Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wel of geen internationaal rijbewijs nodig voor camperhuur?

Discussie gestart

Blont

Wij vertrekken dus eind september naar California voor 5 weken en hebben een camper bij Cruise America gehuurd. Nu geeft zowel de Nederlandse reisorganisatie (Tioga Tours) als info van andere sites een beetje onduidelijke info over het meenemen van een internationaal rijbewijs. Volgens onze reisbescheiden hebben wij die wel nodig voor de huur van de camper maar volgens mij hebben we in NL altijd al een int. rijbewijs omdat er in meerdere talen (incl. Engels) op staat geschreven dat het een rijbewijs is.
Wat is wijsheid? Wel bij de ANWB 2 internationale rijbewijzen kopen of is dat weggegooid geld?
#1 - 06-08-2017, 23:46 uur

Cees A

Nee, een int. rijbewijs is niet nodig.
#2 - 07-08-2017, 06:19 uur

Wop

Weggegooid geld dus..
#3 - 07-08-2017, 13:10 uur

Blont

Bedankt voor de snelle reactie... Geen apart int. Rijbewijs dus. Vreemd dat Tioga tours dit wel blijft adviseren, aan de ANWB gelieerd misschien?
Ik snap nl. dat de ANWB niet zijn eigen inkomen om zeep wil helpen, maar het is allemaal niet erg klantvriendelijk en onjuist qua info....jammer, gemiste kans!
#4 - 07-08-2017, 16:56 uur

Wop

Tioga is niet met de ANWB verbonden.  Travelhome bv wel. Het verbaasd mij dat ze dit adviseren.
#5 - 10-08-2017, 11:16 uur

De Ieperlingen

In Seattle werd naar mijn internationaal rijbewijs gevraagd. Mijn gewoon rijbewijs was niet voldoende.
Gelukkig had ik dus een internationaal.
#6 - 10-08-2017, 12:43 uur

jhbechthum

... maar volgens mij hebben we in NL altijd al een int. rijbewijs omdat er in meerdere talen (incl. Engels) op staat geschreven dat het een rijbewijs is...
Er staat wel (ook) in het Engels op dat het een rijbewijs is, maar de verklaring (rechts in het blauw) van de rubrieken/cijfers is alleen in het Nederlands.
Strikt genomen is het dus geen Engelstalig rijbewijs.

Aan de andere kant zijn de cijfers op ons NL-rijbewijs gelijk aan die op een USA-rijbewijs, dus zo moeilijk is het voor een USA-agent niet om het te lezen.

Ik ben als eens eerder in deze materie gedoken, zie het topic Internationaal rijbewijs .
Ikzelf heb de eerste jaren een IRB aangeschaft als ik een nieuw rijbewijs had zodat rijbewijsnummer tenminste klopte en het daarna meerdere jaren gebruikt meegenomen.
De laatste keren heb ik geen IRB meer aangeschaft en dus ook niet meegenomen.

Johan
#7 - 10-08-2017, 22:00 uur
« Laatst bewerkt op: 10-08-2017, 22:04 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ben2USA

Mijn Amerikaanse verzekeringsmy eiste en eist Int. Rijbew. copieen bij de aanvraag.
Bij een politieontmoeting vroeg deze naar mijn Int.rijbewijs.
#8 - 26-12-2017, 12:52 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15