Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat moet ik opgeven in het vliegtuig

Discussie gestart

rvwichen

Hallo,

Ik reis 11-12 naar de USA voor een vakantie.
Ik ben ooit veroordeeld voor een (klein) misbrijf in 1998 en heb 60 uur werkstraf gekregen.

Moet ik dit opgeven op het papier wat uitgedeeld wordt in het vliegtuig???


Dank Robin
#1 - 26-11-2010, 10:51 uur

martinm

Nieuw!
Robin, je had deze vraag drie keer uitgezet, heb de andere topics verwijderd.
Helaas weet ik op jou vraag niet het antwoord, misschien informeren bij vliegmaatschappij waarmee je vliegt.

Martin
#2 - 26-11-2010, 15:42 uur
« Laatst bewerkt op: 27-11-2010, 15:58 uur door martinm »

MissFluffy

Een van de vragen die men stelt als je ESTA invult is , Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities . Heeft je veroordeling iets met deze soort misdaden te maken ,dan moet je bij de Ambassade  een visum aanvragen .
Je kan uiteraard ook nu nog naar hen bellen en jouw geval voorleggen . Als je veroordeling voor geheel iets anders is ,dan zet je  "neen" op je ESTA aanvraag  en voldoe je aan de gestelde eisen .
Je vraag komt wel wat laat ,voor geval je een visum moet aanvragen .Dat kan namelijk wel even in beslag nemen .

Je moet geen papieren meer invullen op vliegtuig .Alleen het doaune formulier ,het witte .
De groene is nu vervangen door ESTA ,dat je online moet invullen .
#3 - 26-11-2010, 16:38 uur

Old Faithful

In het vliegtuig hoef je alleen nog een  formulier I-94 voor de douane in te vullen. Jij bedoelt waarschijnlijk het groene formulier I-94W. Dit hoef je niet meer in te vullen. Je moet je wel minstens 72 uur voor vertrek aanmelden bij esta om toestemming te krijgen naar de U.S.A. te reizen. Daar worden dezelfde vragen gesteld als op het voorheen gebruikte groene formulier I-94W. De vraag waar het bij jou om draait is waarschijnlijk:

Citaat
B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *

Hoe jij die vraag moet beantwoorden kan ik natuurlijk niet zeggen.
Twee adviezen nog: Boek pas tickets nadat je toestemming hebt om naar de U.S.A. te reizen en gebruik de officiële website om je bij esta aan te melden. Op het internet wordt geprobeerd je daarvoor extra te laten betalen.

Succes.

Edit: MissFluffy was me net voor. Gelukkig geven we een eenduidig antwoord.
#4 - 26-11-2010, 16:39 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2010, 16:47 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15