Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wat te doen, cheaptickets.com

Discussie gestart

M. Haanstra

Hallo,

Momenteel heb ik een dispuut met Cheaptickets.com. Het probleem is, dat - zonder wijzigingsemail te versturen - vluchten worden verwijderd danwel gewijzigd. De eerste mutatie - verwijdering van vlucht van Amsterdan naar Londen - is ongedaan gemaakt. Weliswaar tegen en zeer ongunstige tijd, maar ik kan nog naar Londen. De 2e wijziging, op de terugvluchtvan Londen naar Amsterdam leidt tot een wachttijd van 4,5 uur, en kan nog niet opgelost worden. Het probleem is, dat ik zeer laat op schiphol aankomt (ongeveer 10:15 uur 's avonds) en dan opgehaald moet worden, aangezien ik per trein niet meer terug kan komen.

Alleen ik krijg dit bij Cheaptickets.com niet duidelijk. Inmiddels heb ik >10 emails verzonden, heb ik gebeld, maar ze kunnen/willen niets doen. Communicatie gaat zeer lastig, aangezien zij de emails waarschijlnlijk niet lezen. Ze bellen om 04:00 's nachts, terwijl in emails is aangegeven (en telefonisch in eerdere gesprekken), dat ze rekening moeten houden met tijdsverschil. Toegezegde klachtenformulieren worden niet opgestuurd. Op emails waarin is aangegeven dat alleen per email nog contact wordt onderhouden door mij, wordt geantwoord met de standaard email dat binnen 24 uur een supervisor telefonisch contact zal opnemen.

Suggesties om dit op te lossen? Met expedia heb ik dit nog nooit gehad, maar zij konden bij deze reis niet het schema bieden dat ik graag wilde hebben.

Groet
Menno




#1 - 16-08-2008, 10:09 uur

Harry

Het vervelende van vluchtschema's is dat ze tot op het laatste moment gewijzigd kunnen worden, zeker op dit moment worden er met name door de Amerikaanse maatschappijen veel vluchten niet meer uitgevoerd, of er wordt in plaats van meerdere keren per dag nog maar één keer per dag op een bestemming gevlogen, het vervelende is dat ze dat zomaar kunnen doen, ze hebben namelijk een vervoersplicht, maar hoe en via welke route is geheel aan de maatschappij, je kunt dan ook geen enkele rechten ontlenen aan het feit dat je vluchten gewijzigd zijn.
Je zou kunnen proberen rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij contact op te nemen, maar dan moeten wel alle vluchten via één maatschappij verlopen, en dat is bij Cheaptickets vaak niet het geval, maar Cheaptickets is degene met wie je zaken gedaan hebt, dus de luchtvaartmaatschapij hoeft jou in principe niet te helpen, en zou je weer terug kunnen verwijzen naar Cheaptickets.
Dat het contact wat moeilijk verloopt heb je natuurlijk aan jezelf te danken, je hebt om een voordeeltje te behalen willens en wetens zaken gedaan met een maatschappij uit de VS, logisch dan ook dat zij contact met je opnemen op de tijden dat zij werken.
Om dit soort toestanden in het vervolg te voorkomen kun je beter rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij, je weet dan meteen met wie je zaken doet, en de luchtvaartmaatschappij is veel eerder bereid om "eigen" klanten te helpen dan klanten van een tussenpersoon.

Harry
#2 - 16-08-2008, 14:12 uur

M. Haanstra

Harry,

Het is niet zo, dat ik om voordeel te halen bij CT heb geboekt. Ik heb diverse sites geraadpleegd en kwam voor het beste tijdschema bij hun uit. Voor de binnenlandse vluchten in de USA heb ik nl bij Expedia geboekt.
Verder vind ik de opmerking, dat het moeizame contact moeilijk verloopt geheel aan mij ligt nogal een opmerkelijke. Ik heb juist zoveel mogelijk per email gecorrespondeerd, zelf 2maal gebeld (en aangegeven in telefoongesprek dat er tijdsverschil is), dus zoveel mogelijk mijn best gedaan om op te lossen,terwijl CT dit had moeten doen.

Dat er wijzigingen kunnen optreden is logisch, maar dat je niet in kennis wordt gesteld van wijzigingen vind ik vreemd. En een gehele vlucht zonder melding uit het schema verwijderen vind ik ook vreemd.  Maar de tip om direct te boeken zal ik in het achterhoofd houden.


