Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

grote pakketjes in vliegtuig

Discussie gestart

Bugs

CDWow! stuurt nu ook vanuit Europa. Zoals ze op de site zelf zeggen:

Alle producten zijn belastingvrij en worden gratis bezorgd.

Als gepakt wordt door de douane moet je dus over het hoogste bedrag btw en eventueel invoerrechten betalen.
Plus een boete.
Ik zou het risico niet nemen voor een ander.
#16 - 11-07-2005, 02:13 uur

Rina

Ik heb een soort gelijk probleem; onze zoon is tijdens de vakantie in amerika jarig. Omdat hij zijn mobieltje in het water heeft laten vallen krijgt hij van ons voor zijn verjaardag een nieuwe. Deze willen we op zijn verjaardag geven. Mijn vraag; kan ik dit nieuwe mobieltje in kadoverpakking in mijn koffer stoppen? Of krijg ik hier problemen mee. Als handbage lijkt me niet handig aangezien de kans dan groot is dat hij hem al ziet en het moet een verassing blijven.
#17 - 12-07-2005, 20:01 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

Chi Sin X

Met een mobieltje zou ik zowiezo opletten, omdat het op de NL netwerken moet werken.
#18 - 12-07-2005, 22:54 uur

Frank S

Ik heb een soort gelijk probleem; onze zoon is tijdens de vakantie in amerika jarig. Omdat hij zijn mobieltje in het water heeft laten vallen krijgt hij van ons voor zijn verjaardag een nieuwe. Deze willen we op zijn verjaardag geven. Mijn vraag; kan ik dit nieuwe mobieltje in kadoverpakking in mijn koffer stoppen? Of krijg ik hier problemen mee. Als handbage lijkt me niet handig aangezien de kans dan groot is dat hij hem al ziet en het moet een verassing blijven.

Ik begrijp het niet helemaal: heb je dat mobieltje in Nederland gekocht en wil je dat meenemen naar Amerika en daar geven? Dan is het simpel, n.l. de kassabon meenemen, zodat je bij de douane altijd kunt aantonen dat de telefoon in de EU is gekocht. Als je de telefoon in Amerika koopt en in complete verpakking meeneemt terug naar Nederland dan moet je het officieel aangeven bij de douane. Valt het binnen de vrijstelling dan hoef je niets te betalen. Heb je zoveel gekocht dat je boven de vrijstelling komt dan moet je voor het meerdere BTW en invoerrechten betalen. Ik heb echter op mijn reizen naar de USA (nu 14 stuks) nooit aangifte gedaan bij de douane. De kans is erg groot dat je gewoon door mag lopen, maar de vraag is of je dat risico wil lopen.
#19 - 13-07-2005, 09:40 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2005, 09:40 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Rina

ja, ik heb het mobieltje in Nederland gekocht. Kan ik het mobieltje wel  in  kadopapier stoppen of trekken ze dat er af bij tascontrole?
#20 - 13-07-2005, 15:25 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

Frank S

Ze laten het waarschijnlijk gewoon met rust, want de meeste controle vindt toch met röntgenapparatuur plaats. Als je de kassabon meeneemt kan je niet veel gebeuren.
#21 - 13-07-2005, 15:28 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Nicole

4 jaar geleden heb ik (met continental) twee western paardrijzadels meegenomen. 2 dozen van ong. 50x50x70 en twee loodzware koffers (we waren met twee personen). Alles viel keurig binnen de toegestane maten en gewichten (64kg p.p) en het kostte dus niets extra.
Tja bij de douane vielen we wel op en hebben ons dus keurig gemeld. Over de zadels hebben we dus btw en invoerrechten moeten betalen maar al met al waren we vele malen goedkoper uit dan als ik ze hier had gekocht. en ook goedkoper dan wanneer ik ze op had laten sturen, voor grote pakketten sturen ze je graag door naar ups ofzo en die kennen hun prijzen. voordeel van het netjes aaangeven van de dozen was ook dat de douane de inhoud van de koffers maar liet zitten (en daar zat echt meer in dan toegestaan). Sommige kleinere winkels vinden het overigens geen probleem om een handgeschreven bon te maken met een lager aankoopbedrag, wellicht lukt het om onder de 175 euro te blijven
#22 - 13-07-2005, 21:47 uur
Everything is bigger in Texas!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15