Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat is wijsheid?

Discussie gestart

houtsmaaa

Hoi,

NA rond te hebben gezocht op deze site welke trouwens enorm informatief is blijf ik toch met een aantal vragen zitten.
Maar ook onzekerheden over wat ik nou precies wil. Op dit moment zit ik in Afghanistan en hier is het idee ontstaan om
samen met mijn vriendin de route 66 "te doen" en dit alles zou dan moeten gebeuren in een Ford Mustang uiteraard!
Ik ben me gaan verdiepen in van alles wat hiermee te maken heeft de route , de bezichtigingen, een auto huren en noem
maar op. Wat mij ook opviel na vele reisverhalen over de route 66 te hebben gelezen is dat het eerste stuk misschien een
beetje saai zou zijn. Ik weet het niet , ik ben daar nog niet geweest vandaar dat ik het hier vraag. Het lijkt me super om
van oost naar west te rijden maar als het alleen om die route 66 tja.. Ik had ook bij de autoverhuur van Hertz gekeken.
Een mustang daar huren (vanaf l.a en l.a inleveren) kost ongeveer 1600 dollar. Ik weet dat als je hem ergens anders dropt
dat je dan extra moet betalen maar huren in Chicago en drop of in l.a kost me bijna 5000 dollar. Is me een beetje te gek.
Wat is trouwens handig? Een vlucht en auto ineen of apart? Ik weet het , het is een heel verhaal maar heeft iemand advies
voor ons. Ik heb nog wel een paar punten die ik erg graag zou willen zien. Tips wat betreft bezienswaardigheden zijn echt van
harte welkom. (We zijn een jong stel van rond de 28 trouwens)

De volgende punten wil ik niet missen,

San fransisco - Golden gate bridge - Fishermans warf - Yosemite - death valley - Las vegas (2 dagen?) - Grand canyon  - flagstaff
L.a. - disneyland - Hollywood ...

Op een of andere manier ziet dit er op de kaart uit als een klein rondje ( is het natuulijk niet ) vergeleken met het stuk wat je
doorkruist met de route 66.

We zijn van plan trouwens om ongeveer 21 dagen te gaan en hebben een redelijk budget. Beide vinden we het beslist niet vervelend om auto
te rijden dus dat is geen probleem. We willen dus en kilometers hebben gemaakt aan het eind van de vakantie én een hoop hebben gezien.(wieniet?
De bedoeling is te overnachten in hostels én af en toe wat luxer.

Ik hoop echt op een stukje advies of een leuke route van mensen die al eerder met dit bijltje hebben gehakt.

Eigenlijk zit ik nog vol met vragen máár uiteraard ga ik nog veel verder hier in duiken!

Alvast bedankt,

John.
#1 - 24-09-2009, 03:49 uur

hdeweert

Hallo
Lees s.v.p. voordat je posts maakt eerst de regels van het forum even door. Op twee plaatsen dezelfde post schept wat verwarring.
Je hebt het bij het huren van een auto over $. Ik ga er van uit dat je deze prijzen via het internet op de Amerikaanse sites hebt gevonden. Voor een huurauto is de goedkoopste manier van huren bij een Europese tussen persoon, dit i.v.m. de verzekeringen. Rijden in Amerika is erg relaxt, maar als je het grootste deel van je vakantie in de auto zit kun je beter in Europa rond gaan rijden, dat spaart je een vliegticket uit.
Route 66 is een mooie kreet en wekt bepaalde verwachtingen. De echte route 66 bestaat echter haast niet meer.  
Als je echt wat natuur etc. van Amerika wilt zien is een rondje zoals je zelf al hebt uitgedokterd raadzamer om te doen.
San fransisco - Golden gate bridge - Fishermans warf –
Yosemite –
death valley –
Las vegas (2 dagen?) –
Zion
Bryce
Page.
Grand canyon  -
flagstaff
L.a. - disneyland - Hollywood ...
ik heb er nog een paar parken bijgezet. Het geheel is wel haalbaar maar afhankelijk wat je wilt gaan zien en doen.
Het rondje is bijna 3000 km en voor 3 weken al een heel eind, zeker als je ook nog wat van Amerika wilt zien.
succes
Harm
#2 - 24-09-2009, 07:40 uur
« Laatst bewerkt op: 24-09-2009, 07:44 uur door hdeweert »

houtsmaaa

Sorry wist niet goed waar te posten, wil de dubbele post wel verwijderen maar weet niet hoe.

Bedankt voor je reactie m.b.t. onze geplande reis, ik denk dat we toch een stuk gaan rondtrekken aan de westzijde i.p.v de 66 te doen. Je hebt misschien wel gelijk
dat we anders wel heel erg veel in de auto zitten en dit ook in nederland ofzo kunnen doen.

Is het handig om de eerste hotelnacht van te voren te boeken? Dus in mijn hoofdje... Ik boek een losse vlucht, een losse auto (die ik op de luchthaven afhaal) en een overnachting. Of is dit niet slim en zouden jullie het mij anders aanraden? Ook zijn de reacties m.b.t de route nog steeds welkom hoor, de trip staat nog niet vast.
Misschien ook een belangrijke vraag.. Als ik optimaal gebruik wil maken van een eventuele cabrio , in welke periode zou ik dan het best kunnen gaan? Wij zaten te denken
aan mei/juni?

Groet, John
#3 - 24-09-2009, 09:13 uur

Hans B

Als je toch een stukje Route-66 wilt meepikken, is dit wellicht een behulpzame link.
http://www.historic66.com/description/
Het geeft een overzicht van de 8 staten waardoor de route-66 loopt.
Klik je op de staat krijg je meer gedetailleerdere info.

Ik zou me houden bij het voorstel wat Harm ook geeft.
Het stukje in Arizona tussen Kingman en Seligman is dan het handigste en niet te ver om.

Succes.
#4 - 24-09-2009, 10:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Even een kaartje voor je gemaakt van een te rijden route met daarin ook een stukje route 66.


 

De trip is is 3600 km lang dus heb je genoeg te rijden.

Harm
#5 - 24-09-2009, 11:46 uur
« Laatst bewerkt op: 24-09-2009, 11:51 uur door hdeweert »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15