Menno
#3 - 16-08-2008, 17:19 uur

Jez

Wanneer is de vlucht? Wij hebben vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik kwam er 2 dagen voor vertrek achter dat onze vlucht van Brussel naar Detroit niet meer bestond. Men was ook even vergeten ons in te lichten. Pas 10 uur voor vertrek wisten we hoe onze nieuwe vluchten liepen en hadden we de juiste tickets per mail. Wij vlogen met Northwest, wat onder KLM valt en ik heb toen we terug kwamen een claim ingediend bij KLM. We hebben een vergoeding gekregen: we konden kiezen uit een voucher twv 400,- of 300,- cash, pp.
#4 - 16-08-2008, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

M. Haanstra

Jez,

Ik vlieg 18 september heen, maar het gaat om de terugvlucht 28/9 vanaf London Heathrow. dit was vlucht BA442, vertrek 18:00, aankomst 20:15 uur in Amsterdam. Ik kom vanuit LAX aan om 15:30 uur, dus 2 1/2 uur was nog enigszins acceptabel. Maar ik ben nu gezet op BA444 vertrek 20:00 uur met aankomst 22:15 uur in Amsterdam, ofwel 4 1/2 uur wachten.

De eerste wijziging op de heenreis (die er ineens uit is gegooid) was ook vervelend, want de oorspronkelijke tijd was vertrek 12:10 uur 's middags BA6550, dit is 09:50 uur 's ochtends geworden BA 6435. Rekening houdend met 3 uur inchecktijd en reistijd naar schiphol moet ik dus echt vroeg weg. Echter een ander alternatief is er niet, dus dit moest maar.  Ik blijf het vreemd vinden dat dit nu 2maal bij CT plaatsvind. Dit is mijn 6e reis naar amerika, en ik heb dit nog nooit meegemaakt. maar over een schadevergoeding valt bij CT niet te praten.

Menno





#5 - 17-08-2008, 09:40 uur

Jez

Hoi Menno,

Ik ben bang dat het toch wat lastig wordt. Ze hebben je een alternatief aangeboden, je weet ruim van te voren dat de vluchten veranderd zijn en een overstaptijd van 4,5 uur is niet overdreven lang. Ik kan me voorstellen dat daar geen grond voor annuleren of een schadevergoeding in zit, want je lijdt hier geen schade door. Je komt nog steeds naar en van Amerika, de vluchten zijn op dezelfde dag als oorspronkelijk. Als je met een kortere overstap ergens vertraging oploopt, zit je met hetzelfde. (Dat hadden wij vorig jaar, door slecht weer veel vertraging en aansluitende vlucht gemist)

Groet, Jez
#6 - 17-08-2008, 10:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

pw.van.andel@hccne

>28/9 vanaf London Heathrow. dit was vlucht BA442, vertrek 18:00,
Ik neem maar aan dat je zelf ook gekeken hebt bij BA maar op 28/9 vliegt die BA442 om 18:00 niet (meer). En de BA440 om 15:50 zal je waarschijnlijk niet halen (mocht je veel te vroeg aankomen? Ga naar die gate en vraag om een standby! Lukt vaak.
>18/9 BA6550 (Ik heb geen idee wie dat vliegt, maar niet BA zelf)
Die vlucht wordt niet door BA zelf uitgevoerd (en zal wel goedkoper zijn). Dus ik gok er op dat die ander ook een vlucht laat vallen en dan kunnen ze je niet op een latere vlucht zetten en wordt het dus erg vroeg. Bel CT en vraag of ze je op de BA431 van 18/9 zetten (die heeft plaats) naar LHR. Ik neem aan dat ze dan bijbetaling gaan vragen.
> 3 uur inchecktijd
Je checkt in voor London en dat is maar(!) 2 uur. Wat je na Londen gaat doen speelt geen rol voor de procedures op SPL.

En boek een volgende keer bij de MIJ'n zelf: praat een stuk makkelijker bij deze normale wijzigingen. Ten leste: als je je druk maakt over tijd? Waarom dan niet non-stop? Dagelijks vanaf SPL naar LAX en SFO. Dat scheelt veel stress.   
#7 - 17-08-2008, 11:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15