Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat moet ik doen om naar Amerika te gaan?

Discussie gestart

forzafcb1990

Ik en  vrienden gaan in juli naar de VS, wat moet je allemaal doen om dit te kunnen? welk paspoort moet je hebben(Belgisch) ?
Je moet je aanmelden op internet en die enquete op het vliegtuig invullen ;)?

Merci
#1 - 01-12-2010, 00:37 uur


Chris RTA

Uiteraard een geldig paspoort dat minimaal nog 3 maanden geldig is dacht ik.

Als je een auto wilt huren is een rijbewijs wel makkelijk.

Een credit card is ook haast onmisbaar. Veel hotels en autoverhuurbedrijven willen graag een cc als soort van borg. Zij kunnen dan extra kosten die je maakt daar vanaf houden.

Een wereld stekker om je oplaadbare apparaten op te kunnen laden. (foto camera, laptop, telefoon etc.) Voor sommige apparaten heb je ook nog een omvormer nodig omdat die niet op 110V werken. Dit staat op de lader, 110V-220V is dus goed. Evt een auto lader voor je tomtom of telefoon.

Wij namen ook altijd nog een paar kleine hangsloten mee om op de handbagage tassen te doen als de tassen in het hotel achter bleven.

Evt oordopjes, leesvoer, spelletje, nek kussen voor in het vliegtuig.

Neem vooral niet te veel kleding mee, je kan daar heel goed shoppen, dus denk aan het aantal kilo dat je meeneemt. de kilo's nemen toe op de terug weg.

Wie vult er nog wat aan?


#2 - 01-12-2010, 11:26 uur

martinm

ESTA aanvraag doen (kosten nu 14 Euro p/p), Topics over ESTA: http://forum.verenigdestaten.info/index.php/board,27.0.html
#3 - 01-12-2010, 13:58 uur

MissFluffy

Uiteraard een geldig paspoort dat minimaal nog 3 maanden geldig is dacht ik.


Deze regel is allang afgeschaft ,al zijn er nog steeds reisbureaus die dit ook nog steeds aangeven .

Gr,
#4 - 01-12-2010, 16:59 uur

forzafcb1990

Dus een internationaal paspoort is niet nodig? gewoon je elektronische identietiskaart?
Ik ben 2j geleden al eens naar NY geweest maar dat was nog met mijn pa, toen stond ik niet stil bij die invullijst op t vliegtuig, is dit moeilijk. ik bedoel, wat wordt daar allemaal gevraagd?
#5 - 01-12-2010, 16:59 uur


MissFluffy

Neen ,je moet een internationale paspoort aanvragen .
#6 - 01-12-2010, 17:01 uur

martinm

Dus een internationaal paspoort is niet nodig? gewoon je elektronische identietiskaart?
Ik ben 2j geleden al eens naar NY geweest maar dat was nog met mijn pa, toen stond ik niet stil bij die invullijst op t vliegtuig, is dit moeilijk. ik bedoel, wat wordt daar allemaal gevraagd?

Je moet een geldig paspoort hebben, de ESTA aanvraag doen voor je vertrek, custom formulier (zie foto) moet je invullen (deze krijg je bij inchecken of in het vliegtuig) en dat is het.......
In Amerika moet je eerst door Customs non-US residence (Paspoort controle) daarna krijg je nog Immigration, hier moet je custom formulier afgeven.




Er zijn jullie vele voor gegaan dus het zal jullie ook wel lukken.

#7 - 01-12-2010, 18:03 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2010, 18:06 uur door martinm »

bgroeneveld

Nieuw!
Is omgekeerd:  eerst door immigratie, vingerafdrukken laten maken, foto laten maken, vragen beantwoorden. DAN koffer van de lopende band halen en door customs (douane). Als je verder vliegt moet je die koffer meteen weer afgeven (staat duidelijk aangegeven). Als je niet verder vliegt: de deur uit en het land in.
#8 - 01-12-2010, 20:00 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2010, 21:28 uur door bgroeneveld »

martinm

You are right...... dat krijg je als je snel schrijft en niet even nakijkt......
#9 - 01-12-2010, 20:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15