Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

We gaan op vakantie naar L.A ( waar moeten we een hotel zoeken?!L.A is groot!)

Discussie gestart

Fluff

Zoals mijn naam al zegt, in de zomervakantie gaan ik en mijn moeder naar L.A op vakantie...en we zijn totaal afhankelijk
van het openbaar vervoer/taxi's .... en we willen lekker kunnen shoppen en aan het strand kunnen liggen ( het strand
op niet al te grote afstand dus ) en willen het hotel zo dichtbij mogelijk hebben.

En dan is dus mijn vraag waar we ergens een hotel kunnen zoeken...in het centrum? Bij hollywood? west-hollywood?
heeft iemand ervaring met L.A?! dat zou erg helpen...dankjewel

we willen dus :

- Shoppen in gewoon normale winkels ( dus geen dure merken en juweliers als tiffany's enzo )
- Niet tussen de business mannen zitten in het centrum

Maar wel..centraal liggen zeg maar..ja moeilijk uit te leggen maar kent iemand een goede site of heeft tips?!
#1 - 26-02-2007, 18:16 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2007, 18:18 uur door Fluff »

SpaceAce

Wat is de reden dat jullie geen auto huren? Dat jij te jong bent om te rijden, weet ik, maar heeft je moeder geen rijbewijs?  1smile

In Los Angeles is het openbaar vervoer namelijk een enorme ramp. Er zijn niet zo heel veel lijnen, waardoor je op veel plaatsen niet met het openbaar vervoer kunt komen. Je bent dan inderdaad afhankelijk van de taxi's, maar dat lijkt me op den duur een duur grapje worden.

Een hotel aan het strand weet ik niet, maar wij hebben twee jaar geleden geslapen in Hollywood Orchid Suites Hotel. Dit hotel ligt parallel met de Hollywood Boulevard en ligt precies achter het Kodak Theater waar jaarlijks (gisteren dus) de Oscars worden uitgereikt. Ook heb je daar het Hollywood Vine Center, waar je lekker kunt eten, shoppen en een mooi uitzicht hebt op de Hollwood letters  1smile (en mocht je echt geen auto willen/kunnen huren, dan heb je daar ook nog een Metro Station om de hoek liggen).

Hier overigens een afbeelding van het metrostelsel.
#2 - 26-02-2007, 18:54 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Kokopelli

Wij hebben vorig jaar in het Best Western Gateway Hotel Santa Monica gezeten. Prima hotel!

 http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?propertyCode=05509&sob=n02#null

Ze hebben een gratis shuttle naar het strand en de winkels in Third Street Promenade. Dat is perfect geregeld.
Ligt wel ver van Hollywood e.d., en hoe het verder met openbaar vervoer is geregeld weet ik niet in LA.
#3 - 26-02-2007, 22:38 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Yessica


In Los Angeles is het openbaar vervoer namelijk een enorme ramp. Er zijn niet zo heel veel lijnen, waardoor je op veel plaatsen niet met het openbaar vervoer kunt komen. Je bent dan inderdaad afhankelijk van de taxi's, maar dat lijkt me op den duur een duur grapje worden.


Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Maar misschien ligt dat ook aan wat je gewend bent. Ik ben in 2004 met een vriendin 5 dagen in LA geweest en mijn vriendin en ik zijn beiden dertigers zonder rijbewijs, zijn dus gewend aan het openbaar vervoer. Wij hebben alles gedaan met bus en metro. (een dagkaart kost $2,= dus het is ook nog eens spotgoedkoop).

We zijn naar Universal geweest met de metro, met Disney met de bus (zoef over de carpoolstrook, we waren er eerder dan wanneer we een commerciele bustour hadden geboekt), met de bus naar het Getty Museum, met de bus naar Santa Monica, met de bus naar Beverly Hills, naar diverse malls met bus, met de metro downtown/financial district, Korea Town, City Hall, Angels Flight, farmers market etc. etc. etc.

Ik vond het echt verrassend goed te doen! Was in ieder geval blij dat ik in dat wespennest zelf niet door het verkeer hoefde te rijden!



LA is mijn meest favoriete stad, ik voel me er geweldig thuis (al moet je natuurlijk niet overal komen, haha).  :)

Ik heb destijds gelogeerd in het Magic Castle Hotel achter het chinese theatre aan de Walk of fame. Het is een oud appartementencomplex a la Melrose Place en we hadden bijna het gevoel dat we daar woonden. Heel leuk! Voordeel als je daar logeert is dat je dus een metrostation voor de deur hebt. Dicht bij het strand is het niet, maar als je dat wil kom je gauw in Santa Monica uit (stukkern duurder) of ergens bij Venice Beach. Vanwege de enorme grootte van deze stad is het natuurlijk lastig om overal dichtbij te zitten.

Maak een afweging tussen kosten, afstand, gemak etc.
#4 - 27-02-2007, 09:30 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15