Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wegen in USA

Discussie gestart

JP

Hallo,
Ik heb, ik dacht hier op de website dacht ik, ergens gelezen waarvoor de borden staan met de nummers van de banen...
Bvb blauw bord met rode bovenboord en een cijfer in staat voor een Highway, dacht ik....
Waarvoor staat een wit bord...
Hoe zit het met de kwaliteit van de wegen???
Wie kan me hierover iets meer vertellen?
Bedankt
JP
#1 - 25-01-2006, 08:19 uur

Njit

Ik heb, ik dacht hier op de website dacht ik, ergens gelezen waarvoor de borden staan met de nummers van de banen...
Bvb blauw bord met rode bovenboord en een cijfer in staat voor een Highway, dacht ik....
Waarvoor staat een wit bord...
Hoe zit het met de kwaliteit van de wegen???

Hier staat een overzicht van de borden: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/autorijden.html

De kwaliteit is prima.

#2 - 25-01-2006, 08:43 uur

Lei

Op onze site kun je er iets meer over lezen en staan enkele voorbeelden van de borden.

http://www.lei-chipamerikasite.nl/informatie.html#Autorijden


Groetjes
Lei
#3 - 25-01-2006, 20:10 uur

Ruud2004

De wegen zijn prima lees ik hierboven.  Als je van beton houdt zeker.  De wegen zijn zeker niet slecht te noemen, maar prima vind ik wat overdreven.  Wat mij op de route Chicago-Key West VV afgelopen zomer is opgevallen, is de enorme hoeveelheid troep op de weg.
De snelwegen liggen bezaaid met resten van autobanden, voornamelijk van vrachtwagens.  Soms is het oppassen dat je je eigen banden hier niet op stuk rijdt. ny-angry
Ook was het even wennen aan de wegbewijzering. Alles wordt aangeduid met een nummer en een windrichting.  Een klein kompasje in de auto doet wonderen. ;D

Ook vond ik het een vreemde ervaring om, rijdend op of boven de max. snelheid, rechts te worden ingehaald door de meest grote vrachtwagens.  Dat gaat hier in Nederland wel even anders. 

Dit mag echter de pret niet drukken. Ik kan het iedereen aanraden veel met de auto te reizen.  Benzine is nog steeds een stuk voordeliger dan hier in Europa (afgelopen zomer gemiddeld rond de 2.10 USD) en het is gewoon een geweldig land om per auto te verkennen.  Om de zoveel kilometer zijn er wel hotels en "Food-courts" aanwezig, waar je vaak bij één van de grote supermarktketens voordelig kunt tanken.
#4 - 25-01-2006, 20:51 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Bakvet

Quote van de website: "Interstates met een 3- cijferig getal zijn Ringwegen (loop or belt routes). Het eerste nummer is een even getal."

Hierbij wordt voorbij gegaan aan 3-cijferige Interstates die met een oneven getal beginnen. Dit zijn in principe wegen die de stad in gaan. Bijvoorbeeld de nog niet zo lang geleden aangelegde Rosa Parks Freeway, de I-105, in Los Angeles. Die gaat richting luchthaven LAX. In Las Vegas heb je de I-515, die naar het oude centrum gaat (Freemont Street).
#5 - 25-01-2006, 21:19 uur

PetraVS

Een ander handig weetje is, dat er afritten aan de linkerkant zijn op veel snelwegen.  Van te voren kun je zien of de afrit links of rechts zit aan het bordje met het afrit nummer.  Als dit aan de linkerkant zit, is de afrit links, rechts vanzelfsprekend rechts.  Overigens is het links invoegen op een snelweg na 22 jaar nog steeds iets, dat ik vreselijk vind.
#6 - 25-01-2006, 21:26 uur

Loek


...Overigens is het links invoegen op een snelweg na 22 jaar nog steeds iets, dat ik vreselijk vind.


