houden. De grote vraag was echter hoe Saudi-Arabië, de grootste olie-exporteur, zich zou opstellen.

Saudi-Arabië ging donderdag overstag, maar de OPEC heeft wel een concessie gedaan richting de landen die veel olie consumeren. Deze landen vreesden dat de olieprijzen in de wintermaanden op het noordelijk halfrond fors zouden oplopen als de organisatie zou beslissen om de productie met onmiddellijke ingang terug te schroeven. Dit zou slecht zijn voor wereldeconomie.

Balans

OPEC-president Edmund Daukoru zei dat zijn organisatie met de productieverlaging een balans tussen de vraag en het aanbod naar olie wil bewerkstelligen. Het oliekartel meent dat de oliemarkten de afgelopen tijd te ruim waren bediend, waardoor de olievoorraden bij de rijke landen zijn toegenomen. Bovendien speelde bij de OPEC-leden het probleem van de gedaalde koers van de dollar, die de olie-inkomsten onder druk heeft gezet.

Het oliekartel, dat goed is voor 30 tot 40 procent van de wereldproductie, verlaagt zijn productieplafond op 1 februari naar 25,8 miljoen vaten per dag. In oktober was het plafond al met 1,2 miljoen vaten teruggebracht. Toen was een extra vergadering in het oliestaatje Qatar ingelast omdat de olieprijs in een rap tempo was teruggelopen naar onder de 60 dollar per vat. In juli bereikte de prijs een piek van ruim 78 dollar per vat.

De olieprijs steeg donderdag tot boven de 62 dollar voor een vat Amerikaanse olie, toen het nieuws over de nieuwe productieverlaging naar buiten sijpelde.

Angola

Tijdens de OPEC-vergadering werd ook bekend dat Angola toetreedt tot de olieorganisatie. Het lidmaatschap van het Afrikaanse land gaat in op 1 januari. Angola kan in maart meebeslissen over nieuwe productieplafonds, als de OPEC bijeenkomt in Wenen.

#50 - 14-12-2006, 20:56 uur

Hans B

Reactie op GoGriz en Bill.

Oei, slecht nieuws.
Hans
#51 - 15-12-2006, 18:42 uur

ned in MO

Ik maak me er niet druk om .
Ik gooi er toch maar $50 per keer in ;D
#52 - 15-12-2006, 19:24 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Hans B

Ik maak me er niet druk om .
Ik gooi er toch maar $50 per keer in
Als ik dat elke keer doe sta ik zo vaak bij een pomp.
Hans
#53 - 15-12-2006, 21:25 uur

ned in MO

Doe ik 2 x per week. Er gaat 30 gallon in en met 12 mijl/gallon dat wil wel. Moet ik zeggen ikstevig doorrijd bloos
#54 - 15-12-2006, 21:54 uur

Hans B

Doe ik 2 x per week. Er gaat 30 gallon in en met 12 mijl/gallon dat wil wel. Moet ik zeggen ikstevig doorrijd bloos
Voor 30 gallon of $50, dan mag ik wel 2x per dag naar de pomp.
Ik tank meestal zo'n 65 gallon (max inhoud 75) en met 8ml/g rij ik zo'n 500 mile.
Bij onze vakanties sta ik op reisdagen (250 mile of meer) zeker 1x te tanken.
Hans
#55 - 16-12-2006, 12:40 uur
« Laatst bewerkt op: 16-12-2006, 12:47 uur door Hans B »

danny debals

In België rekenen we in aantal liter per 100 km (in Nederland dacht ik is het in zoveel kilometer per liter?). Onze auto verbruikt tussen 6 en 7 liter per 100 km (een Volvo Diesel S60). Als ik dus even omreken, en gemakshalve veronderstel dat 1 gallon 4 liter is, klopt het dan dat je kampeerwagen zo'n 30 liter per 100 km verbruikt? ... eh, beetje veel, of niet? En je hebt dus een tank van zo'n 300 liter?

Eh... in America is inderdaad alles "big"! :-)
#56 - 16-12-2006, 15:55 uur
Danny Debals

ned in MO

In mijn geval 12 mijl/gallon keer 1.6 gedeeld door 3.78 is 1 liter op 5 km

de bus van hans doet 8 keer 1.6 ged door 3.78 = 1 op 3.4
#57 - 16-12-2006, 20:11 uur

Hans B

Danny en Ned,
mijn camper is te vergelijken met een stadsbus / vrachtauto.
De motorinhoud is omgerekend 7.5 liter. Er gaat niets boven cubicinches.
Aangezien het een benzinemotor is, is de trekkracht niet zo groot (ca.300pk).
Maar een camper met dieselmotor is helemaal onbetaalbaar.
Daar tegenover staat dat de prijs van diesel en benzine vrijwel gelijk is, en niet zoals hier in NL (nu 1,30 - 0,95).
Het verschil in verbruik tussen een diesel en benzine bij een autobus / vrachtwagen is ook niet super groot.
Ik heb het voor de laatste vakantie nog even nagezien en deze gaf een verbruik van 1 : 8,8 gal/ml ofwel 1 : 3,8 km/l.
Tsja, het is wellicht een benzineslurper, maar we heben dan ook ons hele hebben en houden bij ons.
Overnachten, eten koken, kopje koffie, hoeven we niets extra's aan uit te geven.
Afgezien daarvan blijft het een heel bijzondere ervaring zo je vakantie te houden.
Hans
#58 - 16-12-2006, 20:31 uur

ned in MO

Hans , ik ben vrij bekend met RV's, Als ik het goed zie op het plaatje heb jij een bounder?
Mijn schoonouders hebben er ook een maar dan op een Ford V10 chassis 36 ft met slide out en ze hebben natuurlijk een campground.

Cubic inches is veel maar niet alles

Mijn ford heeft een 5.4 liter v8 met zo'n 250 pk maar de vw weet uit 4.2 liter van de touareg 310 pk te halen en dat is een wereld van verschil
De ford is een log bakbeest maar de VW is bijna sportwagen.
Zuipen doen ze allebei 2006-01
#59 - 17-12-2006, 03:01 uur

Hans B

Hans , ik ben vrij bekend met RV's, Als ik het goed zie op het plaatje heb jij een bounder?
Mijn schoonouders hebben er ook een maar dan op een Ford V10 chassis 36 ft met slide out en ze hebben natuurlijk een campground.

Cubic inches is veel maar niet alles

Mijn ford heeft een 5.4 liter v8 met zo'n 250 pk maar de vw weet uit 4.2 liter van de touareg 310 pk te halen en dat is een wereld van verschil
De ford is een log bakbeest maar de VW is bijna sportwagen.
Zuipen doen ze allebei 2006-01

Ja Ned goed gezien, de mijne is een Fleetwood Bounder, model 32H van 1997.
Het is ook een Ford maar dan met een V8 motor.
Slides en alle andere luxe kan ik niet betalen, maar ik ben zeer gelukig met deze.

De Amerikanen beginnen nu pas te begrijpen dat je met kleinere, schonere motoren en nieuwe techniek ook goede en soms zelfs veel betere prestatie kunt leveren en dat cublic inches niet alles zegt.

Hans

#60 - 17-12-2006, 10:47 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15