Ligt eraan vanuit welk standput je het bekijkt.   
Je kunt ook zeggen "Ik rij al op de weg, en zij moeten allemaal invoegen"
 ;) :) ;D
#7 - 25-01-2006, 22:16 uur

Mrjn

Wij hadden het er laatst nog over hier in Nederland in de auto. Ik vind de manier van invoegen in de VS fijner dan in Nederland, inderdaad omdat je "ineens" op de weg zit, en niet een invoegstrook hebt die ophoudt. En ik heb ook nooit echt problemen gehad met invoegen, Amerikanen lijken ook socialer te zijn in hun weggedrag dan Nederlanders.
#8 - 26-01-2006, 11:17 uur

Chiefram

Ik ben er inmiddels wel achtergekomen wat de reden is van het 'sociale' rijgedrag van de Amerikanen. Een kleine overtreding kan zeer ernstige gevolgen hebben voor zowel je bankrekening, verzekering, werkgever en noem maar op. Het stopt niet bij een bekeuring alleen. Vandaar dat de meeste Amerikanen zich keurig netjes in het verkeer gedragen.
#9 - 27-01-2006, 01:49 uur

marby

Ik ben er inmiddels wel achtergekomen wat de reden is van het 'sociale' rijgedrag van de Amerikanen. Een kleine overtreding kan zeer ernstige gevolgen hebben voor zowel je bankrekening, verzekering, werkgever en noem maar op. Het stopt niet bij een bekeuring alleen. Vandaar dat de meeste Amerikanen zich keurig netjes in het verkeer gedragen.

Nou, fijn toch? Dan hoef je niet zo irritant aggresief te rijden zoals dat in Nederland moet. Daar moet ik altijd erg opletten dat ik niet van de sokken gereden word als ik weer eens 'slechts' de maximum snelheid rijd.

Margaret
#10 - 27-01-2006, 03:58 uur

Chi Sin X

Citaat
Nou, fijn toch? Dan hoef je niet zo irritant aggresief te rijden zoals dat in Nederland moet. Daar moet ik altijd erg opletten dat ik niet van de sokken gereden word als ik weer eens 'slechts' de maximum snelheid rijd.

Ik had toch het gevoel dat er in VS sneller over de max snelheid gegaan wordt dan in NL, en er wordt ook serieus gewrongen en gedaan, zeker in de drukkere gedeeltes *kuch*LA*kuch*, zo erg als daar had ik het nog nooit meegemaakt in NL om eerlijk te zijn, deed me eerder aan Rome of Lissabon denken :p .  En dat langs alle kanten ingehaald worden door grote trucks was toch ook een raar gevoel, en ik reed al een stuk boven de max snelheid.

Kwaliteit vd wegen is Belgisch ;), op sommige plekken echt schitterend, op andere plekken heb je een 4x4 nodig ;)
#11 - 28-01-2006, 17:55 uur

Arjenth

Ik heb ook niet het idee dat iedereen zich aan de max snelheid houdt, de meeste rijden toch wel 10 daarboven.
#12 - 28-01-2006, 22:43 uur

PetraVS

Wij hebben gisteren drie staten doorgereden (Virginia, Maryland en Pennsylvania) en het viel ons op hoezeer het rijgedrag verschilt tussen stedelijk en landelijk gebied.  Het tempo is veel rustiger in landelijk gebied en bij de steden wordt het druk, zit het vol trucks en is het verkeer ook beduidend hectischer.  Lijkt me niet anders, dan in Europa ;).
#13 - 29-01-2006, 01:45 uur

Jez

Ik heb ook niet het idee dat iedereen zich aan de max snelheid houdt, de meeste rijden toch wel 10 daarboven.

Dat doen we hier in Europa tenslotte ook niet...............
#14 - 29-01-2006, 10:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jaborg

We hebben ons in Amerika maar aan de max. snelheden gehouden.

We hadden geen zin in bekeuringen (en de extra adm.kosten van het verhuurbedrijf). In de bergen en op de normale wegen had je veel uitwijkplaasten voor als je andere wilde laten inhalen (dit wordt ook aangegeven) Zo hadden wij een rustige rit en degene die harder wilde  kon ook zijn weg vervolgen. Gelukkig hebben wij niet van die bumperklevers meegemaakt. Ook vrachtwagens (van die hele grote) konden we de ruimte geven.

Alleen in de stad moet je echt ogen en oren aan alle kanten hebben. Ik was echt blij de stad uit te zijn.

#15 - 29-01-2006, 19:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15